Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

karmel5
Posty: 7
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 10:22
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Gdynia

Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: karmel5 »

Witam,
zamontowałem ostatnio hak do swojego SuperBa Combi. Nie, nie po to by taszczyć przyczepy z gruzem, ale by montować na nim uchwyt na rowery.
Problem jednak z tym, że tył Superba jest dość długi i hak jest dość daleko od tylnej osi, przez co po uwieszeniu 3-4 rowerów mamy dość duży moment siły, który dość dobrze wciska cały tył auta w kierunku ziemi, przez co przy zjeżdżaniu przodem z chodnika, a nawet przy cofaniu z podjazdu do garażu tyłem przy wypłaszczeniu niemal ocieram hakiem o asfalt lub wręcz tłukę nim o asfalt na zeskoku). I to przy niemal pustym bagażniku. Doładowanie bagażnika i jeszcze dociśnięcie go ciężarem spowoduje, że w takich miejscach będę rył tyłem auta o ziemię (oczywiście nie mówię o jeździe normalnie drogą).
W związku z tym chciałbym się Was poradzić czy wzorem Octavii istnieją jakieś możliwości podniesienia zawieszenia tyłu Superba.
Po forach wynalazłem bowiem podkładki dystansowe pod amortyzatory tylne do Octavii (są nawet na Allegro) ale nic podobnego dla Superba nie znalazłem.
Oczywiście chodzi mi o jakiś prostszy i tańszy sposób niż wymiana całego tylnego zawieszenia.

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim ?

Pozdr
Karmel
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: gachul »

a jaki hak zamontowałeś???
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
karmel5
Posty: 7
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 10:22
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Gdynia

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: karmel5 »

http://sklep.expertmobil.pl/p16154,hak- ... s-348.html

sam uchwyt z kulą jest ładnie wyprofilowany, nie odstaje dużo, ale przy zjeżdżaniu z chidnika, albo cofaniu tyłem pod krawężnik stukam w krawężnik już samym mocowaniem (tam gdzie na 2 śruby sam hak można odkręcić). Ewidentnie cały tył trochę nisko siedzi i stąd chęć podniesienie go trochę.
Tak dla pewności - amory i zawieszenie są sprawne i technicznie wszystko cacy, tylko po prostu jest nieco zbyt miękkie i za bardzo siada jak mu doładuję 3 albo 4 rowery
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: gachul »

ja myśle ze to konstrukcja haka powoduje to przycieranie... ja woże 4 rowery i pełny bagażnik i jeszcze nie tarłem tyłem
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
bar72
Posty: 694
Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: bar72 »

ja śmigam z rowerami na dachu i nie ma problemu na superbie na dach wejdzie myślę 5 szt bez problemu , montowałeś hak tylko z myślą o rowerach ?
whity

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: whity »

Ile taki rower wazy bar? Z tego co wiem to max 100kg możesz na dach pakować ... A te 100kg jest liczone razem z bagażnikiem dachowym-rowerowym
karmel5
Posty: 7
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 10:22
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Gdynia

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: karmel5 »

tak, hak montowałem tylko ze względu na rowery - to dla mnie znacznie wygodniejsze niż na dachu.

Ale problemem w wątku nie jest wybór lepszego czy gorszego sposobu przewożenia rowerów (bo każdy ze sposobów ma swoje wady i zalety i na to możnaby poświęcić oddzielny wątek) tylko to:
Czy i jak można usztywnić/podnieść tyle zawieszenie?

Po innych wątkach widziałem, że inni użytkownicy szukali rozwiązania do tego by zawieszenie obniżyć a ja chciałbym je podnieść.
Tak jak pisałem wcześniej w Octawiach stosuje się tuleje dystansowe pod amortyzator, które o parę cm podnoszą zawieszenie a do Superbów czegoś takiego nie znalazłem. A nie znalazłem bo nie istnieją, albo nie umiałem dotrzeć do czegoś takiego albo istnieje na to jakiś inny patent?
A może ktoś z Was już taką operację wykonywał i podzieli się doświadczeniami?
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: LMB »

whity pisze:Ile taki rower wazy bar? Z tego co wiem to max 100kg możesz na dach pakować ... A te 100kg jest liczone razem z bagażnikiem dachowym-rowerowym
Zalezy jaki rower. Ale mozna przyjac od 10kg do 20kg.

