Strona 2 z 3

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 3 wrz 2017, o 19:57
autor: rezon
na forum Octavii jest trochę użytkowników LPG z 1,8TSI. Mają albo z dotryskiem benzyny albo ciekły LPG przez przerobioną pompę wtryskową i ori wtryskiwacze (LPDI). Oczywiście niemal wszyscy posiadający chwalą (jest też coś takiego jak efekt utopionych pieniędzy ;) ), ale w necie bywają i negatywne opinie (głównie problemy z regulacją). Trochę czytałem na ten temat rozważając montaż do swojego - także o konstrukcji. Po swoich doświadczeniach z LPG - instalacja tylko i wyłącznie z dobrym, doświadczonym gazownikiem w pobliżu. Gazownik jest, ale doświadczenia w LPDi nie ma. Zwrot 1,5 roku liczyłem dla LPDi bo wg mnie tylko taka ma sens - pracują cały czas ori wtryskiwacze, a nie co piąty raz. Dodatkowo mają lepsze chłodzenie LPG niż benzyną. Na dynamikę z LPG nigdy nie narzekałem - po za jednym przypadkiem nie było różnic. Zużycie gazu stabilnie 15-20% w porównaniu do benzyny. W mieście więcej, w trasach mniej. Awaryjność za wyjątkiem jednej z pierwszych w RZ instalki 3 generacji była ok. Plusów dodatnich więcej niż ujemnych, ale bardzo mało doświadczonych gazowników.

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 3 wrz 2017, o 20:03
autor: CLO27
Czyli płynny gaz bez złuzycia benzyny? a to nie kosztuje pod 10 tyś?

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 3 wrz 2017, o 21:49
autor: rezon
kosztuje, ale ja dużo jeżdżę ;)

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 3 wrz 2017, o 23:52
autor: kamracik
Rezon, zatem sam widzisz, że jeszcze nikt nie może powiedzieć, że się opłaciło, bo takich użytkowników nie ma (którym by się instalacja już zwróciła). Jak jeździsz mało się nie opłaca, bo czas zwrotu za duży i awaryjność rośnie, jak jeździsz dużo nie możesz sobie pozwolić na przestoje u gazownika, więc bierzesz diesla, bo też się nie opłaca.

Inna bajka, że jak ktoś zadaje pytanie "Opłaca się?" odpowiedź jest jedna, bo jak masz się nad tym zastanowić skoro nie masz danych? 8-)

Całość zatem można ująć krótko - opłaca się i co najwyżej uzasadnić to dłużej lub krócej :mrgreen:

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 4 wrz 2017, o 07:21
autor: pirate
Podobo instalacja VIALLE LPdi w silniku 1.8 TSI o mocy 160KM - średnie spalanie wynosi 10L LPG.
Widziałem też gdzieś ogłoszenie chyba było to Audi A6 z automatyczną skrzynią i silnikiem 2.8 FSI o mocy 210 KM i użytkownik pisał, że przy normalnej jeździe pali mu 2L benzyny i 11,5L LPG. Podejrzewam, że taka instalacją w 1.8 TSI będzie palić podobnie czyli 2L benzyny i z 10L LPG.

Więc to już każdy musi indywidualnie policzyć pod siebie czy się opłaca czy nie.

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 4 wrz 2017, o 08:07
autor: rezon
kamracik pisze:Rezon, zatem sam widzisz, że jeszcze nikt nie może powiedzieć, że się opłaciło, bo takich użytkowników nie ma (którym by się instalacja już zwróciła). Jak jeździsz mało się nie opłaca, bo czas zwrotu za duży i awaryjność rośnie, jak jeździsz dużo nie możesz sobie pozwolić na przestoje u gazownika, więc bierzesz diesla, bo też się nie opłaca.

