Montaż tempomatu

Awatar użytkownika
Enriquez
Posty: 12565
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Montaż tempomatu

Post autor: Enriquez » 14 lip 2017, o 09:04

Rozwieję Twoje wątpliwości. Jeżeli tego kabla nie masz, to nie masz go w ogóle i musisz ciągnąć do samego silnika.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.

CyberDeath
Posty: 14
Rejestracja: 6 cze 2017, o 07:26
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Remi
Lokalizacja: Sandvika / Łódź

Re: Montaż tempomatu

Post autor: CyberDeath » 14 lip 2017, o 09:20

Tego się obawiałem :/ W końcu tak to wygląda na jednym z rysunków :/

W związku z tym mam pytanie... Da się jakoś ładnie przeciągnąć kabel między ścianą grodziową, a sterownikiem silnika? Chodzi mi o to, czy da się go jakoś "schować" w oryginalnej wiązce.

Mógłbyś powiedzieć za co właściwie jest odpowiedzialny ten kabel? W VCDS-ie ECU dostaje wszystkie sygnały z manetki... Więc do czego jest ten kabel?

Awatar użytkownika
Enriquez
Posty: 12565
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Montaż tempomatu

Post autor: Enriquez » 14 lip 2017, o 09:40

Do czego jest, tego nie wiem. Sprawdź, czy na pewno go nie masz. Zdejmij osłonę kolumny kierownicy - to są 3 śrubki - i sprawdź.
Będzie Cię to kosztować 5 minut pracy i będziesz wiedział na czym stoisz.

Między kabiną a silnikiem jest fabryczny przepust. Znajduje się on 2-3 centymetry poniżej głównej wiązki. Bardzo łatwo tamtędy przejść.
Wiązka jest mniej więcej nad pedałem sprzęgła.

Co do wiązki - coś pomyliłeś. Złącze T12d to jest złącze wewnątrz fotela kierowcy.
Ty musisz wykonać połączenie J517 T20a/13 --> J623 T94a/20
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.

CyberDeath
Posty: 14
Rejestracja: 6 cze 2017, o 07:26
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Remi
Lokalizacja: Sandvika / Łódź

Re: Montaż tempomatu

Post autor: CyberDeath » 14 lip 2017, o 11:12

Chodziło mi o niebieskie złącze w ścianie grodziowej (za silnikiem wycieraczek). Tam idzie fabryczna instalacja w Audi i Touranie. Przykładowe zdjęcie poniżej, pożyczone z Detailed Cruise Control Retrofit, Golf Mk5, Pics!:
Obrazek

Czy to znaczy, że w Superbie nie ma tego gniazda i trzeba ciągnąć kabel bezpośrednio do ECU? Czy też gniazdo jest (przynajmniej jest ta "puszka" za silnikiem wycieraczek) ale jest nieobsadzone?

Zdjęcie osłony kolumny kierownicy wiąże się ze zdjęciem kierownicy :/ Przynajmniej ja nie dysponuję tak krótkimi/kątowymi torxami aby pominąć ten krok. Choć przyznam, że dzisiaj tego nie próbowałem. W każdym razie, użyłem taniego endoskopu i wychodzi na to, że nie mam niezbędnego kabelka. Zdjęcie poniżej:
https://www.dropbox.com/s/5q3edvc3pnoz1 ... ror904.png

Awatar użytkownika
Enriquez
Posty: 12565
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Montaż tempomatu

Post autor: Enriquez » 14 lip 2017, o 11:50

Do zdjęcia osłony nie potrzebujesz zdejmować kierownicy. Najpierw zdejmujesz górną osłonę, która jest na wcisk, a następnie obracasz kierownicę o 90 stopni w lewo i odsłoni Ci się śrubka, którą odkręcisz zwykłym śrubokrętem torx. To samo robisz w drugą stronę.

To zdjęcie powyżej jest z Golfa 5, który ma elektronikę poprzedniej generacji. Superb ma elektronikę z Golfa 6 czy Octavii 2 po lifcie. One nie są w żaden sposób zamienne. W Superbie 2 nie ma żadnej skrzynki w podszybiu.

Czeka Cię dołożenie kabelka, no ale nie jest to jakoś specjalnie skomplikowane. Trochę zabawy przy sterowniku silnika i rozbieraniu wtyczki. No i musisz mieć specjalny pin do sterownika silnika (mam na myśli końcówkę kabelka). Jest inna niż ta w sterowniku pod kierownicą i nie pasuje. Do dostania w ASO, albo gdzieś na Allegro...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.

CyberDeath
Posty: 14
Rejestracja: 6 cze 2017, o 07:26
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Remi
Lokalizacja: Sandvika / Łódź

Re: Montaż tempomatu

Post autor: CyberDeath » 14 lip 2017, o 11:59

Właśnie się zorientowałem, że to wygląda zupełnie inaczej. Przeglądam właśnie ETKĘ i Autodatę.
A co do pinu od strony ECU... Będzie pasować jakiś z poprzedniej generacji? Pytam, bo na szrot mam podobną drogę jak do ASO (nie znam numeru części).

