Najnowsze wieści, pewnie już słyszeliście:
http://www.bankier.pl/wia...ki-2988763.html
Podobno w serwisach jeszcze nic nie wiedzą. Ze wstępnego rozpoznania na forum OCP wynika,
że chodzi o DSG-7. Naprawa ma polegać na wymianie oleju.
Tu odnośnik do dyskusji: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 54e7004e0a
Piszą, że zalewali do skrzyń niewłaściwy olej, co wydaje mi się trochę bzdurą.
Natomiast jeszcze ze starych czasów pamiętam, że głupoty opowiadali w serwisach
w VW (walczyłem z Pastuchem), że w DSG7 nie wymienia się oleju.
Na co właściciel specjalistycznego warsztatu zajmującego się wyłącznie skrzyniami automatycznymi,
przytomnie stwierdził, że przecież w siedmiobiegówce ten olej też pracuje, więc dlaczego w DSG6
każą wymieniać co 60k, a DSG-7 nie...
Znów jakiś smród tutaj czuję...
Akcja serwisowa DSG
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Akcja serwisowa DSG
Kilka dni temu czytałem o tym recallu. Nie wnikałem w szczegóły.
Tak dla przypomnienia w Chinlandii na DQ200 wydłużyli gwarancję do 10 lat...
Właściciel serwisu ma rację, ale nie do końca.
W skrzynkach z mokrymi sprzęgłami olej podany jest nieporównywalnie większym temperaturom. W też nim pracuje sprzęgło, które przecież minimalnie się ściera. Pełni też funkcję płyny hydraulicznego.
W DQ200 olej smaruje jedynie tryby i w zasadzie nie wymiana ma sens jedynie przy duuużym przebiegu i gdy właściciel ma gest
Tak dla przypomnienia w Chinlandii na DQ200 wydłużyli gwarancję do 10 lat...
Właściciel serwisu ma rację, ale nie do końca.
W skrzynkach z mokrymi sprzęgłami olej podany jest nieporównywalnie większym temperaturom. W też nim pracuje sprzęgło, które przecież minimalnie się ściera. Pełni też funkcję płyny hydraulicznego.
W DQ200 olej smaruje jedynie tryby i w zasadzie nie wymiana ma sens jedynie przy duuużym przebiegu i gdy właściciel ma gest
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 3 mar 2013, o 11:33
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warsaw
Re: Akcja serwisowa DSG
Tyż prawda. No miejmy nadzieję, że tak jak piszą, chodzi głównie o mega gorąc w dużych miastach chińskich
i takież korki. Ponoć na to nie ma mocnych...
i takież korki. Ponoć na to nie ma mocnych...
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Akcja serwisowa DSG
Dla ścisłości:
http://www.autoevolution.com/news/volks ... 71053.html
eports are in today that Volkswagen Group is doing recalling 2.64 million vehicles across the world globally. The issues range from a simple electrical fix, to a potential fuel leak and a final fix for the troubled DSG gearboxes.
Of the total 2.64 million, a massive 1.6 million vehicles cars will be fixed for the DSG problem. The solution VW has found is to change the synthetic oil in the DS200 automatic to a mineral one.
According to the official statement, synthetic oil is responsible for causing short circuiting. This problem is especially bad in countries with humid and hot environment and where stop and go traffic is seen. But VW wants to fix every DS200, no matter the location, to "continue to ensure customer satisfaction".
"Within the framework of further quality monitoring in China and Southeast Asia, it has been discovered that, with vehicles with a 7-speed dual-clutch gearbox (DQ200), electric malfunctions could occur in the gearbox power supply if synthetic gearbox oil is used. This applies in particular if the vehicle is subject to a hot and humid climate, coupled with a high proportion of stop & go driving," Volkswagen Group states.
What models are affected? Well, lots… The DQ200 is a seven-speed dual-clutch gearbox installed in the Golf, Jetta, Polo, Passat and Caddy. Previous recalls targeted only models built between June 2008 and September 2011, but this could be widened even further in the future. Sister models from SEAT, Skoda or Audi will also be affected by the call.
In parallel, VW will also work out two other issues. One of them targets 800,000 Tiguan crossover SUVs, of which 60,000 are in the US. This is a simple fuse swap, so not nearly as important as a broken gearbox. However, the 239,000 Amarok pickups replaced for potential fuel leaks sound serious.
http://www.autoevolution.com/news/volks ... 71053.html
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 21:13
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: ZS
Re: Akcja serwisowa DSG
Trzeci akapit mówi sam za siebie. Ponoć jest już odpowiedź na OCP od Skody..
ŠKODA Polska napisał/a:
Maciej, usterki nie stwierdzono w samochodach wyprodukowanych na rynek europejski. Mimo to ze względu na zadowolenie naszych Klientów, w samochodach na całym świecie – także w Europie – olej zostanie wymieniony w ramach dodatkowego przeglądu. Klienci zostaną poinformowani w odpowiednim czasie. Akcją będą objęte samochody wyposażone w 7-stopniową automatyczną skrzynię biegów DQ200, wyprodukowane w okresie od stycznia 2008 do kwietnia 2013.
Ciekawe czy w Azji robią jakieś pomiary temp. podczasz korków, żeby stwierdzić, że jest za gorąco czy tak O
ŠKODA Polska napisał/a:
Maciej, usterki nie stwierdzono w samochodach wyprodukowanych na rynek europejski. Mimo to ze względu na zadowolenie naszych Klientów, w samochodach na całym świecie – także w Europie – olej zostanie wymieniony w ramach dodatkowego przeglądu. Klienci zostaną poinformowani w odpowiednim czasie. Akcją będą objęte samochody wyposażone w 7-stopniową automatyczną skrzynię biegów DQ200, wyprodukowane w okresie od stycznia 2008 do kwietnia 2013.
Ciekawe czy w Azji robią jakieś pomiary temp. podczasz korków, żeby stwierdzić, że jest za gorąco czy tak O
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 23 sie 2013, o 12:33
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Re: Akcja serwisowa DSG
Sorry że odkopuję.
Faktycznie akcja jest i nadal trwa. Teraz wymienili mi olej w dq200. Twierdzili, że poprzedni mógł prowadzić do zwarć.
Co ciekawe, po adaptacji skrzynia pracuje jakby nieco płynniej.
Faktycznie akcja jest i nadal trwa. Teraz wymienili mi olej w dq200. Twierdzili, że poprzedni mógł prowadzić do zwarć.
Co ciekawe, po adaptacji skrzynia pracuje jakby nieco płynniej.