szarpanie 1.8 tsi
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: szarpanie 1.8 tsi
nagar to spieczone cząstki stałe - zanieczyszczenia paliwa, cząsteczki oleju itp. Jak kiedyś rozbierałem silniki to usuwało się to szczotką drucianą jak się mocno naciskało gaz to było tego więcej, bo więcej oleju nie zgarniały pierścienie i ulegał spaleniu a reszta się osadzała i spiekała czyli dokładnie odwrotnie niż co niektórzy piszą Jak TSI bierze olej to coś musi z nim się dziać - jest częściowo spalany, a reszta się odkłada. W wolnossakach to olej miał być szansę rozcieńczony na dolocie i się spalić, a tu nie ma czym się rozcieńczać bo leci tylko z powietrzem z turbiny, to i więcej się osadzi. Wg mnie agresywny styl jazdy będzie negatywnie wpływał na gromadzenie się osadów - więcej oleju dostaje się do cylindrów. Tak przynajmniej miałem dotychczas w silnikach VW - autostrada równała się dolewce. jazda do 120 i był spokój z dolewkami. Teraz na szczęście prawie nie dolewam. "Prawie" bo ostatnio miałem 1/3 na bagnecie i dolałem - 0,5l na 85kkm to tragedii nie ma Chyba, że teraz pójdzie już więcej
- duch
- Posty: 72
- Rejestracja: 23 wrz 2014, o 08:32
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: F10 535D 362km/728nm
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Łódź
Re: szarpanie 1.8 tsi
Osobiście tankuje tylko 98 (te kilka groszy na litrze przy moim przebiegu nie robi mi różnicy) aktualnie zalałem Motula 300V 5W30 - przejechałem 16kkm i nie ubyło praktycznie nic. Przy okazji teraz wymienię i olej.
Wyczyszczę ten badziew, przy okazji oddam turbo do czyszczenia (i tak auto stoi - muszę jeździć mułem 1.4 90km ;( ) i jakoś się będzie jeździć.
Kwestia tylko czy po oczyszczeniu zgrubnie tego syfu mogę zalać to jakimś preparatem? Czy aby nie dostanie się to do cylindrów?
Wyczyszczę ten badziew, przy okazji oddam turbo do czyszczenia (i tak auto stoi - muszę jeździć mułem 1.4 90km ;( ) i jakoś się będzie jeździć.
Kwestia tylko czy po oczyszczeniu zgrubnie tego syfu mogę zalać to jakimś preparatem? Czy aby nie dostanie się to do cylindrów?
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: szarpanie 1.8 tsi
To cud, że nie zatarł się na 16tyś przy 300V, zwykle już po 5tyś na olejach estrowych, zlewam breję.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: szarpanie 1.8 tsi
nie tylko zlewasz breję, ale i znowu bredzisz bez sensu. Takie cuda mam od 1,5Mkm - jakoś nie zatarłem silnika na olejach estrowych, ostatnie ponad 300kkm w trybach LL.Sebastian_M26 pisze:To cud, że nie zatarł się na 16tyś przy 300V, zwykle już po 5tyś na olejach estrowych, zlewam breję.
duch dlaczego 300V, a nie np. XF 5W30?
Co do syfu - oczyściłbym to mechanicznie. jeśli nie zostałoby wiele osadu to dałbym sobie spokój z chemią. BTW to nie wiem czy nie warto się rozejrzeć za jakimś dobrym dodatkiem czyszczącym do benzyny, żeby trochę trochę mniej syfu w cylindrach się odkładało.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: szarpanie 1.8 tsi
Panowie a co z stp ? Od lat dolewałem do diesla i pięknie wszystko czyścił. Tyko że czarna chmura za nim zostawała jak mocniej deptałem. Jest sens lać coś takiego do tsi z przebiegiem 9 k ?
tfu żadne tam kombi
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: szarpanie 1.8 tsi
nie mam doświadczeń z STP. DO diesla lałem w miarę regularnie TDA Castrola, do benzyn najwyżej od czasu do czasu szklankę denaturatu aby wodę ze zbiornika wyciągać. LM ma dobre opinie, używam w miarę regularnie Ceratec - stąd pierwsze poszukiwania w tej marce. A czy jest sens lać pryz przebiegu 9kkm - na pewno nie szkodzi, a czy pomaga? Kto to wie.... Teraz zaleję ten LM 1971 - bardziej dla spokoju sumienia niż z potrzeby
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: szarpanie 1.8 tsi
Rezon ma rację, tego inaczej wyczyścić się nie da. Oczywiście chemicznie też można ale po wymontowaniu elementu. Przede wszystkim trzeba ustalić dlaczego olej znalazł się tam gdzie nie powinien. Turbo do przeglądu i ewentualnej regeneracji i odma do ew wymiany. Inaczej jak złożysz to wszystko to problem będzie nadal występował. Poza tym trzeba rozmontować i oczyścić z oleju intercooler i jego przewody.
