Engine fault workshop - miga świeca żarowa
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 5 wrz 2013, o 14:04
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: 59-300 Lubin
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
druciarstwo czy nie, pewne jest to ze egr i dpf nie sluza ani silnikowi ani bezposrednio uzytkownikowi auta, to czy ktos je chce wywalic to juz kwestia podejscia wiec luz panowie
r5 20vt
- Herer
- Posty: 184
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 12:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
wygaś emocje. Zbieram informacje i je podaje na forum. A na forum jestem nie tylko po by czytać ale też podzielić się nimi. Nie masz się co oburzać.przem00 pisze:Ty chłopie daruj sobie to forum, boś zeżarł wszystkie rozumy świata.
Dramat
kolejny? podaj przykłady. Pytałem o źródło. Powtarzam, że w ASO mi podał zaprzyjaźniony Kierownik rozwiązanie w Vtech-u , którego jest też klientem. I zapewnił, że nie uszkodzi to silnika. Proszę tylko o informacje na jakich się opierasz. A jeśli Twoja wiedza jest znacznie droższa to podziel się nią a nie pisz, że jest poza zasięgiem mojego zainteresowania. Chętnie zmienie zdanie jeśli zostanę przekonany. Omnibusem nie jestem jak wielu z nas tutaj więc chyba ogólną zasadą działania forum jest dzielenie się informacjami i wiedzą.Mej pisze:Zresztą kolejny raz zabrałeś się do sprawy od złej strony, bo zweryfikować kompetencje owszem powinieneś - ale nie moje tylko druciarza, który za ciężką kasę popsuł Ci (co najmniej częściowo) silnik tryumfując z faktu, że tak szybko wyciulał kolejnego amatora na parę złotych (bez specjalnego wysiłku).
Pozdr.
Czarna perła 2.0 TDI / 170KM Elegance DSG
od 21.12.2013.
od 21.12.2013.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Panowie, uprzejmie proszę o zaprzestanie wycieczek osobistych w tym temacie i skupienie się na temacie.
Z tego, co wyczytałem w zeszycie 403, dotyczącego silnika 2.0 TDI CR wynika, że:
1. Istnienie EGR ma podstawy w ekologii - ma zmniejszać emisję tlenków azotu.
2. Dodanie spalin do powietrza w dolocie powoduje obniżenie zawartości tlenu w mieszance i pozwala na obniżenie temperatury spalania mieszanki jak i stabilizuje jej przebieg - spalanie jest mniej gwałtowne
3. EGR powyżej 37 st.C jest chłodzony cieczą z dużego obiegu chłodniczego, co pomaga jeszcze bardziej obniżyć temperaturę spalania.
4. Ilość dodanych spalin do powietrza dolotowego zależna jest od odczytu ilości pozostałego tlenu w spalinach mierzonego szerokopasmową sondą lambda.
Zatem usunięcie, albo świadome uszkodzenie tego zaworu musi się wiązać z korektą w sterowniku silnika.
Jaką? Nie wiem, bo nie jestem w stanie wyobrazić sobie wszystkich konsekwencji - mam na myśli stechiometrię reakcji spalania jak gwałtowność jej przebiegu. Zapewne chłopcy z Vtechu to wiedzą (albo wydaje im się, że wiedzą), jednakże w ASO to chłopaki na ten temat wiedzą tyle samo co my.
Z tego, co wyczytałem w zeszycie 403, dotyczącego silnika 2.0 TDI CR wynika, że:
1. Istnienie EGR ma podstawy w ekologii - ma zmniejszać emisję tlenków azotu.
2. Dodanie spalin do powietrza w dolocie powoduje obniżenie zawartości tlenu w mieszance i pozwala na obniżenie temperatury spalania mieszanki jak i stabilizuje jej przebieg - spalanie jest mniej gwałtowne
3. EGR powyżej 37 st.C jest chłodzony cieczą z dużego obiegu chłodniczego, co pomaga jeszcze bardziej obniżyć temperaturę spalania.
4. Ilość dodanych spalin do powietrza dolotowego zależna jest od odczytu ilości pozostałego tlenu w spalinach mierzonego szerokopasmową sondą lambda.
Zatem usunięcie, albo świadome uszkodzenie tego zaworu musi się wiązać z korektą w sterowniku silnika.
Jaką? Nie wiem, bo nie jestem w stanie wyobrazić sobie wszystkich konsekwencji - mam na myśli stechiometrię reakcji spalania jak gwałtowność jej przebiegu. Zapewne chłopcy z Vtechu to wiedzą (albo wydaje im się, że wiedzą), jednakże w ASO to chłopaki na ten temat wiedzą tyle samo co my.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Sam sobie znajdziesz bez trudu.Herer pisze:kolejny? podaj przykłady.
