Strona 85 z 106

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 30 wrz 2018, o 21:10
autor: azymut38
Matt pisze:powodzenia w walce o trakcję na mokrym przy węższych oponach i 200 koniach
I to jest argument.

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 1 paź 2018, o 10:20
autor: JacekZMC
Fakt. 175 do superb beda za waskie. Trakcja jedno. A wplyw na droge hamowania to drugie (bedzie dluzsza) chcesz wieksze kolo ? Wez 205 ale o wyzszym profilu niz fabryka.

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 1 paź 2018, o 10:42
autor: azymut38
JacekZMC pisze:Fakt. 175 do superb beda za waskie. Trakcja jedno. A wplyw na droge hamowania to drugie (bedzie dluzsza) chcesz wieksze kolo ? Wez 205 ale o wyzszym profilu niz fabryka.
Myślałem ew. tylko o 195/60. Poza tym inne gumy o szerokości 205 (profil inny niż 55) nie spasują do felg 16”. Nie wyskakują mi takie przynajmniej w kalkulatorze zamienników.

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 1 paź 2018, o 16:34
autor: leszekmw
ludzie co Wy kurde kombinujecie z tymi rozmiarami :?: :roll:

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 1 paź 2018, o 20:24
autor: azymut38
Chodzi o to, że na 205/55 wygląda jak resorak...

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 1 paź 2018, o 22:21
autor: YOGI3000
azymut38 pisze:Chodzi o to, że na 205/55 wygląda jak resorak...
Obniż zawieszenie

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 4 paź 2018, o 09:53
autor: Mike85
W moim fabrycznie będzie 235/40 R19 - przy 272 HP - powinno być ok?

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 4 paź 2018, o 12:18
autor: Łuki_ssuperb
Ale ze co Ok?

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 4 paź 2018, o 12:23
autor: Sebastian_M26
Bo przy 273 hp było by nie ok

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 4 paź 2018, o 13:55
autor: Mike85
JacekZMC pisze:Fakt. 175 do superb beda za waskie. Trakcja jedno. A wplyw na droge hamowania to drugie (bedzie dluzsza) chcesz wieksze kolo ? Wez 205 ale o wyzszym profilu niz fabryka.
Pisałem a propos czy te fabryczne w takim razie dadzą rade

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 8 paź 2018, o 19:29
autor: Ogonczyk
jak już pisałem wcześniej- wstawiłem piękne felgi 17 Skodowskie z super oponkami do garażu i jeżdżę na (dozwolonych na klapce) 205/55 R16 Michelinkach (fajniejsze 215 ki, ale nie dozwolone).
Minusy:
- z boku wygląda jeszcze jako tako, ale z tyłu lekko cienkie, hehe...
- może przy bardzo dużych prędkościach, przy bardzo dużych powtarzam, i sportowym ruszaniu, nieco gorsze, ale nieco...

Plusy:
- komfort- bo ot mi chodziło- komfort poprawił się o jeden level- teraz mogę powiedzieć, że to auto to kompromis między komfortem i prowadzeniem (dla mnie ważny komfort). Przed tym, było za twardo na nierównościach, i nie mogłem uznać, że to auto rodzinne
- trakcja- jest bardzo dobrze, myślałem że będzie gorzej, więc nie demonizujmy
- no i na paliwie 0,5 L do dołu po mieście (teraz mam wg kompa 9,7, a wg realu 10,3 L/100KM- ale przy bardzo dynamicznej jeździe- średnia 30-40KM/godzinę klima zawsze na full, pierwszy na światłach hehe (Kraków).
Z tym paliwem to efekt poboczny, nie tak ważny.
Jeśli, więc ktoś chciałby poprawić komfort resorowania to polecam- bo teraz to jest Limuzuna ;-)
Na lato kupie aluski 16tki i bedzie git.
Kolego nic "węziej" niż 205 nie da rady, 3maj się etykiet. Obniż sobie zawieszenie jak Ci nie pasuje.
Ja akurat lubię więcej nad kołami, bo jak dopakuję brykę to mi na dziurach i fałdach nie dobija...

