Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
max
Posty: 358
Rejestracja: 9 paź 2013, o 17:43
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Podaj lokalizację

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: max »

rezon ale na alledrogo nie sprawdzisz czy jest to sort czy after market ;)
=====================================================
jeżeli kogoś obraziłem lub mój post kogoś boli niech go moderator z wątku wypie...i
__________________________________________
SIIFL 2,0TDI DSG6 4x4
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: rezon »

elmi_k pisze: A nie SKF i Ruville ? Bo później będzie pytanie, że takie firmy nie istnieją.
Ja w poprzednich autach robiłem na paskach Conti/Dayco i rolkach w pudełkach INA. Były rolki INA i Litens. A pompy Hepu, Graf.
Pewnie masz rację - nie sprawdzałem dokładnie w necie jak się nazywają, a już dwa lata jeżdżę S2, więc nie wymieniam sam. Conti, INA też są OK. też miałem dawniej. Reszty nie znam, więc się nie wypowiem. Też pewnie potwierdzisz, że hasło "oryginalne (z ASO) oznacza automatycznie lepsze" jest po prostu idiotyzmem.
Max Firmy tego typu nie mają podziału na sort i aftermarket, bo cenią sobie markę. Wtopy u klientów przewalających tony tego typu zabawek za drogo by kosztowały. Albo coś ma znaczek firmowy, albo jest sprzedawane bez tego znaczka - np. z inną nazwą tylko dlatego, że kilka sztuk z danej partii nie przeszło jakiegoś testu albo wymiary wychodziły po za tolerancje. Mogą wcale nie być gorsze, ale liczba nie w pełni spełniających wymogi jakościowe przekracza normę i to wystarczy, aby odrzucić partię z danego dnia - albo konkretną dostawę od podwykonawcy. Bo Gates, Conti, SKF, INA itd... też korzystają z podwykonawców.
BTW czasami można spotkać bardzo tanie i bardzo przyzwoite zamienniki - np. byłem mocno zaskoczony (pozytywnie) jakością tarcz i flitrów Blueprint. Tarcze niczym nie ustępowały Textar czy ATE pod względem trwałości czy skuteczności hamowania
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Zaj007 »

No co jak co, ale SKF to raczej znana i charakterystyczna firma. Przynajmniej dla mnie. IMO dobra łożyska robią.

Tak w temacie "oryginalnych" części z ASO. Kupiłem kiedyś pasek do Octavii (1,9 SDI) łudząc się, że będzie coś ekstra. Otwieram pudełko a tam... Dayco :lol:
Zdaje się mam tarcze Blueprinta gdzieś i fajnie się sprawują. ;)

Niestety nie zawsze jest tak różowo. W zeszłym roku kupiłem do 2.0 Mjet filtr paliwa MANNa. Jak przyszły silne mrozy to samochód zaczął intensywnie rzygać ON. Okazało się, że cieknie obudowa filtra (plastikowa puszka z deklem przykręcanym). Ponowne założenie uszczelki nie pomogło. Jak stał w garażu było ok, ale po nocy pod chmurką problem wracał. Mój mechanik kupił nowy filtr od Boscha i już po wyjęciu z pudełka okazało się, że jest inna uszczelka - ta od Boscha jest grubsza. Wymienił filtr, uszczelkę i problem zniknął. Wcześniej był filtr ORI Fiata i było dobrze.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Zaj007 »

Jeszcze co to rozrządu: robiłem w S2 rok temu (5 lat pyknęło) w ASO. Zapłaciłem zdaje się 1400zł (może 1800 kurczę nie chcę skłamać, ale do 2000 na bank nie dobiło.). Pełna wymiana oczywiście: pasek rozrządu, wieloklin, rolki, napinacze, pompa wody i płyn chłodzący.
Nie chodziło mi tylko o jakość części i robocizny, bo ją-moim zdaniem-można uzyskać także poza ASO i OEM, ale o gwarancję. Poza tym cena jak za taki zakres usług też nie była wygórowana.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Mej »

O tym jak bardzo części OEM'owe mogą się różnić od zamienników pięknie napisał Sjak w tym poście:
viewtopic.php?f=36&t=5191&p=124216&hilit=bmw#p124216 .