- duch
- Posty: 72
- Rejestracja: 23 wrz 2014, o 08:32
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: F10 535D 362km/728nm
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Łódź
Re: szarpanie 1.8 tsi
Sądziłem, że 300V będzie przewyższał wszelkie normy, a że mam 30% upustu na Motula to wziąłem taki.rezon pisze: duch dlaczego 300V, a nie np. XF 5W30?
XF masz na myśli MILLERS OILS XF LONGLIFE? I tak mnie teraz czeka zmiana to mogę o nim pomyśleć.
[/quote]sko89 pisze: Rezon ma rację, tego inaczej wyczyścić się nie da. Oczywiście chemicznie też można ale po wymontowaniu elementu. Przede wszystkim trzeba ustalić dlaczego olej znalazł się tam gdzie nie powinien. Turbo do przeglądu i ewentualnej regeneracji i odma do ew wymiany. Inaczej jak złożysz to wszystko to problem będzie nadal występował. Poza tym trzeba rozmontować i oczyścić z oleju intercooler i jego przewody.
Wyczyszczę tylko ręcznie co się da przy zaworach, bez żadnych preparatów. Koniecznością jest także demontaż IC i wszystkich przewodów? Turbo do czyszczenia nie problem bo mam firmę zajmującą się regeneracją turbin zaraz obok mnie.
Z odmą teraz pytanie - wymieniać ją na nową, było tam ich z tego co pamiętam kilka wersji? pozbyć się jej/zaślepić?
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: szarpanie 1.8 tsi
Mam tego Millersa zalanego - niespelna 15kkm I zobaczylem zolta kontrolke niskiego poziomu oleju. Temperatury jak na Shellu Helix Ultra Exstra. Na plus Millersa przemiawia cena (stosunkowo niska) w UK. Z punktu widzenia uzytkownika - trudno powiedziec, choc mam wrazenie, ze na Castrolu temperatury oleju byly lekko wyzsze. Ale Shell I Millers to juz w zasadzie bez roznicy...duch pisze:XF masz na myśli MILLERS OILS XF LONGLIFE? I tak mnie teraz czeka zmiana to mogę o nim pomyśleć.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: szarpanie 1.8 tsi
Jakich estrowych? Teraz to jeździsz na mineralnych hc.rezon pisze:nie tylko zlewasz breję, ale i znowu bredzisz bez sensu. Takie cuda mam od 1,5Mkm - jakoś nie zatarłem silnika na olejach estrowych, ostatnie ponad 300kkm w trybach LL.Sebastian_M26 pisze:To cud, że nie zatarł się na 16tyś przy 300V, zwykle już po 5tyś na olejach estrowych, zlewam breję.
duch dlaczego 300V, a nie np. XF 5W30?
Co do syfu - oczyściłbym to mechanicznie. jeśli nie zostałoby wiele osadu to dałbym sobie spokój z chemią. BTW to nie wiem czy nie warto się rozejrzeć za jakimś dobrym dodatkiem czyszczącym do benzyny, żeby trochę trochę mniej syfu w cylindrach się odkładało.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: szarpanie 1.8 tsi
a wcześniej jeździłem bezklasowych na mineralnych, jakie udało się akurat kupić - i też się dało jeździć. Silniki Superba to nie jakiś superwyczyn aby się na olejach do nich co chwila doktoryzowaćSebastian_M26 pisze:Jakich estrowych? Teraz to jeździsz na mineralnych hc.rezon pisze:nie tylko zlewasz breję, ale i znowu bredzisz bez sensu. Takie cuda mam od 1,5Mkm - jakoś nie zatarłem silnika na olejach estrowych, ostatnie ponad 300kkm w trybach LL.Sebastian_M26 pisze:To cud, że nie zatarł się na 16tyś przy 300V, zwykle już po 5tyś na olejach estrowych, zlewam breję.
duch dlaczego 300V, a nie np. XF 5W30?
