Witam Czy ktoś może mi powiedzieć co to :

Kevin
Posty: 39
Rejestracja: 6 maja 2014, o 23:22
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Podaj lokalizację

Witam Czy ktoś może mi powiedzieć co to :

Post autor: Kevin »

Skoda Superb 2 2008 2.0 125Kw 170z DPF ...

Wyskoczył na kompie błąd nr P2563 Coś z regulatorem Ciśnienia ...

Na desce nic się nie pokazuję ... żadne kontrolki się nie świecą ...
Jest problem z pompą która waruje ... Raz daję -05 bar raz -07 bar a czasmi wkoczy na -09 bara ...
Samochód raz jeździ dynamiczniej raz jak by się zamulał ... Turbo raz bierze mocniej od 1500 ( mniej wiecej ) raz bierze słabiej od 1500 obr ,,, a wcześniej czuć był dopiero przy 2200 ...

Ktoś coś ? Jakieś sugestie ...

Czy to może powodować niesprawna pompa czy coś innego ? A może pompa i coś innego ?
Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Witam Czy ktoś może mi powiedzieć co to :

Post autor: grzesiu26 »

jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Witam Czy ktoś może mi powiedzieć co to :

Post autor: jarkow »

Wygląda na gruszkę podciśnienia. Typowe. Masz VCDS? Można sprawdzić dokładnie pracę nastawnika.
mmmax
Posty: 1
Rejestracja: 13 lut 2015, o 19:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 180:)
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Re: Witam Czy ktoś może mi powiedzieć co to :

Post autor: mmmax »

Dziwne.... przy tym błędzie powinien aktywować się tryb awaryjny.
Miałem podobny problem w 1.6 TDi CAYC - zacząłem od gruszki a okazało się ze skoda się nie popisała przy odpowiednim zabezpieczeniu przewodów podających sygnał z regulatora ciśnienia doładowania do ECU. Zaśniedziały (mocno skorodowany) pin przy gruszce powodował zmianę oporności którą ECU odczytywał jako błąd... ale wtedy od razu wywalało tryb awaryjny... Wymiana PINu przy gruszce nie wiele dała bo korozja posunęła się w przewodzie tak daleko że aż do PINu przy ECU ... konieczny był by-pass i nowe piny... dodam że samochód był salonowy, bezwypadkowy.
Ale w twoim wypadku jeżeli przewody będą OK. Nie wykluczałbym
a) zabrudzonej kierownicy turbiny - nie pracującej płynnie.
b) problemu z gruszką który jest dość częsty
c) sprawdź też wszystkie podciśnieniówki
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Witam Czy ktoś może mi powiedzieć co to :

Post autor: jarkow »

Dlatego napisałem żeby sprawdzić działanie VCDS-em. Tam, w gruszce jest czujnik halla i na kanale 120 w blokach mierzonych można sprawdzić jak chodzi sztanga i jak ją odczytuje ECU. Oczywiście na kanale 11 sprawdzi się faktyczne ciśnienie doładowania, ale tu błąd pokazuje właśnie problem z czujnikiem położenia. Na kanale 120 silnik zgaszony, zapłon włączony - wartość 3,3 - 3,7V, silnik pracuje na biegu jałowym - 0,7V
ODPOWIEDZ