Hej
nikt mi w wątku "oznaczenie silników" nie wyjaśnił na czym polega różnica pomiędzy standardowym 1.8 TSI a tym z wersji FAMILY...Skoda Polska również nie kwapi się z odpowiedzią na zadane pytanie. Dwóch handlowców w salonach Skody również nie ma pojęcia na czym ona polega...istna tajemnica. A ja się pytam - po co obniżyli moc o 8 KM? Czym się różni mechanicznie ten silnik? (jeśli w ogóle). Co ma zmienione? Czy tylko soft?
Czy ktokolwiek ma rzetelne informacje na temat tej jednostki?
pzdr.
Jędrek
1.8 TSI 152 KM - co to za cudo?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- gandhi35
- Posty: 32
- Rejestracja: 9 cze 2011, o 15:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8 TSI 152 KM - co to za cudo?
Małe kompendium wiedzy na temat silników 1.8 TSI wg ich oznaczeń:
BZB: norma EURO4, 160KM, paliwo E95, jedna sonda lambda,stary DV
CDAA: morma EURO5, 160KM, paliwo E95, dwie sondy lambda, nowy DV, zmiana położenia czujnika MAF na bliżej sprężarki, precyzyjniejszy odczyt przepływów powietrza, zmieniono dolot aby polepszyć przepływ powietrza
CDAB: norma EURO5, 152 KM, przystosowany do paliwa o E91 (chodzi o to, że w krajach Europy Wschodniej popularna jest etylina 91 a i nie bez znaczenia jest jako taka jakość paliwa w tych państwach).
Ciekawostką na polskim rynku jest brak możliwości zestrojenia tego silnika z DSG... ale z 4x4 już tak
BZB: norma EURO4, 160KM, paliwo E95, jedna sonda lambda,stary DV
CDAA: morma EURO5, 160KM, paliwo E95, dwie sondy lambda, nowy DV, zmiana położenia czujnika MAF na bliżej sprężarki, precyzyjniejszy odczyt przepływów powietrza, zmieniono dolot aby polepszyć przepływ powietrza
CDAB: norma EURO5, 152 KM, przystosowany do paliwa o E91 (chodzi o to, że w krajach Europy Wschodniej popularna jest etylina 91 a i nie bez znaczenia jest jako taka jakość paliwa w tych państwach).
Ciekawostką na polskim rynku jest brak możliwości zestrojenia tego silnika z DSG... ale z 4x4 już tak
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: 1.8 TSI 152 KM - co to za cudo?
A w Yeti nie jest zestrojony?gandhi35 pisze:Ciekawostką na polskim rynku jest brak możliwości zestrojenia tego silnika z DSG... ale z 4x4 już tak
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 lis 2011, o 19:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Tricity
Re: 1.8 TSI 152 KM - co to za cudo?
viewtopic.php?f=6&t=13&p=13362#p13362" onclick="window.open(this.href);return false;
- gandhi35
- Posty: 32
- Rejestracja: 9 cze 2011, o 15:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8 TSI 152 KM - co to za cudo?
Faktycznie na myśli miałem konfiguracje dotyczące SuperbaA w Yeti nie jest zestrojony?