Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
: 15 sie 2017, o 22:30
Witam. Szukam i szukam i wiele pytań pozostaje. Auto można powiedzieć, że już trochę latek ma, ale dalej jare i myślę, że kilku aktywnych posiadaczy z pasją mechanika tutaj jest. Chcę wstawić te podwójne halogeny, aby mieć bez wątpliwości zgodnie z obowiązującymi przepisami światła do jazdy w dzień. Ponieważ kręci mnie motoryzacja postanowiłem się tym zainteresować i spróbować to zrobić.
- halogeny mam
- oprawki na żarówki mam
- żarówki mam
- nowe wtyczki do tych oprawek do jazdy w dzień mam
- kilometry kabli mam
- zapał do zrobienia tego
Co zrobiłem?
Trzepanie VCDSem, jakie kodowania są w sterowniku w centralnej elektryce. Mam sterownik (moduł komfortu?) 1k0 937 087 E, o innej nazwie J519 (był również montowany w autach, gdzie w fabryce montowano takie halogeny, czyli możliwości ma). Oprócz możliwości włączenia halogenów jako DRL za dnia, nie znalazłem nic o świeceniu tych dziennych za dnia, chociaż może mój angielski nie radzi sobie z angielskim z VCDSa. ALE! W jednym z bajtów (licząc od lewej licząc od 1 a nie 0) numer 19 znajduje się rozsuwana lista, gdzie ja miałem zaznaczone "1B Lighting: Skoda Superb Limousine/Sedan (3t4/SK461)", a zaznaczyłem "1C Lighting: Skoda Superb Limousine/Sedan (3t4/SK461) with separate DRLs". Po zmianie tego, nie zwróciłem uwagi, aby pojawiły się jakieś nowe dodatkowe opcje do wyboru w innych bajtach, chociaż nie dam sobie teraz głowy uciąć i ch**a w talarki pociąć, czy wyszedlem ze sterownika, aby potwierdzić kodowanie (kodowanie zaakceptowało) i jeszcze raz zajrzeć, czy nie. A już na pewno nie wyłączałem zapłonu i załączałem jeszcze raz.
W każdym razie, czy to coś w ogóle daje lub powinno dawać?
Druga sprawa, prowadzenie kabli.
Mam przewody, mam te rurki ochronne, podłubie, pokombinuje i jakoś je doprowadzę. Do sterownika też się jakoś dostanę, bo widziałem, że w ELSA Win jest pokazane co, gdzie jak rozbierać. Tylko gdzie się wpiąć? ELSA ma jakieś schematy elektryczne, nawet osobną podkategorię dla żarówek w podwójnych reflektorach. Tylko problem, że jest jakiś dla mnie nieczytelny lub mało dokładny i precyzyjny.
Poszukałem w internecie schematów tego sterownika.
Jeden na polskiej stronie:
https://forum.vw-passat.pl/threads/1497 ... instrukcja
Co prawda nie dla SuperBa, ale steronik, to steronik. I tam jest napisane we wtyczce C światła do jazdy w dzień numer 48 49. No dobra, a gdzie masa? Mógłbym się podpiąć pod jakąś dowolną masę? Wtyczka B numer 52, czy wtyczka A numer 42?
Znowu na innej stronie:
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=37875
Tym razem GOLF? Wtyczka A numer 6 na jednego i numer 28 dla drugiego? A masa znowu gdzie?
Kolejne pytanie, co z bezpiecznikiem? Czy te światła też przechodzą przez bezpiecznik? Czy np. przewód od żarówki od podświetlenia tablicy rejestracyjnej idzie najpierw do skrzynki bezpieczników (+) a potem wchodzi w sterownik, czy to działa zupełnie inaczej?
Wiele pytań, a brakuje mi odpowiedzi, albo chociaż jakiegoś punktu zaczepienia lub małej podpowiedzi, nakierowania, pomysłu gdzie i przede wszystkim JAK szukać.
Jeśli mi się to uda, to będę myślał nad stworzeniem swojego rodzaju poradnika, jak coś takiego zrobić, bo zamierzam wszystko krok po kroku zapisywać i fotografować.
Pozdrawiam.
