Zawieszenie
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Zawieszenie
Pozostaje jeszcze kwestia homologacji. Poza tym sprzedawcy sprężyn twierdzą, że można wstawiać sportowe sprężyny do fabrycznych amortyzatorów więc... rozumiesz
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Zawieszenie
Świetny pomysł . Ale o tym już byłoMisiek Fisiek pisze:...Poza tym sprzedawcy sprężyn twierdzą, że można wstawiać sportowe sprężyny do fabrycznych amortyzatorów...
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Zawieszenie
A bo ja wiem? Nigdy nie wnikałem w temat. Niby dla felg robi się homologację do auta więc pomyślałem, że dla sprężyn również.st200 pisze:A homologacja nie jest do nacisku na oś?
Co do Eibachów to chyba nie ma sensu ich zakładanie do 3.6 FSi. Zauważ, że dokładnie te same sprężyny idą do Superba kombi 1.4 TSi, które waży 1504 kg i Twojej wersji, która waży 1746 kg w podstawie. Jeśli w 1.4 TSi dają 30mm obniżenia to po dołożeniu 242 kg...
Może z tej przyczyny nie są kierowane do 4x4? Jestem gotowy się założyć, że w 3.6 FSi 4x4 Eibachy obniżą więcej niż 40mm, o które obniża dedykowany do 3.6 FSI H&R. A to dlatego, że H&R jest progresywny a Eibach to jest przecież miękka liniowa sprężyna.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 27 gru 2013, o 18:01
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie
W katalogu h&r te same sprezyny co do v6 oferuje do 2.0 tdi 4x4 i jeszcze kilku aut... z braku czasu nic sie nie wydarzyło u mnie w temacie, pewnie odezwe sie do Ciebie po ori sport sprezyny...
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Zawieszenie
Ale to tylko potwierdza to co Ci pisałem wcześniej: masa tych aut jest na tyle różna, że nie da się zastosować jednego modelu sprężyn. Eibach ma jeden model do wszystkich superbów 2 generacji a H&R ma 4 różne:
29162-3
29162-4
29162-5
29162-6
Zawsze możesz założyć te eibachy, tylko nie zapomnij pochwalić się efektem na forum
29162-3
29162-4
29162-5
29162-6
Zawsze możesz założyć te eibachy, tylko nie zapomnij pochwalić się efektem na forum
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 27 gru 2013, o 18:01
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie
na stronie h&r i poniżej 29162-6 czyli te do v6 pasuja do wszystkich 4x4:
http://www.autoteilemann.de/hr-fahrwerk ... 162-6.html
do eibacha przekonuje mnie "wieksza wygoda"
http://www.autoteilemann.de/hr-fahrwerk ... 162-6.html
do eibacha przekonuje mnie "wieksza wygoda"
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Zawieszenie
Normalnie ręce opadywują. Aż przychodzi mi do głowy cytat z Whitiego na temat rozmowy z pewną częścią ciała
Model H&R 29162-6 jest zrobiony pod określoną masę samochodu więc poradzi sobie ze wszystkimi 4x4, również tymi lżejszymi. Nie oznacza to, że model eibacha robiony pod lżejsze samochody poradzi sobie z cięższymi.
Obrazowo mówiąc: bierzesz napakowanego gościa i każesz mu wycisnąć na klatkę 100 kg i wyciska a potem 60 kg i też wyciska. Bierzesz cherlaka i każesz mu wycisnąć 60 kg to jakoś jeszcze zmęczy, ale przy 100 nie da już rady
Zakładając eibachy do V6 Combi 4x4 a więc najcięższego możliwego S2 każesz właśnie cherlakowi wycisnąć 100 kg na klatkę.
Jest nisko to musi być twardo. Jedyny kompromis, który wg mnie mógłby Ci odpowiadać to H&R i bilsteiny b4 zamienniki do pakietu sportowego. Ale tu kieruję się jedynie zasłyszanymi opiniami, a każdy ma własną dupohamownię i granice tolerancji.
Ale jak masz wozić niemowlę w tym aucie to nie szalej i albo załóż te z pakietu sportowego, albo zostań przy serii.
Model H&R 29162-6 jest zrobiony pod określoną masę samochodu więc poradzi sobie ze wszystkimi 4x4, również tymi lżejszymi. Nie oznacza to, że model eibacha robiony pod lżejsze samochody poradzi sobie z cięższymi.
