Zawieszenie

skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: Zawieszenie

Post autor: skodaman »

Rowniez chcialbym obnizyc swego Superba ze standardowego zawieszenia na takie jakie jest w sportpacku. Czy ktos mi moze pomoc i powiedziec jakie dokladnie amorki i sprezyny musze zamowic w skodzie(najlepiej podajcie numery czesci z etki)? Czy brac od skody tylko te sportowe amorki a sprezyny kupowc gdzies indziej, czy brac lepiej caly zestaw? Gdzie mozna kupic te sprezyny o ktorych mowi kolega frytol H&R ?
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Zawieszenie

Post autor: Misiek Fisiek »

Obniżyć możesz samymi sprężynami. Firmy sprzedające H&R znajdziesz w necie. Jedna jest w Łodzi, inna w Gdańsku. Koszt samych sprężyn to ok 1100. Do tego robocizna + kompletna geometria co daje jakieś 2 kafle.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
ddga
Posty: 70
Rejestracja: 4 paź 2010, o 13:22
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 298KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie

Post autor: ddga »

Jak chcesz usztywnić zawieszenie i nie obniżać to wymień tylko amory. Ja tak zrobiłem i zamieniłem amory na koni FSD(sprężyny seryjne). Teraz zupełnie inaczej zachowuje się superb w zakretach a komfort praktycznie jest ten sam i mi to akurat pasuje. Poczytaj o koni FSD
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Zawieszenie

Post autor: frytol »

skodaman, kupując cokolwiek H&R-a w Polsce przepłacisz i to sporo. Ja moje brałem z Niemiec: http://www.autoteilemann.de" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeżeli kompletujesz cały zawias (sprężyna+amor) to ja polecę Ci zestaw H&R -40mm i do tego Bilstein B6 (dobre ceny w Polsce ma MTS Bilstein - http://www.mts24sklep.pl" onclick="window.open(this.href);return false;)

Sprężyny: ~180euro z wysyłką
Montaż (z geometrią): 450pln netto
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: Zawieszenie

Post autor: adriand »

ddga pisze:Jak chcesz usztywnić zawieszenie i nie obniżać to wymień tylko amory. Ja tak zrobiłem i zamieniłem amory na koni FSD(sprężyny seryjne). Teraz zupełnie inaczej zachowuje się superb w zakretach a komfort praktycznie jest ten sam i mi to akurat pasuje. Poczytaj o koni FSD
Zaciekawiłeś mnie tym
Ja właśnie dokładnie myślę o usztywnieniu zawieszenia
a obniżenie jest jakby rzeczą wtórną

Czy to jest to rozwiązanie i takie są koszty?
http://allegro.pl/koni-fsd-amortyzatory ... 35641.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Możesz coś więcej napisać
skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: Zawieszenie

Post autor: skodaman »

Ok. dzieki. A jak się ma sportowy zestaw od skody? Czy w tym zestawie są również krótsze sprężyny i sztywniejsze amorki(może ktoś podać numery z etki do takiego zestawu)?
Czyli gdybym sobie kupił krótsze sprężyny np. te H&R i zostawil oryginalne amorki to Superb by trochę usiadł ale komfort został by ten sam? Czy przy pełnym zestawie tzn. sprężyny H&R i np BilsteinB6 lub Koni FSD auto było by bardzo twarde i mniej komfortowe czy w sumie nawet dobrze by na takim zestawie się jeździło? Chodzi mi o to by w miarę jakiś komfort z jazdy był a nie trzepalo jak przy jeździe taczka :)
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: gachul »

ja tak chce na wiosne zrobić że zostawie ori amory a spręzyny chyba założe Eibachy pro-kit 30. Z opini użytkowników są nieco bardziej komfortowe niż H&R. Nie warto inwestować w ori sportowe spręzyny bo są drogie . ok. 1700 zł
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Zawieszenie

Post autor: Misiek Fisiek »

A nie wiesz o ile te Eibachy obniżają auto? Bo H&R obniżają o 40 mm od serii czyli od 4x4 aż 64 mm.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: gachul »

a są rózne... chyba od 10 do 40. Ja kombinuje tak 30
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
ddga
Posty: 70
Rejestracja: 4 paź 2010, o 13:22
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 298KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie

