Dzwonienie, brzęczenie z DSG podczas jazdy po nierównościach

richie
Posty: 3
Rejestracja: 17 sie 2011, o 21:25
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Wrocław

Dzwonienie, brzęczenie z DSG podczas jazdy po nierównościach

Post autor: richie »

Witam!

Jestem użytkownikiem Superba Combi 2.0 tdi 170 km DSG Platinum
Od dłuższego czasu borykam się z problemem: podczas jazy po nierównościach (kostka brukowa, dziurawa droga), przy małych prędkościach słychać metaliczne brzęczenie, grzechotanie, dzwonienie z okolic silnika (może skrzyni dsg)
U mnie również jak u kolegów z forum podczas wciskania pedału gazu i puszczania go pojawia się dziwne głuche stuknięcie w skrzyni dsg.
Od jakiegoś czasu zgłaszam te dwie usterki serwisowi, ale odpowiedź jest dziwna :ten typ tak ma - w aucie za 150 tys. zł!!??
Auto jest na gwarancji i mam wrażenie, że serwis chce mnie zbyć, aby tylko nie naprawiać tych usterek na gwarancji.
Czy znacie możne przyczynę tych dziwnych dźwięków?
W piątek jestem umówiony z kierownikiem serwisu i chciałbym być przygotowany merytorycznie (widziałem kiedyś Raport TVN turbo - opisana było podobna przypadłość golfa - i w końcu skrzynie wymienili)

Z góry dziękuje za wasze opinie i pomoc.

Pozdrawiam
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Dzwonienie, brzęczenie z DSG podczas jazdy po nierównościach

Post autor: bogge »

Jak będziesz w serwisie powiedz, aby sprawdzili czy dobrze są dokręcone osłony skrzyni/silnika i czy czasem nie obluzował się jakiś kabel (wyskoczył z uchwytu etc.), to może, choć oczywiście nie musi generować taki dźwięk.

Ja ostatnio będąc w serwisie szukałem powodu głośnego stukania/strzelania wręcz w trakcie bardziej dynamicznego ruszania, bądź nagłej zmiany kierunku jazdy, ewentualnie wjechania nawet na małej prędkości w dziury, na krawężnik itp. Co się okazało? Mechanik po sprawdzeniu przy mnie dosłownie wszystkiego już jako ostatnie sprawdzenie włożył klucz w śruby belki (!!) i wykonał DWA PEŁNE dokręcenia (ruch kluczem na tyle, na ile pozwalały elementy podwozia) - jeździłem z prawdopodobnie fabrycznie niedokręcona belką. Efekty strzałów i stukania ustały.

Ja jak na razie efektu głuchego stuknięcia nie mam w swojej skrzyni, a przebieg 92 000, więc mam nadzieję, że nie będę mieć tego efektu - autko już po gwarancji.
Awatar użytkownika
edeks
Posty: 281
Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dzwonienie, brzęczenie z DSG podczas jazdy po nierównościach

Post autor: edeks »

Witaj,

Na początek polecam temat: viewtopic.php?f=8&t=358" onclick="window.open(this.href);return false; odnośnie stuków przy dodaniu i odpuszczeniu gazu.

Pierwszego z opisywanych objawów u siebie nie zaobserwowałem. U mnie w bardzo specyficznych warunkach zabrzęczy czasem spod maski przy ruszaniu, gdy dodam mało gazu i jest za duże obciążenie dla silnika.

Pozdrawiam i życzę powodzenia :)
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór :)
Awatar użytkownika
FunGous
Posty: 64
Rejestracja: 17 cze 2010, o 06:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: marcin
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Dzwonienie, brzęczenie z DSG podczas jazdy po nierównościach

Post autor: FunGous »

tez brzeczenie masz caly czas czy tylko jak cieply silnik ?
richie
Posty: 3
Rejestracja: 17 sie 2011, o 21:25
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dzwonienie, brzęczenie z DSG podczas jazdy po nierównościach

Post autor: richie »

Witam!

Jestem już po wizycie w serwisie. Oczywiście na pierwszy rzut otrzymałem hasło TTTM :(
Później odbyliśmy jazdę próbną na rozgrzanym silniku z kierownikiem serwisu, który stwierdził, że
spróbuje sprawę przepchnąć u importera, ale nawet po wymianie skrzyni stuki i brzęczenie może nadal występować, czyli znów TTTM.
Strasznie mnie to zdziwiło i podirytowało. Jeżeli wiedziałbym od samego początku, że tak "jaja" będą z tą "super nowoczesną" skrzynią, to chyba zdecydowałbym się na manuala, albo auto z innego koncernu niż VW.
Wracając do wizyty w serwisie - kierownik serwisu próbował nadal mnie przekonać do swojej teorii, że to normalne i zaproponował jazdę nowym Audi a3 ze skrzynią DSG7.
Podczas jazdy skrupulatnie wychwytywał momenty w których skrzynia audi miała ponoć zachowywać się identycznie jak mojego Superba, ale ja usłyszałem tylko jedno delikatne "tyknięcie".
Jednak szybko "wymiękł", po przejechaniu się moim autem, gdzie ma się wrażenie jakby "dziki pawian bambusowym kołkiem po obudowie naparzał".
Resume mojego spotkania - zgłosimy importerowi i zobaczymy co się będzie działo.
Wszystkie te odgłosy (stuki i brzęczenie) pojawiają się na rozgrzanym silniku.
U kolegi w bliźniaczym aucie (przeb. 75 tys., a mój 65 tys) nic takiego nie zauważyłem.
Natomiast miałem okazję przejechania się "paskiem" 2.0 tdi 140 km DSG 6 (przebieg 210 tys) i te stuki też tam występują.
Czekam na odpowiedź importera i będę Was informował na bieżąca.

PS: Byłbym zapomnial. Na niemieckim forum znalazłem podobne przypadki do mojego i rozwiązań było kilka:
a) wymiana skrzyni
b) wymiana przegubów i półosi
c) wymiana jakiegoś "łożyska ślinika" oryginał "Motorlager".


Pozdrawiam
Lukaszos

Re: Dzwonienie, brzęczenie z DSG podczas jazdy po nierównościach

Post autor: Lukaszos »

Wydaje mi się że coś- jakaś osłona jest niedokręcona i dzwoni. Ojciec ma Paska B6 170km z DSG przebieg 113000km i żadnych problemów ze skrzynią, za wyjątkiem wysokich kosztów obsługi. A tak na marginesie gdyby mi powiedział Pan z serwisu że auto za 150000 zł tak ma to bym wyszedł z siebie, stanął obok i tak szanownego Pana zaorbitował że wprowadził go w stan nieważkości. Czyste żarty :evil:
ODPOWIEDZ