Inna bajka, że jak ktoś zadaje pytanie "Opłaca się?" odpowiedź jest jedna, bo jak masz się nad tym zastanowić skoro nie masz danych? 8-)

Całość zatem można ująć krótko - opłaca się i co najwyżej uzasadnić to dłużej lub krócej :mrgreen:
wejdź sobie chociażby na forum ocp i sam poczytaj. Dane i informacje są. Wg informacji producentów konstrukcja LPDI jest prostsza niż normalnych instalacji, więc teoretycznie powinny być mniej awaryjne - pisałem, że czytałem też o konstrukcjach. Nie podoba mnie się ingerencja w pompę wtryskową, ale jak ktoś ma to rozpracowane to dlaczego nie. Opłacalność przy moich przebiegach jest bardzo wysoka bo IRR na poziomie 60% to ze świecą szukać. więc nie pitolcie o niewiadomych czy braku danych. Ryzyko jest wysokie - w moim przypadku brak doświadczonych gazowników w okolicy. Ale co innego ryzyko, co innego opłacalność - no chyba, że dla kogoś to jest to samo i nie odróżnia jabłek od pomidorów. Trudno wtedy dyskutować. Ale ktoś inny może jeździć nawet tylko 20kkm/rocznie i mieć gazownika z doświadczeniem w LPDi w pobliżu - wtedy warto się zastanowić. Ryzyko znacznie spada, a opłacalność wciąż jest wysoka.

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 4 wrz 2017, o 12:18
autor: pirate
https://www.youtube.com/watch?v=nzIkG2PTgWA na tym filmie pokazują instalację PRINS VSI do silnika 1.8 TSI, spalanie: 1L benzyny na dotrysk i ok. 11L LPG, koszt instalacji to 6500 zł, i zwrot następuje po przejechaniu 28 tys. kilometrów.

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 4 wrz 2017, o 18:48
autor: CLO27
11 l gazu vs 6.5-7 l benzyny? I 6.5 tys sie zwraca po 28k km? Ciekawe :)

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 4 wrz 2017, o 19:03
autor: pirate
Tak mówią i piszą ;), a jesteś pewny że 1.8 TSI spala tyle benzyny co piszesz pod dystrybutorem ? :D

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 4 wrz 2017, o 19:13
autor: marcin wroclaw
Ja pierdziele

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 4 wrz 2017, o 19:16
autor: Łuki_ssuperb
pirate pisze:Tak mówią i piszą ;), a jesteś pewny że 1.8 TSI spala tyle benzyny co piszesz pod dystrybutorem ? :D
może trochę przesadził ale 7,5 -8,5 to realne

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 4 wrz 2017, o 23:29
autor: CLO27
Jak przesadził 1 litr pije ten zagazowany 1+6.5=7.5 więc zostaje 6.5 litrow vs 11 gazu...

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 5 wrz 2017, o 05:09
autor: szms
Na pewno ekonomiczniej, ale czy bedzie trzymal tak dlugo az to sie zwroci?

:mrgreen:

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 5 wrz 2017, o 08:09
autor: pirate
Jeżeli ktoś jeździ dużo to się pewnie opłaci bo zakładając, że 1.8 TSI spala uśredniając na 100km:
- 8L benzyny = 8L x 4,35PLN = 34,8PLN za przejechanie 100km,
- 1L benzyny i 11L LPG = 1L x 4,35PLN + 11L LPG x 1,85PLN = 24,7PLN za przejechanie 100km,

Ale to dla każdego indywidualna sprawa, bo jeden jeździ ok. 15 tys. km rocznie a inny 50 tys. km...

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

: 5 wrz 2017, o 09:07
autor: CLO27
No spoko to masz 10zł na 100 km czyli po 65 tyś się zaczyna "zarabiać" nie uwzględniając kosztów przeglądów i "obsługi" lpg....oczywiście można też sprzedać superba kupić octavie za pół ceny w 1,4, jeździć 90 km/h i zaoszczędzić 15 razy więcej :P
Jak komuś lepszy power odpowiada to niech zakłada czemu nie, niech potem to opisze bo to będzie ciekawe jak silniczek superbiny z tym się będzie spisywał(octavie są pancerne heheh ;) )