9 baniekcroma1 pisze:Sam sobie zakładałem ponieważ montuje instalacje LPG .Koszt takiego zestawu to około 9000 tyś zł .
SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5820
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- blk
- Posty: 207
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 13:02
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
9000000 PLN? Ale to chyba z praniem tapicerki?Misiek Fisiek pisze:A jeszcze inni wydają tyle na detailing
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
I z plakowaniem
Zaspany byłem, nie doczytałem postu Paba.
Zaspany byłem, nie doczytałem postu Paba.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 cze 2013, o 12:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: jeszcze seria + LPG
- Imię: Paweł
Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
W październiku zeszłego roku zagazowałem swojego Superba zestaw LandiRenzo w stylu tego co montują w salonach czyli praca mieszana przełączana między LPG a Pb w określonych warunkach. Zabawa z montażem trochę trwała ponieważ są kity dla silnika CDAA, ale dla Audi TT a nie dla Superba, niby szczegół, ale silnik inaczej umiejscowiony, dlatego technik z LandiRenzo, który to wrzucał pod maskę robił przy okazji całą dokumentację techniczną. Ostatniego dnia po trzech dniach oczekiwania już mocno wqur..y patrzyłem mu na ręce, skończyli o trzeciej w nocy Instalacja zamontowana przy przebiegu 46 tys wczoraj pyknęło 90 tys cały czas kontrolowane są wtryski i mimo pewnych obaw totalnie nic się nie dzieje. Zbiornik 65 litrów, wchodzi 56 litrów na jednym zbiorniku przy zimowych 16 przejeżdżałem jakieś 620 km przy letnich 18 wychodzi jakieś 580 km. Do spalania gazu trzeba dołożyć jakiś litr Pb przy normalnej jeździe do około 3 litrów przy przelocie autostradami powyżej 170 km/h taka akcja zdarzyła mi się ze dwa razy w ciągu ostatniego roku.
Jeśli chodzi o cenę to zapłaciłem 4200zł dość długo łaziłem za bezpośrednim wtryskiem, Vialle do mnie nie przemawia ze względu na lipną pompę, przy której co chwilę firma zmniejsza czas gwarancji, ostatnio już nawet dawali gwarancje na 50 tys km, męczyłem też nasze rodzime firemki kiedy w końcu coś pokażą, ale generalnie mają "gdzieś" nasze Skody, albo nie do końca ogarniają temat.
Jeśli chodzi o cenę to zapłaciłem 4200zł dość długo łaziłem za bezpośrednim wtryskiem, Vialle do mnie nie przemawia ze względu na lipną pompę, przy której co chwilę firma zmniejsza czas gwarancji, ostatnio już nawet dawali gwarancje na 50 tys km, męczyłem też nasze rodzime firemki kiedy w końcu coś pokażą, ale generalnie mają "gdzieś" nasze Skody, albo nie do końca ogarniają temat.
Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
nie dorośli do tej techniki jeszcze, za malutcy są, ale to raczej chodzi o całego VAGa i jego TSI.jabolkg pisze:generalnie mają "gdzieś" nasze Skody
Taniutko Cię ta instalacja wyszła, a nasz miszcz gazowy - croma1 jak się wypowie na ten temat?
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 cze 2013, o 12:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: jeszcze seria + LPG
- Imię: Paweł
Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
Nie jest tak do końca, że nie dorośli. Męczyłem Czakram kiedy wypuszczą swoje LDI pod VAGa najpierw przez cztery miesiące mnie zwodzili po czym gdy wyszła instalacja pod Hyundaia dostałem wprost odpowiedź, że mają gdzieś VAGa bo instalacja w ich wydaniu to koszt około 14 tys i nie czują potencjału w VAGu a dla koreańców poszli prawdopodobnie w układ z salonami. Następnie rozmawiałem z gościem z ACON przez dwa lata na targach promowali insignię z instalacją Agis Direct, też wprost powiedzieli, że na tą chwilę nie mają ochoty rozwijać projektu bo siedzą zakopani w projekcie LPG dla ciężarówek bo tam siedzi ogromna kasa.szms pisze:nie dorośli do tej techniki jeszcze, za malutcy są, ale to raczej chodzi o całego VAGa i jego TSI.jabolkg pisze:generalnie mają "gdzieś" nasze Skody
Taniutko Cię ta instalacja wyszła, a nasz miszcz gazowy - croma1 jak się wypowie na ten temat?
Co do taniutko to nie wiem czy taniutko czy też nie cena raczej normalna dla tego typu instalacji, za to samo podejście serwisanta rewelacyjne, do dziś co najmniej raz w miesiącu telefon i prośba o raport sytuacyjny. Sama instalacja, praktycznie niewidoczna na pierwszy rzut oka (wtryskiwacze ukryte pod osłoną silnika, parownik w nadkolu, przełącznik w schowku pod przełącznikiem świateł). Sama jazda i przełączanie między LPG a Pb totalnie nieodczuwalna dynamika też taka sama. Ogólnie po niemalże roku testów jestem wręcz niesamowicie zadowolony, trochę tych aut z LPG wcześniej męczyłem, w przypadku TSI naczytałem się bzdur, miałem dużo obaw, ale jak na razie te obawy okazały się nieuzasadnione.
