Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Awatar użytkownika
pstrykacz
Posty: 202
Rejestracja: 23 mar 2013, o 22:06
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Marek
Lokalizacja: Tychy ST

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: pstrykacz »

A nie ma ten Osram 5000K ?

Faktycznie ma 4800K, sprawdziłem na ich stronie :D
Marek.
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: panki888 »

Zrobiłem fotki soczewek w miarę tak jak umiałem.
Zobaczcie dwie soczewki jedna prawa czysta jak kryształ, a druga zabrudzona według mnie.
Ogólnie zauważcie że ta zabrudzona ma już inny kolor tzn. żarnik już na wykończeniu pewnie?
Co sądzicie o tej soczewce chciałem to jakoś wyczyścić ale jeszcze gorzej zrobiłem?
Zamierzam żarniki wymienić. Czy jest sens po wymianie żarników jakoś to czyścić czy ja jestem
przewrażliwiony?
Obrazek
Obrazek
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: panki888 »

To zabrudzenie olac?
Pomazana ta soczewka
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: kamracik »

Jak już było pisane, jeśli nie widzisz różnicy i nie przeszkadza Ci to podczas jazdy to bym olał. Bez wyjęcia sobie lampy i jej porządnego przeczyszczenia to można tylko sobie pogorszyć sytuację :) W momencie kiedy będziesz miał 50% bo będzie tak zakurzona, wtedy bym się martwił, a tak to niech sobie paruje w spokoju :mrgreen:
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: panki888 »

Chcialbym wyjac ta soczewke ale trzeba rozklejac lampe
To nielada wyzwanie ja potem zklic.lepiej gola uzywke kupic chyba
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: panki888 »

Na jednym po prostu widać że już troszkę pod czerwień bije.
Ale sam nie wiem czy przez tą zasyfioną soczewkę gorzej nie świeci.
andriu21tg
Posty: 107
Rejestracja: 28 mar 2013, o 13:30
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: BMW F25
Lokalizacja: Tarnogórskie Szosy OCP

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: andriu21tg »

W xenonach palniki??? Hehe ..dzwoni ale nie w tym kościele. .
mirasek
Posty: 46
Rejestracja: 23 maja 2014, o 17:56
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Lokalizacja: Oberschlesien

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: mirasek »

s-e-b-e-b pisze:
andriu21tg pisze:W xenonach palniki???
a co jest w xenonach jak nie palniki ?
Jak to co! Świeczki bo zenony świecą :D
andriu21tg
Posty: 107
Rejestracja: 28 mar 2013, o 13:30
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: BMW F25
Lokalizacja: Tarnogórskie Szosy OCP

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: andriu21tg »

Xenon to lampa wyładowcza, a każda lampa wyładowcza składa się z elektrod oraz bańki wypełnionej pierwiastkami ziem rzadkich ( dla laika potocznie gaz xenonowy)- odpowiednia proporcja tych gazów wpływa na temp. barwową źródła, a temp.barwowa rośnie w czasie użytkowania przy jednoczesnym spadku ilości wytwarzanego światła(lm).. Więc nie może w ksenonach być Palnik bo to jak powiedzieć że w aucie znajduje się samochód..
Co do źródeł żarowych halogenowych na ich strumień w 95% wpływa konstrukcja skrętki- im cieńsza tym opór jest mniejszy tym mamy więcej lm ,im skrętka jest grubsza tym opór większy tym lm mamy mniej. Wiadomo że możemy zastosować podwójną skrętkę nawet potrójną ale to domena źródeł medycznych. Osram miał b. duży problem z jakością w początkach produktu NB, lata 2005/2007 później wprowadzono kilka zmian wydłużając ich żywotność prawie 2x. czyli ok 250/300h. Standardowy halogen ma ich 600/800h, wersja Day&Light ma ich ok 1000h( źródło przeznaczone przede wszystkim na rynek Skandynawski). Od strony użytkowej na żywotność źródła (każdego prócz LED)w 90% ma ilość włączeń i wyłączeń, kolejne to napięcie, oraz takie kuriozum jak higiena montażu. Bańka ze źródła halogenowego rozgrzewa się do temp. ok 250C w przypadku kiedy brudną lub tłustą ręką łapiemy za bańkę na szkle w momencie pracy tworzy się soczewka ale to was pewnie nie interesuje.. Co do temp.barwowej ktoś tu pisał prawdę mianowicie im idziemy wyżej 4800K wówczas idziemy w Fiolet(nadfiolet) - wygląda może i fajnie ale wzrok masakruje okropnie - nic nie widać. W PL dopuszczalną max temp.barwową wg.ECE, jest 4800K/5000K każda wartość powyżej wg.prawa jest niedopuszczalna..
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13594
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: Enriquez »

Piękny wywód, tylko nie napisałeś jak Twoim zdaniem poprawnie nazwać źródło światła stosowane w lampach ksenonowych?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
andriu21tg
Posty: 107
Rejestracja: 28 mar 2013, o 13:30
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: BMW F25
Lokalizacja: Tarnogórskie Szosy OCP

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: andriu21tg »

lampy ksenonowe
palnik ksenonowy
byle nie używać stwierdzeń typu: w xenonach są palniki, :)
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13594
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: Enriquez »

w lampach ksenonowych są palniki ksenonowe
co to za problem, że ktoś to skraca?
tu nie politechnika ani filologia polska
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: panki888 »

To jest zwykle forum i nie zawsze używa się tu może fachowego języka ale każdy wie o co chodzi.
Temat dość stary al widzę że kolega uświadomił że żaden palnik i już.
Pozdr
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: rezon »

andriu21tg pisze:Xenon to lampa wyładowcza...
dziękujemy za niezwykle fachowy wywód. jeszcze jakby kolega wyjaśnił jak nazywa się element świetlny to będziemy wdzięczni. W lampie naftowej jest to knot, w lampie żarowej - żarówka, a w lampie ksenonowej? chyba jednak nazywa się to palnik. To tak jakby powiedzieć, że w aucie jest silnik, a nie samochód. Lampa ksenonowa składa się nie tylko z elektrod i bańki, ale jeszcze odbłyśnika, mocowania, przetwornicy, układu poziomowania, itd.... Można lampę nazywać też reflektorem, zwłaszcza jeśli tak jak w samochodzie występuje skupiony strumień światła. Tak btw na suficie w pokoju masz lampę czy żarówkę?
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
d4ri0
Posty: 57
Rejestracja: 25 sty 2013, o 18:27
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: d4ri0 »

jeśli masz takie różowe światło to może oznaczać , ze soczewka jest na wykończeniu. miałem tak w swojej S1. Myślałem, ze to żarnik albo przetwornica, okazało się, ze soczewka. możesz kupić gołą używkę, ale też dobrze byłoby sprawdzić czy jest ok.
ODPOWIEDZ