ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne problemy

Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 410
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: jedrek1980 » 31 maja 2019, o 16:43

http://www.elektrony.cz/cs/alu-kola/kon ... 541&page=4
Zobacz na tej stronie tu wybierasz auto i jest w uj felg

Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1759
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 290/400

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: Matt » 31 maja 2019, o 21:41

@leszekmw, to pewnie ja, wrzuć mi na pw, ogarnę w weekend

Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 2641
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: leszekmw » 1 cze 2019, o 07:38

aaa..no tak..cześć Matt.. :D
prześlij mi na maila swój adres będzie wygodniej.. mwleszek@gmail.com

Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 410
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: jedrek1980 » 22 cze 2019, o 09:57

Gdyby ktoś się nadal zastanawiał to napiszę że do felgi 18 8j wchodzi na styk ET 32

Awatar użytkownika
Lipek85
Posty: 1
Rejestracja: 20 maja 2019, o 09:19
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Marki

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: Lipek85 » 7 lip 2019, o 19:53


Ogonczyk
Posty: 144
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: Ogonczyk » 15 sie 2019, o 12:38

Mam do Was pytanko. Ja cenie sobię komfort, więc jakiekolwiek drżenia itp, to mnie nie interesuje. Wygląd na drugim miejscu.
Mam teraz oryginalne 17 cali Skody i jest git. Jednak bardziej, ze wględu na komfort lubię sobie polatać na 16-tkach (więcej gumy).
z tymi stalowymi, ciągle po jakimś czasie sie pojawiaja drgania i dlatego chcć kupić aluski.
Jedyne fajne dla mnie oryginalne - to Skodowskie Moon 16 cali- 930 zeta za sztukę w Żagiel auto po 747zł)
Moge kupić np .: Borbet (bo pasują z wyjątkiem otworu centrującego) po 500 zeta za sztukę, ale ma szeroki otwór centrujący i trzeba dołożyć pierścienie.
I pytanie:
- czy pierścienie mogą być przyczyną ew. drgań?- nawet teoretycznie?
Wiem, mam inne auta i mam pierścienie i nie ma drgań, ale te Skody, jakieś wrażliwe są.
Czy po prostu się nie pie...ć i kupić nieco drożej oryginały- bo na aluskach orybinalnych idzie jak po sznurku i nie ma mowy o drganiach.
dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
marioti
Posty: 713
Rejestracja: 30 gru 2017, o 11:56
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: marioti » 15 sie 2019, o 15:12

W zasadzie odpowiedziałeś sobie sam.
Otwór centrujący jest tylko po to aby sobie ułatwić montaż felgi. Całe obciążenie przejmują śruby, które same centrują koło na piaście.

W seacie mam felgi alu z plastikowymi pierścieniami centrujacymi. Felgi mają już z 6-lat, nie ma żadnych drgań, a gdyby pierścienie przejmowały jakiekolwiek obciążenia, to już dawno zniszczyły by się.

Awatar użytkownika
whity
Posty: 14854
Rejestracja: 23 sty 2015, o 17:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: whity » 15 sie 2019, o 21:49

Plastikowe pierścienie centrujace to normalna rzecz
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)

Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 2641
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: leszekmw » 17 sie 2019, o 09:27

marioti pisze:W zasadzie odpowiedziałeś sobie sam.
Otwór centrujący jest tylko po to aby sobie ułatwić montaż felgi. Całe obciążenie przejmują śruby, które same centrują
:lol: :lol: :lol:
ale herezje...
a potem lud czyta takie rzeczy i powtarza jeden drugiemu...

Awatar użytkownika
marioti
Posty: 713
Rejestracja: 30 gru 2017, o 11:56
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: marioti » 17 sie 2019, o 11:43

Z nerwa poszedłem i zrobiłem test. W obu przednich kołach zdjąłem pierścienie centrujące i spowrotem założyłem koła. Przejechałem się po mieście a potem na trasę szybkiego ruchu. Do 130 km/h (ograniczenia samej trasy), nie pojawiły się żadne "obce" dźwięki w porównaniu do normalnej jazdy. Auto mam od 8-lat więc jego "dźwięki" znam dość dobrze.

Pierścieni nie mierzyłem ale różnica jest spora bo mają grubość ok. 8mm. Koła alu 16" na gumach 205/55

Zatem, skoro masz wiedzę, to się nią podziel,
śmiać się z innych to każdy potrafi

Ogonczyk
Posty: 144
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: Ogonczyk » 17 sie 2019, o 16:53

Sorry, że sobie Ktoś zadał tyle trudu, żeby zdjąć koło i polatać po mieście. Ale wydaje mi się, a jestem laikiem, choć znam się na fizyce, że dłuższa jazda bez takiego pierścienia mogłaby w końcu ściąć śruby.
Z tym pieścieniem jest tak, że do układu piasta- koło, dochodzi trzeci element- przecież taki pieścien z plastiku może nie być równy (Idealnie). A może to bez znaczenia?
Pewnie bez istotnego znaczenia...

Ogonczyk
Posty: 144
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: Ogonczyk » 17 sie 2019, o 16:55

Koła alu 16" na gumach 205/55
hmm, to Ty też latasz na 16kach?
Ja mam teraz z powrotem 17 ki- prowadzi się super, ale syn mi na szyję narzeka...
Co z tego, że ładnie wygląda i dobrze sie prowadzi, jak komfort kiepski...

Awatar użytkownika
marioti
Posty: 713
Rejestracja: 30 gru 2017, o 11:56
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: marioti » 17 sie 2019, o 17:51

16-tki z pierścieniami mam w seacie. Kurczak ma 16-tki na zimę a lato 18. Dla mnie, 18 lepsze, ale co kto lubi
Co do pierścienia, nie sądzę żeby on przenosił jakiekolwiek istotne siły, bo ten plastik to już dawno szlag by trafił

Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9737
Rejestracja: 24 lis 2015, o 00:51
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 350 KM/435NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: CLO27 » 18 sie 2019, o 17:08

auto bez pierścieni jest jak na plastelinie...jak ktoś nie czuje różnicy to polecam nie wsiadać za kółko...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
SIII + kuń + ZJ grand + duster :)

Awatar użytkownika
marioti
Posty: 713
Rejestracja: 30 gru 2017, o 11:56
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM

Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble

Post autor: marioti » 18 sie 2019, o 21:14

Peugeot 407 V6 240KM, felga pełna, bez otworu centrującego. A tutaj akcja wymiany opony i wyważanie takiej feli https://www.youtube.com/watch?v=8BLXbtT3E5Y

Wiele starszych terenówek też nie ma otworu centrującego, np. Land Cruiser J8 (1989-1997)

ODPOWIEDZ