Lotos- umowa dostaw paliw do BP i innych stacji

Nowości, fakty, ciekawostki. Dyskusje na temat artykułów i informacji prasowych publikowanych w sieci. Nie tylko o Superb'ie
patryk_wawa
Posty: 115
Rejestracja: 18 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa

Lotos- umowa dostaw paliw do BP i innych stacji

Post autor: patryk_wawa »

Na forum OCP jeden z kolegów znalazł fajnego newsa.
Ciekawa informacja dla wszystkich, którzy myślą, że BP, Statoil, Shell, czy inne zagraniczne stacje mają lepsze paliwo.
Koleżanka pracuje w Shellu i powiedziała, że ich paliwo w Polsce pochodzi z Orlenu.
Ja tankuje na Statoilu, tylko dlatego, że mam zaufanie do ich wewnętrznej kontroli jakości dostaw oryginalnego paliwa z rafinerii Lotos.

http://www.lotos.pl/prasowy/aktualnosci ... osci/28749" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.lotos.pl/inwestorski/aktualn ... osci/28747" onclick="window.open(this.href);return false;
kl
Posty: 106
Rejestracja: 22 lip 2010, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Lotos- umowa dostaw paliw do BP i innych stacji

Post autor: kl »

Nic nowego.
Pozostaje kwestia dodatkow, ktore poszczegolne marki paliwowe dodaja do tego, co kupia od rafinerii.
Awatar użytkownika
mrjac
Posty: 124
Rejestracja: 25 gru 2010, o 16:20
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Imię: Jacek
Lokalizacja: Pabianice

Re: Lotos- umowa dostaw paliw do BP i innych stacji

Post autor: mrjac »

Tak to już jest.
Jakby mieli wozić paliwa od "siebie" to by na pewno nie kosztowało w miarę normalnie (choć Statoil do najtańszych nie należy).
Ja też leję tylko na SO. Mam zaufanie. Szczególnie że zazwyczaj mam auta poniżej 3 lat.

Z drugiej strony firmową Octavię tankuję na Bliskiej bo taki mam prikaz od Dyrekcji. Ma 75000 zrobione i przez 1,5 roku nic się nie dzieje. Ale któż to wie...
LEPIEJ PANOWAĆ W PIEKLE NIŻ SŁUŻYĆ W NIEBIE
Whisky
Posty: 37
Rejestracja: 12 sty 2011, o 11:11
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Lotos- umowa dostaw paliw do BP i innych stacji

Post autor: Whisky »

Dokładnie tak jest, transport paliwa czy to benzyna czy olej napędowy opłaca się w promieniu maks 100 - 150 km cysterną samochodową. Dlatego też paliwa transportowane są koleją lub rurociągami do tzw. kiedyś naftobaz - http://mapy.olpp.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; a dalej już cysternami samochodowymi na stacje. Dlatego też jeżeli nie 100% to duża większość paliw sprzedawanych w polsce pochodzi tylko i wyłącznie z dwóch głównych Polskich Rafinerii - Płock i Gdańsk. A co do ulepszonych paliw typu ultimate to zawsze zastanawia mnie fakt w którym momencie i w jaki sposób owe dodatki uszlachetniające są dodawane ? Wie ktoś może ? Dyskusje na ten temat są niekończącą się historią czy warto czy nie warto dopłacać mnie kiedyś rozbawiło stwierdzenie że warto kupować ulepszone paliwa (te droższe na każdej stacji) dlatego iż ich sprzedaż to mała cześć obroty stacji i nie opłaca się ich podrabiać ;)
Awatar użytkownika
Stembor
Posty: 265
Rejestracja: 9 gru 2010, o 22:47
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: ES/WY

Re: Lotos- umowa dostaw paliw do BP i innych stacji

Post autor: Stembor »

Tylko V-Power Racing na Shell'u pochodzi z zagranicy (Niemcy) - reszta to nasze "dobre" (bo Polskie ) paliwko... :twisted:
Słyszałem, że uszlachetniacze dodają po zatankowaniu cysterny, ale nie wiem czy to prawda
1.8TSI Platinum plus parę dodatków,
Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lotos- umowa dostaw paliw do BP i innych stacji

Post autor: grzesiu26 »

Stembor pisze:Tylko V-Power Racing na Shell'u pochodzi z zagranicy (Niemcy) - reszta to nasze "dobre" (bo Polskie ) paliwko... :twisted:
Słyszałem, że uszlachetniacze dodają po zatankowaniu cysterny, ale nie wiem czy to prawda
Ja wiem na pewno, że V-Power'a Shell'e ze Szczecina biorą z rafinerii Schwedt i spod Hamburga.
Na pewno nic nie jest dolewane po zalaniu komór do cysterny.