Obrazowo mówiąc: bierzesz napakowanego gościa i każesz mu wycisnąć na klatkę 100 kg i wyciska a potem 60 kg i też wyciska. Bierzesz cherlaka i każesz mu wycisnąć 60 kg to jakoś jeszcze zmęczy, ale przy 100 nie da już rady
Zakładając eibachy do V6 Combi 4x4 a więc najcięższego możliwego S2 każesz właśnie cherlakowi wycisnąć 100 kg na klatkę.
To teraz wyobraź sobie, że te miękkie eibachy pracując na -45/-50 mm będąc za miękkie będą Ci dobijać na każdej większej dziurze. Wiesz jakie to jest wspaniałe uczucie kiedy tłoczysko amortyzatora dochodzi do odbojów i gwałtownie przekazuje całą energię na nadwozie?st200 pisze: do eibacha przekonuje mnie "wieksza wygoda"
Jest nisko to musi być twardo. Jedyny kompromis, który wg mnie mógłby Ci odpowiadać to H&R i bilsteiny b4 zamienniki do pakietu sportowego. Ale tu kieruję się jedynie zasłyszanymi opiniami, a każdy ma własną dupohamownię i granice tolerancji.
Ale jak masz wozić niemowlę w tym aucie to nie szalej i albo załóż te z pakietu sportowego, albo zostań przy serii.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Zawieszenie
Frytol ma. Ale nie wiem jak go namierzyć.
Tu masz fotkę:
A tutaj wątek:
viewtopic.php?f=18&t=378
Frytol pisał jeszcze tak:
Tu masz fotkę:
A tutaj wątek:
viewtopic.php?f=18&t=378
Frytol pisał jeszcze tak:
Wprawdzie to nie do końca moja bajka, ale skoro jemu dobrze się jeździło to może warto z nim pogadać.frytol pisze: Amortyzatory z opcji 'sportowe zawieszenie' (celowo w '' ), są przystosowane do pracy ze sprężyna -20mm. TUV do sprężyn -40mm dopuszcza ich użycie z tymi właśnie amortyzatorami. Mi jeździ się dobrze, od 52k km bez żadnych dodatkowych atrakcji ze strony zawieszenia Uwierz mi, że od tuningu optycznego jestem daleki, lub nawet bardzo daleki, u mnie raczej funkcja nad wygląd, a jeżeli jedno da się pogodzić z drugim, to czemu nie
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- duch
- Posty: 72
- Rejestracja: 23 wrz 2014, o 08:32
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: F10 535D 362km/728nm
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zawieszenie
Odkopię trochę temat. Przebrnąłem przez niego całego, choć nie powiem, że było łatwo
Zostałem zmuszony do wymiany amorów z tyłu i zacząłem się zastanawiać nad zmianą już wszystkiego.
Jestem przyzwyczajony do jazdy twardym samochodem - wcześniej jeździłem Astrą OPC.
Zastanawiam się nad wyborem B8 + springi H&R.
Chodzi mi tylko, że czasami odbieram swoim samochodem towar (tak ok. 150/200kg) i czy czasem jak samochód się obniży amor za bardzo nie dobije do ziemi? Wymieniam właśnie z tego względu gdyż ostatnio wracałem z załadunkiem ok. 150kg i przy podskoku na progu zwalniającym przytarłem podwoziem
Aktualnie mam koła 16" alu na zimę a na lato planuję wsadzić 18.
Czekam ewentualnie na inne propozycje.
Zostałem zmuszony do wymiany amorów z tyłu i zacząłem się zastanawiać nad zmianą już wszystkiego.
Jestem przyzwyczajony do jazdy twardym samochodem - wcześniej jeździłem Astrą OPC.
Zastanawiam się nad wyborem B8 + springi H&R.
Chodzi mi tylko, że czasami odbieram swoim samochodem towar (tak ok. 150/200kg) i czy czasem jak samochód się obniży amor za bardzo nie dobije do ziemi? Wymieniam właśnie z tego względu gdyż ostatnio wracałem z załadunkiem ok. 150kg i przy podskoku na progu zwalniającym przytarłem podwoziem
Aktualnie mam koła 16" alu na zimę a na lato planuję wsadzić 18.
Czekam ewentualnie na inne propozycje.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Zawieszenie
Odpuść sobie obniżanie. Wstaw same porządne amortyzatory. Jak może być twardo to Bilsteiny B6, Koni Sport albo KYB (Ulra-SR?).
Na H&R jeździłem, nie polecam.
Na H&R jeździłem, nie polecam.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt: