oczywiście ale dopiero jak mi się gwarancja skończy:)Mej pisze:AndrzejWawa, na forum jest ciekawy watek o bezinwazyjnej i bezśladowej deaktywacji Strat-Stop. Sam się za to zabieram tylko czasu brakuje ale myślę, że warto (3 minuty grzebania VCDS'em i po bólu). Może Cię to zainteresuje ... .
[S2] Zakup Superba dla osoby starszej
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Re: [S2] Zakup Superba dla osoby starszej
Re: [S2] Zakup Superba dla osoby starszej
Bez przesady... Ja tam grzebalem i nigdy mi niezakwestionowali gwarancji z tego powodu
Re: [S2] Zakup Superba dla osoby starszej
Nie wiem jak SS dziala z manualem, ale w przypadku DSG osobiscie mi nie przeszkadza. Nieco wprawy w operowaniu hamulcem noznym -- silniejsze wcisniecie powoduje aktywacje SS, nieco slabsze nie.
Z wlaczonym Auto Hold rowniez dziala to dobrze wedlug mnie: zahamowanie auta bez wciskania hamulca do samej podlogi, odpuszczenie gdy samochod stoi i ruszenie spod swiatel po wcisnieciu gazu (silnik caly czas pracuje). Bardzo wygodne i nie meczace. W nowym Superbie pewnie taka opcja sie pojawi.
W sytuacjach gdzie z gory wiadomo ze odczekamy dluzej niz te 30 sekund (chociaz mowia, ze wystarczy juz 10) SS nie jest takie zle czasami
Z wlaczonym Auto Hold rowniez dziala to dobrze wedlug mnie: zahamowanie auta bez wciskania hamulca do samej podlogi, odpuszczenie gdy samochod stoi i ruszenie spod swiatel po wcisnieciu gazu (silnik caly czas pracuje). Bardzo wygodne i nie meczace. W nowym Superbie pewnie taka opcja sie pojawi.
W sytuacjach gdzie z gory wiadomo ze odczekamy dluzej niz te 30 sekund (chociaz mowia, ze wystarczy juz 10) SS nie jest takie zle czasami
Re: [S2] Zakup Superba dla osoby starszej
Tak, ale Ty 95% czasu jestes w trasie i tego nie odczuwasz... Tak jak ktos kto wali caly czas po miescie
Przyznaj sie
Przyznaj sie
Re: [S2] Zakup Superba dla osoby starszej
Zgadza sie, ale jak jezdze po miescie to nie wylaczam SS Na poczatku bylo irytujace, ale jak nabralem nieco wprawy w sprawniejszym operowaniu hamulcem noznym, to polubilem to.
Byc moze faktycznie bez Auto Hold na miescie jest trudniej trzymac non stop nie w pelni wcisniety hamulec i po dupie dostanie sprzeglo przy mniej wprawnej nodze.
Byc moze faktycznie bez Auto Hold na miescie jest trudniej trzymac non stop nie w pelni wcisniety hamulec i po dupie dostanie sprzeglo przy mniej wprawnej nodze.
Re: [S2] Zakup Superba dla osoby starszej
jedyną przeróbką jaką zrobię niedługo to podniesienie zawieszenie o 48mm, w Niemczech jest firma która ma umowę ze Skodą więc nie traci się gwarancji a samochód właściwości
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] Zakup Superba dla osoby starszej
ori pakiet na bezdroża Ci nie wystarcza?AndrzejWawa pisze:jedyną przeróbką jaką zrobię niedługo to podniesienie zawieszenie o 48mm, w Niemczech jest firma która ma umowę ze Skodą więc nie traci się gwarancji a samochód właściwości
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: [S2] Zakup Superba dla osoby starszej
AndrzejWawa - mówisz o tym: http://www.spaccer.com/pl_PL/marki-i-mo ... kombi.html ?
Pozdrawiam.
Re: [S2] Zakup Superba dla osoby starszej
Mej pisze:AndrzejWawa - mówisz o tym: http://www.spaccer.com/pl_PL/marki-i-mo ... kombi.html ?
tak dokładnie:)
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: [S2] Zakup Superba dla osoby starszej
Andrzej, mam strasznie sceptyczne nastawienie do tego "wynalazku".AndrzejWawa pisze:Mej pisze:AndrzejWawa - mówisz o tym: http://www.spaccer.com/pl_PL/marki-i-mo ... kombi.html ?
tak dokładnie:)
Zwróć uwagę, że podwozie owszem idzie w górę i to nawet o kuszące 48 mm, ale charakterystyka pracy zawieszenia pozostaje praktycznie niezmieniona.
To chyba źle, bo auto z zawieszeniem standardowym będzie się bardziej przechylało w zakrętach, co w połączeniu z podwyższeniem środka ciężkości może odczuwalnie i negatywnie wpływać na właściwości jezdne.
Cena zestawu na przód + tył (a inaczej sobie nie wyobrażam), do zachęcających zdecydowanie nie należy.