Wychodzi na to, że dodają je na etapie produkcji lub zalewania cysterny, bo na stacji na pewno też nie.
Whisky
Posty: 37
Rejestracja: 12 sty 2011, o 11:11
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Lotos- umowa dostaw paliw do BP i innych stacji

Post autor: Whisky »

No z dodawaniem do cysterny to nie wiem problemem mogło by być wymieszanie składników
Lysy123
Posty: 13
Rejestracja: 14 paź 2010, o 09:21
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Arek
Lokalizacja: Kraków

Re: Lotos- umowa dostaw paliw do BP i innych stacji

Post autor: Lysy123 »

Whisky pisze:A co do ulepszonych paliw typu ultimate to zawsze zastanawia mnie fakt w którym momencie i w jaki sposób owe dodatki uszlachetniające są dodawane ? Wie ktoś może ? Dyskusje na ten temat są niekończącą się historią czy warto czy nie warto dopłacać mnie kiedyś rozbawiło stwierdzenie że warto kupować ulepszone paliwa (te droższe na każdej stacji) dlatego iż ich sprzedaż to mała cześć obroty stacji i nie opłaca się ich podrabiać ;)
Generalnie wyglada to tak, że w zbiornikach na stacji jest tylko jeden rodzaj paliwa, a w dystrybutorze jest zbiorniczek który do ultimate'a dozuje dodatki. Ja od kilku lat regularnie kupuję dodatki np. STP do czyszczenia wtryskiwaczy (koszt ok 20 zeta raz na 5-10 tys. km), leję zwykłą ropę i jest ok. Zrobiłem kiedyś C5 hdi 250 tys i z silnikiem nic sie nie działo. ;)
M-jet
Posty: 19
Rejestracja: 23 lip 2011, o 13:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lotos- umowa dostaw paliw do BP i innych stacji

Post autor: M-jet »

nie wierzcie w żadne dodatki - to kpina , nie działa - koniec kropka. Paliwo nie ma żadnych dodatków , wszędzie jest identyczne bo z Polskich rafinerii. Mogę się zgodzić że prze granicach może być paliwo zagraniczne bo nie opłaca się wozić paliwa cysterną dalej niż 150 km. Dlatego też wątpię w Vpower Diesel że to typowo zachodni produkt - marketing dźwignią handlu - pamiętajcie o tym.
bezduszny

Re: Lotos- umowa dostaw paliw do BP i innych stacji

Post autor: bezduszny »

M-jet pisze:nie wierzcie w żadne dodatki - to kpina , nie działa - koniec kropka
i nikt nam nie powie, że białe jest białe a czarne jest czarne ;)
M-jet pisze:Paliwo nie ma żadnych dodatków , wszędzie jest identyczne bo z Polskich rafinerii.
paliwo się różni i nie tylko dodatkami
ale nie ważne co bym napisał i jakie dane podał... skoro i tak Ty już wiesz swoje
M-jet pisze:bo nie opłaca się wozić paliwa cysterną dalej niż 150 km
owszem, opłaca się
jest kilkanaście dużych składów paliw w Polsce i dziesiątki mniejszych
tanie paliwa są brane (np. Statoil'owska marka 123) z najbliższych składów
paliwa premium są wożone z dużych składów



Generalnie nie można powiedzieć, że np. Statoil bierze paliwa z LOTOS.
Owszem, miał umowę (może i dalej ma, bo są to umowy określone w czasie i ilości) ale nie opiera ona się w 100% na tym koncernie.
M-jet
Posty: 19
Rejestracja: 23 lip 2011, o 13:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lotos- umowa dostaw paliw do BP i innych stacji

Post autor: M-jet »

no pewnie jak bliżej do Płocka to z Płocka biorą - jak będziesz miał okazję to przejedz się pod bramę Lotosu albo Orlenu - wszystkich koncernów cysterny tam spotkasz - ale wierz w co chcesz
bezduszny

Re: Lotos- umowa dostaw paliw do BP i innych stacji

Post autor: bezduszny »

STAOIL bierze głównie ze składu paliw w Koluszkach
lub innych baz OLPP

a tu masz mapę: http://mapy.olpp.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ODPOWIEDZ