SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG

rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG

Post autor: rezon »

i innych drobnych czasami dolegliwościach - typu regulacja. Dla mnie klucz to blisko dobry gazownik. Nie mam, nie zakładam. Miałem już kilka autek z LPG
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
wrotarianin
Posty: 19
Rejestracja: 31 lip 2016, o 23:34
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Rafał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG

Post autor: wrotarianin »

Jeśli dobrze się zorientowałem 6 generacja jest dostępna tylko do 1.8? Czy inne motory to kwestia czasu, czy raczej nie ma na to szans w niedalekiej przyszłości?
rulez
Posty: 70
Rejestracja: 2 sty 2017, o 14:09
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: ~170
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG

Post autor: rulez »

croma1 pisze:Gaz fazie ciekłej ma lepszą kaloryczność niż w lotnej i dlatego spalanie powinno być bardzo zbliżone do PB , ale sprawdzimy zobaczymy . Wczoraj mierzyłem moc silnika i w całym zakresie był o 2 ps i o 5 nm większy niż na PB .
Sorry, że odgrzewam kotleta. Ale nie bardzo mogę zrozumieć, jak zajmując sie montażem LPG możesz pisać coś takiego.

1. Faza wtryskiwanego gazu nie ma wpływu na jego kaloryczność. Jeżeli jest to określony skład propanu od butanu to nie jego kaloryczność jest stała i wynika z łańcucha węglowodorów.

2. Spalanie może być podobne, przy czym "podobne" wynika nie z podobnej wartości kalorycznej, bo w przeliczeniu na 1 litr benzyny: 36-38 MJ/litr, LPG ~25 MJ/litr.

3. Na korzyść spalania LPG wpływa:
-wyższa liczba oktanowa a tym samym możliwość przyspieszenia KWZ, poprawiając efektywność procesu spalania (bez obecności zjawiska spalania stukowego)
-wyższa stała stechiometryczna (15,5) powodująca że dla lambdy równej 1 potrzeba mniej paliwa.
-temperatura LPG, zwłaszcza w przypadku wtrysku do kolektora fazy ciekłej, obniża temperaturę powietrza zasysanego tym samym zwiększając współczynnik napełniania.

Nie miałem zamiaru się wymądrzać, ale nie bardzo rozumiem, jak można zajmować się tym zawodowo i mieć takie braki w tym czym się zajmujesz.
Elektronika, Chiptuning, Diagnostyka, Dezaktywacja EGR, DPF, SWIRL
VCDS, VagCanPro, ODIS ---> https://www.facebook.com/mechsolgroup
Igor40
Posty: 36
Rejestracja: 23 sty 2017, o 17:29
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG

Post autor: Igor40 »

Witam podepne się pod temat lpg .
Mam od pół roku zagazowanego sII na BRC SDI 2.0.
Silnik 1.4 caxc . Bezawaryjnie jak na razie 20 tkm na lpg.
Instalacja z dotryskiem.
S II 1.4 TSI CAXC
haesbe
Posty: 125
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk (Południe)

Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG

Post autor: haesbe »

Witam Serdecznie

Jestem posiadaczem superb 1.8tsi CDAA. Mieszkam w Gdańsku. Jak w profilu.
Chciałbym założyć gaz, drugi w mojej historii - wcześniej miałem A4 1.8TQ z brc 32. Chodził Idealnie.
Auto zmieniłem i pojawiły się schody..

* EGP- zakład w Warszawie od ręki - czytaj 10.12.2018 (sic!) chce mi założyć BRC SDI 2.0 - mówią przez tel i chwalą się w filmach na YT, że mnóstwo już tego założyli i ZERO PROBLEMU, żadnych stagów czy droższych Landi.
Co ciekawe w fazie ciekłej wstrzymany dla tego silnika..

* Mój gazownik z GD, który założył mi BRC w A4B7
- BRC SDI 2.0 nie ma oficjalnie do CDAA, może założyć, ale będzie musiał wzywać technika z czakramu.. mogą być problemy ze strojeniem..
- Poleca Staga ale uprzedza, że ostatnio zakładał staga i oprócz LPG może wciągnąć do 30% PB..
(spala mi 8-10pb - załóżmy 10L (52zł)- to spali LPG 12L(25zł) + 30% tj ok 4L pb (21zł)???)

* trzeci warsztat - 3km za obwodnicą przy auchan - dużo pozytywnych opinii, BRC j/w czyli nie ma do tego silnika.
Ogólnie polecał konkurencje..

Czy jest ktoś kto ma CDAA + LPG założone niedawno? Może z 3city ?:)
Czy aż tak źle trafiłem z tym silnikiem :(?
Foton

Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG

Post autor: Foton »

Po co zmieniales auto?
haesbe
Posty: 125
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk (Południe)

Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG

Post autor: haesbe »

Foton pisze:Po co zmieniales auto?

Mieliśmy z żoną długie rozmowy na temat większego (wyższego/pojemniejszego) i nowszego auta.
Audi z racji wyposażenia znalazło nabywce za kwotę, która nas usatysfakcjonowała.
Między nami, miał być sportage/crv/sorento, ale znalazłem tego superba, całkiem przypadkiem :)
A tak się składa, że kolega z pracy ma aktualnie SII to obejrzałem i do boju!

Dziś kontaktowałem się z kolejnym warsztatem z mojej listy i zaproponowali lavato easy fast za około 5tys.
Potwierdzili również, że BRC nie ma do CDAA..
ik26
Posty: 213
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 11:33
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Małopolska

Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG

Post autor: ik26 »

Potwierdzili również, że BRC nie ma do CDAA..
A nie prościej zadzwonić do Tarnowa BRC http://www.czakram.pl/
haesbe
Posty: 125
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk (Południe)

Re: SII 1.8 TSI Wreszcie na LPG

Post autor: haesbe »

ik26 pisze:Potwierdzili również, że BRC nie ma do CDAA..
A nie prościej zadzwonić do Tarnowa BRC http://www.czakram.pl/
Dzwoniłem.
Jest do innego oznaczenia ale pasuje do cdaa.
Na pytanie o brak takiej wiedzy w warsztatach zaprosili mnie właśnie do wawy do epg.. oni wiedzą że można..

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