Prawdopodobnie na każdym motoforum nie będzie ciężko doszukać się userów, którym jakiś napalony na kasę lecz skrajnie nieodpowiedzialny bandzior wmówił w imię fałszywej oszczędności, że EGR'a można bezkarnie wyrżnąć w pień.
Ależ oczywiście, że moja wiedza (jak wielka lub jak nikła by nie była), zdecydowanie leży poza zasięgiem Twojego zainteresowania. Gdyby było inaczej nie pozwoliłbyś się tak łatwo wymanewrować "zaprzyjaźnionemu" kierownikowi podsyłającemu swojemu ziomalowi klientów (ciekawe ile ma działki od każdego zbajerowanego).Herer pisze:Pytałem o źródło. Powtarzam, że w ASO mi podał zaprzyjaźniony Kierownik rozwiązanie w Vtech-u , którego jest też klientem. I zapewnił, że nie uszkodzi to silnika. Proszę tylko o informacje na jakich się opierasz. A jeśli Twoja wiedza jest znacznie droższa to podziel się nią a nie pisz, że jest poza zasięgiem mojego zainteresowania.
Podejrzewam, ze interes nieźle im się kręci, bo wizja wydania "jedynie" kilku stówek zamiast 1,5 - 2,0 kZł.- działa na wyobraźnię doskonale !
Ale co tam - skoro jakiś kierownik z ASO wysyła klientów do konkurencji to znaczy, że kierownikiem już zbyt długo nie będzie i ciekawe do kogo wtedy uderzysz z reklamacją ??
Sorry Herer ale (zmierzając Twoim tokiem rozumowania) może zacznijmy nie od tego co doradził Ci nieuczciwy pracownik ASO lecz od tego jakie stanowisko w sprawie blokady EGRa zajęłaby SKODA ??
Jak Ci się wydaje ??
I kto ma większy autorytet - nieuczciwe ASO napędzające koniunkturę lokalnej druciarni czy jednak oficjalne stanowisko inżynierów z okolic Wolfsburga ??
Herer ale ja się już podzieliłem wiedzą i to bardzo konkretnąHerer pisze:A jeśli Twoja wiedza jest znacznie droższa to podziel się nią a nie pisz, że jest poza zasięgiem mojego zainteresowania. Chętnie zmienie zdanie jeśli zostanę przekonany. Omnibusem nie jestem jak wielu z nas tutaj więc chyba ogólną zasadą działania forum jest dzielenie się informacjami i wiedzą.
Nie mam natomiast żadnego interesu przepychać się z Tobą, czy też z "siłą argumentu" pracownika ASO, który w autoryzowanym serwisie uprawia własne czary i szkodliwe praktyki, jednocześnie depcząc ale też i podpierając się siłą autorytetu jaki daje mu szyld SKODY ... . Szczyt hipokryzji ... .
To nie ja popsułem Ci silnik i nie ja wziąłem od Ciebie kasę, a jeżeli (moim zdaniem słusznie) naprawdę chcesz ustalić kompetencje to dowiedz się na jakich FACHOWYCH, BRANŻOWYCH i ZGODNYCH Z TECHNOLOGIĄ NAPRAWY VAG materiałach opiera swoje druciarskie praktyki małpa z brzytwą, której powierzyłeś własne auto.
Gdy poznasz już KONKRETNE materiały dopuszczające likwidację EGR'a bez ujemnych skutków dla silnika (zatwierdzone przez VAG AG) - wtedy zgodnie z idę forum - Ty podziel się nabytą oraz ugruntowana wiedzą z innymi - właśnie tutaj na superbclub.pl .
Herer - gdy złapiesz gumę to pozbędziesz się opon ?? Będzie taniej i jechać też się da ... .
Pozdrawiam.
- Herer
- Posty: 184
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 12:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Vtech dokonał korekty sterownika. Równocześnie należy zaślepić. Chętnie zwrócę się do Vtech-u o fachowe wyjaśnienie procedury i wrzucę.Enriquez pisze:Zatem usunięcie, albo świadome uszkodzenie tego zaworu musi się wiązać z korektą w sterowniku silnika.
Jaką? Nie wiem, bo nie jestem w stanie wyobrazić sobie wszystkich konsekwencji - mam na myśli stechiometrię reakcji spalania jak gwałtowność jej przebiegu.