Od razu spytam... Jakiej długości kabel szykować?

Nawet instrukcję montażu gotowego zestawu znalazłem (po polsku od strony 28) :)

lwlw
Posty: 101
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Montaż tempomatu

Post autor: lwlw » 30 wrz 2018, o 11:17

Panowie, czy w 1.8 TSI CDAA od strony kompa to też będzie pin 20?
Jaki to ma być konektorek, może ma ktoś numer albo cokolwiek?

Awatar użytkownika
Kris83
Posty: 12
Rejestracja: 3 paź 2018, o 19:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Sieradz/Grudziądz

Re: Montaż tempomatu

Post autor: Kris83 » 3 paź 2018, o 21:12

Ostatnio na OLX znalazłem ofertę w Gdańsku, gość zakłada tempomat z własną manetką, cena tak jak mi powiedział to około 400 zł za wszystko. Czy myślicie, że założenie tempomatu to dobry pomysł? Na pewno zwiększy się spalanie. I czy taka cena nie jest za wysoka? W ASO chcą 800zł a ja na elektryce się nie znam i nie chciałbym tam grzebać żeby czegoś nie uszkodzić.

Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5399
Rejestracja: 9 gru 2015, o 14:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Montaż tempomatu

Post autor: Łuki_ssuperb » 3 paź 2018, o 21:41

A co ma do tego spalanie? Jak nie chcesz nie włączasz tempomatu i tyle.
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...

Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5399
Rejestracja: 9 gru 2015, o 14:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Montaż tempomatu

Post autor: Łuki_ssuperb » 3 paź 2018, o 21:45

.
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...

Awatar użytkownika
Enriquez
Posty: 12565
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Montaż tempomatu

Post autor: Enriquez » 3 paź 2018, o 22:06

Jak cena obejmuje ciągnięcie kabla do sterownika silnika, to moim zdaniem OK. Jak tylko wymiana manetki, to trochę z sufitu.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.

haesbe
Posty: 125
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk (Południe)

Re: Montaż tempomatu

Post autor: haesbe » 4 paź 2018, o 12:34

Nie wiem czy ta manetke zakłada się jak ta od fis.

Zmiana manetki w a4b7 z takiej bez przycisków na taka z 100 z programowaniem, plus manetki 75.


Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

lwlw
Posty: 101
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Montaż tempomatu

Post autor: lwlw » 4 paź 2018, o 20:07

A co z tym pinem kompa?

lwlw
Posty: 101
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Montaż tempomatu

Post autor: lwlw » 23 paź 2018, o 09:18

Dziękuję za tak liczne odpowiedzi :lol: Sam sobie odpowiem :mrgreen: Może komuś się przyda.

Pin po stronie sterownika silnika: 000 979 030 E
pin po stronie kierownicy: 000 979 009 E

We wszystkich benzyniakach (oprócz 3,6 CDVA) we wtyczce sterownika silnika będzie to pin 45, tylko CAXA ma napisane K45, a CCZA B45.

Jest też mała zmyłka po stronie kierownicy. Okazuje się, że od tygodnia 22 roku 2010 inny jest numer wtyczki i inny nr pinu, gdzie trzeba wpiąć kabelek prowadzący do sterownika silnika.

W zasadzie te instrukcje wystarczają:

- do 22 tygodnia 2010 (linkowana już wyżej)
http://vwgolfr32.co.uk/mk2octavia-ccs.pdf

- od 22 tygodnia 2010
http://vwgolfr32.co.uk/3T0035623A.pdf

Widać już na początku choćby inną manetkę. No i oczywiście inny pin po stronie kierownicy.

A może ktoś powie czy może być manetka 1k0953513A zamiast 1k0953513G? Jest trochę starsza (chyba golf V, leon II, a może i superby przed 2010), ale ponoć one działają tak samo. Ktoś się do tego ustosunkuje?


Edit. Prawdopodobnie w 2012 r. obie manetki są już scalone, więc wymienione wyżej nie pasują. Wtedy tylko 3T0 035 623 / 3T0 035 623A? Ewentualnie może pasuje 1k0953513A/1k0953513G + manetka wycieraczek?

Robiło tu parę osób tempomat, a taka grobowa cisza :( Fajne to forum :lol:

Awatar użytkownika
pab567
Moderator
Posty: 5013
Rejestracja: 12 lis 2012, o 15:54
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 277 KM / 347 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: Montaż tempomatu

Post autor: pab567 » 8 sty 2019, o 12:20

Przebijam się teraz przez to samo w Yeti - ponieważ za zestaw do montażu 3T0035623A Skoda sobie liczy jak za zboże (bez rabatów 1062,24 zł) to kupiłem manetki i moduł pod kierownice zgodnie z ETKA no i niestety przez brak kabelka uruchomić się nie dało. Symbolu gotowego kabelka nie udało mi się zlokalizować, trzeba będzie zrobić samemu :(

ODPOWIEDZ