Witam,
Po tygodniu użytkowania nowego Superba Combi 2.0TDI 140KM (teraz ma miesiąc) słyszę zgrzyty podczas maksymalnych skrętów kierownicą w prawo lub lewo (coś w stylu "tratratratratra"). Dzieje się to tylko podczas deszczowych dni kiedy jest mokra nawierzchnia, w suche dni problem nie występuje. Zgłosiłem się z tym problemem do serwisu ale był pogodny dzień więc na parkingu nic nie stwierdzili. Wg mnie problem jest od momentu złożenia samochodu (pierwszy tydzień po odbiorze był suchy i upalny). Czy przyczyną mogą być wadliwe przeguby (nieszczelność- dostawanie się wody)? Macie jakieś pomysły co to może być i co zrobić?
Zgrzyt w nowym superbie kombi przy maksymalnych skrętach.
- przemqo
- Posty: 78
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Zgrzyt w nowym superbie kombi przy maksymalnych skrętach.
ja mam tak w mojej hondzie, ale z tyłu w zawieszeniu i też podczas mokrych nawierzchni.
to takie puknięcie, jakby sprężyna podczas pracy zawieszenia pod wpływem wilgoci obracała się w swoim gnieździe albo przesuwała się po czymś, mam zawieszenie z przodu i z tyłu wielowahaczowe, metalowe. Też to jest dziwne.
W skodach ponoć siedzi z przodu kolumna mc'persona, podczas obracania koła obraca się wszystko łącznie ze sprężyną, możliwe ze masz to samo, co ja.
to takie puknięcie, jakby sprężyna podczas pracy zawieszenia pod wpływem wilgoci obracała się w swoim gnieździe albo przesuwała się po czymś, mam zawieszenie z przodu i z tyłu wielowahaczowe, metalowe. Też to jest dziwne.
W skodach ponoć siedzi z przodu kolumna mc'persona, podczas obracania koła obraca się wszystko łącznie ze sprężyną, możliwe ze masz to samo, co ja.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 7 lut 2011, o 09:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zgrzyt w nowym superbie kombi przy maksymalnych skrętach.
Witam,
ja mam to samo, przy jeździe po mokrym na maksymalnym skręcie coś terkocze.
Miałem się wybrać do serwisu, ale później jak było such to nie słyszałem tego.
Auto też jest nowe, ma ponad 2 miesiące.
Będę wdzięczny za sugestie
ja mam to samo, przy jeździe po mokrym na maksymalnym skręcie coś terkocze.
Miałem się wybrać do serwisu, ale później jak było such to nie słyszałem tego.
Auto też jest nowe, ma ponad 2 miesiące.
Będę wdzięczny za sugestie
Re: Zgrzyt w nowym superbie kombi przy maksymalnych skrętach.
Witam
Może to działanie EDS
"EDS - jest to układ który umożliwia bardziej efektywne ruszanie samochodem na śliskich nawierzchniach. Jeżeli jedno z kół napędzanych porusza się z większą prędkością obrotową, to system EDS zaczyna hamować to koło klockami hamulcowymi, jednocześnie większy moment obrotowy zaczyna być przenoszony na drugie koło napędowe. Dzięki temu układowi większy moment obrotowy przenoszony jest na koło które posiada lepszą przyczepność do podłoża. System działa do prędkości 30 km/h. Działanie EDSu sygnalizowane jest przez popularnie już nazwane na forum słyszalne "chrupanie". Jest przydatny przy ruszaniu w miejscach gdy jedno z kół ma znacząco gorszą przyczepność w stosunku do drugiego"
Może to działanie EDS
"EDS - jest to układ który umożliwia bardziej efektywne ruszanie samochodem na śliskich nawierzchniach. Jeżeli jedno z kół napędzanych porusza się z większą prędkością obrotową, to system EDS zaczyna hamować to koło klockami hamulcowymi, jednocześnie większy moment obrotowy zaczyna być przenoszony na drugie koło napędowe. Dzięki temu układowi większy moment obrotowy przenoszony jest na koło które posiada lepszą przyczepność do podłoża. System działa do prędkości 30 km/h. Działanie EDSu sygnalizowane jest przez popularnie już nazwane na forum słyszalne "chrupanie". Jest przydatny przy ruszaniu w miejscach gdy jedno z kół ma znacząco gorszą przyczepność w stosunku do drugiego"
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 7 lut 2011, o 09:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zgrzyt w nowym superbie kombi przy maksymalnych skrętach.
Myślę, że jest to inny problem.
U mnie to się dzieje za dobrej/suchej nawierzchni, bez nagłego przyśpieszania (również gdy auto jest wysprzęglone), oczywiście po jeździe po wodzie. Jak już wyschnie, to z powrotem jest OK.
D.
U mnie to się dzieje za dobrej/suchej nawierzchni, bez nagłego przyśpieszania (również gdy auto jest wysprzęglone), oczywiście po jeździe po wodzie. Jak już wyschnie, to z powrotem jest OK.
D.