Mej - wstrzymuje się od polemiki. Za dużo teorii spiskowych w jednym poście
Czarna perła 2.0 TDI / 170KM Elegance DSG
od 21.12.2013.
od 21.12.2013.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 21 mar 2014, o 15:13
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Steinkjer Norge
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Cena bardzo dobra u mnie trochę gorzej to wyglądaprzem00 pisze: ...
To co mnie dobiło to cena.
Najpierw Pan z obsługi wyjechał z 2380 PLN, druga próba była na 2080, ale finalnie robocizna i części ( + płyny ) zakończyły się na kwocie 1780,23 brutto. Dramatu nie ma ale lekko na duchu też nie jest. Sam EGR dostałem w granicach 1300 zł.
Tydzień temu kontrolka świec,tryb awaryjny i błąd p0403, akurat 2 dni później leciałem do Polski więc kupiłem od razu zawór 1400pln.
Wymiana w Norwegii 7600kr (ok 3800zł) w cenie rurki i uszczelka między turbo a filtr
Myślałem że sprawa załatwiona, a tu dziś co? kontrolka świec i tryb awaryjny, dojechałem jakoś do domu i błąd na kompie p0299
Sobota więc serwis zamknięty. W poniedziałek dowiem się ile kosztuje gruszka o której mowa w temacie
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 21 mar 2014, o 15:13
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Steinkjer Norge
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Diagnoza: Turbo się nie kręci
Koszt wymiany turbiny w serwisie ok 10 000zł, połowa to cena turbiny a reszta robocizna wraz z wymianą oleju
Koszt wymiany turbiny w serwisie ok 10 000zł, połowa to cena turbiny a reszta robocizna wraz z wymianą oleju
- siemi1
- Posty: 2360
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Troche przegieli chyba z ta robocizna... smuteczek :/ nie mozesz gdzies indziej tego zrobic?
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
w Norwegii norweskie ceny panie
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 6 wrz 2014, o 10:38
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Witam
Pomozecie???
Skoda Superb II rok 2010 moc 190 KM
Wczoraj jak ruszyłem z parkingu po przejechaniu 5 km w miescie zapalila się kontrolka swiec i zaczela migac. Po podlaczeniu do kompa dwa bledy
P0113 Czujnik temperatury pobieranego powietrza
P0238 Czujnik A zasilania turbiny
ten pierwszy wymieniłem od reki znajdowal się na rurze z interkulera do kolektora. Drugiego nie wiem gdzie jest i co to za czujnik
Po podlaczeniu kompa bez zmian.
Objawy sa takie przekręcam stacyjke ruszam do przodu i nawet przy ruszaniu na 1 biegu od razu potrafi się zapalić komunikat wraz z kontrolka spiralki, niekiedy po jakim krótkim czasie jazdy, po czym wchodzi w trym jazdy awaryjnej wiec do 80 km/h. Gasze silnik i pulpit czysty, po czym to co wyżej. Po skasowaniu bledów pojawia się caly czas po przejechaniu trochę.
Gruszka jest okej, trzyma ciśnienia i chodzi w pelnym zakresie. Czy zaworek sterujący podcisnieniami? Czy on może nie ograniczać doładowania i przez to wbija się tryb awaryjny? Po rozlaczeniu tego zasialania od zaworka nie ma roznicy w działaniu auta.
Ktos gdzies tam pisal wtyczka pedalu gazu ale czy to komp nie widzi jako inny blad?
Pomozecie???
Skoda Superb II rok 2010 moc 190 KM
Wczoraj jak ruszyłem z parkingu po przejechaniu 5 km w miescie zapalila się kontrolka swiec i zaczela migac. Po podlaczeniu do kompa dwa bledy
P0113 Czujnik temperatury pobieranego powietrza
P0238 Czujnik A zasilania turbiny
ten pierwszy wymieniłem od reki znajdowal się na rurze z interkulera do kolektora. Drugiego nie wiem gdzie jest i co to za czujnik
Po podlaczeniu kompa bez zmian.
Objawy sa takie przekręcam stacyjke ruszam do przodu i nawet przy ruszaniu na 1 biegu od razu potrafi się zapalić komunikat wraz z kontrolka spiralki, niekiedy po jakim krótkim czasie jazdy, po czym wchodzi w trym jazdy awaryjnej wiec do 80 km/h. Gasze silnik i pulpit czysty, po czym to co wyżej. Po skasowaniu bledów pojawia się caly czas po przejechaniu trochę.
Gruszka jest okej, trzyma ciśnienia i chodzi w pelnym zakresie. Czy zaworek sterujący podcisnieniami? Czy on może nie ograniczać doładowania i przez to wbija się tryb awaryjny? Po rozlaczeniu tego zasialania od zaworka nie ma roznicy w działaniu auta.
