Strona 73 z 78

Re: Zawieszenie

: 2 sty 2018, o 16:34
autor: zyga
Jutro instalacja B14, a póki co wygląda to tak... Wysoko.
http://s10.ifotos.pl/img/s1jpg_qxsqqxw.jpg

Re: Zawieszenie

: 2 sty 2018, o 17:17
autor: CLO27
kozica :mrgreen:

Re: Zawieszenie

: 2 sty 2018, o 18:12
autor: TomkeN
Cześć,
Panowie zwracam się do Was z problemem zawieszenia w mojej S2 przedlift sedan. Otóż kupiłem ten samochód kilka miesięcy temu z widocznymi kołami z oponami 225/45/18. Zawieszenie jakie jest w nim zamontowane to ST Suspension "ST 23282036, czyli obniżenie o 35 mm od serii." (cytat od dystrybutora ST Suspension Polska, do którego zwróciłem się o zidentyfikowanie tego zawieszenia). Tylne koła mają wyraźne kąty negatywne (/-\) przez co opony są mocno zjechane od wewnętrznej strony. Poprzedni właściciel robił zbieżność i geometrię ale diagnosta rzekomo powiedział mu, że tak musi być... (pozostawiam to bez komentarza). Obecnie mam założone koła stalowe 16" na których kątów nie ma ale auto siedzi za nisko. Sprawa ma się tak, że jadąc w cztery osoby przy nierówności takiej jak źle osadzona studzienka kanalizacyjna zdarzyło mi się przyłożyć. Na letnich, na których nie jeździłem zbyt długo nie przypominam sobie aby o coś zahaczył.
Dochodząc do sedna sprawy czy jest taka możliwość aby takiego zawieszenia nie dało się dobrze ustawić? felga 18'' z oponą 225/45/ mieści się jeszcze w rekomendowanych kołach producenta. Na lato czeka mnie wymiana opon na nowe (zimówki być może też ze względu na rozmiar) ale z tego co przyglądałem się nadkolom kiepsko widzę miejsce na "wyprostowanie" tych kół. Nigdy wcześniej nie miałem samochodu z obniżonym zawieszeniem dlatego jestem trochę wkurzony przez co bardzo mocno chodzi mi po głowie wywalenie tego zawieszenia ponieważ to nie tylko ma wyglądać. Jak przeglądam auta forumowiczów o obniżonych zawieszeniach to nawet -40mm (CLO) czy kolega wyżej b_easy to wszystko wygląda jak należy.
Będę wdzięczny za wszelkie porady!
LINK DO FOTKI: https://zapodaj.net/2cde227b0c721.jpg.html

Re: Zawieszenie

: 2 sty 2018, o 19:35
autor: gachul
dziwna sprawa... a wg. jakich nastaw ustawiali te zbieżność??? musza wg. zawiasu sportowego bo inaczej sie nie uda.. Nie moga obnizonego zawiasu ustawiac po nr. vin!!!! a tak łajzy w ASO kombinuja bo jest najwygodniej

Re: Zawieszenie

: 2 sty 2018, o 20:07
autor: TomkeN
gachul pisze:dziwna sprawa... a wg. jakich nastaw ustawiali te zbieżność??? musza wg. zawiasu sportowego bo inaczej sie nie uda.. Nie moga obnizonego zawiasu ustawiac po nr. vin!!!! a tak łajzy w ASO kombinuja bo jest najwygodniej
Według jakich nastaw ustawiali nie wiem ponieważ było to robione przez poprzedniego właściciela. Jechanie teraz na stalowych kołach na zbieżność chyba jest bez sensu bo kątowo wygląda to dobrze ale siedzi za nisko. Zastanawiam się czy wymiana samych sprężyn jest możliwa w takim zestawie? Zostawiam link do mojego zestawu: http://www.sklep.st-suspensions.com.pl/ ... tdi-3.html

Re: Zawieszenie

: 2 sty 2018, o 20:49
autor: Enriquez
Nie wiem jak jest w Superbie 2, ale w trójce pochylenie kół można regulować wyłącznie z tyłu. Z przodu, im bardziej nisko tym pochylenie większe i jest to naturalne zjawisko. Dlaczego tak jest - nie wiem. Nie mniej jednak obniżenie o 15mm w Sportline mieści się w parametrach, o tyle przód dla kolejnych 15mm wyjeżdża poza skalę nawet tą napisaną dla Sportline. W dwójce zapewne jest bardzo podobnie, ale głowy nie dam sobie obciąć. Nie zmienia to faktu, że na obniżonym zawiasie auto wygląda nawet pomimo negatywu poprawnie. Pytanie jakie masz ET tych kół? Możesz wstawić zdjęcie jak to u Ciebie wygląda?

