zakup nowego superba
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: zakup nowego superba
dlatego jest + dodany, programowo można to "naprawić"
"Ja głosuje za 1.8 TSI + 4X4 oraz chip do 220/230kM + hamowanie lewą nogą + wyłącznik esp"
"Ja głosuje za 1.8 TSI + 4X4 oraz chip do 220/230kM + hamowanie lewą nogą + wyłącznik esp"
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- Nematode
- Posty: 381
- Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zakup nowego superba
Hmm to czemu w 2.0 TSI rozrząd się wymiania co 90k km, a 1.8 TSI jest bezobsługowy w teorii?frytol pisze:Nematode, 2.0TSI jest na łancuchu, to konstrukcyjnie ten sam silnik co 1.8TSI (EA888), różni się tylko pojemnością, gdzie różnica ta wynika z innego wału korbowego o większym wykorbieniu. 2.0TSI nie miało problemów z rozrządem, bo jest w produkcji od MY2010, gdzie w 1.8TSI również rozwiązano już wtedy ten problem.
-
- Zasłużony
- Posty: 396
- Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zakup nowego superba
bo pewnie patrzysz na "stare" 2.0 TFSI nie montowane w superbie.
Obecne 1.8 i 2.0, to tak jak pisze Frytol, praktycznie te same silniki.
Obecne 1.8 i 2.0, to tak jak pisze Frytol, praktycznie te same silniki.
S3 L&K
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: zakup nowego superba
To prawda na mojej Pirelli Pzero 17 też jest okejfrytol pisze:adriand, mam prawie 270KM w 2.0TSI i nie mam większych problemów z trakcją. Wszystko to kwestia dobrej opony.
ale mówię o sytuacjach typu przejazd przez torowisko lub większe nierówności i ASR odcina napęd.
Powiedz prawdę czy wybierałeś swojego Superba dla 2.0TSI czy dla DSG
gdybyś miał wybór DSG lub 4x4 (bo są w podobnych cenach jako dodatki) to co byś wybrał?
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: zakup nowego superba
adriand, Gdybym miał wybór pomiędzy DSG i 4x4 to nadal wybrałbym DSG. Gdybym mógł w 2.0TSI DSG dopłacić 10k do 4x4 to zrobiłbym to bez wahania. Całe życie jeżdżę ośkami, zarówno na codzień jak i w amatorskim sporcie i pewnie, że 4x4 w użytku codziennym daje większe poczucie bezpieczeństwa, ale często też to poczucie bywa złudne (mam jedno auto z napędem na obie osie).
Auto mimo napędu na 4 koła hamuje tak samo, a często nawet gorzej ze względu na swoją większą masę - o tym ludzie zapominają, bo na śniegu napędza się tak samo jak na suchym, ale hamuje już tak jak każde inne. Do tego dochodzi kwestia tego, że limit przyczepności ośki jest dużo niżej niż auta czteropędnego, co oznacza tyle, że w momencie jak będziesz jeździł szybciej bo czteropęd trzyma to jak Ci ta opona puści to czteropędem będziesz jechał zdecydowanie szybciej niż jechałbyś ośką co niesie za sobą to, że trudniej będzie Ci nad tym autem zapanować, a skutki ewentualnego dzwona będę bardziej dotkliwe.
Nie twierdzę absolutnie, że auto AWD jest mniej bezpieczne od FWD, bo jest zdecydowanie odwrotnie, ale nie należy upatrywać w napędzie na cztery koła gwarancji pełnego bezpieczeństwa i przyczepności w każdych warunkach, bo można się na tym przejechać i to bardziej jak jeżdżąc ośką będąc świadomym jej ułomności trakcyjnych.
Auto mimo napędu na 4 koła hamuje tak samo, a często nawet gorzej ze względu na swoją większą masę - o tym ludzie zapominają, bo na śniegu napędza się tak samo jak na suchym, ale hamuje już tak jak każde inne. Do tego dochodzi kwestia tego, że limit przyczepności ośki jest dużo niżej niż auta czteropędnego, co oznacza tyle, że w momencie jak będziesz jeździł szybciej bo czteropęd trzyma to jak Ci ta opona puści to czteropędem będziesz jechał zdecydowanie szybciej niż jechałbyś ośką co niesie za sobą to, że trudniej będzie Ci nad tym autem zapanować, a skutki ewentualnego dzwona będę bardziej dotkliwe.
