3,6 FSI V6 - Pali olej
Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej
Czyli flaszka poleci.
Pozdrawiam
Maciej
PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
Maciej
PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej
W sumie to bar był najbliżej. Wg mnie olej nie zmienił konsystencji z powodu hamowni. Po prostu auto katowane na wysokich obrotach trochę go przepaliło. Normalne.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej
A jeśli tak, to najbliżej był... Konik.
Konik pisze:Podbieranie oleju, to cecha przypisana do jazdy na wysokich obrotach. Może się mylę, ale mam wrażenie, że jeździsz dynamicznie (ostro?). Może to jest przyczyna?
Konik pisze:A spróbuj pojechać łagodnie, bez kręcenia wysoko. I wtedy sprawdź, czy bierze.Misiektt pisze:Jadę na trasę 600km
Pozdrawiam
Maciej
PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
Maciej
PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
- bar72
- Posty: 694
- Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej
tak czy siak v6 uratowane , reputacja silnika 3,6 nie nadszarpnięta.
Olej trzeba wymienić , Jasia czarnego wysłać , (którego stawiam na spocie)
Olej trzeba wymienić , Jasia czarnego wysłać , (którego stawiam na spocie)
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej
.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 17:17 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej
Żeby Twoja teoria miała sens auto musiałoby "pokonać" na tej hamowni co najmniej 2 - 3 tyś.km. (IMO absurd).bar72 pisze:Wpieprzył olej, bo go panowie na hamowni(-ach) pewnie lekko dokręcili x razy
Ja myślę, że przed chipem Właściciel też nie jeździł w kapeluszu, a oleju jakoś nie ubywało ... .bar72 pisze:a potem pewnie właściciel zadowolony z otrzymanego wykresu też na obrotach 1,5t nie jechał.
To akurat było wiadome od początku i wynikało wprost z wypowiedzi Misiektt.Zapp pisze:I gdyby od początku było wiadome, że to obserwacja tylko z jednego okresu, tego z hamowniami, to żadna zagadka by z tego nie była.
Przed Superbem przez kilkanaście lat poruszałem się niemal wyłącznie autami wyposażonymi w V6 - żaden nie wymagał najmniejszej dolewki pomiędzy wymianami (co 15 tyś.km.) .bar72 pisze: To jest 6 cylindrów i z natury rzeczy teoretycznie ma prawo w związku z tym wciągnąć 50% więcej niż 4 cylindry (bez wdawania się w "spasowanie" silników i powierzchnię cylindrów).
Superb jak i przydomowe Yeti (oba mają po 4 cylindry choć nieco różnej konstrukcji) też nie łykają.
Olej teoretycznie ma prawo być rozcieńczony paliwem skoro tunerzy ingerowali właśnie w ten układ.Zapp pisze:Nie rozumiem dlaczego ma ten olej wymieniać / zmieniać i dlaczego ma on być rozcieńczony paliwem (to zresztą najłatwiej sprawdzić, bo gdyby tak było, to bagnet by śmierdział).
Jasne, że 100%pewności nie ma ale wobec potencjalnych zagrożeń dla kilku niebywale precyzyjnych podzespołów silnika - oszczędność na i tak już wyeksploatowanym oleju byłaby proszeniem się o kłopoty na własną prośbę.
To oczywiście moje zdanie - nikomu niczego nie narzucam ale Twoje nonszalanckie zaprzeczanie jest (technicznie) jeszcze bardziej niebezpieczne, Kolego Zapp.
Pozdrawiam.
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej
.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 17:16 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej
.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 17:15 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej
Wszystko tylko nie z normą ekologiczną 504, omijaj też wszystko co ma w nazwie eko bo są to produkty bez substancji chroniących silnik. Nowy Shell Ultra 0W-40, 5W-40 wyróżnia się bo jako jedyny wśród popularnych jest syntetyczny. Wyjatkowy jest też Motul X-Max 0W-40. Do ostrego upalania to Motul 300V, duża ilość zddp, molobden, magnez i baza estrowa robi swoje.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- emay
- Posty: 1049
- Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 458KM/570Nm
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej
MisiekTT jak lubisz motul to zalej to bądź pierwszy https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... x-max-0w40
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej
Czemu leją 5W30 a wy piszecie o 0W40 szczerze nie wiem nawet czy to zgodne z zaleceniami producenta.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej
5w-30 jest po prostu popularny. Pewnie ASO ma dobry układ z hurtownią i mu się opłaca lać akurat taki. 0w-40 jest lepszym olejem.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