Ten hak tez ma dozwolone max. 100kg nacisku pionowego. Ale ma swoje plusy - nadal mozna trumne wrzucic na dach, a z tylu miec rowery.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: Misiek Fisiek »

Te tuleje to montowali w starej Octavii co miała zawias z waty i urywała często miskę olejową na progach zwalniających.

Tobie jest potrzebna mocniejsza sprężyna. Spróbuj odezwać się tutaj i zapytaj o koszty:
http://pospring.pl/
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5810
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: pab567 »

LMB pisze:
whity pisze:Ile taki rower wazy bar? Z tego co wiem to max 100kg możesz na dach pakować ... A te 100kg jest liczone razem z bagażnikiem dachowym-rowerowym
Zalezy jaki rower. Ale mozna przyjac od 10kg do 20kg.

Ten hak tez ma dozwolone max. 100kg nacisku pionowego. Ale ma swoje plusy - nadal mozna trumne wrzucic na dach, a z tylu miec rowery.
W Forestrze na dachu woziłem trumnę i 3 rowery. Fakt, że trumna wąska dość...
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2349
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Odp: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: siemi1 »

Misiek Fisiek pisze:Te tuleje to montowali w starej Octavii co miała zawias z waty i urywała często miskę olejową na progach zwalniających.

Tobie jest potrzebna mocniejsza sprężyna. Spróbuj odezwać się tutaj i zapytaj o koszty:
http://pospring.pl/
Dlatego ludzie zmieniaki na sprezyny HeavyDuty bo octavia mocni siada jak sie ja zaladuje, ja planuje Lejsfords HD dac na tyl i amorki dac twardze ale wszystko bez obnizania samochodu. Jak chcesz podniesc superba to chyba najlepiej bylo by dac amorki z pakietu na bezdroza.
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: Misiek Fisiek »

Nie amorki tylko sprężyny.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2349
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: siemi1 »

Tak sprezyny. To Lejsfords wlasnie polecane byly w temacie zbiornika na gaz a amorki przy okazji wymieniac bede. A hak to tez dodatkowa masa. Mi zalezy tez na tym aby bylo twardziej ale nie nisko :) mam hak ale nie mam jeszcze zapasu wiec jak go doloze to kolejne kg dojda.
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: Zaj007 »

CO DO ZAWIASU:
Naturalnie możesz usztywnić i podnieść. Poszukaj sprężyn z pakietu na bezdroża. Optymalnie będzie wymienić z przodu i z tyłu łącznie z amorami.
Jeszcze można pogdybać nad sprężynami z 4x4 i 4x4 z pakietem na bezdroża.

Fisiek modyfikował sprężyny (rozwinięcie i ponowne nawinięcie). Może u Ciebie taki wariant byłby spoko?

Podkładek jak do O1 nie znajdziesz.

Poza zawieszeniem można jeszcze założyć większe opony (225/50R17 i 205/60R16). Wiadomo, brak homologacji, bla bla bla. Kogo to obchodzi :p kilka osób na forum śmiga na 225/50 zamiast 225/45 i są bardzo zadowoleni.
Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia

Post autor: Misiek Fisiek »

Zaj007 pisze: Fisiek modyfikował sprężyny (rozwinięcie i ponowne nawinięcie). Może u Ciebie taki wariant byłby spoko?
Zmiana długości sprężyny powoduje zmianę jej siły. Skoro skrócenie odległości między zwojami powoduje, że sprężyna staje się bardziej miękka to może zwiększenie odległości by ją usztywniło? Naprawdę polecam kontakt z pospring. Fajni kompetentni ludzie.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
ODPOWIEDZ