vulture30 pisze:Czyli w bajcie 18 da się namieszać vcdsem nie da się wpisać z powrotem poprzedniej wartości?
Tak. W bajcie 18, kiedy masz wybrane 00, są przypisane w odpowiednich komórkach pamięci wartości które wyjście za co odpowiada.
Jednocześnie w innym obszarze pamięci zdefiniowana jest tabelka z innymi możliwymi pojazdami z parametrami - np. nie wiem 01 = Golf 6
Teraz zmieniając w bajcie 18 wartość z 00 na 01, nadpisujemy "wykonawcze" komórki pamięci wartościami z Golfa. Więc 00 = 01.
Zmieniając z 01 na 00 nic to nie da, bo oba obszary pamięci są takie same. Więc aby wrócić do wartości wyjściowych trzeba albo znaleźć gdzie nasz konkretny samochód jest w tabelce, sprawdzając po kolei wszsytkie możliwe kombinacje kodowań.
Często zdarza się tak, że tabelki są różne dla różnych sterowników - różniących się końcówką numeru części. Wtedy VCDS pokazuje głupoty.
Jeszcze częściej jest tak, że naszego samochodu nie ma w tabelce i rozwiązaniem tego problemu jest podpięcie ODISa i uruchomienia funkcji prowadzonej - wymiana bordnetza.
Ostatnim jej elementem jest wybór pojazdu i setupu świateł. Więc ODIS przy ustawionym bajcie 00 wpisuje z serwera lub bazy danych prawidłowe wartości.
Innym sposobem jest użycie VAG Can Pro, lub ODIS Engineering i wpisanie wartości ręcznie na podstawie chociażby VAG Helper.
To wszystko jest do zrobienia, tylko trzeba mieć sprzęt i wiedzę.
A w ASO to tylko się wymienia na nowe.
Zapytaj na jakiej podstawie twierdzą, że uszkodzony? Zmień ten serwis na inny.