Witam,
Chyba po raz kolejny poruszę stary temat... czyli fabryczne sportowe zawieszenie. W temacie "Zawieszenie" nie znalazłem nurtujących mnie odpowiedzi, stąd nowy temat.
Mam nowego S2 Combi, przejechałem nim kilka tysięcy km i jedyne zastrzeżenie jakie mam do samochodu to zawieszenie... szybkie pokonywanie zakrętów bywa nieprzyjemne.
Auto wydaje mi się często być odrobinę nieprzewidywalne a tył zdaje się być mocno niestabilny. Ale to moje subiektywne wrażenie. Dodam że aktualnie założone są koła 16"/205.
W styczniu będę kupował kolejne duże kombi do firmy i zastanawiam się nad kolejnym, tym razem utwardzonym, Superbem. Koła 17" pewnie 215.
Chciałem zapytać forumowiczów czy fabryczny zestaw poprawia w zauważalnym stopniu przyczepność auta i jak wpływa to na komfort jazdy w mieście (krawężniki, koleiny, tory)?
Generalnie połowę przebiegu robię w mieście połowę na autostradzie z prędkościami do 180km/h.
Dylemat mam o tyle duży że biorę pod uwagę jeszcze Mazdę 6. Choć praktycznie pod każdym względem (wyposażenie, komfort, miejsce, cena) bardziej pasuje mi Superb to właściwości jezdne "6stki" są naprawdę rewaluacyjne a i komfort jazdy po nierównej drodze nie różni się znacznie od Skody.
Także podsumowując w jednym zdaniu... czy warto dołożyć do twardszego zawieszenia i jak to wpływa na właściwości jezdne oraz komfort jazdy?
Będę wdzięczny za pomoc bo decyzja trudna i pieniądze też nie małe.
Fabryczne sportowe zawieszenie
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Fabryczne sportowe zawieszenie
Ją brałbym na zwykłym zawieszeniu a potem zmieniał amortyzatory. Obniżenie nie jest Ci chyba potrzebne a zmniejsza funkcjonalność. Jak kupisz z obniżonym zawieszeniem i będzie bujac to będziesz miał problem z doborem amortyzatorów. Na -20 mm z pasażerami i pełnym bagażnikiem niektóre potrafią wylać.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 22 gru 2011, o 12:42
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Poznań
Re: Fabryczne sportowe zawieszenie
Miałem te same odczucia, ale w wersji sedan, który też był na 16tkach.
Niepewność w szybkich zakrętach.
Nie wiem co pomoże zawieszenie, ale w obecnym kombi na 17 problem zniknął - auto prowadzi się pewnie.
Niepewność w szybkich zakrętach.
Nie wiem co pomoże zawieszenie, ale w obecnym kombi na 17 problem zniknął - auto prowadzi się pewnie.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 paź 2012, o 09:09
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Fabryczne sportowe zawieszenie
Prawdopodobnie zdecyduję się na normalne zawieszenie ale właśnie koła 17". Jak napisał Zuber zawsze będzie można wymienić amortyzatory.
Pozostaje tylko czekać na wyprzedaż rocznika
Pozostaje tylko czekać na wyprzedaż rocznika
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Fabryczne sportowe zawieszenie
kurcze kolego jak Ty dzisiaj duzo postow napisałeś... a zastanowiłes sie wcześniej co wnosi Twoja odpowiedź.... no właśnie.... ale serdecznie Cie witamy chociaż nie zauwazyłem Twojego powitalnego watku...
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Odp: Fabryczne sportowe zawieszenie
A ja z powodu świątecznego nastroju nie chciałem się czepiać
Idę karpia odgrzać, a potem do dentysty, przejadę się swoim sportowym zawiasem