spalanie po 72 tys.
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 lis 2010, o 15:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Świnoujście
spalanie po 72 tys.
To i ja dorzucę Combi, diesel 170 koników, autko mam od 14-tu miesięcy. przebieg 72 tys. co daje ok. 5 tys. miesięcznie. Jeżdżę różnie , czasami jak mam problem z czasem to cisnę. Jazda autostradą A2, troje ludzi na pokładzie, prędkość do 210 km/godz. prędkość podróżna 160; 7 do 7,5 litra. jazda spokojna do 120/godz. 5,2 litra. Zabawa w oszczędzanie, 80 km przejechane za tirem praktycznie bez "dotykania" gazu, 3,8 litra, Przy jeździe do 140, bez gwałtownych przyspieszeń na przestrzeni 5tyś km 5,7.Samochód dobrze obciążony, bagażnik pod sufit, pięcioro ludzi na pokładzie z tym, że troje dzieci w wieku 10- 17 lat, jazda dynamiczna, bez wyprzedzania jeżeli nie ma konieczności, 6,2 litra na trasie 1000 km (Świnoujście-Przemyśl).Autko jeździ praktycznie tylko w trasie, jak do dzisiaj absolutnie żadnej niespodzianki, jestem zachwycony autem.
- przemqo
- Posty: 78
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: spalanie po 72 tys.
I jak sobie auto radzi w zimę i na śliskim? Jest niepotrzebne mielenie kołami? Tzn. w zimę to normalka, ale jak to się ma to takiej mocy i masy auta?
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 lis 2010, o 15:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Świnoujście
Re: spalanie po 72 tys.
superb ma system ASR - to system, którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). W fazie przyspieszenia pojazdu jeśli jakieś koło ma tendencje do poślizgu, układ za pośrednictwem swojego kalkulatora optymalizuje poślizg opon., tzn. jak się mocno postarasz, to zerwiesz przyczepność, ale jeżeli zależy Ci tylko na mocnym ruszeniu, to możesz to zrobić przy bardzo krótkotrwałym zerwaniu przyczepności. Co do mocy, to nie przesadzajmy 170 koników, to nie jest demon mocy. Oprócz tego superb ma blokadę mechanizmu różnicowego, która przy ruszaniu i poślizgu jednego koła napędowego na śliskiej nawierzchni powoduje, że drugie koło zaczyna ciągnąć. Tamtego roku na śniegu pod górkę miałem okazję to wypróbować, naprawdę fajnie działa. Auto powoli się pchało do przodu.
Re: spalanie po 72 tys.
załóż felgi o 1" większe przy tej samej szerokości opony i tym samym (lub zbliżonym) obwodzie
to się przekonasz
nawet po zmianie opon (przy zachowaniu rozmiaru) na innego producenta może być różnica 1 litra
to się przekonasz
nawet po zmianie opon (przy zachowaniu rozmiaru) na innego producenta może być różnica 1 litra
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 lis 2010, o 15:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Świnoujście
Re: spalanie po 72 tys.
Chyba mnie nie przekonałeś, jeżdżę na kołach fabrycznych tj.17-kach, zimówki mam na 16-kach. Rozmiary dopuszczone przez producenta, jak wiesz zapisane są na wlewie od paliwa, i tego się trzymam. Nie zauważyłem zmiany zużycia po zmianie kół.
Pozdrowienia.
Pozdrowienia.
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: spalanie po 72 tys.
Oboje macie racje Kwestia jest nie w wielkości a w ciężarze felg. Im cięższe tym auto więcej spala. Może być tak że firmowa 16-tka i 17-tka ważą tyle samo stąd też brak różnic w spalaniu
- + SUPERboska +
- Posty: 173
- Rejestracja: 24 sie 2011, o 14:16
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: wielkopolska
- Kontakt: