awdurek pisze:Koledzy może ktoś ma doświadczenie a mianowicie;
Co by się stało gdybym zamiast opony 225/45/17 włożył 225/50/17 ???
Moim zdaniem spokojnie wejdą i będzie trochę więcej komfortu jazdy .
Czekam na opinie.
Też kiedyś o tym myślałem - także czekam na odpowiedź kogoś obeznanego w temacie
W teorii systemy kontroli trakcji mogą świrować ale sądzę, że to tylko teoria. Jak już pisałem na forum BT Cross wstawia do S2 opony 225/18/45 więc nie ma powodu, aby 225/17/50 nie weszły. Jak będę kupował ogumienie na lato to chyba wezmę 225/18/45. Ale to dopiero za rok, więc raczej nie będę beta-testerem tego rozwiązania na forum.
Powiem tak, wejść wejdzie, ale z reguły producent podaje gumy na których testuje auto więc nie tylko trzeba być beta testerem a life testerem, nikt Ci nie zabroni ale z pewnością nie jest to sprawdzone rozwiązanie.
Nie, nie miał.
Miał 235/17/45 a to spora różnica. Takie spokojnie według mnie można założyć do SII, z tym że moim zdaniem nie ma sensu. Są tylko nieznacznie wyższe, a a strasznie szerokie. Na polskie drogi niezbyt udane połączenie. 225 to max na polskie drogi. Takie jest moje zdanie.
Co innego 225/17/50, ale nie wiem jak zareagowałby na to ABS/ESP itd...
Trzeba też zwracać uwagę na zapisy w ubezpieczalniach, bo co bardziej wybredne ubezpieczalnie mogą się czepnąć, że rozmiar niezgodny z homologacją i będzie problem przy wypłatach ewentualnego odszkodowania w przypadku jakiegoś dzwona.
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Tu właśnie chodzi o tą wysokość.
Po zmianie na zimówki 16-tki jest znacznie większy komfort niż na 17 .
Zmiana wysokości opony nawet o te 5 mm poprawi komfort.
Tak czy tak stoję przed zakupem na lato nowych opon 17-tek bo oryginalne się już skończyły.
Coraz bardziej skłaniam się ku zakupowi o tym wyższym profilu 225/50/17.
chudy pisze:Nie, nie miał.
Miał 235/17/45 a to spora różnica. Takie spokojnie według mnie można założyć do SII, z tym że moim zdaniem nie ma sensu. Są tylko nieznacznie wyższe, a a strasznie szerokie. Na polskie drogi niezbyt udane połączenie. 225 to max na polskie drogi. Takie jest moje zdanie.
Co innego 225/17/50, ale nie wiem jak zareagowałby na to ABS/ESP itd...
W takim razie ja znam Paska b6, który jeździ na tym rozmiarze i wszystko jest ok.
Ja myśle ze śmiało zakładaj profi 50... ja tak chciałem zrobic z zimówka ale przez gwarancje odpuściłem bo sie w aso krzywili że oni w tabeli maja inaczej
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...