Zastanów się, czy nie lepiej jednak byłoby zainwestować w ori zestaw na bezdroża. Co prawda prześwit zwiększa się przeciętnie "tylko" o 20 mm, jednak zawieszenie "PNB" jest przyjemnie usztywnione, co akurat w moim odczuciu daje większą przyjemność z dynamicznej jazdy i zapewnia chyba większy margines bezpieczeństwa od niższego ale jednak bardziej "miękkiego" zawieszenia standardowego.
Co do kosztów za ori pakiet PNB podejrzewam, że będzie porównywalny z systemem "spacer".
Taki tam głos w sprawie ... .
Pozdrawiam.
Re: [S2] Zakup Superba dla osoby starszej
To prawda co napisałeś, bez zmiany choćby stabilizatorow na sztywniejsze może być problem na trasie bo po mieście i tak się wolno jeździ,
Zapewne i na wyglądzie tez by samochód stracił, natomiast producent twierdzi ze jego podkładki nie zmieniają właściwości zachowania się auta na drodze co jest dziwne dla mnie ponieważ fizyka nam mówi co innego
Odnośnie PNB sprawdzałem w Skodzie i praktycznie prześwit zostaje ten sam bo fakt dają podkładki 2 cm ale zmieniają tez osłonę przednia która ma podobno 2 cm grubości plastiku wiec podejrzewam ze samochód się bardziej usztywni ale nie miałem przyjemności takim jeździć wiec nie mogę się odnieść i wypowiedzieć na tip top
Zapewne i na wyglądzie tez by samochód stracił, natomiast producent twierdzi ze jego podkładki nie zmieniają właściwości zachowania się auta na drodze co jest dziwne dla mnie ponieważ fizyka nam mówi co innego
Odnośnie PNB sprawdzałem w Skodzie i praktycznie prześwit zostaje ten sam bo fakt dają podkładki 2 cm ale zmieniają tez osłonę przednia która ma podobno 2 cm grubości plastiku wiec podejrzewam ze samochód się bardziej usztywni ale nie miałem przyjemności takim jeździć wiec nie mogę się odnieść i wypowiedzieć na tip top
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: [S2] Zakup Superba dla osoby starszej
Tak. Zdecydowanie miałem na myśli warunki drogowe.AndrzejWawa pisze:To prawda co napisałeś, bez zmiany choćby stabilizatorow na sztywniejsze może być problem na trasie bo po mieście i tak się wolno jeździ,
Tutaj trudno podyskutować .AndrzejWawa pisze:Zapewne i na wyglądzie tez by samochód stracił,
Ja rozumiem, że "gleba" i szeroka, niska opona ma znaczenie w autach stricte sportowych, a nawet już w "wynalazkach" klasy Audi S6, ale żeby w Skodzie, przeważnie z porywającą mocą 140 - 170 PS ...
Akurat dla mnie argument gorszego wyglądu w tym przypadku (Skody Superb z silnikiem R4) nie istnieje.
Mam Superba z PNB i z kołami 16" i kompletnie mnie ten zestaw nie razi. Na dodatek jeżdżę sobie tym autem wszędzie tam gdzie ja chcę, a nie tylko tam gdzie jest równy asfalt i to koniecznie bez zbyt wysokich krawężników.
Dobrze, że mamy własny rozum .AndrzejWawa pisze: natomiast producent twierdzi ze jego podkładki nie zmieniają właściwości zachowania się auta na drodze co jest dziwne dla mnie ponieważ fizyka nam mówi co innego
Moim zdaniem wprowadzono Cię w błąd.AndrzejWawa pisze:Odnośnie PNB sprawdzałem w Skodzie i praktycznie prześwit zostaje ten sam bo fakt dają podkładki 2 cm
Skoda nie daje żadnych podkładek, zaś wysokość prześwitu zależy tylko i wyłącznie od zastosowanych (odpowiednio dobranych) sprężyn o znacząco innej charakterystyce od zawieszeń standardowych.
Hahaha ... . Ale ktoś miał bujną fantazję ... .Mej pisze:ale zmieniają tez osłonę przednia która ma podobno 2 cm grubości plastiku
Osłona jest wzmocniona ale nie aż tak . Poza tym prześwit nie zależy od osłony silnika, bo przecież nie jest najniżej zabudowanym elementem podwozia, więc nie ona determinuje tą wielkość.
Gdybyś więc przymierzał się do "Spacera", namawiam żebyś koniecznie uprzednio zrobił sobie przejażdżkę Superbem z PNB.AndrzejWawa pisze:podejrzewam ze samochód się bardziej usztywni ale nie miałem przyjemności takim jeździć wiec nie mogę się odnieść i wypowiedzieć na tip top
Moim subiektywnym zdaniem jest to zupełnie inne auto (od wersji zawieszeń typu "standard"), którym mi osobiście jeździ się zdecydowanie lepiej niż np. Subaru Outback (miałem przez 3 lata, więc jakimś porównaniem chyba dysponuję).
Pozdrawiam.
Re: [S2] Zakup Superba dla osoby starszej
muszę poszukać takiego egzemplarza, w ASO wyliczyli za osłony, amortyzatory, podkładki, sprężyny i stabilizatory około 6000 zł, więc koszt podobny a wydaje się bezpieczniejszy:)
a Ty Piotrek gdzie urzędujesz?
a Ty Piotrek gdzie urzędujesz?