ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne problemy

Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: Matt »

@leszekmw, to pewnie ja, wrzuć mi na pw, ogarnę w weekend
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: leszekmw »

aaa..no tak..cześć Matt.. :D
prześlij mi na maila swój adres będzie wygodniej.. mwleszek@gmail.com
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: jedrek1980 »

Gdyby ktoś się nadal zastanawiał to napiszę że do felgi 18 8j wchodzi na styk ET 32
Awatar użytkownika
Lipek85
Posty: 1
Rejestracja: 20 maja 2019, o 09:19
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Marki

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: Lipek85 »

Ogonczyk
Posty: 151
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: Ogonczyk »

Mam do Was pytanko. Ja cenie sobię komfort, więc jakiekolwiek drżenia itp, to mnie nie interesuje. Wygląd na drugim miejscu.
Mam teraz oryginalne 17 cali Skody i jest git. Jednak bardziej, ze wględu na komfort lubię sobie polatać na 16-tkach (więcej gumy).
z tymi stalowymi, ciągle po jakimś czasie sie pojawiaja drgania i dlatego chcć kupić aluski.
Jedyne fajne dla mnie oryginalne - to Skodowskie Moon 16 cali- 930 zeta za sztukę w Żagiel auto po 747zł)
Moge kupić np .: Borbet (bo pasują z wyjątkiem otworu centrującego) po 500 zeta za sztukę, ale ma szeroki otwór centrujący i trzeba dołożyć pierścienie.
I pytanie:
- czy pierścienie mogą być przyczyną ew. drgań?- nawet teoretycznie?
Wiem, mam inne auta i mam pierścienie i nie ma drgań, ale te Skody, jakieś wrażliwe są.
Czy po prostu się nie pie...ć i kupić nieco drożej oryginały- bo na aluskach orybinalnych idzie jak po sznurku i nie ma mowy o drganiach.
dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: marioti »

W zasadzie odpowiedziałeś sobie sam.
Otwór centrujący jest tylko po to aby sobie ułatwić montaż felgi. Całe obciążenie przejmują śruby, które same centrują koło na piaście.

W seacie mam felgi alu z plastikowymi pierścieniami centrujacymi. Felgi mają już z 6-lat, nie ma żadnych drgań, a gdyby pierścienie przejmowały jakiekolwiek obciążenia, to już dawno zniszczyły by się.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: whity »

Plastikowe pierścienie centrujace to normalna rzecz
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: leszekmw »

marioti pisze:W zasadzie odpowiedziałeś sobie sam.
Otwór centrujący jest tylko po to aby sobie ułatwić montaż felgi. Całe obciążenie przejmują śruby, które same centrują
:lol: :lol: :lol:
ale herezje...
a potem lud czyta takie rzeczy i powtarza jeden drugiemu...
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: marioti »

Z nerwa poszedłem i zrobiłem test. W obu przednich kołach zdjąłem pierścienie centrujące i spowrotem założyłem koła. Przejechałem się po mieście a potem na trasę szybkiego ruchu. Do 130 km/h (ograniczenia samej trasy), nie pojawiły się żadne "obce" dźwięki w porównaniu do normalnej jazdy. Auto mam od 8-lat więc jego "dźwięki" znam dość dobrze.

Pierścieni nie mierzyłem ale różnica jest spora bo mają grubość ok. 8mm. Koła alu 16" na gumach 205/55

Zatem, skoro masz wiedzę, to się nią podziel,
śmiać się z innych to każdy potrafi
Ogonczyk
Posty: 151
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: Ogonczyk »

Sorry, że sobie Ktoś zadał tyle trudu, żeby zdjąć koło i polatać po mieście. Ale wydaje mi się, a jestem laikiem, choć znam się na fizyce, że dłuższa jazda bez takiego pierścienia mogłaby w końcu ściąć śruby.
Z tym pieścieniem jest tak, że do układu piasta- koło, dochodzi trzeci element- przecież taki pieścien z plastiku może nie być równy (Idealnie). A może to bez znaczenia?
Pewnie bez istotnego znaczenia...
Ogonczyk
Posty: 151
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: Ogonczyk »

Koła alu 16" na gumach 205/55
hmm, to Ty też latasz na 16kach?
Ja mam teraz z powrotem 17 ki- prowadzi się super, ale syn mi na szyję narzeka...
Co z tego, że ładnie wygląda i dobrze sie prowadzi, jak komfort kiepski...
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: marioti »

16-tki z pierścieniami mam w seacie. Kurczak ma 16-tki na zimę a lato 18. Dla mnie, 18 lepsze, ale co kto lubi
Co do pierścienia, nie sądzę żeby on przenosił jakiekolwiek istotne siły, bo ten plastik to już dawno szlag by trafił
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: CLO27 »

auto bez pierścieni jest jak na plastelinie...jak ktoś nie czuje różnicy to polecam nie wsiadać za kółko...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: marioti »

Peugeot 407 V6 240KM, felga pełna, bez otworu centrującego. A tutaj akcja wymiany opony i wyważanie takiej feli https://www.youtube.com/watch?v=8BLXbtT3E5Y

Wiele starszych terenówek też nie ma otworu centrującego, np. Land Cruiser J8 (1989-1997)
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: leszekmw »

marioti nie chce mi sie czytać całego tematu więc nie wiem czy pisałeś coś o tych felgach....
wyważ jeszcze raz koła . tylko pilnuj żeby nie wyważał na pierścieniach .. czyli żeby założył stożek centrujący od strony zewnętrznej felgi .
zmień pierścienie . mogły sie zdeformować lekko przez okres użytkowania.
sprawdź czy koła nie maja bicia , zarówno felgi jak opony..czasami nawet niewielki bicie felgi powoduje rezonans.

dość grube masz te pierścienie..zazwyczaj producenci felg starają sie robić tak felgę żeby nie było potrzeby montować aż tak grubych.. , tu nasuwać sie może teza ze masz źle dobrane felgi ponieważ generalnie średnica otworów grup vw/opel/reno jest dość zbliżona i większość producentów felg stara sie dopasowywać "swój" otwór centralny tak żeby był zbliżony do grupy vw i podobnym , po to własnie żeby ten pierścień nie był za gruby .
sprawdź et felg to bardzo ważny parametr , sprawdź czy na pewno mają dobry rozstaw śrub bo różne cuda już widziałem.. :twisted: , choć to pewnie będzie nie to..

pracuję w wulkanizacji 23 lata.
ODPOWIEDZ