3,6 FSI V6 - Pali olej

rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: rezon »

Sebastian_M26 pisze:Przy zapindalaniu pod wpływem wysokiej temperatury najpierw robi się czarny, później zaczyna znikać, 1L na 500km. A na wymianach wylewamy parę gram startego silnika. Co innego jazdy wielotysieczne przy 2-3tys obr. Tylko, że ten silnik nie ma turbiny, natrysku na denka tłoka, wysokiej temp spalin.
Ty znowu na podstawie badań czy urban legends? Przejeździłem TDI PD ponad 100kkm na takim - znikał tak samo jak każdy inny czyli do 120km/h wcale, szybciej do 0,5l/1kkm . po 70kkm mod silnika. Po 120kkm zmiana na Millersa. Przy 155kkm ani silnik, ani turbina nie wykazywały jakoś zużycia. Millers znikał tak samo jak Motul.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: Misiektt »

bar72 ja tylko się zastanawiam nad podstawą twojej teorii ale ok :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: szms »

rezon, ja także jestem ciekaw Twojej teorii.

Kilka razy w tygodniu latam autostradą i lecę przeważnie 180 km/h - bo tak jest wygodnie i w miarę komfortowo. Zarówno w VC, jak i w Mondeo tudzież Superbie nie dolewałem oleju, bo nie było takiej potrzeby, co nie znaczy, że może nie ubywało, bo mogę założyć, że ubyło 0,5 l/30 000 km - czyli nie do zauważenia ale bez potrzeby dolewania, więc tutaj ja zastanawiam się nad Twoją teorią 8-)
Ostatnio zmieniony 31 lip 2014, o 20:35 przez szms, łącznie zmieniany 1 raz.
whity

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: whity »

Misiek, nie zastanawiają się....tak czy siak będziesz pił ;)
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: Misiektt »

Nie kumam 58 000 pije niezauważalnie bo co 15 000 zmieniam olej i nic a tu nagle teoria z kosmosu i żlopie ile wlezie :|
Awatar użytkownika
bar72
Posty: 694
Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: bar72 »

whity pisze:Misiek, nie zastanawiają się....tak czy siak będziesz pił ;)
dobrze napisane , czerwonego sam czarnego na spocie razem :-)
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: Sebastian_M26 »

rezon pisze:
Sebastian_M26 pisze:Przy zapindalaniu pod wpływem wysokiej temperatury najpierw robi się czarny, później zaczyna znikać, 1L na 500km. A na wymianach wylewamy parę gram startego silnika. Co innego jazdy wielotysieczne przy 2-3tys obr. Tylko, że ten silnik nie ma turbiny, natrysku na denka tłoka, wysokiej temp spalin.
Ty znowu na podstawie badań czy urban legends? Przejeździłem TDI PD ponad 100kkm na takim - znikał tak samo jak każdy inny czyli do 120km/h wcale, szybciej do 0,5l/1kkm . po 70kkm mod silnika. Po 120kkm zmiana na Millersa. Przy 155kkm ani silnik, ani turbina nie wykazywały jakoś zużycia. Millers znikał tak samo jak Motul.
Z własnego doświadczenia i badań zlanych olejów. Każdy 504.00 będzie znikał tak samo bo niczym się nie różnią.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: rezon »

szms pisze:rezon, ja także jestem ciekaw Twojej teorii.

Kilka razy w tygodniu latam autostradą i lecę przeważnie 180 km/h - bo tak jest wygodnie i w miarę komfortowo. Zarówno w VC, jak i w Mondeo tudzież Superbie nie dolewałem oleju, bo nie było takiej potrzeby, co nie znaczy, że może nie ubywało, bo mogę założyć, że ubyło 0,5 l/30 000 km - czyli nie do zauważenia ale bez potrzeby dolewania, więc tutaj ja zastanawiam się nad Twoją teorią 8-)
żadna filozofia. Jak jest luźniej spasowany silnik, to przy większych prędkościach nie zbierają pierścienie dokładnie oleju z gładzi cylindrów i tyle. Dolewałem oleju do każdego silnika VW pow. 120 km/h (AKL, 2xBSE, BSY) za wyjątkiem obecnego CDAB - do którego nie dolewam na razie w ogóle. Nie było znaczenia czy to 5W-30 czy wcześniej 10W-40, 10W-50 - po prostu brały olej, a ponieważ poniżej fabrycznej normy 0,7l/1000km to nie było powodów do reklamacji. Pisałem tylko w kontekście najeżdżania na Motula, jaki to beznadziejny olej - że czernieje, że znika, że zużywa się silnik :roll: . Jakoś nie zauważyłem znaczącej różnicy między Motulem, Mobilem czy Millersem - bo na takich jeździłem w ciągu ostatnich 5 lat. Wszystkie 5W-30 504/507.
A co do problemów Miśka - jak nie lejesz pow. 0,5l/1kkm to nie szukałbym przyczyn tylko pilnował stanu oleju. Gdyby zużycie oleju wzrosło i nie było widocznych wycieków to na początek sprawdziłbym stan uszczelnień zaworów oraz ciśnienie w cylindrach. Jeśli masz zużyte gładzie lub pierścienie to na pewno wyjdzie przy pomiarze ciśnienia. Możesz mieć czasami jeden cylinder felerny (np. pęknięty pierścień olejowy) to wyjdzie różnica kompresji. Szukanie usterek może tak samo powodować uszkodzenia jak normalna eksploatacja ;)
Co do innych marek - nie dolewam obecnie do SX4 benzyna, a najlepiej wspominam z dawnych lat Mazdę 626 1,6 benzyna - olej nie tylko trzymał poziom przez 15kkm, ale praktycznie nie zmieniał koloru - jaki słomkowy się wlało, taki zlało. Ale wtedy coś takiego jak norma VW nie istniało. Jeździłem wtedy chyba na VAT 15W-40 - zwykłym, mineralnym, bodajże SH. A tu co chwila przewody doktorskie na temat wyższości oleju A nad olejem B, jakby co najmniej Superby w rajdach jeździły :)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
g-o-q
Posty: 233
Rejestracja: 11 paź 2013, o 09:45
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Sylwester
Lokalizacja: UK/East Mids