Co do syfu - oczyściłbym to mechanicznie. jeśli nie zostałoby wiele osadu to dałbym sobie spokój z chemią. BTW to nie wiem czy nie warto się rozejrzeć za jakimś dobrym dodatkiem czyszczącym do benzyny, żeby trochę trochę mniej syfu w cylindrach się odkładało.
i p...ć trzy po trzy jaki to syf oleje 504/507, a jaki to superhiper olej masz zalany i zmieniasz co 5kkm.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: szarpanie 1.8 tsi
Wyczyszczę tylko ręcznie co się da przy zaworach, bez żadnych preparatów. Koniecznością jest także demontaż IC i wszystkich przewodów? Turbo do czyszczenia nie problem bo mam firmę zajmującą się regeneracją turbin zaraz obok mnie.duch pisze:Sądziłem, że 300V będzie przewyższał wszelkie normy, a że mam 30% upustu na Motula to wziąłem taki.rezon pisze: duch dlaczego 300V, a nie np. XF 5W30?
XF masz na myśli MILLERS OILS XF LONGLIFE? I tak mnie teraz czeka zmiana to mogę o nim pomyśleć.
sko89 pisze: Rezon ma rację, tego inaczej wyczyścić się nie da. Oczywiście chemicznie też można ale po wymontowaniu elementu. Przede wszystkim trzeba ustalić dlaczego olej znalazł się tam gdzie nie powinien. Turbo do przeglądu i ewentualnej regeneracji i odma do ew wymiany. Inaczej jak złożysz to wszystko to problem będzie nadal występował. Poza tym trzeba rozmontować i oczyścić z oleju intercooler i jego przewody.
Z odmą teraz pytanie - wymieniać ją na nową, było tam ich z tego co pamiętam kilka wersji? pozbyć się jej/zaślepić?[/quote]
Jak masz możliwość to daj firmie zajmującej się regeneracją do czyszczenia i przy okazji sprawdzenia turbiny. Odmy nie zaślepisz, pozbywać się jej też nie radzę - to nie EGR czy DPF, których można się pozbyć wyłącznie ze szkodą dla ekologii. Na początek zmień olej - jak masz zniżkę na Motula to np. 504/507 5W30. Zobacz czy dalej będzie tyle brał.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: szarpanie 1.8 tsi
Czy ktoś myślał aby wyczyścić układ wtryskowy i dolotowy tym ustrojstwem?
http://www.liqui-moly.pl/serwis/jct
Ponoć w TSI dawało dobre efekty
https://www.youtube.com/watch?v=8aDm_LuMJWQ
https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=8 ... 1421828030
http://www.liqui-moly.pl/serwis/jct
Ponoć w TSI dawało dobre efekty
https://www.youtube.com/watch?v=8aDm_LuMJWQ
https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=8 ... 1421828030
- duch
- Posty: 72
- Rejestracja: 23 wrz 2014, o 08:32
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: F10 535D 362km/728nm
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Łódź
Re: szarpanie 1.8 tsi
Wszystko u mnie już gra. Bryka z 2 tygodnie już chodzi jak powinna. Wrzucę może jutro fotki wtryskiwaczy jak wyglądają (nie ciekawie).
Turbo poszło do regeneracji, przy okazji wziąłem przerobiłem je na hybrydę - muszę jeszcze wystroić a nie mam czasu. IC wyczyszczone - dużo oleju nie było, bardziej przewody lekko zaolejone. Odma wyczyszczona.
Co do kosztów spodziewałem się nawet, że będzie więcej także miłe zaskoczenie. Oczywiście turbo najbardziej dało po kieszeni.
Samochód już lepiej przyspiesza, wyprzedzanie teraz to istna bajka. Poza tym bije rekordy spalania, wcześniej 10l/100km to norma teraz 8 w cyklu mieszanym.
Turbo poszło do regeneracji, przy okazji wziąłem przerobiłem je na hybrydę - muszę jeszcze wystroić a nie mam czasu. IC wyczyszczone - dużo oleju nie było, bardziej przewody lekko zaolejone. Odma wyczyszczona.
Co do kosztów spodziewałem się nawet, że będzie więcej także miłe zaskoczenie. Oczywiście turbo najbardziej dało po kieszeni.
Samochód już lepiej przyspiesza, wyprzedzanie teraz to istna bajka. Poza tym bije rekordy spalania, wcześniej 10l/100km to norma teraz 8 w cyklu mieszanym.