Engine fault workshop - miga świeca żarowa

wilkuw
Posty: 164
Rejestracja: 5 wrz 2013, o 14:04
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: 59-300 Lubin

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: wilkuw »

druciarstwo czy nie, pewne jest to ze egr i dpf nie sluza ani silnikowi ani bezposrednio uzytkownikowi auta, to czy ktos je chce wywalic to juz kwestia podejscia wiec luz panowie
r5 20vt
Awatar użytkownika
Herer
Posty: 184
Rejestracja: 4 sie 2013, o 12:21
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: Herer »

przem00 pisze:Ty chłopie daruj sobie to forum, boś zeżarł wszystkie rozumy świata.
Dramat
wygaś emocje. Zbieram informacje i je podaje na forum. A na forum jestem nie tylko po by czytać ale też podzielić się nimi. Nie masz się co oburzać.
Mej pisze:Zresztą kolejny raz zabrałeś się do sprawy od złej strony, bo zweryfikować kompetencje owszem powinieneś - ale nie moje tylko druciarza, który za ciężką kasę popsuł Ci (co najmniej częściowo) silnik tryumfując z faktu, że tak szybko wyciulał kolejnego amatora na parę złotych (bez specjalnego wysiłku).
kolejny? podaj przykłady. Pytałem o źródło. Powtarzam, że w ASO mi podał zaprzyjaźniony Kierownik rozwiązanie w Vtech-u , którego jest też klientem. I zapewnił, że nie uszkodzi to silnika. Proszę tylko o informacje na jakich się opierasz. A jeśli Twoja wiedza jest znacznie droższa to podziel się nią a nie pisz, że jest poza zasięgiem mojego zainteresowania. Chętnie zmienie zdanie jeśli zostanę przekonany. Omnibusem nie jestem jak wielu z nas tutaj więc chyba ogólną zasadą działania forum jest dzielenie się informacjami i wiedzą.

Pozdr.
Czarna perła 2.0 TDI / 170KM Elegance DSG
od 21.12.2013.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13611
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: Enriquez »

Panowie, uprzejmie proszę o zaprzestanie wycieczek osobistych w tym temacie i skupienie się na temacie.
Z tego, co wyczytałem w zeszycie 403, dotyczącego silnika 2.0 TDI CR wynika, że:

1. Istnienie EGR ma podstawy w ekologii - ma zmniejszać emisję tlenków azotu.
2. Dodanie spalin do powietrza w dolocie powoduje obniżenie zawartości tlenu w mieszance i pozwala na obniżenie temperatury spalania mieszanki jak i stabilizuje jej przebieg - spalanie jest mniej gwałtowne
3. EGR powyżej 37 st.C jest chłodzony cieczą z dużego obiegu chłodniczego, co pomaga jeszcze bardziej obniżyć temperaturę spalania.
4. Ilość dodanych spalin do powietrza dolotowego zależna jest od odczytu ilości pozostałego tlenu w spalinach mierzonego szerokopasmową sondą lambda.

Zatem usunięcie, albo świadome uszkodzenie tego zaworu musi się wiązać z korektą w sterowniku silnika.
Jaką? Nie wiem, bo nie jestem w stanie wyobrazić sobie wszystkich konsekwencji - mam na myśli stechiometrię reakcji spalania jak gwałtowność jej przebiegu. Zapewne chłopcy z Vtechu to wiedzą (albo wydaje im się, że wiedzą), jednakże w ASO to chłopaki na ten temat wiedzą tyle samo co my.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: Mej »

Herer pisze:kolejny? podaj przykłady.
Sam sobie znajdziesz bez trudu.
Prawdopodobnie na każdym motoforum nie będzie ciężko doszukać się userów, którym jakiś napalony na kasę lecz skrajnie nieodpowiedzialny bandzior wmówił w imię fałszywej oszczędności, że EGR'a można bezkarnie wyrżnąć w pień.
Herer pisze:Pytałem o źródło. Powtarzam, że w ASO mi podał zaprzyjaźniony Kierownik rozwiązanie w Vtech-u , którego jest też klientem. I zapewnił, że nie uszkodzi to silnika. Proszę tylko o informacje na jakich się opierasz. A jeśli Twoja wiedza jest znacznie droższa to podziel się nią a nie pisz, że jest poza zasięgiem mojego zainteresowania.
Ależ oczywiście, że moja wiedza (jak wielka lub jak nikła by nie była), zdecydowanie leży poza zasięgiem Twojego zainteresowania. Gdyby było inaczej nie pozwoliłbyś się tak łatwo wymanewrować "zaprzyjaźnionemu" kierownikowi podsyłającemu swojemu ziomalowi klientów (ciekawe ile ma działki od każdego zbajerowanego).
Podejrzewam, ze interes nieźle im się kręci, bo wizja wydania "jedynie" kilku stówek zamiast 1,5 - 2,0 kZł.- działa na wyobraźnię doskonale !

