Wszystko będzie lepiej jak zrobią w końcu 6 MPS:)Jędrula pisze:Szymek - bo jest lekka w miare i ma kawal opony na 19 calach. Zawieszenie tez dobre, wiec calosc sprawia dobre wrazenie
Superb II vs A6 vs C200
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- AaaA
- Posty: 245
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 10:14
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 204KM/435Nm
- Lokalizacja: Mladá Boleslav
Re: Superb II vs A6 vs C200
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Superb II vs A6 vs C200
Tak sobie czytam, I nie bardzo kumam - co maja stalowe wahacze to komfortu - moge prosic autora o wyjasnienie?radziu pisze: Superb z uwagi na to ze ma zawieszenie stalowe nie jest tak komfortowy jak A6 ale z drogiej strony lepiej dla kieszeni jest gdy wymieniasz same sinenblocki a nie cale aluminiowe wahacze jak jest w przypadku A6.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Superb II vs A6 vs C200
Opowiedz w skrocie. Mozna przeca w dwoch trzech zdaniach...Misiek Fisiek pisze:Poczytaj o masie nieresorowanej
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb II vs A6 vs C200
Generalnie chodzi o to, że elementy zawieszenia nie są resorowane (podobnie jak np. hamulce, koła) przez co otrzymują bezpośrednio drgania z powierzchni drogi. Te drgania przenoszone są potem na budę. Im większa masa tych elementów nieresorowanych tym silniejsze drgania i tym niższy komfort.LMB pisze:Opowiedz w skrocie. Mozna przeca w dwoch trzech zdaniach...
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Superb II vs A6 vs C200
Pozwolisz, ze sie mocno niezgodze .Misiek Fisiek pisze:Generalnie chodzi o to, że elementy zawieszenia nie są resorowane (podobnie jak np. hamulce, koła) przez co otrzymują bezpośrednio drgania z powierzchni drogi. Te drgania przenoszone są potem na budę. Im większa masa tych elementów nieresorowanych tym silniejsze drgania i tym niższy komfort.LMB pisze:Opowiedz w skrocie. Mozna przeca w dwoch trzech zdaniach...
1. Stal ma duzo lepsze wlasciwosci tlumiace od aluminium. Najlepsze bedzie mialo zeliwo.
2. Aluminium jest lzejsze, ale to nie tytan, ze jest lzejszy I ma lepsze wlasciwosci mechaniczne. Niestety, ale ma sporo slabsze wlasciwosci mechaniczne, a przez to, by uzyskac podobne wlasciwosci, trza robic element grubsze, tj. ciezsze. I tak np. w przypadku wahacza mozemy ugrac np. 1kg. moze 2 kg (potwierdzone przez kilka watkow). Duzo, to czy malo? No w sumie duzo, ale z drugiej strony - zuzywaja nam sie opony, klocki, tarcze, ba, zakladamy zamiast szesnastek czesto gesto osiemnastki, a tu roznica w wadze jest sporo wieksza (jak kto ciekawy to moge zwazyc roznice 18" alu vs. 16" stal, a kiedys 16" alu jak zaloze zimowki).
Tak wiec jak dla mnie teoretycznie moze cos w tym byc, a praktycznie nie bardzo, bo prywatnie widze minimalna roznice w komforcie jazdy na 18" czy 16". Niestety ale comfort zawiasu to troche wiecej niz material uzyty na element zawiasu.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Superb II vs A6 vs C200
Ależ oczywiście masz prawo się nie zgadzać, ale nie zmienia to faktu, że Misiek ma racjęLMB pisze:Pozwolisz, ze sie mocno niezgodze .
Oczywiście jest to tylko jeden z elementów wpływających na komfort, którego właściwości muszą być skorelowane z całą resztą, ale prawda jest jaka jest, niezależnie czy pasuje to do Twojej wizji tego tematu, czy nie
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Superb II vs A6 vs C200
Tu nie chodzi o zadna wizje. Podalem prosty przyklad - zmiana z 18" na 16" powinna podniesc komfort znacznie - tak sie jednak nie dzieje. Ciekawe dlaczego? Moze dlatego, ze element zawiasu sa policzone na troche wiecej niz niz +/- 2kg, bo tyle mozna pewnie uzyskac przy zwyklej vs XL oponiesjak pisze:Ależ oczywiście masz prawo się nie zgadzać, ale nie zmienia to faktu, że Misiek ma racjęLMB pisze:Pozwolisz, ze sie mocno niezgodze .
Oczywiście jest to tylko jeden z elementów wpływających na komfort, którego właściwości muszą być skorelowane z całą resztą, ale prawda jest jaka jest, niezależnie czy pasuje to do Twojej wizji tego tematu, czy nie
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Superb II vs A6 vs C200
W jakim sensie?szms pisze:a jak zachowałoby się staliwo?
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Superb II vs A6 vs C200
To akurat jest dosyć proste. Nowoczesne zawieszenie jest liczone jako całość, łącznie z rozmiarem kół i wysokością opony. Każde odchylenie w obojętnie którą stronę będzie zaburzało tę równowagę i wpływało negatywnie na komfort/prowadzenie. Dla przykładu podam swojego Outbacka, który na 16 lepiej się prowadzi niż na 17, choć to pozornie niemożliweLMB pisze:u nie chodzi o zadna wizje. Podalem prosty przyklad - zmiana z 18" na 16" powinna podniesc komfort znacznie - tak sie jednak nie dzieje. Ciekawe dlaczego?
Identyczna sprawa z komfortem - po zmianie w Forku 18 na 17, układ jezdny zrobił się bardziej "bujający" co daje wrażenie obniżenia komfortu jazdy. Zauważ, że jak masz miękkie i zużyte amory, to po zmianie ich na nowe odczuwasz wyższy komfort jazdy, pomimo tego, że jest twardziej. Skończyły już się czasy prostego przełożenia, że wyższy profil opony ozancza wyższy komfort, a niższy - lepsze prowadzenie
Re: Superb II vs A6 vs C200
chciałem napisać "z wyjątkiem Superba", ale muszę się zgodzić ze Sławkiem