Siema.
Mam taki problem a dokladnie:
W aucie wystapil problem z silnikiem i ten byl do wymiany. Trafil sie motor wraz ze skrzynia od VW i ten zestaw zostal zamontowany. Autem zrobilem juz okolo 12tys.km i caly czas mam nastepujace objawy:
Po uruchomieniu samochodu po postoju na zimnym silniku slychac stuki. Dosc wyrazne, nieregularne. Na postoju oczywiscie.
Ciezko wchodzi zmiana polozenia dzwigni dsg ( myslalem zawsze ze tak po prostu jest poki nie przejechalem sie touranem z 2006 z dsg i tam mimo 300k przebiegu biegi wskakiwaly jak w maslo)
Jak mam na D i sobie jezdze autem i musze wrzucic R, P lub N nastepuje loteriada. Albo szarpnie raz i zaskoczy albo zacznie szarpac tak z 3-4 razy i zalacza sie tryb awaryjny i trzeba zgasic auto. Wtedy takze zaswieca sie "check engine". Wtedy trzeba zgasic auto, uruchomic ponownie i wtedy po zapaleniu zawsze wskakuje za pierwszym razem pozadane R. Sytuacja jest bardzo czesta bo jezdze po miescie i gdy mam gdzies wycofac lub manewrowac to kurwicy idzie dostac z tym gaszeniem auta. Gdy P nie wchodzi i szarpie autem jak pojebane to akurat mniejszy problem bo gasze auto i ide gdzie tam sobie chcialem i wiem ze jak wroce to zawsze za pierwszym po odpaleniu wrzuci bieg jaki chce. "Check engine" zawsze gasnie, tez roznie, raz po kilku odpaleniach, raz po 3 dniach. Bieg D moze raz, dwa razy sie nie wbil i wlaczyl tryb awaryjny. Problem sie pojawia przy R, P, N. Po zaswieceniu checka i podlaczeniu kompa wyskakiwal blad wybieraka skrzyni biegow czy cos w ten desen. Dodam jeszcze ze skoro calsc jest od VW to jest ciagle aktywny blad hamulca recznego bo w VW jest on automatyczny.
Ma ktos jakies doswiadczenie i jakies rady?
Ogolnie motor i skrzynia nie powinna miec duzego nalotu bo rozrzad byl oryginalny i w super stanie gdy montowalem ten zestaw.
Wymiana skrzyni dsg i problem
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 29 lip 2014, o 18:09
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 184KM 420Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: LDZ
Re: Wymiana skrzyni dsg i problem
Obadaj najpierw błędy poprawnie i bedzie wiadomo co jest nie tak . Być może żle ktoś założył linkę i jest nie wyregulowana ( a można)
Jak masz błąd hamulca postojowego (J540 EPB) to skrzynie masz z Passata lub Sharana lub Tiguana bo tylko te 3 auta miały EPB w VW
Po numerze skrzyni nie dojdziesz z czego była, bo skrzynia z EPB moze byc w Passacie , jak i w Superbie ale z innym SOFTEm a ten sam model skrzyni (typ)
Ten błąd w niczym nie przeszkadza srzyni, jak się chcesz go pozbyć to trzeba flashować skrzynię na SW od SKody
tak na marginesie ....sterownik silnika zostawiłes stary, a czy adaptowałes wtryski ?
Czy przełozyłes stare ?
Jak masz błąd hamulca postojowego (J540 EPB) to skrzynie masz z Passata lub Sharana lub Tiguana bo tylko te 3 auta miały EPB w VW
Po numerze skrzyni nie dojdziesz z czego była, bo skrzynia z EPB moze byc w Passacie , jak i w Superbie ale z innym SOFTEm a ten sam model skrzyni (typ)
Ten błąd w niczym nie przeszkadza srzyni, jak się chcesz go pozbyć to trzeba flashować skrzynię na SW od SKody
tak na marginesie ....sterownik silnika zostawiłes stary, a czy adaptowałes wtryski ?
Czy przełozyłes stare ?
....
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 22 kwie 2014, o 21:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: KNS
Re: Wymiana skrzyni dsg i problem
Blad o ktorym mowilem przy zaswieceniu "checka" napisalem tak jak mi kiedys powiedziala osoba ktora mi to sprawdzala, tak mniej wiecej bo to bylo chwile po przelozeniu i juz nie pamietam dokladnie.
Ten drugi blad to wlasnie ten o ktorym piszesz, i w niczym mi on nie przeszkadza bo on jest widoczny po podpieciu kompa tylko.
Wszystkie sterowniki zostale takie jakie przyszly z motorem od VW.
Byl to ten sam silnik cbb wiec mialo wszystko grac. Dlatego tez zostawilem skrzynie ktora byla przy nim i nie zamienialem na swoja ze skodziny. Teraz jesli nie rozgryze czyja to wina zostanie mi zamiana skrzynia chyba tylko.
Ale siedzi mi w glowie ta linka o ktorej napisales. Niewyregulowana moze ona tak swiruje pawiana.
Ten drugi blad to wlasnie ten o ktorym piszesz, i w niczym mi on nie przeszkadza bo on jest widoczny po podpieciu kompa tylko.
Wszystkie sterowniki zostale takie jakie przyszly z motorem od VW.
Byl to ten sam silnik cbb wiec mialo wszystko grac. Dlatego tez zostawilem skrzynie ktora byla przy nim i nie zamienialem na swoja ze skodziny. Teraz jesli nie rozgryze czyja to wina zostanie mi zamiana skrzynia chyba tylko.
Ale siedzi mi w glowie ta linka o ktorej napisales. Niewyregulowana moze ona tak swiruje pawiana.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 29 lip 2014, o 18:09
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 184KM 420Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: LDZ
Re: Wymiana skrzyni dsg i problem
to immo dopisałes do swojego auta / licznika ?lukiWV pisze:....
Wszystkie sterowniki zostale takie jakie przyszly z motorem od VW. ..
....
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 22 kwie 2014, o 21:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: KNS
Re: Wymiana skrzyni dsg i problem
Przyszedl silnik ze skrzynia i takim jakim przyszedl tak zostal zamontowany. Miala byc tylko podmianka skrzynia ale podjeta zostala decyzja ze calosc montujemy.