Ale co tam - skoro jakiś kierownik z ASO wysyła klientów do konkurencji to znaczy, że kierownikiem już zbyt długo nie będzie i ciekawe do kogo wtedy uderzysz z reklamacją ??

Sorry Herer ale (zmierzając Twoim tokiem rozumowania) może zacznijmy nie od tego co doradził Ci nieuczciwy pracownik ASO lecz od tego jakie stanowisko w sprawie blokady EGRa zajęłaby SKODA ??
Jak Ci się wydaje ??

I kto ma większy autorytet - nieuczciwe ASO napędzające koniunkturę lokalnej druciarni czy jednak oficjalne stanowisko inżynierów z okolic Wolfsburga ??
Herer pisze:A jeśli Twoja wiedza jest znacznie droższa to podziel się nią a nie pisz, że jest poza zasięgiem mojego zainteresowania. Chętnie zmienie zdanie jeśli zostanę przekonany. Omnibusem nie jestem jak wielu z nas tutaj więc chyba ogólną zasadą działania forum jest dzielenie się informacjami i wiedzą.
Herer ale ja się już podzieliłem wiedzą i to bardzo konkretną :!:

Nie mam natomiast żadnego interesu przepychać się z Tobą, czy też z "siłą argumentu" pracownika ASO, który w autoryzowanym serwisie uprawia własne czary i szkodliwe praktyki, jednocześnie depcząc ale też i podpierając się siłą autorytetu jaki daje mu szyld SKODY :shock: ... . Szczyt hipokryzji ... .

To nie ja popsułem Ci silnik i nie ja wziąłem od Ciebie kasę, a jeżeli (moim zdaniem słusznie) naprawdę chcesz ustalić kompetencje to dowiedz się na jakich FACHOWYCH, BRANŻOWYCH i ZGODNYCH Z TECHNOLOGIĄ NAPRAWY VAG materiałach opiera swoje druciarskie praktyki małpa z brzytwą, której powierzyłeś własne auto.
Gdy poznasz już KONKRETNE materiały dopuszczające likwidację EGR'a bez ujemnych skutków dla silnika (zatwierdzone przez VAG AG) - wtedy zgodnie z idę forum - Ty podziel się nabytą oraz ugruntowana wiedzą z innymi - właśnie tutaj na superbclub.pl .

Herer - gdy złapiesz gumę to pozbędziesz się opon ?? Będzie taniej i jechać też się da ... .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Herer
Posty: 184
Rejestracja: 4 sie 2013, o 12:21
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: Herer »

Enriquez pisze:Zatem usunięcie, albo świadome uszkodzenie tego zaworu musi się wiązać z korektą w sterowniku silnika.
Jaką? Nie wiem, bo nie jestem w stanie wyobrazić sobie wszystkich konsekwencji - mam na myśli stechiometrię reakcji spalania jak gwałtowność jej przebiegu.
Vtech dokonał korekty sterownika. Równocześnie należy zaślepić. Chętnie zwrócę się do Vtech-u o fachowe wyjaśnienie procedury i wrzucę.


Mej - wstrzymuje się od polemiki. Za dużo teorii spiskowych w jednym poście ;)
Czarna perła 2.0 TDI / 170KM Elegance DSG
od 21.12.2013.
trix
Posty: 151
Rejestracja: 21 mar 2014, o 15:13
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Steinkjer Norge

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: trix »

przem00 pisze: ...
To co mnie dobiło to cena.
Najpierw Pan z obsługi wyjechał z 2380 PLN, druga próba była na 2080, ale finalnie robocizna i części ( + płyny ) zakończyły się na kwocie 1780,23 brutto. Dramatu nie ma ale lekko na duchu też nie jest. Sam EGR dostałem w granicach 1300 zł.
Cena bardzo dobra :D u mnie trochę gorzej to wygląda
Tydzień temu kontrolka świec,tryb awaryjny i błąd p0403, akurat 2 dni później leciałem do Polski więc kupiłem od razu zawór 1400pln.
Wymiana w Norwegii 7600kr :cry: (ok 3800zł) w cenie rurki i uszczelka między turbo a filtr

Myślałem że sprawa załatwiona, a tu dziś co? kontrolka świec i tryb awaryjny, dojechałem jakoś do domu i błąd na kompie p0299
Sobota więc serwis zamknięty. W poniedziałek dowiem się ile kosztuje gruszka o której mowa w temacie
trix
Posty: 151
Rejestracja: 21 mar 2014, o 15:13
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Steinkjer Norge

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: trix »

Diagnoza: Turbo się nie kręci :cry:
Koszt wymiany turbiny w serwisie ok 10 000zł, połowa to cena turbiny a reszta robocizna wraz z wymianą oleju
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2360
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: siemi1 »

Troche przegieli chyba z ta robocizna... smuteczek :/ nie mozesz gdzies indziej tego zrobic?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13611
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: Enriquez »

w Norwegii norweskie ceny panie
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
shrek44
Posty: 30
Rejestracja: 6 wrz 2014, o 10:38
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Lokalizacja: Szczecin

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: shrek44 »

Witam

Pomozecie???

