Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 3 lut 2018, o 14:40
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
Witam. Posiadam superb fl 4x4, koła 225/40/18. Uszkodzilem ostatnio jedną opone na przodzie o krawężnik (wszystkie opony takie same, przód bieżnik 3.5 tyl 4.5, zapas 205/55/16) i mam teraz dylemat ponieważ mam 2 opcje:
Opcja nr 1
Wymienić sam przód na dokladnie takie same. Czy różnica w biezniku nie wpłynie na haldex?
Opcja nr 2
Że względu że na 40 profilu trochę twardo pomyślałem żeby wymienić na 45 wszystkie (wiem będzie oszukiwał licznik) tylko co wtedy z zapasem? Czy ktoś orientuje się ile jest dozwolone różnica w kołach w % żeby nie narobić szkód w haldex? W razie jak złapie kapcia i założę zapas. Jak będę musiał wymienić zapas to żeby był ten sam obwód musiał bym wsadzić 195/65/16 tylko teraz pytanie czy wejdzie w otwór na koło zapasowe.
Różnica w srednicy między 225/40/18 A zapasem 205/55/16 wynosi 5.3mm (0.8%). Nigdy nie jechałem na zapasie i tak naprawdę niewiem czy jest sens go wozić:D. Co byście poradzili? Czy macie jakieś doświadczenie z haldexem i jazda na zapasie?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi, mam nadzieję że zrozumiałe napisałem;)
Pozdrawiam
P.S. teraz zauważyłem że dałem post w złym dziale i niewiem jak to przenieść
Opcja nr 1
Wymienić sam przód na dokladnie takie same. Czy różnica w biezniku nie wpłynie na haldex?
Opcja nr 2
Że względu że na 40 profilu trochę twardo pomyślałem żeby wymienić na 45 wszystkie (wiem będzie oszukiwał licznik) tylko co wtedy z zapasem? Czy ktoś orientuje się ile jest dozwolone różnica w kołach w % żeby nie narobić szkód w haldex? W razie jak złapie kapcia i założę zapas. Jak będę musiał wymienić zapas to żeby był ten sam obwód musiał bym wsadzić 195/65/16 tylko teraz pytanie czy wejdzie w otwór na koło zapasowe.
Różnica w srednicy między 225/40/18 A zapasem 205/55/16 wynosi 5.3mm (0.8%). Nigdy nie jechałem na zapasie i tak naprawdę niewiem czy jest sens go wozić:D. Co byście poradzili? Czy macie jakieś doświadczenie z haldexem i jazda na zapasie?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi, mam nadzieję że zrozumiałe napisałem;)
Pozdrawiam
P.S. teraz zauważyłem że dałem post w złym dziale i niewiem jak to przenieść
-
- Posty: 1882
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
Ja bym wolał mieć 4 kapcie takie same... nie kombinować
jak chcesz 45 i mieć super tip top to przecież możesz wziąść 215 bodajrze i będzie OK / a jak nie to przekłamanie lekkie licznika - tylko uwaga będziesz miał kapcie nie homologowanego...to już ostawiam 4 YOU.
Dojazdówka - Nie sądzę aby coś miało się uszkodzić... w zakręcie różnica prędkości jest znacznie większa i jakoś haldex nie wymiękka
A generalnie ja wożę... spray + mam fulll wykupione assistance - to odstrasza wszelkie kapcie
jak chcesz 45 i mieć super tip top to przecież możesz wziąść 215 bodajrze i będzie OK / a jak nie to przekłamanie lekkie licznika - tylko uwaga będziesz miał kapcie nie homologowanego...to już ostawiam 4 YOU.
Dojazdówka - Nie sądzę aby coś miało się uszkodzić... w zakręcie różnica prędkości jest znacznie większa i jakoś haldex nie wymiękka
A generalnie ja wożę... spray + mam fulll wykupione assistance - to odstrasza wszelkie kapcie
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
Ad.:
1. Kup takie same, i bez obaw - to nie ten rząd wartości różnic.
2. Macie, niestety. Jeździ nadal.
Jak Ci za twardo, to wymień wszystko na 17" 225/45.
Jak przeżyjesz nadal na 225/40 18", to jak w 1. powyżej, + kup jakaś odpowiednią używaną felgę 18", pozostałą dobrą oponę z przodu załóż na tę 18", i będziesz miał zapas dokładnie jak koła na aucie.
