Rosnący poziom oleju
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sty 2014, o 18:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Jarek
Rosnący poziom oleju
Witam jeszcze raz,
Mam akie pytanko, czy miał ktoś z forumowiczów problem z rosnącym poziomem oleju?
Poczytałem trochę w grupach VAGa i większość pisze o tym, że rośnie jak się jeździ małe oddcinki i to przez DPF. Tak cały czas myślałem ale przed wyjazdem do Polski zmieniłem olej i przejechałem 2000km po autostradach i dalej poziom rośnie. Jeden z mechaników twierdzi, że warto zacząć od uszczelniaczy na pompowtryskach. Moja skoda to 2.0TDI PD - BMP z 2009 roku. Czy macie jakieś sugestie albo może ktoś to przerabiał?
Pozdrawiam i proszę o pomoc, bo za niecałe trzy tygodnie czeka mnie powrót z dwójką dzieci i szkoda stać na autostradzie w tym upale.
Mam akie pytanko, czy miał ktoś z forumowiczów problem z rosnącym poziomem oleju?
Poczytałem trochę w grupach VAGa i większość pisze o tym, że rośnie jak się jeździ małe oddcinki i to przez DPF. Tak cały czas myślałem ale przed wyjazdem do Polski zmieniłem olej i przejechałem 2000km po autostradach i dalej poziom rośnie. Jeden z mechaników twierdzi, że warto zacząć od uszczelniaczy na pompowtryskach. Moja skoda to 2.0TDI PD - BMP z 2009 roku. Czy macie jakieś sugestie albo może ktoś to przerabiał?
Pozdrawiam i proszę o pomoc, bo za niecałe trzy tygodnie czeka mnie powrót z dwójką dzieci i szkoda stać na autostradzie w tym upale.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sty 2014, o 18:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Jarek
Re: Rosnący poziom oleju
Płynu nie ubywa i nie ma masła pod korkiem. To sprawdziłem od razu tylko zapomniałem napisać, przepraszam.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sty 2014, o 18:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Jarek
Re: Rosnący poziom oleju
Na biegu jałowym pokazuje 0.5-0.6l/h. W trasie jadąc tak do 140m/h pokazywał 5.5l-5.7l/100km. Czy jest możliwość sprawdzenia którędy się dostaje paliwo do oleju, czy też trzeba metodą prób i błędów wymieniać części po kolei?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sty 2014, o 18:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Jarek
Re: Rosnący poziom oleju
w sumie to mam vcds i interfejs, chiński co prawda ale powinien działać. Jak pół roku temu kupowałem to sprawdzałem korekcje wtrysków i BIPy. Te pierwsze były w sumie bliskie zero a BIPy około 80.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Rosnący poziom oleju
Najprawdopodobniej masz do wymiany uszczelniacze pompowtrysków. Paliwo do wtryskiwaczy podawane jest kanałami w głowicy pod wysokim ciśnieniem, jeśli puszcza uszczelnienie to podnosi się poziom oleju. Wtedy VCDS nic ci nie pokaże, korekty i bip-y będą ok, bo wtryskiwacze są dobre, a paliwo bierze się w oleju z nieszczelności uszczelniaczy pompowtrysków.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sty 2014, o 18:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Jarek
Re: Rosnący poziom oleju
No I padlo na uszczelniacze pompowtryskow, jutro jade Kupic czesci i zabieram sie do wymiany. Nie moge zadnego mechanika znalezc co by mial czas wolny wiec Sam sprobuje. Sa jakies raze czy, ktore sa bardzo wazne, pomijajac momenty dokrecen wtryskow i to, ze nie moga byc obrocone wzgledem wlasnej osi?
