Zawieszenie

Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Zawieszenie

Post autor: Zaj007 »

Z mojej wiedzy i doświadczenia wynika, że sama zmiana sprężyn na sztywniejsze to kiepski pomysł. Siła tłumienia amortyzatora powinna być dostosowana do sztywności sprężyny.
W Superbie (jak u większości VAGów) amortyzatory wydają mi się bardzo "watowate". Trochę na nich pojeżdżę i poszukam czegoś mocniejszego. Sprężyny zostają seryjne.

Te FSD traktuję z przymrożeniem oka. Jakoś nie mam przekonania aczkolwiek opinie są dobre. Ponoć jest problem jak jedną stroną auto jedzie po dziurach drugą po równym. Wtedy powstaje różnica w sztywności.
Obrazek
dekard
Posty: 63
Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Poznań

Re: Zawieszenie

Post autor: dekard »

Panowie zastanawiam się nad wymianą kompletu amory+sprężyny. Mierzę w KYB excel-g i ale zastanawiają mnie dopiski katalogowe pt. "dla pojazdów z wyposażeniem na trudne warunki drogowe" - co przez to rozumieć? Czy to pakiet na polskie drogi? Jak zmienia się charakterystyka takiego amora w porównaniu do standardowego? Co jeszcze przy okazji wymienić?(jakieś gumy, odboje?)
Qbek
Posty: 64
Rejestracja: 26 cze 2012, o 23:03
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Zawieszenie

Post autor: Qbek »

No i miarka się przebrał... :evil: po 2,5 miesiąca i przejechanych 15kkm. Wróciłem właśnie z "jazdy próbnej" wypożyczonym dla żony Swiftem i jestem załamany zawiasem w S2. Toż to jakiś dryfujący jacht! w porównaniu do tego prawie gokarta ;) 1.7 na blacie i trzymał się jak przyklejony, ładnie wybierając nierówności na DTŚce. Jutro jadę do ASO gadać o modzie zawieszenia. Mam nadzieję, że amory z wersji sport wystarczą.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zawieszenie

Post autor: rezon »

Jak będziesz wymieniał amorki to i sprężyny warto na sztywniejsze. Ja wstawiałem dodatkowe do tyłu w Outlanderze z tej firmy http://mad-suspension.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; są w katalogu również do Superba.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Zawieszenie

Post autor: dato »

Qbek pisze:No i miarka się przebrał... :evil: po 2,5 miesiąca i przejechanych 15kkm. Wróciłem właśnie z "jazdy próbnej" wypożyczonym dla żony Swiftem i jestem załamany zawiasem w S2. Toż to jakiś dryfujący jacht! w porównaniu do tego prawie gokarta ;) 1.7 na blacie i trzymał się jak przyklejony, ładnie wybierając nierówności na DTŚce. Jutro jadę do ASO gadać o modzie zawieszenia. Mam nadzieję, że amory z wersji sport wystarczą.
Nie bierz qźwa tych amorów "sport" ze skody... Poproś ładnie Lec'a, to Ci opowie dlaczego...
skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: Zawieszenie

Post autor: skodaman »

Wszędzie chwalą amorki KYB, ale z tego co widzę to w katalogu KYBa dla SII amortyzatory Ultra-SR są tylko do przodu, na tył KYB dla SII ma tylko Excel-G, dlaczego nie ma Ultra-SR na tył? A może są?Czy naprawdę Ultra-SR będą odpowiadały B6?
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Zawieszenie

Post autor: dato »

W sprawie B6 pogadaj ze sjakiem. Jak nie, bierz Koni FSD.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Odp: Zawieszenie

Post autor: Misiek Fisiek »

A po co kombinować z kb? Bierz b6 będziesz miał najlepsze co jest. Nie są przecież takie drogie.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: sjak »

KYB są dobrymi, trwałymi amortyzatorami. Ale jeśli zależy Ci na prowadzeniu się auta, to nie jest dobry wybór.
Qbek
Posty: 64
Rejestracja: 26 cze 2012, o 23:03
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Zawieszenie

Post autor: Qbek »

Zobaczymy co powie serwis, bo auto jest:
- na gwarancji
- w wynajmie długoterminowym.
Na pewno obecny stan rzeczy nie jest do zaakceptowania! Gdybym wiedział to, co wiem teraz, od razu kupiłbym pakiet sportowy, czy jak to się tam nazywa...
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 942
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: Zawieszenie

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 18:41 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Odp: Zawieszenie

Post autor: Misiek Fisiek »

Będą różne wyniki u różnych osób. 4x4 tylko w wersji 3,6 występował w wydaniu sportowym. W pozostałych wersjach silnikowych tego nie było. I z tego co mi wiadomo nikt na forum takiego nie ma.

Odległość w osce będzie na 18' jakieś 65 cm.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Qbek
Posty: 64
Rejestracja: 26 cze 2012, o 23:03
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Zawieszenie

Post autor: Qbek »

No i doopa! Dopóki auto jest na gwarancji, nie ma możliwości zaingerować w zmiany w zawieszeniu. Jedyne wyjście, to zmiana kompletnego zawiasu na "sportowe"... Załamka :cry:
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: sjak »

Co oni Ci pitolą? Amortyzator jest elementem eksploatacyjnym. To tak jakbyś przez okres gwarancji nie mógł wymienić klocków.

edit: wielkość liter
Ostatnio zmieniony 7 wrz 2012, o 13:05 przez sjak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Zawieszenie

Post autor: dato »

Tak jest najlatwiej spuscic Klienta do kanalu... :(
Powiedz, ze placisz gotowka :lol:
ODPOWIEDZ