Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
mam nadzieje ze nie zalales na stacji Jet w zorach?
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 19 wrz 2013, o 11:33
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Ja często tankuje po drodze na Auchan Bonarka. Wiem ze jest to paliwo wożone przez cysterny Orlenu.Kto wozi do Żor tego nie wiem
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
hmm, jak przekroczysz magiczną barierę 80kkm to już do stówki dociągniesz
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
pocieszyłeś 83kkmEnriquez pisze:hmm, jak przekroczysz magiczną barierę 80kkm to już do stówki dociągniesz
- rowerek
- Posty: 714
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Kiedyś dosyć mocno rozkminiałem i zgłębiałem temat TSI, parę razy już się dzieliłem spostrzeżeniami na forum, ale przypomnę
Zacząć trzeba od tego, że mamy dwa warianty 1.8 TSI - BZB oraz CDAA.
Silnik BZB występował m.in. w Octavii II przed liftem oraz w Superbie II do (chyba) końca 2009 r.
Zaraz po lifcie Octavii II (jakoś na początku 2009) był tam montowany CDAA. Był więc okres przejściowy gdzie w OII stosowano CDAA, a w SII BZB.
Silnik CDAA, to jednostka, która spelnia normy EURO 5, a BZB EURO 4.
Żeby to osiągnąć w CDAA zmieniono:
- układ dolotowy
- ECU
- dwie sondy lambda zamiast jednej
- zmieniono układ smarowania silnika i zmniejszono o ~ połowę ciśnienie oleju - to jest powód, dla którego zaczęło się coś złego dziać
Jak sobie porównamy te dwie jednostki, to się okaże, że w czasach gdy montowano BZB nie było żadnych problemów. Na OII przed fl nikt nie narzekał, Superby z lat 2008 i 2009 jeżdżą bez problemu, Passaty B6 od 2005 do 2009 r. również nie mają problemów.
Zacząć trzeba od tego, że mamy dwa warianty 1.8 TSI - BZB oraz CDAA.
Silnik BZB występował m.in. w Octavii II przed liftem oraz w Superbie II do (chyba) końca 2009 r.
Zaraz po lifcie Octavii II (jakoś na początku 2009) był tam montowany CDAA. Był więc okres przejściowy gdzie w OII stosowano CDAA, a w SII BZB.
Silnik CDAA, to jednostka, która spelnia normy EURO 5, a BZB EURO 4.
Żeby to osiągnąć w CDAA zmieniono:
- układ dolotowy
- ECU
- dwie sondy lambda zamiast jednej
- zmieniono układ smarowania silnika i zmniejszono o ~ połowę ciśnienie oleju - to jest powód, dla którego zaczęło się coś złego dziać
Jak sobie porównamy te dwie jednostki, to się okaże, że w czasach gdy montowano BZB nie było żadnych problemów. Na OII przed fl nikt nie narzekał, Superby z lat 2008 i 2009 jeżdżą bez problemu, Passaty B6 od 2005 do 2009 r. również nie mają problemów.
- Markus-47
- Posty: 293
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 160 KM
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
a 1.8 TSI o oznaczeniu CDAB ?rowerek pisze:Kiedyś dosyć mocno rozkminiałem i zgłębiałem temat TSI, parę razy już się dzieliłem spostrzeżeniami na forum, ale przypomnę
Zacząć trzeba od tego, że mamy dwa warianty 1.8 TSI - BZB oraz CDAA.
Silnik BZB występował m.in. w Octavii II przed liftem oraz w Superbie II do (chyba) końca 2009 r.
Zaraz po lifcie Octavii II (jakoś na początku 2009) był tam montowany CDAA. Był więc okres przejściowy gdzie w OII stosowano CDAA, a w SII BZB.
Silnik CDAA, to jednostka, która spelnia normy EURO 5, a BZB EURO 4.
Żeby to osiągnąć w CDAA zmieniono:
- układ dolotowy
- ECU
- dwie sondy lambda zamiast jednej
- zmieniono układ smarowania silnika i zmniejszono o ~ połowę ciśnienie oleju - to jest powód, dla którego zaczęło się coś złego dziać
Jak sobie porównamy te dwie jednostki, to się okaże, że w czasach gdy montowano BZB nie było żadnych problemów. Na OII przed fl nikt nie narzekał, Superby z lat 2008 i 2009 jeżdżą bez problemu, Passaty B6 od 2005 do 2009 r. również nie mają problemów.
- rowerek
- Posty: 714
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
CDAB to wariant silnika CDAA, ale o mocy zredukowanej do 152KM. Występował ten silnik bodajże w wersji Family. Z tego co kiedyś wyczytałem, to może pracować na paliwie o niższej liczbie oktanowej, ale nie weryfikowałem tych informacji.
Za czasów silnika BZB taka wersja nie występowała, stąd brak innych wariantów kodowych.
Jeżeli chodzi o awaryjność, bo tego temat dotyczy, to mój egzemplarz BZB kupiony jako nowy na samym początku 2010 r (rocznik auta 2009) bez absolutnie żadnej awarii silnika pokonał do tej pory ponad 93 tys. km.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Za czasów silnika BZB taka wersja nie występowała, stąd brak innych wariantów kodowych.
Jeżeli chodzi o awaryjność, bo tego temat dotyczy, to mój egzemplarz BZB kupiony jako nowy na samym początku 2010 r (rocznik auta 2009) bez absolutnie żadnej awarii silnika pokonał do tej pory ponad 93 tys. km.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
I dlatego, że zmieniono ciśnienie oleju wykruszają się ząbki napinaczyrowerek pisze:.....
- zmieniono układ smarowania silnika i zmniejszono o ~ połowę ciśnienie oleju - to jest powód, dla którego zaczęło się coś złego dziać
Jak sobie porównamy te dwie jednostki, to się okaże, że w czasach gdy montowano BZB nie było żadnych problemów. Na OII przed fl nikt nie narzekał, Superby z lat 2008 i 2009 jeżdżą bez problemu, Passaty B6 od 2005 do 2009 r. również nie mają problemów.
Jeśli żłopanie oleju ponad 1l/1000, padające rozrządy również w Superbach 2009, wymieniane tłoki i pierścienie w Audi oznaczają brak problemów to faktycznie BZB to idealny silnik gdybyś miał wątpliwości to rozszerz nieco zakres poszukiwań informacji np. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72630
- rowerek
- Posty: 714
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Problem z napinaczem był też tego typu, że podczas odpalania silnika panowało zbyt niskie ciśnienie oleju, przez co napinacz zbyt słabo naciągał łańcuch (bo w tym silniku wg wszelkiej mojej wiedzy napinacz wykorzystuje ciśnienie oleju). Jeżeli chodzi o rok 2009, to byłem niezbyt prezyzyjny, moja wina. BZB było montowane w MY09, ale w MY10 (które to się pojawiło jakoś w drugiej połowie roku 2009) już CDAA. Trzeba by dokładnie sprawdzić w papierach, która wersja silnika tam była. Jeżeli nie ma dziennych w przeciwmgielnych, to na 99% BZB, jeżeli ma, to CDAA (bo to była jedna ze zmian MY09 -> MY10).
Jeżeli chodzi o Audi, to oni u siebie na początku montowali wariant silnika 170KM, który miał dodatkowo valvelift, więc nie można mówić, że to silnik przełożony 1:1. Zresztą o tych tłokach słyszę pierwszy raz.
Tak jak napisałem, na OII przed fl, passaty B6 przez 4 lata produkcji, na pierwszą fazę leonów, gdzie było montowane BZB nikt nie narzekał, a na pewno nie w takiej skali. Problemy się zaczęły jak pogmerali w silniku, żeby EURO5 spełnić i wyszło CDAA.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Jeżeli chodzi o Audi, to oni u siebie na początku montowali wariant silnika 170KM, który miał dodatkowo valvelift, więc nie można mówić, że to silnik przełożony 1:1. Zresztą o tych tłokach słyszę pierwszy raz.
Tak jak napisałem, na OII przed fl, passaty B6 przez 4 lata produkcji, na pierwszą fazę leonów, gdzie było montowane BZB nikt nie narzekał, a na pewno nie w takiej skali. Problemy się zaczęły jak pogmerali w silniku, żeby EURO5 spełnić i wyszło CDAA.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
- Markus-47
- Posty: 293
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 160 KM
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
coś mi jednak w powyższych opiniach nie do końca się kleji
BZB montowano w Superb od marca 2008 do maja 2009
CDAB od marca 2009 do maja 2013
CDAA od września 2008 do dzisiaj
BZB montowano w Superb od marca 2008 do maja 2009
CDAB od marca 2009 do maja 2013
CDAA od września 2008 do dzisiaj
- rowerek
- Posty: 714
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
BZB w Superbie od 03.2008 - 05.2009 to się zgadza
CDAA w Superbach był montowany od MY10 (czyli okolice połowy 2009 roku). Wcześniej CDAA weszło, ale do Octavii II po face liftingu.
CDAB w Superbie był montowany w Polsce w okresie gdy była dostępna specjalna wersja family (ale to chyba było po 2010 roku). Wcześniej mógł być ten silnik montowany na innych rynkach.
Faktem jest, że ciężko znaleźć źródło, które jednoznacznie by określało jaki typ w jakim okresie i w jakim modelu był oferowany (bo np. był okres, że w Octavii było już CDAA, a w Superbie jeszcze BZB).
CDAA w Superbach był montowany od MY10 (czyli okolice połowy 2009 roku). Wcześniej CDAA weszło, ale do Octavii II po face liftingu.
CDAB w Superbie był montowany w Polsce w okresie gdy była dostępna specjalna wersja family (ale to chyba było po 2010 roku). Wcześniej mógł być ten silnik montowany na innych rynkach.
Faktem jest, że ciężko znaleźć źródło, które jednoznacznie by określało jaki typ w jakim okresie i w jakim modelu był oferowany (bo np. był okres, że w Octavii było już CDAA, a w Superbie jeszcze BZB).
- Markus-47
- Posty: 293
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 160 KM
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Skoda CDAA 160 1.8 4 9/2008 w prod. Skoda Superb PB
Skoda CDAA 160 1.8 4 9/2008 5/2013 Skoda Superb PB ACTIVE
Skoda CDAA 160 1.8 4 11/2008 5/2013 Skoda Superb PB ACTIVE,4X4
Skoda CDAA 160 1.8 4 11/2008 5/2013 Skoda Superb PB 4X4
Skoda CDAA 160 1.8 4 11/2012 5/2013 Skoda Superb Combi PB
Skoda CDAA 160 1.8 4 9/2008 5/2013 Skoda Superb Combi PB
Skoda CDAA 160 1.8 4 11/2008 5/2013 Skoda Superb Combi PB 4X4
Skoda CDAA 160 1.8 4 9/2008 5/2013 Skoda Superb PB ACTIVE
Skoda CDAA 160 1.8 4 11/2008 5/2013 Skoda Superb PB ACTIVE,4X4
Skoda CDAA 160 1.8 4 11/2008 5/2013 Skoda Superb PB 4X4
Skoda CDAA 160 1.8 4 11/2012 5/2013 Skoda Superb Combi PB
Skoda CDAA 160 1.8 4 9/2008 5/2013 Skoda Superb Combi PB
Skoda CDAA 160 1.8 4 11/2008 5/2013 Skoda Superb Combi PB 4X4