Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja

Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja

Post autor: Markus-47 »

http://namasce.pl/silnik-18-tfsitsi-pro ... ploatacja/


"Usterki i awarie
Pomimo dość krótkiego „stażu” na rynku, jednostki 1.8 TFSI/TSI zdążyły uprzykrzyć życie wielu swoim użytkownikom. Powszechnie znane są problemy z napinaczem rozrządu, który okazał się po prostu zbyt słaby – wyłamywały się ząbki i w rezultacie „bezobsługowy” łańcuch w najgorszych przypadkach kompletnie niszczył silnik (zawory uderzały w tłoki). Działo się to często przy bardzo niskich przebiegach (czasem nawet zaledwie po 15 tysiącach kilometrów!), a winny według serwisów jak zawsze był użytkownik, który tankował złe paliwo bądź nieumiejętnie korzystał z samochodu. Co ciekawe, problemy najczęściej dotykały właścicieli Skód, a sam producent nigdy oficjalnie nie przyznał się do oczywistej wady fabrycznej. Nie ogłoszono także żadnej akcji serwisowej, ale później ASO pod różnymi pretekstami profilaktycznie wymieniały i kontrolowały napinacze. Od kwietnia 2010 seryjnie montowany był już ulepszony element, który poprawiano później jeszcze trzykrotnie (!), ale przed zakupem używanego samochodu (szczególnie sprzed kwietnia 2010) warto sprawdzić czy aby na pewno napinacz jest sprawny – koszt wymiany w porównaniu z ewentualną, przymusową wymianą silnika na nowy jest znikomy – 600-800 zł. Trudno sobie wyobrazić, jak musieli czuć się wydający na nowy samochód grubo ponad 90 tysięcy złotych klienci, którzy po niewielkim przebiegu doświadczyli skutków tej awarii.



W przyszłości problemów dostarczyć może turbosprężarka (do 1000 zł) oraz dwumasowe koło zamachowe (około 2000 zł), warto często kontrolować także poziom oleju – silniki TFSI/TSI znane są z jego nadmiernego zużycia. Rzadko zdarzają się awarie osprzętu silnika. Ze względu na relatywnie krótki okres obecności na rynku ciężko jest określić trwałość jednostki przy przebiegach powyżej 200 tysięcy kilometrów, ale wydaje się, że po początkowych wpadkach producent odrobił zadanie domowe i najmłodsze silniki dają nadzieję na całkiem bezproblemową eksploatację."
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: marcin wroclaw »

Mam ok 23 000 km na bagnecie idealnie na srodku olej. Co do silnika to szkoda, ze nie mam 4x4, bo jak ślisko to moc się marnuje. .. Poza tym silniczek fajny. .. Jak wytrzyma 150 tys km to gitara.
Marcin
Obrazek
szczypior

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: szczypior »

ja tam jestem zadowolony z silniczka ... co do turbo i kola to wszedzie siadaja i mozna przyjac ze to usterka eksploatacyjna a nie wada fabryczna...
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

szczypior pisze:ja tam jestem zadowolony z silniczka ... co do turbo i kola to wszedzie siadaja i mozna przyjac ze to usterka eksploatacyjna a nie wada fabryczna...

a jaki masz przebieg ?
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: szms »

szczypior pisze:ja tam jestem zadowolony z silniczka ... co do turbo i kola to wszedzie siadaja i mozna przyjac ze to usterka eksploatacyjna a nie wada fabryczna...


Zadowolony z kosiarki... To juz wiadomo, dlaczego budujesz domek na narzedzia... Bo o sprzet trzeba dbac :D
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

Generalnie rozpocząłem ten post ze względu na opinie w sprawie napinacza, które krążą po necie.
Wiele osób narzeka na wadliwośc i awarie tego napinacza.

Z powyższego cytatu wynika, że konstrukcja napinacza była wielokrotnie poprawiana.

Ja osobiście nie znam nikogo z silnikiem 1.8 TSI gdzie wystąpił taki problem z napinaczem.

Ciekawe czy są takie osoby na forum, czy to tylko rozpowszechniony i rozwinięty mit ?

Ciekawe ile ewentualnie takich awarii przypada w porównaniu do ilości wyprodukowanych aut ?
Czy ktokolwiek robił jakieś porownania albo analizy w tym temacie ?
A może to tylko działalnia konkurencji, np. z wolnossącymi silnikami benzynowymi ?

Zaznaczam, że chodzi wyłącznie o silnik 1.8 TSI (1.2 i 1.4 to całkiem inna bajka) - Pozdrawiam :?:
Awatar użytkownika
adamski
Posty: 632
Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Adam
Lokalizacja: Kalisz

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: adamski »

Rozumiem, że masz obawy bo kupiłeś auto z tym silnikiem. Nie przejmuj się, ja dałem dupy jeszcze bardziej, bo oprócz silnika TSI wziąłem jeszcze dodatkowo DSG7, które też przecież się cały czas pierzy. Do dzisiaj żałuję że nie kupiłem 2.0 TDI i przeżywam to tak, że co drugą noc budzę się cały spocony..... a już minęły 2 lata i 50 tys km ;)
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

adamski pisze:Rozumiem, że masz obawy bo kupiłeś auto z tym silnikiem. Nie przejmuj się, ja dałem dupy jeszcze bardziej, bo oprócz silnika TSI wziąłem jeszcze dodatkowo DSG7, które też przecież się cały czas pierzy. Do dzisiaj żałuję że nie kupiłem 2.0 TDI i przeżywam to tak, że co drugą noc budzę się cały spocony..... a już minęły 2 lata i 50 tys km ;)

Spoko. Mam 4 lata gwarancji, więc jak na razie nie mam zamiaru się w najmniejszym stopniu tym przejmować.

Zresztą nawet gdybym ten napinacz wymieniał raz w roku, to będzie nic w porównaiu z tym, co przeżyłem z silnikiem 2.5 TDI V6 w Audia A6. Ten silnik wyleczył mnie z diesli już do końca życia i jeszcze kawałek dłużej.

Z 1.8 TSI jak do tej pory jestem bardzo zadowolony i nie zamieniłbym go na jakiegokolwiek diesla, nawet za sporą dopłatą :)


W tym poście chciałbym ustalić jaka jest prawda co do napinaczy w 1.8 TSI, ale jak widać i słychać chyba nie ma z tym wiekszych problemów, bo gdyby były to postów na ten temat by nie brakowało, a jest zgoła inaczej.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: szms »

Markus, a tamtego 2.5 miales od nowego? One tez spokojnie lataly do 100 kkm, wiec na pozodbnym poziomie :]
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

latały bez problemów do 200 max 250 tyś, a później jedna wielka "pipa"
Awatar użytkownika
adamski
Posty: 632
Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Adam
Lokalizacja: Kalisz

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: adamski »

Markus-47 pisze: Spoko. Mam 4 lata gwarancji, więc jak na razie nie mam zamiaru się w najmniejszym stopniu tym przejmować.
Ja się tak nakręciłem po poczytaniu netu, że dokupiłem jeszcze dodatkowe ubezpieczenie napraw na kolejne lata po tych 4 latach gwarancji fabrycznej. Zresztą nie ja jeden ;)
Poszukaj na forum, było o tym.
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Misiek Fisiek »

Markus-47 pisze:latały bez problemów do 200 max 250 tyś, a później jedna wielka "pipa"
E tam.. mój miał nakulane ze 300 i dalej jeździł. Ciężko powiedzieć ile miał dokładnie bo nie wiadomo ile cofnęli :D
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

Mój po 220 wałki do wymiany z całym oprzyrządowaniem, koszt około 8 tyś zł, a to był dopiero początek wydatków :)

u kolegi przy 198 wałki do roboty, wymienił dwa i sprzedał auto :)

a u innego kolegi w OII z 1.4 TSI rorząd do wymiany po 30 tyś

- jakość niemieckich aut zakończyła się chyba na Mercedesie 124

Ja jak do tej pory tylko niemcami smigam, ale jeśli nic się nie zmieni to chyba za japończyka czas sie brać :) :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: szms »

A japonczyki lepsze... Zartujesz chyba.



Japonczyk sie zaczyna, ale od 250 kzl... ;)
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

no nie wiem
Toyota jednak nie ma takich wpadek jak niemiecki biznes.
ODPOWIEDZ