Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: Zaj007 »

I odrazu wiedział co napisać ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: Misiek Fisiek »

Ty coś knujesz ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13600
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: Enriquez »

Proponuję się zapoznać z materiałami z pierwszego semestru mechaniki a nie wypisywać bzdur.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
karmel5
Posty: 7
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 10:22
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Gdynia

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: karmel5 »

oki, napisałem do pospring'u zobaczymy co zaproponują
thx
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: Misiek Fisiek »

Enrycze, ale my nie mamy dostępu do takich materiałów (a przynajmniej ja). Oświeć nas.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13600
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: Enriquez »

Dawno to było, ale było bardzo proste więc się mądrzę :D

Sztywność sprężyny określa wzór:

k = Gr^4/4NR^3

gdzie
G - moduł sprężystości
r - promień drutu
N - liczba zwojów
R - promień sprężyny

G, r jest stałe dla przezwajania sprężyn

Jeżeli ktoś przezwaja sprężynę to albo

zmienia liczbę zwojów N przy tej samej jej średnicy - wtedy zmiana współczynnika jest liniowa

albo zmienia promień sprężyny - wówczas zmiana współczynnika jest funkcją w potędze 3

albo oba na raz...

wówczas

zwiększenie liczby zwojów (czyli ciaśniejsze zwinięcie) albo zwiększenie promienia sprężyny spowoduje, że współczynnik odpowiednio zmaleje

biorąc pod uwagę, że F=kx, czyli x=F/k - zmniejszenie k spowoduje, że przyłożenie tej samej siły spowoduje większe ugięcie sprężyny.

przeciwnie - zmniejszenie średnicy sprężyny i luźniejsze zwinięcie - zmniejszenie liczby zwojów da zwiększenie sztywności sprężyny.

Proste, nie?

Wynika z tego, że Misiek Fisiek miałeś rację.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: Misiek Fisiek »

Chyba zrozumiałem :lol:. Dzięki za wyjaśnienie.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: szms »

Niezłe wywody :lol:
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: sjak »

W końcu rok szkolny się zaczął :lol:
Awatar użytkownika
bar72
Posty: 694
Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: bar72 »

4 rowery po ok 12 kg
48 kg + thule belki(WINGBAR EDGE 5,7KG ) + 4 uchwyty i jeszcze zapas do 75kg ładowność belek do superba THULE 9582 (City Crash zatwierdzone do 75 kg, zgodnie z normą ISO.), wingbar edge ma taką ładowność mocowanie roweru za widelec model 561(3,5kg) ta metodę polecam jak pisałem wcześniej do 140k/h i nie ma najmniejszych problemów jedyny minus koło przednie w bagażniku lub można zastosować uchwyt na jedno koło to opcja dla szybciej jeżdżących , druga opcja model 591 (ok 3,5 kg )cały rower na dachu mniejsza prędkość większe szumy powiedzmy 130k/h nie stanowi problemu montaż roweru zajmie mniej niż 1 min , wygodniejszego montażu nie widziałem . Superb na etapach TDF czy innych jest w stanie przewozić po 10 i więcej rowerów fakt ważą podobnie jak moje ok 6kg ale moim zdaniem to najlepsza metoda przewożenia rowerów , montowanie na hak ma sens jak ktoś juz box na dachu i faktycznie każdy cm bagażnika ma znaczenie , na haku w przypadku więcej jak 2 szt zaczyna się problem jak kolega pisze z zawieszeniem i dochodzi podczas deszczu to zabrudzenia roweru , koszty dobrych uchwytów na hak są nie małe , a montowanie słabej jakości uchwytów nie polecam proszę zobaczyć filmiki co się dzieje z rowerami , gdyby ktoś był zainteresowany THULE proszę pisać :-)
wtedy zawieszenie można modyfikować pod styl jazdy nie pod rowery bo moim zdaniem modyfikacja zawieszenia pod hak na rowery nie bardzo :-) , ale to tylko moje rozważania
4uchwyty 14 kg
belki 5kg
zostaje 51 kg na rowery
9szt wysokiej jakości sprzętu :-)
4szt po 12 kg - da się tym jeździć
3szt po 16 kg - wersja marketowa
rowery powyżej 15 kg nie polecam no chyba ze do downhill/freeride
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13600
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: Enriquez »

szms pisze:Niezłe wywody :lol:
jak sobie przypomnę, że kiedyś umiałem liczyć całki, różniczki, tensory naprężeń i porównam to do tego, co umiem dziś to mi się robi słabo
aczkolwiek nie pamiętam, żebym musiał kiedykolwiek po studiach użyć kalkulatora z sinusami :mrgreen:
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: LMB »

Enriquez pisze:
szms pisze:Niezłe wywody :lol:
jak sobie przypomnę, że kiedyś umiałem liczyć całki, różniczki, tensory naprężeń i porównam to do tego, co umiem dziś to mi się robi słabo
aczkolwiek nie pamiętam, żebym musiał kiedykolwiek po studiach użyć kalkulatora z sinusami :mrgreen:
Stare dobre czasy :lol:. Mam gdzies zarowno arkusz kalkulacyjny do sprezyny, jak i 3 stronicowe wyliczenie sprezyny - jak ktos bedzie chcial, moge wrzucic.

W sierpniu spotkalem sie ze znajomymi ze studio - az 3 z nich zmierza w kierunku profesora, jeden od wydymki - takze ten calki smiga dalej :lol:

Chociaz akurat ja troszke kalkulatora uzywam, I to nie tylko z sinusami. A sprezyny, walki, gwinty, to stety niestety licze juz z poziomu programowego. A czego nie policze to wrzuce do FEA ;).
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: sjak »

Enriquez pisze:
jak sobie przypomnę, że kiedyś umiałem liczyć całki, różniczki, tensory naprężeń ...
czy Ty nas nie obrażasz :?: :lol: :lol: :lol:
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: LMB »

sjak pisze:
Enriquez pisze:
jak sobie przypomnę, że kiedyś umiałem liczyć całki, różniczki, tensory naprężeń ...
czy Ty nas nie obrażasz :?: :lol: :lol: :lol:
Ta zniewaga krwi wymaga :mrgreen:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: sjak »

Ja pamiętam tylko modlitwę ... :

sinus, cosinus, daj Boże 3 minus :D
ODPOWIEDZ