Zawieszenie

Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Zawieszenie

Post autor: Misiek Fisiek »

Pozostaje jeszcze kwestia homologacji. Poza tym sprzedawcy sprężyn twierdzą, że można wstawiać sportowe sprężyny do fabrycznych amortyzatorów więc... rozumiesz ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
st200
Posty: 36
Rejestracja: 27 gru 2013, o 18:01
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie

Post autor: st200 »

A homologacja nie jest do nacisku na oś?
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: sjak »

Misiek Fisiek pisze:...Poza tym sprzedawcy sprężyn twierdzą, że można wstawiać sportowe sprężyny do fabrycznych amortyzatorów...
Świetny pomysł :o . Ale o tym już było ;)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Zawieszenie

Post autor: Misiek Fisiek »

st200 pisze:A homologacja nie jest do nacisku na oś?
A bo ja wiem? ;) Nigdy nie wnikałem w temat. Niby dla felg robi się homologację do auta więc pomyślałem, że dla sprężyn również.

Co do Eibachów to chyba nie ma sensu ich zakładanie do 3.6 FSi. Zauważ, że dokładnie te same sprężyny idą do Superba kombi 1.4 TSi, które waży 1504 kg i Twojej wersji, która waży 1746 kg w podstawie. Jeśli w 1.4 TSi dają 30mm obniżenia to po dołożeniu 242 kg...

Może z tej przyczyny nie są kierowane do 4x4? Jestem gotowy się założyć, że w 3.6 FSi 4x4 Eibachy obniżą więcej niż 40mm, o które obniża dedykowany do 3.6 FSI H&R. A to dlatego, że H&R jest progresywny a Eibach to jest przecież miękka liniowa sprężyna.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
st200
Posty: 36
Rejestracja: 27 gru 2013, o 18:01
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie

Post autor: st200 »

W katalogu h&r te same sprezyny co do v6 oferuje do 2.0 tdi 4x4 i jeszcze kilku aut... z braku czasu nic sie nie wydarzyło u mnie w temacie, pewnie odezwe sie do Ciebie po ori sport sprezyny... :D
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Zawieszenie

Post autor: Misiek Fisiek »

Ale to tylko potwierdza to co Ci pisałem wcześniej: masa tych aut jest na tyle różna, że nie da się zastosować jednego modelu sprężyn. Eibach ma jeden model do wszystkich superbów 2 generacji a H&R ma 4 różne:
29162-3
29162-4
29162-5
29162-6

Zawsze możesz założyć te eibachy, tylko nie zapomnij pochwalić się efektem na forum ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
st200
Posty: 36
Rejestracja: 27 gru 2013, o 18:01
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie

Post autor: st200 »

na stronie h&r i poniżej 29162-6 czyli te do v6 pasuja do wszystkich 4x4:

http://www.autoteilemann.de/hr-fahrwerk ... 162-6.html

do eibacha przekonuje mnie "wieksza wygoda" :)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Zawieszenie

Post autor: Misiek Fisiek »

Normalnie ręce opadywują. Aż przychodzi mi do głowy cytat z Whitiego na temat rozmowy z pewną częścią ciała ;)

Model H&R 29162-6 jest zrobiony pod określoną masę samochodu więc poradzi sobie ze wszystkimi 4x4, również tymi lżejszymi. Nie oznacza to, że model eibacha robiony pod lżejsze samochody poradzi sobie z cięższymi.

