nie słyszałem... albo przygłuchy jestemwhity pisze:Slychac chodzace wentylatory
DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- koniu1973
- Posty: 1414
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Dęblin
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Może ci zapomnieli zamontować dpf-a
Gesendet von meinem iPad Air mit Tapatalk
Gesendet von meinem iPad Air mit Tapatalk
- koniu1973
- Posty: 1414
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Dęblin
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
akurat nad tym mankamentem bym nie płakałwhity pisze:Może ci zapomnieli zamontować dpf-a
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Wentylatory to akurat słychać cały czas Ja tam też jeszcze nie wyczaiłem kiedy mi wypala, a mam przejechane już ok. 15000 km.whity pisze:Slychac chodzace wentylatory
Chyba tak jak koniu głuchawy jestem
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
To zamontujcie sobie podwojny wydech ultera lub podobne, to będziecie słyszeli nawet na autostradzie jadąc 180;)
Gesendet von meinem iPad Air mit Tapatalk
Gesendet von meinem iPad Air mit Tapatalk
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 4 mar 2014, o 09:25
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: śląsk
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Po naczytaniu się o DPF'ach i też będąc trochę przewrażliwiony, słucham za każdym razem czy wypala czy też nie - i tu nagle dziś wjeżdżam do garażu i JEST - wypala
Obroty - niecałe 1000/min, spalanie 0,7l/h i wyraźnie słychać, że coś w silniku się dzieje.
Do tego taki dziwny zapach jakby ktoś rozpuszczalnik spalał - pewnie to efekt w niedużym zamkniętym garażu + nowe auto więc bebechy muszą się wygrzać.
Czuć też gorąc wydobywający się spod auta - oczywiście nie tak, że "progi się topią" ale w zamkniętym garażu spokojnie da się to zauważyć.
Zafundowałem autku na wszelki wypadek 10km "spacerku" tak dla zdrowotności
Obroty - niecałe 1000/min, spalanie 0,7l/h i wyraźnie słychać, że coś w silniku się dzieje.
Do tego taki dziwny zapach jakby ktoś rozpuszczalnik spalał - pewnie to efekt w niedużym zamkniętym garażu + nowe auto więc bebechy muszą się wygrzać.
Czuć też gorąc wydobywający się spod auta - oczywiście nie tak, że "progi się topią" ale w zamkniętym garażu spokojnie da się to zauważyć.
Zafundowałem autku na wszelki wypadek 10km "spacerku" tak dla zdrowotności
- koniu1973
- Posty: 1414
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Dęblin
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Aaa... tak, miałem ze dwa razy taki objaw, że bałem się o nogawki spodni chodząc z tyłu auta...Goat pisze:Czuć też gorąc wydobywający się spod auta - oczywiście nie tak, że "progi się topią"
- awdurek
- Posty: 466
- Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Aktualnie: 240 KM i 500Nm
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Wlkp
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Pany myślę że przesadzacie z tym DPF-em
Mam wydech Ultera i diesla - już nie pamiętam jak to jest gdy wypala
Po prostu jeżdżę i się tym nie przejmuje.
Gaszę auto wtedy kiedy chcę a nie czekam aż się WYPALI !!!!
Jak nie teraz to następnym razem .
Mam już przejechane ponad 142 tkm i "LUZ W DUPIE" ( bez obrazy ).
Mam wydech Ultera i diesla - już nie pamiętam jak to jest gdy wypala
Po prostu jeżdżę i się tym nie przejmuje.
Gaszę auto wtedy kiedy chcę a nie czekam aż się WYPALI !!!!
Jak nie teraz to następnym razem .
Mam już przejechane ponad 142 tkm i "LUZ W DUPIE" ( bez obrazy ).
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Katowice
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
to by się zgadzało przebieg u mnie 185k km - popiołu 0,12l, skoro limit to jednak 0,17l a nie 0,76l to powoli martwić się czy nie ??? Są jakieś preparaty co się spryskuje i zmywa DPF (dużo filmików na YT) ale czy one usuwają popiół??? Jak są wyliczane dane odnośnie zawartości popiołu??? Czy może uczestniczy w tym przebieg auta zapisany w sterowniku??? To by było za piękne że z czasem wystarczyło by przemyć DPF jakoś mocną do tego celu chemią ( w końcu to tylko ceramika i cały syf powinien się zmyć ) i przeprogramować sterownik, że ma mniej przejechane ( pozostawiając oczywiście licznik w spokoju) i skasować licznik wypaleń???Zaj007 pisze:
5. Oil ash volume - Ilość popiołu w w filtrze. W filtrze jak po każdym spalaniu pozostaje popiół (biały pyłek). Niestety, z czasem przybywa go i stopniowo zamula filtr. Wartość graniczna to 0,76l. Średnio powinno przybywać 0,01 na 15 000km Jeśli jest go zbyt dużo należy zregenerować filtr lub wymienić na nowy. Wiadomo, im więcej wypalań tym więcej popiołu i tym krótsze życie filtra.
Pozdrawiam
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legnica
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Nie zawracaj sobie tym głowy. U siebie mam zapełnienie 198ml, czyli 0,2l i wszystko chodzi jak trzeba - wypala się do 600 - 800km. Poczytaj tutaj: http://www.autowada.pl/node/19
Podrawiam
Podrawiam
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 gru 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Seweryn
- Lokalizacja: Kraków
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Witam.
Jakie macie obserwacje co do wypalania aktywnego DPF'a w wymienionym silniku.
Chodzi mi o niebieski kolor niebieski z poniższego linku, wypalanie między 18 a 24g
Ja obserwuje u siebie w VCDS, że wypala co około 415km przy cyklu mieszanym. Jak to wygląda u was.
http://www.briskoda.net/forums/topic/24 ... cr-engine/
pozdrawiam
Seweryn
Jakie macie obserwacje co do wypalania aktywnego DPF'a w wymienionym silniku.
Chodzi mi o niebieski kolor niebieski z poniższego linku, wypalanie między 18 a 24g
Ja obserwuje u siebie w VCDS, że wypala co około 415km przy cyklu mieszanym. Jak to wygląda u was.
http://www.briskoda.net/forums/topic/24 ... cr-engine/
pozdrawiam
Seweryn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Dwa razy zauważyłem, że w ogóle wypalał i faktycznie raz szedł siwy dymek.
Poza tym nic więcej nie rzuca mi się w oczy, poza tym, ze VCDSem czasami sobie podglądam co tam w trawie piszczy
Poza tym nic więcej nie rzuca mi się w oczy, poza tym, ze VCDSem czasami sobie podglądam co tam w trawie piszczy
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 gru 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Seweryn
- Lokalizacja: Kraków
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
szms,
ale właśnie jak oglądasz vcdsem to jak obserwujesz wypalanie na podstawie np ponizszych parametrow?
U mnie mniej wiecej sie zgadza z wykresem - tzn od 18g zaczyna aktywne wypalanie, tylko zazwyczaj to jest w trakcie jazdy wiec jesli nie mam kompa podpietego to nie wiem kiedy - przy tym wypalaniu lampka sie nie swieci, u mnie wystepuje to co mniej wiecej 400km, jak u was?
Particle filter; soot mass calculated
Particle filter; soot mass measured
Particle filter; kilometers since last regeneration
pozdrawiam
Seweryn
ale właśnie jak oglądasz vcdsem to jak obserwujesz wypalanie na podstawie np ponizszych parametrow?
U mnie mniej wiecej sie zgadza z wykresem - tzn od 18g zaczyna aktywne wypalanie, tylko zazwyczaj to jest w trakcie jazdy wiec jesli nie mam kompa podpietego to nie wiem kiedy - przy tym wypalaniu lampka sie nie swieci, u mnie wystepuje to co mniej wiecej 400km, jak u was?
Particle filter; soot mass calculated
Particle filter; soot mass measured
Particle filter; kilometers since last regeneration
pozdrawiam
Seweryn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Podobnie, ale mi się zdarza rzadziej co ok. 600 km, ale pewnie to wynika z tego, że częściej trasy Superbem walę.
Zawsze jest odchyłka w dół spowodowana trasami tj.
Particle filter; soot mass calculated - wychodzi coś około 18 g
Particle filter; soot mass measured - natomiast tutaj jest coś w okolicach 5 g
I pewnie dlatego samo wypalanie jest u mnie krótkie i nie idzie tego zauważyć...
Oil ash - podobno jest ważny, ale ostatecznie nie rozstrzygnęliśmy ile musi być filtr, żeby padło teraz nie pamiętam albo mam 0,03 albo 0,04 przy 96 kkm.
Zawsze jest odchyłka w dół spowodowana trasami tj.
Particle filter; soot mass calculated - wychodzi coś około 18 g
Particle filter; soot mass measured - natomiast tutaj jest coś w okolicach 5 g
I pewnie dlatego samo wypalanie jest u mnie krótkie i nie idzie tego zauważyć...
Oil ash - podobno jest ważny, ale ostatecznie nie rozstrzygnęliśmy ile musi być filtr, żeby padło teraz nie pamiętam albo mam 0,03 albo 0,04 przy 96 kkm.