Demontaż zegarów

ObiWan
Posty: 32
Rejestracja: 25 lip 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Demontaż zegarów

Post autor: ObiWan »

Witam mam problem z podświetleniem zegarow, nie działa mi podświetlenie dołu w obrotomierzu, chciałem wyciągnąć zegar i wymienic żarówki mam nadzieję że są normalne w5w a nie lutowane na stale, znalazłem jak wygląda zdjęcie zdemontowanego zegara i po tyle widać że tylko trzeba ściągnąć osłonę i powinny być te białe korki w których są żarówki. Ale mam problem jak bezinwazyjnie wyciągnąć zegary.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Demontaż zegarów

Post autor: Enriquez »

Tam są lutowane diody a nie żarówki. Pod żadnym pozorem nie uruchamiaj zapłonu bez podpiętych zegarów. Kodowanie ABS się wyzeruje i czeka cię wizyta w ASO.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
jachim8584
Posty: 61
Rejestracja: 1 lis 2013, o 16:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Kraków

Re: Demontaż zegarów

Post autor: jachim8584 »

Bezinwazyjnie wyjęcie licznika.
1. Lewa listwa ozdobna
2. Lewy wylot(kratka) powietrza.
3. Ramka radia lub nawigacji.
4. Nawigacja lub radio.
3. Środkowa lewa listwa ozdobna.
4. Środkowy tunel(kratka) wylotu powietrza.
5. Osłona(ekoskóra) kolumny kierownicy

Klucz torx chyba 25.
Jakiś nożyk lub plastikowy szpikulec najlepiej płaski do podważenia listw ozdobnych.
Jak coś napisz PW wyślę ci nr tel. do konkretniejszych informacji.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2017, o 18:33 przez jachim8584, łącznie zmieniany 1 raz.
ProLight
Posty: 214
Rejestracja: 22 kwie 2014, o 10:51
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: Demontaż zegarów

Post autor: ProLight »

Witaj
Tylko i wyłącznie lutowanie Diody LED SMD
Jak będziesz miał problem to zajmuje się wymiana LED
ObiWan
Posty: 32
Rejestracja: 25 lip 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Demontaż zegarów

Post autor: ObiWan »

Dzięki chłopaki, mam dobrego elektromechanika to mi to zrobi, jakby były normalne diody bym sobie to sam zrobił.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Demontaż zegarów

Post autor: kamracik »

Wybacz, ale mamy rok 2017, a nie 97 :mrgreen:
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Demontaż zegarów

Post autor: untaztood »

W5W to żarówka, nie dioda ;-)
Gregory_z
Posty: 30
Rejestracja: 22 lis 2020, o 20:06
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzegorz

Re: Demontaż zegarów

Post autor: Gregory_z »

ProLight pisze: 25 lip 2017, o 17:36 Witaj
Tylko i wyłącznie lutowanie Diody LED SMD
Jak będziesz miał problem to zajmuje się wymiana LED
Cześć ProLight,
Zajmujesz się jeszcze wymiana spalonych LEDOW?
Mam podobny problem tylko chyba ze spalona diodą nad obrotomierzem.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Demontaż zegarów

Post autor: marioti »

Ja byś miał czas i chęci, to wymiana w sumie nie jest trudna ani czasochłonna

https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 1&start=15
ODPOWIEDZ