Z tego co wiem jest jeszcze w naszym kraju jeden Superb z podobną instalacją zdaje się od BRC, ale tam od czasu do czasu wyskakuje check, po analizie zdjęć tamtego montażu namówiłem montera żeby spróbować maksymalnie skrócić drogę od wtryskiwacza do komory spalania, czyli kolektor nawiercony jak najbliżej się dało a rurki od wtryskiwaczy mają jakieś 20mm długości dzięki temu mamy spora precyzje wtrysku i kto wie czy to nie był klucz do sukcesu chociaż roboty było przy tym od cholery
Ostatnio zmieniony 11 sie 2014, o 13:52 przez jabolkg, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
Instalatorów do tsi szukać ze świeczką, a ceny są takie jak powiedział autor wątku, jednocześnie instalator, który na pewno zna się na tym lepiej ode mnie...
a Ty z marszu zapłaciłeś połowę mniej, więc w zestawieniu faktów do jakich mam dostęp to jest to mega tanio.
Dlatego jestem ciekaw co wyżej cytowany będzie miał do powiedzenia w tej kwestii
a Ty z marszu zapłaciłeś połowę mniej, więc w zestawieniu faktów do jakich mam dostęp to jest to mega tanio.
croma1 pisze:
Ja akurat zakładałem sobie to osobiście ale koszt takiego zestawu na gotowo to wydatek około 8500 zł , wzraca sie po przejechaniu około 40 tyś km .
Dlatego jestem ciekaw co wyżej cytowany będzie miał do powiedzenia w tej kwestii
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 cze 2013, o 12:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: jeszcze seria + LPG
- Imię: Paweł
Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
szms tylko nie ma co porównywać tych dwóch instalacji teoretycznie Vialle to wyższy stopień wtajemniczenia, problem w tym, że stopień totalnie niedopracowany mimo swojej prostoty no i inny stopień cenowy.
Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
no właśnie jest, bo jestem ciekaw jaki te instalacje mają wpływ na ekonomię i zużycie silnika... jak mają one się do siebie, po prostu.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 cze 2013, o 12:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: jeszcze seria + LPG
- Imię: Paweł
Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
Zużycie czegokolwiek to właśnie ciekawa kwestia.
W przypadku mojej instalacji mamy do czynienia w pewnym sensie z downgradem samej konstrukcji silnika, czyli z silnika z bezpośrednim wtryskiem wracamy do wtrysku pośredniego, pomijam tu dotryski paliwa, które mają w zasadzie tylko chłodzić wtryskiwacze. Czyli całość działa jak silnik VAGa znany od kilkunastu lat. Z przejechanych prawie 50tys km wiem tylko tyle, że nic nie padło, żre mniej oleju, ale to może być związane z tym, że przeszedłem z Castrola na Motula, natomiast sam olej nawet w momencie wymiany nie jest tak mocno przepalony jak wcześniej na benzynie.
W przypadku Vialle wtrysk następuje przez fabryczne wtryskiwacze paliwa, w procesie sprężania bierze udział fabryczna pompa wysokiego ciśnienia, w której wiercony jest dodatkowy otwór do doprowadzenia gazu. Czyli całość pracuje jak wcześniej, całkiem możliwe, że takie rozwiązanie może również doprowadzić do zwiększenia żywotności silnika ponieważ gaz w fazie ciekłem rozpręża się dopiero w komorze spalania a co za tym idzie drastycznie zmniejsza temperaturę.
Niestety z uwagi na mniejszą kaloryczność w przypadku Vialle użytkownicy zgłaszali zawyżone spalanie. Znane są również przypadki problemów z odpalaniem przy niskich temperaturach, należy pamiętać, że aby przejść na benzynę trzeba najpierw wypalić cały gaz z układu a to na wolnych obrotach zajmuje kilkanaście minut, dlatego po zgłoszeniach o tego typu problemach od zeszłego roku Vialle oferowało instalacje z dodatkową pompą przyspieszającą przejście na benzynę.
W przypadku mojej instalacji mamy do czynienia w pewnym sensie z downgradem samej konstrukcji silnika, czyli z silnika z bezpośrednim wtryskiem wracamy do wtrysku pośredniego, pomijam tu dotryski paliwa, które mają w zasadzie tylko chłodzić wtryskiwacze. Czyli całość działa jak silnik VAGa znany od kilkunastu lat. Z przejechanych prawie 50tys km wiem tylko tyle, że nic nie padło, żre mniej oleju, ale to może być związane z tym, że przeszedłem z Castrola na Motula, natomiast sam olej nawet w momencie wymiany nie jest tak mocno przepalony jak wcześniej na benzynie.