Pozdrawiam I dziekuje
Pozdrawiam I dziekuje
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 9 sie 2012, o 13:03
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 215
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: Rosnący poziom oleju
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... wacza.html
wymiana nie trudna tylko zebys "momentow" przestrzegal
pompka przykrecona jest na 12Nm + 270*
rolki popychaczy 20Nm + 90*
w teorii powinno sie zastosowac nowe sruby do pompek i rolek popychaczy.
pozdro
Kamil
wymiana nie trudna tylko zebys "momentow" przestrzegal
pompka przykrecona jest na 12Nm + 270*
rolki popychaczy 20Nm + 90*
w teorii powinno sie zastosowac nowe sruby do pompek i rolek popychaczy.
pozdro
Kamil
CK-PROJECT - SERWIS AUT VAG i innych...
Wrocław, Bardzka 30, tel: 500-502-404
Wrocław, Bardzka 30, tel: 500-502-404
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sty 2014, o 18:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Jarek
Re: Rosnący poziom oleju
Uszczelniacze wymienione, przejechalem 1000km i stan oleju bez zmian. wymienial mechanik za 300zl, chyba troche duzo ale wazne, ze jest ok.
Dziekuje wszystkim i pozdrawiam
Dziekuje wszystkim i pozdrawiam
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sty 2014, o 18:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Jarek
Re: Rosnący poziom oleju
No i problem powraca jak bumerang. Wrocilem z Polski do Irlandii i okazuje sie, ze jednak dalej poziom rosnie. Wlasnie wymienilem pompe tandemowa i bede sprawdzal. kupilem uszczelniacze na allegro ale przyslano mi nie do takiej pompy, wiec bylem zmuszony kupic uzywana na szrocie(nowa 560euro w serwisie), poniewaz swoj rozkrecilem i szkodzilem simmering podczas wyciagania go z pompy.
Jakie jeszcze sa opcje na rosnacy poziom oleju jezeli to nie bedzie pompa? Odciagnalem jakies 0.6 litra na 4000km.
Pozdrawiam
Jakie jeszcze sa opcje na rosnacy poziom oleju jezeli to nie bedzie pompa? Odciagnalem jakies 0.6 litra na 4000km.
Pozdrawiam
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Rosnący poziom oleju
Zacząłbym od sprawdzenia co podnosi poziom oleju. Czy to olej napędowy, czy płyn chłodniczy. Nie napisałeś czy po wymianie uszczelnień pompowtrysków było ok, czy wymiana nic nie dała. Przy takiej ilości ON w oleju silnikowym powinien olej być rzadki i wyraźnie powinno go czuć ropą.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sty 2014, o 18:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Jarek
Re: Rosnący poziom oleju
Na 99,9% jest to ON, bo wodę zmieszana z olejem od razu widać. Oprócz tych dwóch płynów nic innego nie może się dostawać. Po wymianie uszczelniaczy pompowtryskow przejechałem 1000km i wszystko było dobrze( a przynajmniej tak mi się wydawało), wiec wymieniłem olej na nowy. Wróciłem do IE i okazało się, ze poziom znowu urósł. Dlatego teraz wymieniłem pompę tandemowa. Uzbroje się w cierpliwość i sprawdzę za jakiś czas jak poziom.
A tak z innej strony, ile może ewentualnie przybyć oleju z powodu DPFa i czy jest możliwość, ze na autostradzie tez może rosnąć przez niedopalanie DPF?
A tak z innej strony, ile może ewentualnie przybyć oleju z powodu DPFa i czy jest możliwość, ze na autostradzie tez może rosnąć przez niedopalanie DPF?
