Kute tłoki :)

Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Kute tłoki :)

Post autor: CLO27 »

Nie wiem czy ktoś to w ogóle rozkminiał, ale zapytam...Zastanawiam się czy w mym padle nie zmienić tłoków na kute :P Tak tak wiem wiem kup sobie porządne auto a nie wpierdzielaj pieniędzy w to....ale jeżeli bym chciał, fantazje miał to me pytanko jakie te tłoki...

Znalazłem do mego silnika cdab w intercars takie które nie są kute:

Które różnią się tylko średnicą otworu jeden ma 82,51
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -tlok.html

drugi 83,01 czyli nadwymiar 0,5
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -tlok.html

Zresztą to jest to samo co w CDAA (tam dla BZB jest jeszcze jedne o wymiarze 82,76)

Moje pytanie brzmi czy nadwymiar jest po to, że kiedy auto pije olej (te tłoki wyrabiają komorę) przez co lepiej dopasować trochę większy, co za tym idzie szersze pierścienie?

I w końcu czy kute tłoki które mają 82,50 będą pasowały ?
https://tomson.com.pl/product-pol-3232- ... -6-1-.html

Czy w ogóle ktoś taki temat podejmował/interesował się?
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Kute tłoki :)

Post autor: kamracik »

Odnośnie nadwymiaru to tak jak piszesz. Kupujesz takie jak np. po rysie czy po innym uszkodzeniu przetaczasz komory, aby tłok maksymalnie przylegał.
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kute tłoki :)

Post autor: Łuki_ssuperb »

CLO apropo kutych tłoków dzwon na krasnobrodzka racing
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kute tłoki :)

Post autor: CLO27 »

Ok dzieki zadzwonie :) dziś w trasie 1000 km więc nie za vardzo czas ale słyszałem właśnie tylko nie pamietałem do końca nazwy... :) Nawet się łuki do czegoś czasem przydaje hehehe :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kute tłoki :)

Post autor: CLO27 »

O ten ch...a zresztą dobrze ja się cieszę jak ktoś przy okazji zarobi :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kute tłoki :)

Post autor: Łuki_ssuperb »

Nie na prowizji a na etacie... a robiłem u nich kilka aut i złego słowa nie powiem
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kute tłoki :)

Post autor: CLO27 »

s-e-b-e-b pisze:Krzysiek...koszt zakucia 1.8 nie będzie większy od kosztu swapa 3.6 ?

...a może kup podwozie od 3.6...będzie od razu 4x4, a wnętrze (swoje zabawki) przełożysz....mówię poważnie
:mrgreen:
koszt zakucia tłoków to w sumie jakieś 5-6 koła, a robienia nie zakutych 4 tyś. więc jakby coś to chyba lepiej zakute wpierdzielić :) ale ok zobaczy się :) poza tym umiem jeździć to po co mi 4x4 :P
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kute tłoki :)

Post autor: CLO27 »

Sprawdzona kompresja można jeździć koło 12 na każdym, ale myśleć o wymianie trzeba będzie w przyszłości...pierścienie, ale jak pierścienie to może i wtedy przy okazji tłoki :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Kute tłoki :)

Post autor: Sebastian_M26 »

W bzb występują 82,51/82,76/83,01 1,2/1,5/2,0 pierścionki, cdaa i cdab 82,51/83,01 1,2/1,2/2,0. Pierwszy i 3 pierścionek wykonany w innych technologiach bzb/cdaa co oznacza iż tuleja powinna być inna i jej honowanie.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kute tłoki :)

Post autor: CLO27 »

Czyli mnie powinno interesować 83.01 z pierscieniami 2.0...czy 82.51 z pierscieniami 1.2? A może to trzeba mierzyć i dopiero dobierać? Bo nie rozumiem do końca twojego skrótu myślowego.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Kute tłoki :)

Post autor: kamracik »

Z tego co się dowiadywałem jak mi rozrząd poleciał to najlepiej dobierać rozmiary po zobaczeniu jak wygląda cylinder, czy trzeba w niego ingerować, jakie są luzy itd. Małe różnice niweluje się pierścieniami, większe tłokiem i pierścieniami.

Tak mi przynajmniej mówiono podczas naprawy. U mnie szczęśliwie nie trzeba było ruszać tłoków.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kute tłoki :)

Post autor: CLO27 »

A to robiłeś pierścienie ? Mi bierze 0.3l na 2500 km przy ciśnieniu na maxa :) więc jak coś profilaktycznie mógłbym myśleć ale na razie nie ma co, dlatego szukam wydechów :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Kute tłoki :)

Post autor: Sebastian_M26 »

Tłok i tuleja jest ściśle dopasowany do siebie z toterancją. Nie można tego mieszać, po prostu szlifuje się tuleje do nadwymiaru/ów tłoków. Z praktyki wymienia się tłoki z pierścieniami dla danego wymiaru tulei 82,51 lub 83,01, jak tuleja uszkodzona wymiana silnika.
Przed wymianą sprawdziłbym wznios krzywek wałków, stan tulei, panewek i napędu pompy paliwa, żeby w razie czego nie reanimować trupa
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kute tłoki :)

Post autor: CLO27 »

Sebastian_M26 pisze:Tłok i tuleja jest ściśle dopasowany do siebie z toterancją. Nie można tego mieszać, po prostu szlifuje się tuleje do nadwymiaru/ów tłoków. Z praktyki wymienia się tłoki z pierścieniami dla danego wymiaru tulei 82,51 lub 83,01, jak tuleja uszkodzona wymiana silnika.
Przed wymianą sprawdziłbym wznios krzywek wałków, stan tulei, panewek i napędu pompy paliwa, żeby w razie czego nie reanimować trupa
A ok dzięki :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Kute tłoki :)

Post autor: kamracik »

CLO27 pisze:A to robiłeś pierścienie ? Mi bierze 0.3l na 2500 km przy ciśnieniu na maxa :) więc jak coś profilaktycznie mógłbym myśleć ale na razie nie ma co, dlatego szukam wydechów :)
Nie było potrzeby szczęśliwie, ale dowiadywałem sie bo skoro i tak miałem rozgrzebany silnik to jeden koszt. A czasowo zero problemu bo i tak w Szklarskiej nie planowali głowicy i musieli ja do Jeleniej wieźć.
ODPOWIEDZ