Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13596
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Ad. 1 - bezpieczniki 1-11, 29-31
Ad. 2 - albo narzędzie, albo bierzesz spinacz biurowy, kombinerki i zaginasz na 2 jeden z końców w taki bardzo ciasne U. Robisz tak dwa spinacze i wkładasz je w dziurki obok pinu. Nie będzie łatwo, ale powinien wyjść. Nie zapomnij odblokować różowej blokady.
Ad. 2 - albo narzędzie, albo bierzesz spinacz biurowy, kombinerki i zaginasz na 2 jeden z końców w taki bardzo ciasne U. Robisz tak dwa spinacze i wkładasz je w dziurki obok pinu. Nie będzie łatwo, ale powinien wyjść. Nie zapomnij odblokować różowej blokady.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- szymi81
- Posty: 459
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 21:21
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: Katowice
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
o blokadzie pamiętam, a co do takich ekwilybrystyk ... to podepnę drugi pin, który mi został z kompletu.Enriquez pisze:Ad. 1 - bezpieczniki 1-11, 29-31
Ad. 2 - albo narzędzie, albo bierzesz spinacz biurowy, kombinerki i zaginasz na 2 jeden z końców w taki bardzo ciasne U. Robisz tak dwa spinacze i wkładasz je w dziurki obok pinu. Nie będzie łatwo, ale powinien wyjść. Nie zapomnij odblokować różowej blokady.
czy ma znaczenie, że te bezpieczniki od góry to rozmiar mini, a te niżej są większe?
dzięki
- szymi81
- Posty: 459
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 21:21
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: Katowice
Odp: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
A co do punktu 3?szymi81 pisze: 3. czy ładowarka telefonu (5A, 1V) podpięta na stałe, zostawiona bez telefonu oczywiście może mi rozładować aku?
Dzięki
Ma ktos doswiadczenia lub wiedze?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13596
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
o ile pamiętam 5A * 12V = 60W
akumulator ma powiedzmy 60 Ah, zakładając że rozładowuje się liniowo to spadek z 12V na 10 V to 10Ah.
Skoro twoja ładowarka pobiera 5A to za 4 godziny masz rozładowany aku w stopniu uniemożliwiającym uruchomienie silnika.
Tyle, że podejrzewam że nie chodziło Ci o ampery A, tylko miliampery mA.
Więc musisz ten czas pomnożyć przez 1000, czyli 4000 godzin.
akumulator ma powiedzmy 60 Ah, zakładając że rozładowuje się liniowo to spadek z 12V na 10 V to 10Ah.
Skoro twoja ładowarka pobiera 5A to za 4 godziny masz rozładowany aku w stopniu uniemożliwiającym uruchomienie silnika.
Tyle, że podejrzewam że nie chodziło Ci o ampery A, tylko miliampery mA.
Więc musisz ten czas pomnożyć przez 1000, czyli 4000 godzin.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 741
- Rejestracja: 5 mar 2012, o 07:19
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
To jest maksymalna moc ładowarki w czasie pracy. Bez podpietego fona jej prąd wyniesie maksymalnie około kilku mikroamperów, tak więc praktycznie sa nikłe szanse na rozładowanie akumulatora. Radio, itd pobieraja o wiele wiecej prądu gdy są wyłączone nie mówiąc juz o alarmie......
Pozdrawiam:
Tomek
Tomek
- szymi81
- Posty: 459
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 21:21
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: Katowice
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Tak podejrzewałem, że sam komp pobiera więcej, ale dzięki Enriquez za wyliczenia potwierdzające tę teorię.__atomek__ pisze:To jest maksymalna moc ładowarki w czasie pracy. Bez podpietego fona jej prąd wyniesie maksymalnie około kilku mikroamperów, tak więc praktycznie sa nikłe szanse na rozładowanie akumulatora. Radio, itd pobieraja o wiele wiecej prądu gdy są wyłączone nie mówiąc juz o alarmie......
Zadowolony jestem, że mi kabel na środku nie dynda (mam uchwyt aktywny.
Pzdr
EDIT: kolega mi zmierzył dokłądnym miernikiem: 0,03 mA
Ostatnio zmieniony 17 gru 2012, o 09:10 przez szymi81, łącznie zmieniany 1 raz.
- szymi81
- Posty: 459
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 21:21
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: Katowice
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Tutaj mam szynę zasilającą, ale nie wiem czy ten pin podejdzie (000 979 227 E) bo to są te małe bezpieczniki?Enriquez pisze:Ad. 1 - bezpieczniki 1-11
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13596
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
tam chyba podejdzie ten mniejszy pin 225
http://www.passatplus.de/umbauteile/ste ... ecker5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.passatplus.de/umbauteile/ste ... ecker5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- szymi81
- Posty: 459
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 21:21
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: Katowice
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Tak myślałem...więc chyba na razie oleję tamat i zostawię ładowarkę wpiętą tak jak mam, dłużej niż dwa tygodnie samochodu nie będę zostawiałEnriquez pisze:tam chyba podejdzie ten mniejszy pin 225
http://www.passatplus.de/umbauteile/ste ... ecker5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dzięki
- garfield
- Posty: 84
- Rejestracja: 8 lip 2015, o 14:08
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Lublin
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Odgrzebuję celem uzupełnienia, bo udało mi się odnieść sukces w tym temacie.