Post autor: ddga »

adriand pisze:
ddga pisze:Jak chcesz usztywnić zawieszenie i nie obniżać to wymień tylko amory. Ja tak zrobiłem i zamieniłem amory na koni FSD(sprężyny seryjne). Teraz zupełnie inaczej zachowuje się superb w zakretach a komfort praktycznie jest ten sam i mi to akurat pasuje. Poczytaj o koni FSD
Zaciekawiłeś mnie tym
Ja właśnie dokładnie myślę o usztywnieniu zawieszenia
a obniżenie jest jakby rzeczą wtórną

Czy to jest to rozwiązanie i takie są koszty?
http://allegro.pl/koni-fsd-amortyzatory ... 35641.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Możesz coś więcej napisać
Tak to te. Ja kupiłem tu: http://www.3rajder.com.pl/os/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena była podobna i nie żałuje wydanej kasy bo auto zachowuje się tak jak opisują działanie koni FSD. Jak równo i zakręty to sztywny a jak nierówność i dziury to robia sie miększe(oczywiscie wszystko w czasie rzeczywistym). Zobaczymi ja z trwałoscią(ja na razie to 10k km). Superb to nie sportowiec i to był dla mnie najlepszy kompromis.
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 284
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 460 KM / 550 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Zawieszenie

Post autor: KriSSo »

frytol pisze:Jeżeli kompletujesz cały zawias (sprężyna+amor) to ja polecę Ci zestaw H&R -40mm i do tego Bilstein B6 (dobre ceny w Polsce ma MTS Bilstein - http://www.mts24sklep.pl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Dlaczego polecacie Bilsteinba B6, czyli amortyzator o standardowej długości (który się do gleby kompletnie nie nadaje) chcecie zakładać do krótkiej, sportowej sprężyny? A potem się czyta, że Bilstein krótko żyje, że wylewa przedwcześnie itd. Przecież po to jakiś Fritz wymyślił i zaprojektował B8, by go z krótką sprężyną montować. Całe pełne kity, Bilsteina B12, czy Eibacha B12 Pro Kit, są zestawami w kompletach z B8.
B6 to ojcu bym na serię założył, żeby nieco pewniej się samochód prowadził, a nie do gleby, Chryste.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Zawieszenie

Post autor: frytol »

KriSSo, masz rację, chodziło mi oczywiście o B8, które jest krótsze niż seryjny amortyzator, tylko nie wiem czemu kojarzyłem, że to B6 ;)
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: Zawieszenie

Post autor: Misiektt »

A do tych FSD jakie sprężynki można założyć myślę cały czas co u mnie zakombinować ale cholera nie znam się na tym za bardzo :) Mówię szczerze :)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Zawieszenie

Post autor: Misiek Fisiek »

Nie mam przekonania co do takich wynalazków (koni FSD). Niedawno miałem okazję jechać autem z pneumatyką i zauważyłem tyle, że po dziurach i tak pomykałem w trybie "dynamic" (sztywne zawieszenie) bo na "comfort" bujało autem jak kufrem rybackim.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
SuperB
Posty: 33
Rejestracja: 25 paź 2011, o 21:30
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Lokalizacja: opolskie

Re: Zawieszenie

Post autor: SuperB »

Zuber pisze:Nie mam przekonania co do takich wynalazków (koni FSD). Niedawno miałem okazję jechać autem z pneumatyką i zauważyłem tyle, że po dziurach i tak pomykałem w trybie "dynamic" (sztywne zawieszenie) bo na "comfort" bujało autem jak kufrem rybackim.

Zależy co to za auto i jak bardzo "pneumatyczne" jest to pneumatyczne zawieszenie. Ujeżdżałem A6 i A8 na pneumatyce i nie ma tam takich problemów. Poza tym masz tryb automatyczny, gdzie zawieszenie dostosowuje swoje parametry w zależności od prędkości i podłoża.

Też zastanawiam się nad zmianą zawiasu z Superbie, oryginał jest strasznie miękki plus wysoko siedzi auto. Myślałem o ori sportowym, ale cena w ASO (ok. 4000) mocno zniechęca, za tyle dostaje się dobry gwint. Spróbuję albo "taniego gwintu" (1000-2000), albo sprężyn -30 lub -35 (do 1000).
ODPOWIEDZ