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: g-o-q »

Wszystko sie zgadza rezon tylko ze kolega dopiero teraz zauważył zużycie. Nie myślisz chyba ze od nowości jezdzil spokojnie i zachowawczo a teraz przycisnal i zauwazyl. 500ml/1000km to spalqnie ktorego jaczej nie mozna przeoczyc. Jak ktos duzo jezdzi (ja czasem do PL, a mam 2300km) to by komunikaty o niskim stanie 2 razy dziennie widzial. Ja sklaniam sie do poprzedniej sugestji tj. Zmien olej i powimno byc OK.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: Sebastian_M26 »

Do zużytego silnika nawet smoła nie pomoże.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
g-o-q
Posty: 233
Rejestracja: 11 paź 2013, o 09:45
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Sylwester
Lokalizacja: UK/East Mids

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: g-o-q »

Tak, ale zużycie silnika przy 65kkm? To wskazywaloby na wade konstrukcji albo chorendalne zaniedbania przy eksploatacji a nie zapominajmy ze piszemy tu o aucie Miśka...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: rezon »

g-o-q pisze:Wszystko sie zgadza rezon tylko ze kolega dopiero teraz zauważył zużycie. Nie myślisz chyba ze od nowości jezdzil spokojnie i zachowawczo a teraz przycisnal i zauwazyl. 500ml/1000km to spalqnie ktorego jaczej nie mozna przeoczyc. Jak ktos duzo jezdzi (ja czasem do PL, a mam 2300km) to by komunikaty o niskim stanie 2 razy dziennie widzial. Ja sklaniam sie do poprzedniej sugestji tj. Zmien olej i powimno byc OK.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Zmienić może, ale czy to coś pomoże - wątpię. Osobiście dojechałbym do końca resursu między przeglądami i wtedy zmienił - tylko na co? Skoro wcześniej na tym samym oleju nie brał i nagle zaczął brać. Bez większych ingerencji można łatwo zmierzyć ciśnienie w cylindrach - pokaże czy są zużyte gładzie/pierścienie. raczej obstawiałbym uszczelnienie zaworów - w końcu trochę ich ma ;) Ale jeszcze raz podkreślę 0,5l/1000 to wciąż poniżej normy fabrycznej VW, więc bez paniki - pilnować oleju i jeździć.
BTW też dużo jeżdżę i zwłaszcza w TDI woziłem po prostu 1l oleju w bagażniku na dolewki. 2,3 kkm to akurat nieco ponad 1l czyli zejście ze stanu max do min - nic się nie zaświeci.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
g-o-q
Posty: 233
Rejestracja: 11 paź 2013, o 09:45
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Sylwester
Lokalizacja: UK/East Mids

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: g-o-q »

Sprawdzić ciśnienia jak najbardziej mozna, a nawet powinno się w takim przypadku. Czytajac jednak caly wywód mozna stwierdzic ze a) olej został zużyty przez zwiekszone obroty (hamownia, testowanie nowej mocy) i w normalnej jezdzie zjawisko ustąpi, b) olej stracił właściwości przez zwiekszenie temperatur podczas strojenia i po wymianie na taki sam bedzie lepiej c) jest gdzies cos... jakas usterka. Zauważ ze wykluczam tu "zajechany" silnik z racji przebiegu i wlasciciela...
Co do norm producenta to wiesz po co one sa? A no po to co by nie naprawić przypadkiem klientowi auta na gwarancji. Tu pamietne wydarzenia z polowy, końca lat dziewięćdziesiątych kiedy opel wypuścił swojego smoka olejowego (1.6 16v) i norme podnieśli na 1l/1000km co by nie naprawiac. Napewno wymiana oleju nie zaszkodzi... po tem jak nie pomoże sprawdził bym cisnienie i gumki na zaworach

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
bar72
Posty: 694
Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: bar72 »

g-o-q czytasz w moich myślach :-) , już widzę tego czarnego u mnie :-)
Awatar użytkownika
g-o-q
Posty: 233
Rejestracja: 11 paź 2013, o 09:45
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Sylwester
Lokalizacja: UK/East Mids

Re: Odp: 3,6 FSI V6 - Pali olej

Post autor: g-o-q »

bar72 pisze:g-o-q czytasz w moich myślach :-) , już widzę tego czarnego u mnie :-)
Wcale nie staram sie wprosić na Jasia ale jak cos to mogę donieść Old Pulteney Single Malt :-)

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