Skoda Superb II rok 2010 moc 190 KM

Wczoraj jak ruszyłem z parkingu po przejechaniu 5 km w miescie zapalila się kontrolka swiec i zaczela migac. Po podlaczeniu do kompa dwa bledy

P0113 Czujnik temperatury pobieranego powietrza
P0238 Czujnik A zasilania turbiny

ten pierwszy wymieniłem od reki znajdowal się na rurze z interkulera do kolektora. Drugiego nie wiem gdzie jest i co to za czujnik :-(

Po podlaczeniu kompa bez zmian.

Objawy sa takie przekręcam stacyjke ruszam do przodu i nawet przy ruszaniu na 1 biegu od razu potrafi się zapalić komunikat wraz z kontrolka spiralki, niekiedy po jakim krótkim czasie jazdy, po czym wchodzi w trym jazdy awaryjnej wiec do 80 km/h. Gasze silnik i pulpit czysty, po czym to co wyżej. Po skasowaniu bledów pojawia się caly czas po przejechaniu trochę.

Gruszka jest okej, trzyma ciśnienia i chodzi w pelnym zakresie. Czy zaworek sterujący podcisnieniami? Czy on może nie ograniczać doładowania i przez to wbija się tryb awaryjny? Po rozlaczeniu tego zasialania od zaworka nie ma roznicy w działaniu auta.

Ktos gdzies tam pisal wtyczka pedalu gazu ale czy to komp nie widzi jako inny blad?
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: jarkow »

Błąd P0238 oznacza błąd czujnika ciśnienia doładowania G31 - sygnał za wysoki. Jest to ten sam czujnik który mierzy temperaturę powietrza w kolektorze dolotowym i który wymieniłeś. Jeśli wymieniłeś na nowy to podejrzewam uszkodzoną wtyczkę, lub jego okablowanie.
mlody_tm
Posty: 64
Rejestracja: 5 sty 2015, o 14:33
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Wrocław

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: mlody_tm »

Panowie a jak mozna na krotko odlaczyc egr ? Gdzie wtyczke znajde
?
Klekota mi rano auto, a po ponownym odpaleniu jest cisza. Obstawiam egr....bo juz wszystko wykluczylem lacznie z wtryskami. Chcialbym na szybko przetestowac rano z wylaczonym egr... Pomozcie.
Blad wywali ale powinien odpalic... Tylko gdzie ta wtyczka :/
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: jarkow »

Egr jest w tylnej części silnika razem z chłodnicą spalin.
brenas
Posty: 2
Rejestracja: 14 lip 2015, o 17:44
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: brenas »

Witam
Od kilku miesięcy posiadam SII 2012 z EGR CF. Autko początkowo jeździło bezproblemowo, jednak gdy żona jeździła tylko po mieście zaczął wyskakiwać błąd EGR. Postanowiłem sam wymontować EGR i go przeczyścić. Zdemontowałem osłonę dolną i go wykręciłem ( w serwisie sprzedają bajki o demontażu zawieszenia i zbieżności i uszczelkach chyba , że 4x4 ) niestety do wyjęcia musiałem jednak zdemontować prawą półoś, bo nie chciał za bardzo wyjść . Na stole stwierdziłem, że przycina przy końcu wychylenia 75% - 100% sam zawór recylkulacji, rozruszałem i pomoczyłem go w nitro i zaczął równo pracować w całym zakresie. Przejechałem już 10 kkm ( 5kkm do Hiszpanii ) i zero problemów. Mój przebieg 95kkm
kedarnok
Posty: 24
Rejestracja: 9 paź 2014, o 11:18
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 180KM 400NM
Imię: Konrad
Lokalizacja: Łódź

Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa

Post autor: kedarnok »

Panowie,
my tu się spinamy czy zaślepiać, wycinać czy też nie, bo środowisko, norma euro5 itp.
A tu świetle ostatnich doniesień o vw dowiadujemy się że Oni mogą truć tylko pod przykrywką. A my i tak musimy płacić za serwis/wymianę części które nie służą do ochrony środowiska tylko do nabijania kabzy tym co to produkują.
Ciekawy jestem jak to teraz będzie z wyjazdem do Niemiec czy Szwajcarki samochodem który ma wbitą normę a jej nie spełniał już w fabryce? Kto zapłaci za ewentualne lawetowanie takiego auta do naszego pięknego kraju :)?
ODPOWIEDZ