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Rosnący poziom oleju
Przy dłuższej jeździe autostradowej DPF wypala się biernie, tzn. bez dodatkowych wtrysków paliwa podnoszących temperaturę gazów wylotowych. Oczywiście mówimy o sprawnym silniku i sprawnym układzie wylotowym. Czy masz problemy z DPF, z jego częstym wypalaniem? Przy jeździe na dłuższych odcinkach i wcale nie mówimy o jakimś "butowaniu" praca DPF-a jest praktycznie niezauważalna. Sprawdź jeszcze kilkakrotnie poziom oleju, zawsze w tym samym miejscu i po określonym czasie po wyłączeniu silnika.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sty 2014, o 18:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Jarek
Re: Rosnący poziom oleju
Witam ponownie, mam jeszcze kilka pytań
1. Czy jest możliwość, że mam niesprawny silnik lub układ wylotowy a nic nie pokazuje na VCDSie?
2. Czy żeby sprawdzić częstotliwość działania DPFa muszę się fizycznie po każdej jeździe podłączać i sprawdzać ile km od ostatniego dopalania, czy się gdzieś zapisuje historia?
3. Czytałem coś o czujniku różnicy ciśnień na wejściu i wyjściu DPF - czy on może źle działać i nie dawać żadnego błędu?
4. Orientuje się ktoś, czy w tych silnikach BMP też były problemy z mikropęknięciami w głowicy?
5. Czy wart zmierzyć ciśnienie sprężania, bo wydaje mi się, że to też może mieć znaczenie?
Mam ten samochód 9 miesięcy i nigdy nie było błędów silnika. Chyba najpierw zmienię olej, bo szkoda silnika a samochód bardzo mi się podoba, pomijając ten fakt, że sobie sam poziom oleju uzupełnia
Pozdrawiam
1. Czy jest możliwość, że mam niesprawny silnik lub układ wylotowy a nic nie pokazuje na VCDSie?
2. Czy żeby sprawdzić częstotliwość działania DPFa muszę się fizycznie po każdej jeździe podłączać i sprawdzać ile km od ostatniego dopalania, czy się gdzieś zapisuje historia?
3. Czytałem coś o czujniku różnicy ciśnień na wejściu i wyjściu DPF - czy on może źle działać i nie dawać żadnego błędu?
4. Orientuje się ktoś, czy w tych silnikach BMP też były problemy z mikropęknięciami w głowicy?
5. Czy wart zmierzyć ciśnienie sprężania, bo wydaje mi się, że to też może mieć znaczenie?
Mam ten samochód 9 miesięcy i nigdy nie było błędów silnika. Chyba najpierw zmienię olej, bo szkoda silnika a samochód bardzo mi się podoba, pomijając ten fakt, że sobie sam poziom oleju uzupełnia
Pozdrawiam
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rosnący poziom oleju
Odpowiem tylko na pierwsze pytanie. Jest możliwe. Nie wszystkie awarie silnika wyłapie VCDS. Kiedyś na próbę w silniku 1.9 TDI ostatniej generacji odłączyłem całą wiązkę przewodów podciśnienia podłączonych do sterownika i podłączyliśmy do kompa w ASO. Zero błędów. Kontrolka też się nie zaświeciła nawet w czasie jazdy. Samochód jechał normalnie ale był znacznie bardziej mułowaty. Oczywiście następcy 1.9 TDI są bardziej zelektronizowane i jest większa szansa, że komp coś wyłapie. Ale nigdy nie może to być wyrocznia. Również błąd w VCDS nie jest wyrokiem tylko wskazaniem do weryfikacji.
- radziu
- Posty: 244
- Rejestracja: 6 paź 2014, o 17:59
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: A6 C5 2.7 BiTurbo :)
- Lokalizacja: CH
Re: Rosnący poziom oleju
Mój kolega w F10 3.0 miał taki sam problem. Jeździł tylko i wyłącznie na krótkich odcinkach max 7km. W BMW program dawkował dodatkowa ilość ON żeby przeczyścić DPF. Olej podnosił się bardzo szybko i szlag go trafiał. W końcu przeleciał się po autostradzie jakieś 200km przy że tak powiem intensywnym tempie i wszystko wróciło do normy ale musi min 1 /miesiąc przegonić ja na autostradzie. Najlepiej robi się to w lecie bo z tego co pamiętam to wymagało to również dość wysokiej temperatury powierza na zewnątrz.
MotoGP Forza Rossi !!!