Nie twierdzę absolutnie, że auto AWD jest mniej bezpieczne od FWD, bo jest zdecydowanie odwrotnie, ale nie należy upatrywać w napędzie na cztery koła gwarancji pełnego bezpieczeństwa i przyczepności w każdych warunkach, bo można się na tym przejechać i to bardziej jak jeżdżąc ośką będąc świadomym jej ułomności trakcyjnych.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: zakup nowego superba
Oczywiście. Zdrowego rozsądku żaden system nie zastąpi.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Poznań
Re: zakup nowego superba
frytol masz rację z tymi prędkościami. Znajomy w audi a6 quatro pod ośnieżoną górkę na letnich wjeżdżał ale jendocześnie 2 najgorsze w poślizgi w życiu miał w tym samym aucie. Po prostu przesuwa się granica kiedy tracisz przyczepność i skutki mogą być bardziej opłakane.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: zakup nowego superba
Wykorzystując przyczepność wzdłużną na napęd, zmniejsza się przyczepność boczna. 4x4 to także 100kg więcej i większe opory co wpływa na zwiększenie spalania, szczególnie przy silniku benzynowym.
Zimą i na mokrym staram się mocno wykorzystywać ESP i jak do tej pory, znakomicie niweluje on wady FWD.
Zimą i na mokrym staram się mocno wykorzystywać ESP i jak do tej pory, znakomicie niweluje on wady FWD.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: zakup nowego superba
Między 2.0 TDI 170 KM DSG a 4x4 jest różnica ~60kg
(1 594) vs [1 654]
Rozpatrujemy tutaj DSG vs 4x4, a nie manual bez AWD vs 4x4
(1 594) vs [1 654]
Rozpatrujemy tutaj DSG vs 4x4, a nie manual bez AWD vs 4x4
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: zakup nowego superba
Wpływa też na zwiększenie bezpieczeństwa.Sebastian_M26 pisze:4x4 to także 100kg więcej i większe opory co wpływa na zwiększenie spalania, szczególnie przy silniku benzynowym.
In real life, when two cars collide the vehicle with the higher mass has an advantage over the lighter one
http://euroncap.com/Content-Web-Page/0f ... -cars.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Chociaż te 60 kg nie odgrywa raczej większej roli - ani dla spalania ani dla bezpieczeństwa.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lis 2011, o 21:15
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: zakup nowego superba
Dzięki Panowie za wszystkie odpowiedzi. Ja zdecyduje się na skrzynie DSG. Co do silnika nie ukrywam chcę kupić 2.0 ale zobaczymy jak się ułoży.
Teraz z innej beczki, jestem z Poznania zatem oszczędny ( lub skąpy jak mawiają Warszawiacy he he he), czytałem, że w przyszłym roku wchodzi lifting do Superba - czyli że skoda sprzed liftingu będzie tańsza a mimo to z rocznika 2012. Ja planuję zakup w tym roku ze względu na zamówienie w roczniku 2011. Powiedzcie z ciekawości jakie udało sił Wam wynegocjować rabaty przy zakupie. Na razie dostałem 7.8% - nie sadzicie, że to trochę mało. Nie jestem super negocjatorem ale myślę, że do 10% powinni puścić farbę. Pomijam oferty z Krakowa - słyszałem od znajomych, że jak dochodzi do konkretów to nagle trzeba pozmieniać specyfikację lub dodatkowo dopłacać. Tak czy siak jak mozecie to dajcie znać
Pozdrawiam
Teraz z innej beczki, jestem z Poznania zatem oszczędny ( lub skąpy jak mawiają Warszawiacy he he he), czytałem, że w przyszłym roku wchodzi lifting do Superba - czyli że skoda sprzed liftingu będzie tańsza a mimo to z rocznika 2012. Ja planuję zakup w tym roku ze względu na zamówienie w roczniku 2011. Powiedzcie z ciekawości jakie udało sił Wam wynegocjować rabaty przy zakupie. Na razie dostałem 7.8% - nie sadzicie, że to trochę mało. Nie jestem super negocjatorem ale myślę, że do 10% powinni puścić farbę. Pomijam oferty z Krakowa - słyszałem od znajomych, że jak dochodzi do konkretów to nagle trzeba pozmieniać specyfikację lub dodatkowo dopłacać. Tak czy siak jak mozecie to dajcie znać
Pozdrawiam
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Re: zakup nowego superba
Ja negocjowałem w Lesznie. dostałem 16%, jak chcesz dam Ci namiary na gościa ( dali mi lepszą cene niz w Krakowie ).
Nie masz daleko z Poznania, może tam spróbuj ?
Nie masz daleko z Poznania, może tam spróbuj ?
Re: zakup nowego superba
Niezły rabat.
Napisałem do Ciebie wiadomość priv.
Napisałem do Ciebie wiadomość priv.
Szybkiego Powrotu Do Zdrowia ROBERT !
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zakup nowego superba
Z tego, co słyszałem to rabaty powyżej 10% to już przeszłość w Skodzie, ale próbować warto.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lis 2011, o 21:15
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: zakup nowego superba
Ja negocjowałem w Lesznie. dostałem 16%, jak chcesz dam Ci namiary na gościa ( dali mi lepszą cene niz w Krakowie ).
Nie masz daleko z Poznania, może tam spróbuj ?
Chętnie jeżeli można prosić o informacje, to poproszę.
Nie masz daleko z Poznania, może tam spróbuj ?
Chętnie jeżeli można prosić o informacje, to poproszę.