Obrazowo mówiąc: bierzesz napakowanego gościa i każesz mu wycisnąć na klatkę 100 kg i wyciska a potem 60 kg i też wyciska. Bierzesz cherlaka i każesz mu wycisnąć 60 kg to jakoś jeszcze zmęczy, ale przy 100 nie da już rady :lol:

Zakładając eibachy do V6 Combi 4x4 a więc najcięższego możliwego S2 każesz właśnie cherlakowi wycisnąć 100 kg na klatkę.
st200 pisze: do eibacha przekonuje mnie "wieksza wygoda" :)
To teraz wyobraź sobie, że te miękkie eibachy pracując na -45/-50 mm będąc za miękkie będą Ci dobijać na każdej większej dziurze. Wiesz jakie to jest wspaniałe uczucie kiedy tłoczysko amortyzatora dochodzi do odbojów i gwałtownie przekazuje całą energię na nadwozie? :mrgreen:

Jest nisko to musi być twardo. Jedyny kompromis, który wg mnie mógłby Ci odpowiadać to H&R i bilsteiny b4 zamienniki do pakietu sportowego. Ale tu kieruję się jedynie zasłyszanymi opiniami, a każdy ma własną dupohamownię i granice tolerancji.

Ale jak masz wozić niemowlę w tym aucie to nie szalej i albo załóż te z pakietu sportowego, albo zostań przy serii.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
st200
Posty: 36
Rejestracja: 27 gru 2013, o 18:01
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie

Post autor: st200 »

Kto ma H&R w Superb 2, chetnie w Warszawa:)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Zawieszenie

Post autor: Misiek Fisiek »

Frytol ma. Ale nie wiem jak go namierzyć.

Tu masz fotkę:
Obrazek

A tutaj wątek:
viewtopic.php?f=18&t=378

Frytol pisał jeszcze tak:
frytol pisze: Amortyzatory z opcji 'sportowe zawieszenie' (celowo w '' ;)), są przystosowane do pracy ze sprężyna -20mm. TUV do sprężyn -40mm dopuszcza ich użycie z tymi właśnie amortyzatorami. Mi jeździ się dobrze, od 52k km bez żadnych dodatkowych atrakcji ze strony zawieszenia :) Uwierz mi, że od tuningu optycznego jestem daleki, lub nawet bardzo daleki, u mnie raczej funkcja nad wygląd, a jeżeli jedno da się pogodzić z drugim, to czemu nie :)
Wprawdzie to nie do końca moja bajka, ale skoro jemu dobrze się jeździło to może warto z nim pogadać.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Chorzyn
Posty: 212
Rejestracja: 7 lis 2013, o 14:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 215 @ 449
Lokalizacja: Wawa

Re: Zawieszenie

Post autor: Chorzyn »

Co to za model felgi u Frytola ?

EDIT: już wiem, felgi OZ Ultraleggera Graphite 18"
st200
Posty: 36
Rejestracja: 27 gru 2013, o 18:01
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie

Post autor: st200 »

Ladny Superbik :)
Awatar użytkownika
duch
Posty: 72
Rejestracja: 23 wrz 2014, o 08:32
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: F10 535D 362km/728nm
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Łódź

Re: Zawieszenie

Post autor: duch »

Odkopię trochę temat. Przebrnąłem przez niego całego, choć nie powiem, że było łatwo :)
Zostałem zmuszony do wymiany amorów z tyłu i zacząłem się zastanawiać nad zmianą już wszystkiego.
Jestem przyzwyczajony do jazdy twardym samochodem - wcześniej jeździłem Astrą OPC.
Zastanawiam się nad wyborem B8 + springi H&R.

Chodzi mi tylko, że czasami odbieram swoim samochodem towar (tak ok. 150/200kg) i czy czasem jak samochód się obniży amor za bardzo nie dobije do ziemi? Wymieniam właśnie z tego względu gdyż ostatnio wracałem z załadunkiem ok. 150kg i przy podskoku na progu zwalniającym przytarłem podwoziem :(

Aktualnie mam koła 16" alu na zimę a na lato planuję wsadzić 18.

Czekam ewentualnie na inne propozycje.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Zawieszenie

Post autor: Misiek Fisiek »

Odpuść sobie obniżanie. Wstaw same porządne amortyzatory. Jak może być twardo to Bilsteiny B6, Koni Sport albo KYB (Ulra-SR?).

Na H&R jeździłem, nie polecam.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: sjak »

Misiek ma rację. Zostaw serię sprężyny i wrzuć B6. Będziesz bardzo mile zaskoczony :)
ODPOWIEDZ