Ja mam bardziej przyziemny przykład osłon przegubów napędowych (choć z samymi przegubami jest podobnie).
OEM'owe i kupione w ASO wytrzymują różnie, zależnie od warunków eksploatacji, pomiędzy 80 a nawet 160 tyś.km. .
Niby "identyczne" zamienniki tych samych producentów (Lobro Spidan) najczęściej sypią się już 50 - 60 tyś.km. , choć wcale nie brakuje takich, gdzie zabawa kończy się już na 40 tys.km., a przypadki 80 tyś.km. to już wyjątkowa rzadkość.

PS:
Zaj007, z paskami Dayco nie jest tak źle, bo można je często spotkać w fabrycznej konfiguracji silników najczęściej 4-cylindrowych (szczególnie "dwukolorowe"). Tak samo zresztą jak Conti, które w VAG'ach "dodatkowo" występują w V6.
Osobiście mam dużo więcej zaufania do Conti i Dayco niż do często problematycznych Gates'ów.


WRACAJĄC DO ISTOTNYCH KWESTII TECHNICZNYCH ZWIĄZANYCH Z OKRESOWĄ WYMIANĄ CZĘŚCI ROZRZĄDU,
osobom, które posiadają samochody z przebiegiem ok. 180 - 200 tyś.km. i zamierzają je dalej eksploatować proponuję (przed założeniem nowego paska zębatego) skrupulatnie zweryfikować, a najlepiej wymienić "z definicji" elementy hydrauliczne (róznie je nazywają: hydropopychacze, hydrosztosy, elementy równoważące) ułożyskowanych dźwigni zaworowych.
Mówi się, że są to najbardziej precyzyjnie wykonane części silnika ale niestety i one ulegają powolnemu zużyciu eksploatacyjnemu.
Gdy tracą zdolności kompensowania luzów dochodzi do zwiększonego, przyśpieszonego zużycia (a czasem uszkodzenia) krzywek wałków rozrządu.
Dla ASO nie bardzo, lecz dla porządnych "wolnych" serwisów rzetelne kontrola elementów rozrządu (wałki, hydraulika zaworowa, etc.) jest oczywistą oczywistością przed podjęciem wymiany elementów jedynie napędzających ten precyzyjny mechanizm (pasek, rolki, etc.) .

Naturalnie z wyznawcami druciarstwa nie zamierzam podejmować jakiejkolwiek nowej polemiki, jednak tym osobom, których temat zainteresował ale wątpią ;) , sugerowałbym rozmowę/konsultację z doświadczonym "silnikowcem" lub samodzielną lekturę literatury fachowej.
Instrukcje fabryczne, coraz częściej pisane przez marketingowców a nie konstruktorów, więc omijają takie tematy szerokim łukiem.
Ostatnio zmieniony 7 lis 2014, o 07:43 przez Mej, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
max
Posty: 358
Rejestracja: 9 paź 2013, o 17:43
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Podaj lokalizację

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: max »

rezon pisze: Max Firmy tego typu nie mają podziału na sort i aftermarket, bo cenią sobie markę.

wiesz, gdybym nie widział tego od podszewki pewno bym Ci uwierzył ;)

tak się składa, że w wielu firmach między innymi dla branży automotive (opony, paski, zaciski, hamulce, półośki, pasy, fotele, listwy wykończeniowe .....) robię automatykę dla maszyn, linii produkcyjnych i systemy traceability :geek:

aftermarket to nie tylko gorsze jakościowo surowce (inny skład), ale i inne parametry technologiczne produkcji (ciśnienia, temperatury, czasy obróbki cieplnej) więc szczędzą na nie tylko surowcach ale i na mediach przy produkcji

ori (sort) idzie do fabryk i przez dystrybutorów do aso
after idzie przez dystrybutorów do hurtowni i innych warsztatów
więc cena paska lub zacisku w aso a cena u pana Heńka w warsztacie lub sklepiku wynika też z właśnie podziału sort/after...
;)
=====================================================
jeżeli kogoś obraziłem lub mój post kogoś boli niech go moderator z wątku wypie...i
__________________________________________
SIIFL 2,0TDI DSG6 4x4
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Misiek Fisiek »