Obecny zapas sprzedaj komuś z SIII, bo tam chyba większy nie wchodzi.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 3 lut 2018, o 14:40
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
Dzięki za odpowiedzi pytałem ponieważ znalazłem kilka postów że zalecają wszystkie 5 kół tych samych parametrów. Dużo osób ma 16' na zapasie (przy 18') ale nikt nie wypowiedział się czy można na niej jeździć. Nawet znalazłem jeden post na angielskim forum że po założeniu zapasu 16 wydobywaly się zgrzyty z okolic haldex. Niechce zmieniać na 17' ponieważ w zeszłym roku odnowilem moje 18' i nie chciałem znowu wydawać kasy na fele a po drugie 18' to 18' ładnie wygląda. Dziś dla testów założę mój zapas i przejade się po mieście. Różnica między 225/40/18 i 205/55/16 wynosi 0.8% A między 225/45/18 i 215/60/16 wynosi 0.7%. Więc jak będzie wszystko ok to zamawiam 4szt 225/45/18 i do tego zamówię opone na zapas 215/60/16.
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
Przy haldexie 4 koła muszą być identycznego rozmiaru. Awaryjnie jak założysz zapas z tak małą różnicą nic mu się nie stanie.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
co prawda w poprzedniku Superba, ale jazda na zapasie mniejszym niż ori nie powodowała żadnych negatywnych oznak ze strony Haldexu. Tyle tylko, że z uwagi na dojazdówkę - jechałem po prostu wolniej.
IMO nie ma sensu wozić zapasu - dopóki nie będziesz go potrzebował . Oczekiwanie 1,5h czy więcej na asistance nie jest moim marzeniem, a nie każdą dziurę załatasz zestawem. BTW złapanie zwykłego gwoździa najczęściej pozwala na jazdę bez natychmiastowej reakcji - powietrze schodzi do ok. 1 bara i takie ciśnienie się utrzymuje nawet miesiąc, po dopompowaniu spada ponownie do 1bara - sprawdzone kiedyś w realu. Zawsze dopłacam do zapasowego koła zamiast zestawu naprawczego i wożę
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
Jak jeździsz wkoło komina, to możesz mieć i dojazdówkę.
Gdy wybierzesz się jednak dalej, albo poza granice, i jesteś w środku niczego, w burzy, w niedzielę, a guma jest przecięta z boku - to się optyka nt. mniejszych dojazdówek, assistance, zestawów naprawczych, ... szybko zmienia , i chciałbyś jednak mieć w zapasie koło pełnowymiarowe.
Niestety, sprawdziłem sam.
I natychmiast zorganizowałem pełną 18" na zapasowe.
Nawet mam dwie: jedne z letnią, druga z zimówką , i wymieniam razem ze zmianą kół.
I to nie chodzi tylko o różnicę średnic, tylko również o szerokość - żeby np. w deszczu na rondkach nie driftować bez sensu z jedną węższą. No i jak złapiesz kapcia z przodu, to najpierw będziesz przekładał dobre tylne na przód, potem mniejszy zapas na tył.
Gdy wybierzesz się jednak dalej, albo poza granice, i jesteś w środku niczego, w burzy, w niedzielę, a guma jest przecięta z boku - to się optyka nt. mniejszych dojazdówek, assistance, zestawów naprawczych, ... szybko zmienia , i chciałbyś jednak mieć w zapasie koło pełnowymiarowe.
Niestety, sprawdziłem sam.
I natychmiast zorganizowałem pełną 18" na zapasowe.
Nawet mam dwie: jedne z letnią, druga z zimówką , i wymieniam razem ze zmianą kół.
I to nie chodzi tylko o różnicę średnic, tylko również o szerokość - żeby np. w deszczu na rondkach nie driftować bez sensu z jedną węższą. No i jak złapiesz kapcia z przodu, to najpierw będziesz przekładał dobre tylne na przód, potem mniejszy zapas na tył.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2020, o 11:49 przez Zapp, łącznie zmieniany 2 razy.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
są samochody, w których nie masz wyboru i musisz mieć dojazdówkę albo zestaw naprawczy, bo normalne koło po prostu nie wchodzi. Wolę mieć dojazdówkę niż nic, a i tak ostatni raz z koła zapasowego korzystałem jakieś 300kkm temu
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
Ten temat jest o SII, a tam wchodzi pełny wymiar.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
Pytanie było o to czy można jeździć z mniejszym rozmiarem - można. Nikt nie pytał czy pełnowymiarowe koło jest lepsze, czy wchodzi, czy nie wchodzi, itd....
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
Ja p......ę , koniecznie musisz?
Wątek jest w dziale SII, pytający ma uszkodzone koło w SII, itd., nie trzeba Einsteina, żeby domyśleć się, że pytającemu chodzi doświadczenia z SII.