Re: Zawieszenie

: 3 sty 2018, o 09:10
autor: Grzechu23
Kurde aż ciężko uwierzyć ze przy takim obniżeniu jak na foto, producent deklaruje raptem -35mm os serii :shock:

Obrazek

Re: Zawieszenie

: 3 sty 2018, o 09:12
autor: CLO27
Bardzo podbnie to wygląda u mnie na -40 tylko że koła 19...

Re: Zawieszenie

: 3 sty 2018, o 11:03
autor: Matt
Do tego tu jest troche wyzszy profil opony niz homologowany, przez to przerwa w nadkolu mniejsza

Re: Zawieszenie

: 3 sty 2018, o 11:57
autor: CLO27
Matt pisze:Do tego tu jest troche wyzszy profil opony niz homologowany, przez to przerwa w nadkolu mniejsza
A no właśnie dlatego tak dziwnie to wygląda

Re: Zawieszenie

: 3 sty 2018, o 19:16
autor: TomkeN
Enriquez pisze:Nie wiem jak jest w Superbie 2, ale w trójce pochylenie kół można regulować wyłącznie z tyłu. Z przodu, im bardziej nisko tym pochylenie większe i jest to naturalne zjawisko. Dlaczego tak jest - nie wiem. Nie mniej jednak obniżenie o 15mm w Sportline mieści się w parametrach, o tyle przód dla kolejnych 15mm wyjeżdża poza skalę nawet tą napisaną dla Sportline. W dwójce zapewne jest bardzo podobnie, ale głowy nie dam sobie obciąć. Nie zmienia to faktu, że na obniżonym zawiasie auto wygląda nawet pomimo negatywu poprawnie. Pytanie jakie masz ET tych kół? Możesz wstawić zdjęcie jak to u Ciebie wygląda?
ET 46, niestety nie wstawię teraz zdjęcia z widocznymi kątami ponieważ mam założone inne felgi.
CLO27 pisze:Bardzo podbnie to wygląda u mnie na -40 tylko że koła 19...
No właśnie na 19", rozumiem, że masz niższy profil opony ale u Ciebie bardzo ładnie widać całą oponę w nadkolu u mnie z tyłu nie widać.

Decyzję właściwie podjąłem aby podwyższyć auto. Pytanie do doświadczonych w temacie zawiasów - czy istnieje możliwość wymiany samych sprężyn aby go podnieść trochę? Do serii chyba wracaćbym nie chciał ale jeżeli mam podejmować ryzyko, że znowu usiądzie jakoś niekorzystnie to nie wiem.

Dzięki za odpowiedzi!

Re: Zawieszenie

: 3 sty 2018, o 19:28
autor: Enriquez
Ale inne felgi nie zmieniają kątów zawieszenia.

Re: Zawieszenie

: 6 sty 2018, o 18:35
autor: TomkeN
Dzisiaj przyjrzałem się jak to wygląda na 16" kołach i kąt jest zauważalny ale nie aż tak jak przy 18"
Obrazek
Obrazek

Re: Zawieszenie

: 6 sty 2018, o 21:29
autor: JanuszSz
Może ktoś podpowie:
Czy do amortyzatorów B6 spirale https://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Sprezyn ... .09-/24332 będą odpowiednie?
Czy na nasze drogi ni za nisko i twardo?

Re: Zawieszenie

: 6 sty 2018, o 22:03
autor: CLO27
Za nisko nie ale lepszy komfort masz na progresywnych h&r...mialem eibachy i bylo twardziej niz na tych hr...