Aftermarket to można założyć amory czy heble, a nie rozrząd. Bez jaj.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
max
Posty: 358
Rejestracja: 9 paź 2013, o 17:43
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Podaj lokalizację

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: max »

misiek wg mnie nie ma sensu stosować after w elementach eksploatacyjnych - lepiej zapłacić parę groszy więcej a mieć większą gwarancję że wytrzyma swój czasokres eksploatacyjny niż wymieniać po połowie zalecanego kkm ;)
=====================================================
jeżeli kogoś obraziłem lub mój post kogoś boli niech go moderator z wątku wypie...i
__________________________________________
SIIFL 2,0TDI DSG6 4x4
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Misiek Fisiek »

Ale ja mam na myśli amory i heble spoza ASO droższe niż te w ASO (lub w podobnej cenie) a lepszej jakości ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
max
Posty: 358
Rejestracja: 9 paź 2013, o 17:43
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Podaj lokalizację

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: max »

a tototo to tak nawet zalecane ;)
=====================================================
jeżeli kogoś obraziłem lub mój post kogoś boli niech go moderator z wątku wypie...i
__________________________________________
SIIFL 2,0TDI DSG6 4x4
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: szms »

Ja tam nie wiem co wy z tymi klockami robicie... ja mam jeszcze prawie połowę od nowego w SII... w VC przy 270 kkm, dwa razy wymieniałem, a tarcze te same... cza hamować silnikiem a nie tylko hebel do ziemi :lol: :lol:
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: LMB »

Misiek Fisiek pisze:Aftermarket to można założyć amory czy heble, a nie rozrząd. Bez jaj.
Jako, ze roznice w cenie miedzy ebay/allegro/ a oryginalami sa male, ja akrat rozrzad robie na oryginalnych czesciach. Szkoda by zaoszczedzic 100pln, a pozniej pluc sobie w borde, ze cos sie wysralo. Choc reguly nie ma. Ja np. mam doswiadczenie z zatarciem sie 4 lozysk SKF - jakas kijowa seria poszla, ale QC wykrylo na etapie testowania. Dzis trudno zaufac nawet "najlepszym"...
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
max
Posty: 358
Rejestracja: 9 paź 2013, o 17:43
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Podaj lokalizację

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: max »

LMB pisze:Dzis trudno zaufac nawet "najlepszym"...
low cost
=====================================================
jeżeli kogoś obraziłem lub mój post kogoś boli niech go moderator z wątku wypie...i
__________________________________________
SIIFL 2,0TDI DSG6 4x4
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: LMB »

max pisze:
LMB pisze:Dzis trudno zaufac nawet "najlepszym"...
low cost
A ja mysle, ze sie cos jebnelo w procesie I tyle, a kontrola jakosci nie wychwycila. Niestety niektorym sie wydaje, ze jak jest obrabiarka CNC to pomysli za nich, a ta obrabiarka jest tylko taka "madra" jak osoba, ktora ja zaprogramowala :lol:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Weso
Posty: 50
Rejestracja: 11 maja 2014, o 16:40
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Weso »

Często zdarzają się promocje na ori rozrządy, ja ostatnio u siebie co prawda nie w CFGB, a w innym 2.0 tdi wymieniałem na ori bo różnica na komplecie była ok 50 zł. W drugim aucie mam rolki INA, pasek Dayco i nie zamierzam zmieniać wcześniej niż zaleca ASO. Z miesiąc temu kolega miał na warsztacie golfa 1.9 TDI AXr, który trochę przeciągnął wymianę do 170 tys:). Pasek conti, rolki INA i wcale tragicznie pasek nie wyglądał. Nie był to oryginał, tylko aftermarket.
Oleje premium Motul, Penrite, inne, części eksploatacyjne, Serwis, Niskie ceny
gg: 3543322 , nr tel. 888-530-456
www.expressparts.pl
ODPOWIEDZ