P.S. Wiem, że to nie odpowiednie miejsce, ale korzystając z okazji. Jak wstawiać najlepiej zdjęcia? Jak to zrobić, aby nie trzeba było klikać w link, tylko by zdjęcie od razu widniało w poście? Chciałem zrobić poradnik naprawy wiązki elektrycznej bagażnika (a nawet może jej modyfikacji), ale bez zdjęć, to d*pa nie poradnik.
- halogeny mam
- oprawki na żarówki mam
- żarówki mam
- nowe wtyczki do tych oprawek do jazdy w dzień mam
- kilometry kabli mam
- zapał do zrobienia tego
Co zrobiłem?
Trzepanie VCDSem, jakie kodowania są w sterowniku w centralnej elektryce. Mam sterownik (moduł komfortu?) 1k0 937 087 E, o innej nazwie J519 (był również montowany w autach, gdzie w fabryce montowano takie halogeny, czyli możliwości ma). Oprócz możliwości włączenia halogenów jako DRL za dnia, nie znalazłem nic o świeceniu tych dziennych za dnia, chociaż może mój angielski nie radzi sobie z angielskim z VCDSa. ALE! W jednym z bajtów (licząc od lewej licząc od 1 a nie 0) numer 19 znajduje się rozsuwana lista, gdzie ja miałem zaznaczone "1B Lighting: Skoda Superb Limousine/Sedan (3t4/SK461)", a zaznaczyłem "1C Lighting: Skoda Superb Limousine/Sedan (3t4/SK461) with separate DRLs". Po zmianie tego, nie zwróciłem uwagi, aby pojawiły się jakieś nowe dodatkowe opcje do wyboru w innych bajtach, chociaż nie dam sobie teraz głowy uciąć i ch**a w talarki pociąć, czy wyszedlem ze sterownika, aby potwierdzić kodowanie (kodowanie zaakceptowało) i jeszcze raz zajrzeć, czy nie. A już na pewno nie wyłączałem zapłonu i załączałem jeszcze raz.
W każdym razie, czy to coś w ogóle daje lub powinno dawać?
Druga sprawa, prowadzenie kabli.
Mam przewody, mam te rurki ochronne, podłubie, pokombinuje i jakoś je doprowadzę. Do sterownika też się jakoś dostanę, bo widziałem, że w ELSA Win jest pokazane co, gdzie jak rozbierać. Tylko gdzie się wpiąć? ELSA ma jakieś schematy elektryczne, nawet osobną podkategorię dla żarówek w podwójnych reflektorach. Tylko problem, że jest jakiś dla mnie nieczytelny lub mało dokładny i precyzyjny.
Poszukałem w internecie schematów tego sterownika.
Jeden na polskiej stronie:
https://forum.vw-passat.pl/threads/1497 ... instrukcja
Co prawda nie dla SuperBa, ale steronik, to steronik. I tam jest napisane we wtyczce C światła do jazdy w dzień numer 48 49. No dobra, a gdzie masa? Mógłbym się podpiąć pod jakąś dowolną masę? Wtyczka B numer 52, czy wtyczka A numer 42?
Znowu na innej stronie:
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=37875
Tym razem GOLF? Wtyczka A numer 6 na jednego i numer 28 dla drugiego? A masa znowu gdzie?
Kolejne pytanie, co z bezpiecznikiem? Czy te światła też przechodzą przez bezpiecznik? Czy np. przewód od żarówki od podświetlenia tablicy rejestracyjnej idzie najpierw do skrzynki bezpieczników (+) a potem wchodzi w sterownik, czy to działa zupełnie inaczej?
Wiele pytań, a brakuje mi odpowiedzi, albo chociaż jakiegoś punktu zaczepienia lub małej podpowiedzi, nakierowania, pomysłu gdzie i przede wszystkim JAK szukać.
Jeśli mi się to uda, to będę myślał nad stworzeniem swojego rodzaju poradnika, jak coś takiego zrobić, bo zamierzam wszystko krok po kroku zapisywać i fotografować.
Pozdrawiam.
P.S. Wiem, że to nie odpowiednie miejsce, ale korzystając z okazji. Jak wstawiać najlepiej zdjęcia? Jak to zrobić, aby nie trzeba było klikać w link, tylko by zdjęcie od razu widniało w poście? Chciałem zrobić poradnik naprawy wiązki elektrycznej bagażnika (a nawet może jej modyfikacji), ale bez zdjęć, to d*pa nie poradnik.