Po prostu przedkładam, komfort i użytkowanie nad wygląd- i powiem szczerze, że te 16 tki z boku wyglądają bardzo dobrze- też ten profil 55 przy 205 to nie jest jakiś niemożebny balon.

OFF Topic:
A tak nawiasem mówiąc, komfort resorowania jest OK, moja chyba ma coś usztywnione względem wersji z mniejszym silnikiem.
I mam taką obserwację, że najgorzej traktuje nierówności poprzeczne- tak jakoś sobie z nimi nie radzi- wszystko inne OK. Ciekawe co jest tego przyczyną w zawieszeniu Superb II. Aż tak się technicznie nie znam. Ale wiem, że z tymi poprzecznymi nierównościami coś jest nie teges.

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 9 paź 2018, o 08:03
autor: Mike85
16 w superbie, serio?
Tu nie ma mowy o kompromisie między wyglądem a komfortem, tu nie ma wyglądu :) Jakbyś miał 4 dojazdówki zamontowane, to są w ogole felgi czy kołpaki? :)

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 9 paź 2018, o 17:40
autor: Ogonczyk
Tu nie ma mowy o kompromisie między wyglądem a komfortem,
Napisałem kompromis pomiędzy "komfortem a prowadzeniem"..
Samochód w pierwszym rzędzie służy mi do przemieszczania, szkoda w tym przypadku ze nie jest komfortowy na
17-kach...tez bym tak chciał. ..bo wygląda na aluskach skodowskich pięknie...
W sumie nie wygląda źle na 16-kach- średnica koła w całości jest mniejsza o 4mm, a naprawdę znacznie lepiej wybiera dziury w codziennej jeździe po mieście i w suburban.
Będę musiał tylko kupić jakieś fajne alufelgi całoroczne, te Skody 16 ki są drogie (już mam oryginały 17 ki) i nieładne.

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 9 paź 2018, o 19:14
autor: azymut38
Ogonczyk pisze:
Tu nie ma mowy o kompromisie między wyglądem a komfortem,
Napisałem kompromis pomiędzy "komfortem a prowadzeniem"..
Samochód w pierwszym rzędzie służy mi do przemieszczania, szkoda w tym przypadku ze nie jest komfortowy na
17-kach...tez bym tak chciał. ..bo wygląda na aluskach skodowskich pięknie...
W sumie nie wygląda źle na 16-kach- średnica koła w całości jest mniejsza o 4mm, a naprawdę znacznie lepiej wybiera dziury w codziennej jeździe po mieście i w suburban.
Będę musiał tylko kupić jakieś fajne alufelgi całoroczne, te Skody 16 ki są drogie (już mam oryginały 17 ki) i nieładne.
Dokładnie to wygląda tak:

16 205/55 = wysokość ściany bocznej 112,75 mm = średnica koła 632 mm
17 205/50 = wysokość ściany bocznej 102,50 mm = średnica koła 637 mm
17 225/45 = wysokość ściany bocznej 101,25 mm = średnica koła 634 mm

Różnica na wysokości opony, a co za tym idzie komfort resorowania, zdecydowanie na korzyść 16 cali. Niby 2-5 mm różnicy na średnicy koła na korzyść 17, ale....łączna różnica na wysokości opony to aż 2 cm.

Zresztą sam nie wiem co zrobić, mam 2 wyjścia:
1) mam 16 felgi zimówki od skody i kupić 16 opony 205/55...albo
2) sprzedać 16 i kupić 17 felgi i założyć 225/45, bo jeżdżę teraz na 18 - po przesiadce na 17 i tak będzie różnica w komforcie.

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

: 9 paź 2018, o 19:19
autor: Łuki_ssuperb
Kamrat jakaś Twoja rodzina?