Ktos gdzies tam pisal wtyczka pedalu gazu ale czy to komp nie widzi jako inny blad?
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Błąd P0238 oznacza błąd czujnika ciśnienia doładowania G31 - sygnał za wysoki. Jest to ten sam czujnik który mierzy temperaturę powietrza w kolektorze dolotowym i który wymieniłeś. Jeśli wymieniłeś na nowy to podejrzewam uszkodzoną wtyczkę, lub jego okablowanie.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 5 sty 2015, o 14:33
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Panowie a jak mozna na krotko odlaczyc egr ? Gdzie wtyczke znajde
?
Klekota mi rano auto, a po ponownym odpaleniu jest cisza. Obstawiam egr....bo juz wszystko wykluczylem lacznie z wtryskami. Chcialbym na szybko przetestowac rano z wylaczonym egr... Pomozcie.
Blad wywali ale powinien odpalic... Tylko gdzie ta wtyczka :/
?
Klekota mi rano auto, a po ponownym odpaleniu jest cisza. Obstawiam egr....bo juz wszystko wykluczylem lacznie z wtryskami. Chcialbym na szybko przetestowac rano z wylaczonym egr... Pomozcie.
Blad wywali ale powinien odpalic... Tylko gdzie ta wtyczka :/
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Egr jest w tylnej części silnika razem z chłodnicą spalin.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 17:44
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Witam
Od kilku miesięcy posiadam SII 2012 z EGR CF. Autko początkowo jeździło bezproblemowo, jednak gdy żona jeździła tylko po mieście zaczął wyskakiwać błąd EGR. Postanowiłem sam wymontować EGR i go przeczyścić. Zdemontowałem osłonę dolną i go wykręciłem ( w serwisie sprzedają bajki o demontażu zawieszenia i zbieżności i uszczelkach chyba , że 4x4 ) niestety do wyjęcia musiałem jednak zdemontować prawą półoś, bo nie chciał za bardzo wyjść . Na stole stwierdziłem, że przycina przy końcu wychylenia 75% - 100% sam zawór recylkulacji, rozruszałem i pomoczyłem go w nitro i zaczął równo pracować w całym zakresie. Przejechałem już 10 kkm ( 5kkm do Hiszpanii ) i zero problemów. Mój przebieg 95kkm
Od kilku miesięcy posiadam SII 2012 z EGR CF. Autko początkowo jeździło bezproblemowo, jednak gdy żona jeździła tylko po mieście zaczął wyskakiwać błąd EGR. Postanowiłem sam wymontować EGR i go przeczyścić. Zdemontowałem osłonę dolną i go wykręciłem ( w serwisie sprzedają bajki o demontażu zawieszenia i zbieżności i uszczelkach chyba , że 4x4 ) niestety do wyjęcia musiałem jednak zdemontować prawą półoś, bo nie chciał za bardzo wyjść . Na stole stwierdziłem, że przycina przy końcu wychylenia 75% - 100% sam zawór recylkulacji, rozruszałem i pomoczyłem go w nitro i zaczął równo pracować w całym zakresie. Przejechałem już 10 kkm ( 5kkm do Hiszpanii ) i zero problemów. Mój przebieg 95kkm
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 9 paź 2014, o 11:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 180KM 400NM
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Łódź
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Panowie,
my tu się spinamy czy zaślepiać, wycinać czy też nie, bo środowisko, norma euro5 itp.
A tu świetle ostatnich doniesień o vw dowiadujemy się że Oni mogą truć tylko pod przykrywką. A my i tak musimy płacić za serwis/wymianę części które nie służą do ochrony środowiska tylko do nabijania kabzy tym co to produkują.
Ciekawy jestem jak to teraz będzie z wyjazdem do Niemiec czy Szwajcarki samochodem który ma wbitą normę a jej nie spełniał już w fabryce? Kto zapłaci za ewentualne lawetowanie takiego auta do naszego pięknego kraju ?
my tu się spinamy czy zaślepiać, wycinać czy też nie, bo środowisko, norma euro5 itp.
A tu świetle ostatnich doniesień o vw dowiadujemy się że Oni mogą truć tylko pod przykrywką. A my i tak musimy płacić za serwis/wymianę części które nie służą do ochrony środowiska tylko do nabijania kabzy tym co to produkują.
Ciekawy jestem jak to teraz będzie z wyjazdem do Niemiec czy Szwajcarki samochodem który ma wbitą normę a jej nie spełniał już w fabryce? Kto zapłaci za ewentualne lawetowanie takiego auta do naszego pięknego kraju ?