Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

tomaszszszsz
Posty: 24
Rejestracja: 9 sie 2016, o 10:47
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: wrocek

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: tomaszszszsz »

westberg, poszukaj sobie testu nimieckiego ADAC na temat night breakerow i innych zarowek. w pigulce: osram night breaker i philips jakistam wygrywaja ranking zarnikow xenonowych leb w leb. nie ma miedzy nimi roznic, pozwalajacych ADAC rzostrzygnac. ALE jedno ADAC mowi: ze te hasla +70% tego i +20m tamtego to nie ma nic z rzeczywistoscia wspolnego.

Zarnik xenonowy ma dawc tak jak napisales gdizes kolo 3000-3220lumenow, jednak nalezy pamietac, ze te lumeny musza przjesc przez:
- odblysnik (ktory moze nie byc juz tak swiecacy lub czysty)
- soczewke (ktora moze byc brudna)
- szybe reflektora (j.w.)
Wiec po drudze lumeny mozna latwo zgubic. Do tego oczywiscie dochodzi temat na ile sama konstrukcja reflektora nam pomaga.

zarnik tez moze byc podrobiony i/lub spieprzony, tzn. moze nie dawac swiatla na droge, tylko na twarz goscia jadacego z naprzeciwka, wiadomo. dlatego IMHO warto trzymac sie tych ww. marek. w tescie ADAC poajwaia sie tez GE i Bosch. WARTO upewnic sie, ze kupujesz NB z pewnego zrodla. slyszalem, ze jeszcze niedawno podrobki roznily sie od oryginalow tym, ze nie przyciagal ich magnes ;] oryginal powinien wytrzymac ok. 2000h.

ja u siebie tez mam osramy NB ale auto mam stare (2008) i od poczatku z problemami (soczewka brudna, brak swiatla na drodze - golf i polo 3 rzucaly go wiecej, inne auta jadace za mna sprawialy, ze rzucalem cien przed seibie!). po wymianie soczewek (rozklejeniu i sklejnieu reflektorow u experta) wygalda to tak:
(ustawienia niestandardowe, dopasowalem tak, aby odwiedcierdlaly co moje oko widzi)
wg goscia, ktory mi wymienial soczewke i zrobil pomiary, teraz daje na droge jakies 1800 lumenow, czyli niewiele wiecej niz 1500 lumenowy halogen. mam jednak szersyz strumien swiatla, bo to jednak xenon.
ja to sobie mierzylem i wyszlo mi
- 33K luxow (nie lumenow) przy reflektorze (dotykajac),
- 1700-2000 luxow (nie lumenow) okolo 2,5 metra od reflektora,
- potem ok 700 luxow (nie lumenow) ok 5m od reflektora itd.
ciezko mi to przeliczyc na lumeny bo nie znam dokladnej powierzchni na ktorej sie rozchodza, bylby za duzy blad poamiru i kicha. on to jakos potrafil zrobic, ze mi powiedzial w lumenach.

acha, przy tych zdjechac jak ponizej, zdaza sie czasem jakies auto z halogenem (!) takie, ze daje wiecej swaitla na droge niz ja ;] zdazaja sie oczywiscie auta z mega mocnym xenonem/ledem (pewnie swieze z salonu), co DALEJ sprawiaja, ze rzucam cien przed siebie! (ale juz mniejszy niz kiedys)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

To jakbym chcial widziec droge to tak:
Uzyskalem ten efekt tylko zmiana ustawien aparatu! To nie jest rzeczywiste zdjecie.
Nie wiem co mialbym zrobic, aby to osiagnac...
Obrazek

Tak wyglada soczewka, juz nowa. Ciekawi mnie - czy normalny jest taki "bialy cien" na reflektorze :P
Obrazek

Obrazek
igorw
Posty: 168
Rejestracja: 11 sie 2014, o 10:37
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Igor
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane

Post autor: igorw »

tomaszszszsz, otrzymujesz Złotą Łopatę!
ODPOWIEDZ