W przypadku Vialle wtrysk następuje przez fabryczne wtryskiwacze paliwa, w procesie sprężania bierze udział fabryczna pompa wysokiego ciśnienia, w której wiercony jest dodatkowy otwór do doprowadzenia gazu. Czyli całość pracuje jak wcześniej, całkiem możliwe, że takie rozwiązanie może również doprowadzić do zwiększenia żywotności silnika ponieważ gaz w fazie ciekłem rozpręża się dopiero w komorze spalania a co za tym idzie drastycznie zmniejsza temperaturę.
Niestety z uwagi na mniejszą kaloryczność w przypadku Vialle użytkownicy zgłaszali zawyżone spalanie. Znane są również przypadki problemów z odpalaniem przy niskich temperaturach, należy pamiętać, że aby przejść na benzynę trzeba najpierw wypalić cały gaz z układu a to na wolnych obrotach zajmuje kilkanaście minut, dlatego po zgłoszeniach o tego typu problemach od zeszłego roku Vialle oferowało instalacje z dodatkową pompą przyspieszającą przejście na benzynę.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 16:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: Podaj lokalizację
Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
kolego jabolkg
Waham się od dłuższego czasu nad zagazowaniem mojego superba. Jednak cena vialle mnie przeraża. Zastanawiam się nad instalacją z dotryskiem paliwa. Zakłada ją czakram w Tarnowie. Mam pytanie do Ciebie.
-ile na twoje oko będzie palił mój superb gazu i ile paliwa przy założeniu ze jeżdżę na krótkich odcinkach po 10 km (komputer pokazuje spalanie paliwa 10l/100km). Wiem że to dziwne pytanie ale chce wyliczyć sobie jaką instalacje założyć czy lpdi czy z dotryskiem i nie chce się obudzić z instalacją założoną i wysokim spalaniem benzyny i gazu.
Waham się od dłuższego czasu nad zagazowaniem mojego superba. Jednak cena vialle mnie przeraża. Zastanawiam się nad instalacją z dotryskiem paliwa. Zakłada ją czakram w Tarnowie. Mam pytanie do Ciebie.
-ile na twoje oko będzie palił mój superb gazu i ile paliwa przy założeniu ze jeżdżę na krótkich odcinkach po 10 km (komputer pokazuje spalanie paliwa 10l/100km). Wiem że to dziwne pytanie ale chce wyliczyć sobie jaką instalacje założyć czy lpdi czy z dotryskiem i nie chce się obudzić z instalacją założoną i wysokim spalaniem benzyny i gazu.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
qdziu - odpuść sobie. Jak nie masz dobrego, zaprzyjaźnionego gazownika to nie montuje się rozwiązań, które nie są sprawdzone. Co innego montować samemu, jak się na tym znasz, a co innego dać do warsztatu, który będzie się uczył na Twoim autku. Miałem kilka autek z LPG i żadna instalacja nie była bezobsługowa między przeglądami Hitem pod tym względem była jedna z pierwszych instalek 3 generacji BRC - regularnie padał czujnik temperatury za kilka złotych i autko jeździło na benzynie. Co z tego, że wymieniali mi bez problemów, jak oznaczało to wizytę w serwisie co kilka miesięcy i zostawienie samochodu na 1-1,5h. IV generacja w 1,6MPI wymagała regulacji od czasu do czasu - wszystko było pięknie dopóki nie zwolnił się jeden ogarnięty chłopak z serwisu Czakram - od tego momentu co chwilę wiatraczek na szafie, błędy, itd... TSI jest jednak bardziej wymagającym silnikiem co do dokładności dawek paliwa
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 7 mar 2014, o 06:59
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: przemek
- Lokalizacja: Jastrzebie-Zdrój
- Kontakt:
Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG
Witam sorki że teraz dopiero pisze ale byłem mocno zaganiany . Przed montażem LPDI też sie zastanawiałem w co iść czy w LANDI RENZO czy STAGA 400 DPI albo w BRC mowa tu o wtryskach pośrednich z domieszką PB . Moim zdaniem te instalacje tylko udają jazde na LPG , trzeba też sie liczyć z dłuższym wzrotem kosztów montażu ponieważ jak by nie było ta instalacja pobiera PB zanim sie przełączy na LPG , a i tak po przełączeniu dalej pobiera PB .Do tego dalej mamy wtryskiwacze które mogą sie zepsuć i nie dawać ruwnomiernej dawki paliwa na poszczególne cylindry , a wiemy czym to pużniej grozi . Niestety przy tych instalacjach jest potencjalnie więcej żeczy które mogą sie popsuć do tego z tego co sie dowiedziałem to montażysta tworzy procentowo mieszanke czyli mape wtrysku a co za tym idzie można to zrobić nie dokładnie . Tych problemów przy LPDI nie ma ,przejechano jak na razie na moim LPDI 4 tyś KM spalanie sie unormowało i wychodzi 12 l .