W sedanie (o ile nie ma tylnej wycieraczki lub panoramy) można skorzystać z gniazda bezpiecznika 41 (wycieraczka) lub 33 (otwieranie dachu), które mają zasilanie po zapłonie. Jeśli chodzi o samo wpięcie do skrzynki, to postępowałem zgodnie z tym, co koledzy wyżej opisali (i za co bardzo dziękuję - szczególnie Enriquezowi). Minus wziąłem z górnej śruby mocującej skrzynkę bezpieczników. Przewód wyprowadziłem pod schowek przy kierownicy i zakończyłem gniazdem 2-pinowym, gdyby przyszła mi do głowy późniejsza rozbudowa instalacji. Następnie od gniazda/wtyczki przewód poprowadziłem nad nawiewem na nogi (pod kierownicą) i wpuściłem w środkowy słupek boczkiem od strony kierowcy. Trochę miejsca jest pod popielniczko-schowkiem, więc tam umieściłem gniazdo zapalniczki z wklejonym zasilaczem do rejestratora. Całość działa jak należy, rejestrator startuje po zapłonie.
Kolejny krok - ale to już jak będzie cieplej, żeby plastiki i kable trochę zmiękły - planuję poprowadzić przewód do kamerki dołem nad nogami pasażera, wejść za schowkiem pod deskę rozdzielczą i dalej prawym słupkiem podejść do podsufitki. Tylko ten jeden moment mnie trochę zastanawia, bo podsufitka jest na tyle dobrze spasowana, że nie ma szans wsunąć pod nią przewód, a demontować jakoś nie mam ochoty...
W sedanie (o ile nie ma tylnej wycieraczki lub panoramy) można skorzystać z gniazda bezpiecznika 41 (wycieraczka) lub 33 (otwieranie dachu), które mają zasilanie po zapłonie. Jeśli chodzi o samo wpięcie do skrzynki, to postępowałem zgodnie z tym, co koledzy wyżej opisali (i za co bardzo dziękuję - szczególnie Enriquezowi). Minus wziąłem z górnej śruby mocującej skrzynkę bezpieczników. Przewód wyprowadziłem pod schowek przy kierownicy i zakończyłem gniazdem 2-pinowym, gdyby przyszła mi do głowy późniejsza rozbudowa instalacji. Następnie od gniazda/wtyczki przewód poprowadziłem nad nawiewem na nogi (pod kierownicą) i wpuściłem w środkowy słupek boczkiem od strony kierowcy. Trochę miejsca jest pod popielniczko-schowkiem, więc tam umieściłem gniazdo zapalniczki z wklejonym zasilaczem do rejestratora. Całość działa jak należy, rejestrator startuje po zapłonie.
Kolejny krok - ale to już jak będzie cieplej, żeby plastiki i kable trochę zmiękły - planuję poprowadzić przewód do kamerki dołem nad nogami pasażera, wejść za schowkiem pod deskę rozdzielczą i dalej prawym słupkiem podejść do podsufitki. Tylko ten jeden moment mnie trochę zastanawia, bo podsufitka jest na tyle dobrze spasowana, że nie ma szans wsunąć pod nią przewód, a demontować jakoś nie mam ochoty...
garfield w superbie
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Bez problemu wsuniesz kabel od strony szyby bez potrzeby demontowania podsufitki. Też korzystałem z 41 bezpiecznika w FL jest oznaczony jako wolny, minus również ze śruby. Natomiast ja zapalniczkę przyczepiłem sobie pod kierownicą głęboko. Kabel wyprowadziłem od razu w słupek A, do góry i dalej podsufitką do kamery przy lusterku.
- garfield
- Posty: 84
- Rejestracja: 8 lip 2015, o 14:08
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Lublin
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
No właśnie u mnie jest bardzo ciasno dopasowana, nie ma szans. Przy słupku natomiast wydaje się, że uda się go wcisnąć pod plastik bez jego demontażu.kamracik pisze:Bez problemu wsuniesz kabel od strony szyby bez potrzeby demontowania podsufitki.
U mnie na razie zwisa zza lusterka, ale przynajmniej się już nie plącze po siedzeniu albo pod nogami pasażera.kamracik pisze:Kabel wyprowadziłem od razu w słupek A, do góry i dalej podsufitką do kamery przy lusterku.
garfield w superbie
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
U mnie też jest ciasno spasowana, ale tapicerka jest na tyle giękka, że z lekkim wysiłkiem, ale odchylisz ją od szyby na tyle, aby tam kabel wepchnąć. Mój był średnio gruby, ale dało radę go tam wepchnąć. Przy słupku nie pamiętam jak to robiłem, ale chyba też po prostu go wepchnąłem.
- garfield
- Posty: 84
- Rejestracja: 8 lip 2015, o 14:08
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Lublin
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Wobec tego będę próbował do skutku (tzn. wepchnięcia kabla lub połamania podsufitki).kamracik pisze:U mnie też jest ciasno spasowana, ale tapicerka jest na tyle giękka, że z lekkim wysiłkiem, ale odchylisz ją od szyby na tyle, aby tam kabel wepchnąć.
garfield w superbie
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13596
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Ups. Nie radziłbym.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.