To jest pytanie o to czy wchodzi inny rozmiar:
A ten post:
I ch.. kogo obchodzi w niniejszym temacie, że być może w Twoim Volvo nie wchodzi pełny wymiar. Jest multum samochodów, w którym nie wchodzi (nawet w SIII, żeby trzymać się forum), ale nikt inny nie odczuwał tu potrzeby zaistnienia taką informacją.
Przewidując jakieś następne elokwencje (jak zwykle), zawczasu napiszę: resztę dyskusji prowadź sobie z tym, u którego jesteś w stopce.
Wątek jest w dziale SII, pytający ma uszkodzone koło w SII, itd., nie trzeba Einsteina, żeby domyśleć się, że pytającemu chodzi doświadczenia z SII.
To jest pytanie o to czy wchodzi inny rozmiar:
...Jak będę musiał wymienić zapas to żeby był ten sam obwód musiał bym wsadzić 195/65/16 tylko teraz pytanie czy wejdzie w otwór na koło zapasowe.
A ten post:
nie ma nic wspólnego z tym, czy można jeździć na mniejszym w SII.
I ch.. kogo obchodzi w niniejszym temacie, że być może w Twoim Volvo nie wchodzi pełny wymiar. Jest multum samochodów, w którym nie wchodzi (nawet w SIII, żeby trzymać się forum), ale nikt inny nie odczuwał tu potrzeby zaistnienia taką informacją.
Przewidując jakieś następne elokwencje (jak zwykle), zawczasu napiszę: resztę dyskusji prowadź sobie z tym, u którego jesteś w stopce.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2020, o 15:40 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
w tym całym swoim wywodzie odpowiedziałeś pytającemu o to czy może jeździć z mniejszym rozmiarem koła
Nie tylko w Volvo nie wchodzi pełne koło - jest trochę samochodów z dojazdówkami. Akurat poprzednik Superba był z kraju kwitnącej wiśni - to w nim jechałem na kole o mniejszych wymiarach bez negatywnego odzewu ze strony haldexa i to doświadczenie przytoczyłem, ponieważ Tadek o to pytał. Jeśli posiadanie dwóch kół zapasowych ma być powodem do lepszego samopoczucia - to się czuj lepiej Bo burza, bo śnieg, bo do domu daleko.....Ale nie o to pytano
? Nie zauważyłem merytoryki. Ale gratuluję bogatego słownictwa, no,no... Widzę, że teraz nowe standardy wchodzą na forum Superba. Gumofilce i kakakakask mam przygotować?
Nie tylko w Volvo nie wchodzi pełne koło - jest trochę samochodów z dojazdówkami. Akurat poprzednik Superba był z kraju kwitnącej wiśni - to w nim jechałem na kole o mniejszych wymiarach bez negatywnego odzewu ze strony haldexa i to doświadczenie przytoczyłem, ponieważ Tadek o to pytał. Jeśli posiadanie dwóch kół zapasowych ma być powodem do lepszego samopoczucia - to się czuj lepiej Bo burza, bo śnieg, bo do domu daleko.....Ale nie o to pytano
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 3 lut 2018, o 14:40
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
Więc wracając do mojego tematu sprawa wygląda następująco. Założyłem 4x 225/45/18 i powiem wam że czuje różnie z porównanie do profilu 40, nie jest to jakieś wow ale na dziurach czuć lepsze tłumienie (niewiem jak to opisać ). Nic nigdzie nie obciera (mam założone dystanse). Jeśli chodzi o zapas to kupiłem oponke 215/60/16 bo jest najbardziej zbliżona do obwodu 225/45/18 i wchodzi... na szerokość wchodzi na styk, sądzę że już nic większego tam nie wejdzie ( chodzi mi o szerokośc wnęki czyli wysokość kola) ale jeśli chodzi o głębokość to już d*pa bo wystaje około 0,5cm (koło jest za szerokie) może zrobię jakiś dystans pod całą podłogę w bagażniku żeby równo leżało lub spuszcze powietrze . Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi bardziej lub mniej bardziej związane z moim tematem. Pisze to wszystko tutaj bo może ktoś też będzie miał taki problem jak ja. Pozdrawiam
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Haldex a wymiana opon. Pomóżcie:)
Koło o oryginalnym rozmiarze 225/40-18 wchodzi we wnękę bez problemu:
To, że u Ciebie 215/60-16 nie wchodzi, wynika pewnie z tego, że tak znacznie większa średnica powoduje, że koło opiera się we wnęce już na części wyoblonej - więc jest "podniesione".
To, że u Ciebie 215/60-16 nie wchodzi, wynika pewnie z tego, że tak znacznie większa średnica powoduje, że koło opiera się we wnęce już na części wyoblonej - więc jest "podniesione".
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik