Płyta podłogowa

szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Płyta podłogowa

Post autor: szms »

Mercedesa Beczki ;)
W zasadzie auta VAG są sztywniejsze od chociażby Citroenów czy Peugeotów... Ople też są bardziej miękkie, dato szuka zaczepki :mrgreen: :mrgreen:
Wiem, wiem... , że dla was twarde to jest zawieszenie jak w taczce, ale dla mnie osobiście też jest trochę zbyt sztywne, kwestia, że tak powiem - dupy :mrgreen: :mrgreen: I prędkości wchodzenia w zakręty :lol: :lol:
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Odp: Płyta podłogowa

Post autor: dato »

Opel Vectra C bardziej pływał w koleinach, lepiej zachowywał się w zakrętach, nie było tematu myszkowania na wietrze. Leon TDI bez żadnych modyfikacji trzymał się jak przyklejony, lekko usportowiony FR również, ale jest wyraźnie twardziej.
Nie szukam zaczepki i mam dobry humor (mimo, że ząb nap&la), lecz z tą twardością to sobie Kolega napisał byle coś napisać...
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Płyta podłogowa

Post autor: szms »

Dato, a może w Vectrze miałeś IDSy? :)
Ja mam nieodparte wrażenie i tak jest, że SII dużo szybciej mogę wejść w zakręt niż VC. To pływanie w zakrętach właśnie w VC jest niepokojące, co przy normalnej jeździe jest jak najbardziej komfortowe. A jeżeli chodzi o myszkowanie przy autostradowych prędkościach, fakt... w VC tego nie ma, szkoda, że SII dotyka lekko ten problem, ale z drugiej strony i tak już długo jej nie potestujecie jak odcinkowy pomiar wejdzie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Płyta podłogowa

Post autor: dato »

Szymek, tak i nie, IDS chyba miałem, aktywnego zawieszenia (tudzież żadnego przycisku "Sport") nie miałem. Że zacytuję z forum obok:

Kod: Zaznacz cały

"IDS (Interactive Driving System) wystepuje w KAZDEJ vectrze C od roku modelowego 2005 wzwyz. Jest to nic innego jak system nadzorujacy prace wiekszosci systemow bezpieczenstwa VC. Sklada sie on z:
- ESP Plus (opcjonalny, w GTS standard)
- ABS
- CBC (Cornering Brake Control), kontrola hamowania w zakretach
- BA (Brake Assist) wspomaganie sily hamowania
- EBD (Electronic Brake Disposition) elektroniczny rodzial sily hamowania
- TC Plus, kontrola trakcji przez sterowanie obrotami silnia i reagowanie hamulcami
- EHPS (ElectroHydraulic Power Steering) elektrohyrdauliczne wspomaganie kierownicy
- tylna i przednia os z alumuniowymi podzespolami.
To sa skladowe samego IDS.

Nie nalezy go mylic z IDS PLUS - to jest system ktory kontroluje dodatkowo prace amortyzatorow, utwardza je lub zmiekcza, zmienia charakterystyke pedalu gazu i reakcje na ruchy kierownica - zmniejsza/zwieksza sile wspomagania.
IDS Plus jest standardem w Y30DT i Z32SE. Mozna go DOKUPIC do 1.9 CDTI 150 oraz 2.0 TURBO. Cena 3000 pln. Kod opcji FE4, Jacenty musisz sprawdzic na fakturze czy takowa opcja widnieje, lub na srebrnej tabliczce w komorze silnika (na podszybiu lub pasie przednim od gory)."
SII ten problem dotyka, nie "lekko". Co do pomiarów to trzeba popracować nad tablicami, bo w ITD naprawdę przeginają pałę... W nocy po wigilii jechałem sobie na dyżur dentystyczny i na Wisłostradzie, na ograniczeniu 50 strzeliło mi fotę - miałem nieco poniżej 60 licznikowo, czyli w okolicach 55kmh - sqrczybyki robią zdjęcia przy przekroczeniu 4-6kmh, to jest qrwa nonsens...
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Płyta podłogowa

Post autor: Zaj007 »

Nie mają prawa! Przecież jest tolerancja min. 10km/h.

A co do chodzenia na wietrze to się zgadzam. Niedawno miałem okazję się o tym na nowo przekonać.
Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Płyta podłogowa

Post autor: dato »

Nie mają, qlwa, nie mają... Się okazuje, że tam jest 30 :(
"Straż miejska chwali się skutecznością nowych maszyn, a czytelnicy pytają: czy fotoradar przy Karowej nie jest przypadkiem maszynką do zarabiania pieniędzy?"
"Na Wisłostradzie ustawili radar i ograniczenie: 30 km na godz." Najeżdżałem go sobie powoli i patrzyłem w AR - zgłaszał się z bliska, ale się zgłaszał...

Ten na Radzymińskiej też się odzywa, ale jak jestem tuż przed urządzeniem. Strasznie pyszałkowate bzdury o tym piszą:
"- Są już pierwsi niechlubni rekordziści - mówi Monika Niżniak ze stołecznej straży miejskiej. - Na ul. Radzymińskiej fotoradar zarejestrował kierowcę citroena, który jechał 160 km na godz. w miejscu, w którym obowiązuje ograniczenie do 60 km na godz. - informuje. Zdarzenie miało miejsce w nocy z soboty na niedzielę. Ale na Radzymińskiej już w pierwszym dniu działania nowego fotoradaru, uchwycił on kierowcę nissana pędzącego ponad 130 km na godz., a dwa dni później kierowcę opla, który pruł ponad 150 km na godz."
Jechać w tym miejscu 60 na godzinę w nocy, jak jest pusto, to aż zęby bolą...
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Płyta podłogowa

Post autor: Zaj007 »

Prawdę mówiąc jak przeczytałem, że zdjęcie za nieco ponad 50 i na Wisłostrada to zacząłem się szczerze obawiać, że właśnie chodzi o Multę przed objazdem tunelu. I o tę 30stkę.

Przykro :(
Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Płyta podłogowa

Post autor: dato »

Ano... I tak przegięcie pały.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Płyta podłogowa

Post autor: szms »

Hmm... dobra, moze mam zbyt miekka Vectre jak na VC i zbyt twardego SII jak na SII :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


No widzisz, to do wydatkow swiat mozesz dorzucic 200zl.
I co, jak sie nie da zarobic? Da sie, nowe miejsca z nowymi ograniczeniami i juz ludzie sie lapia.
To jest wlasnie "troska o bezpieczenstwo"
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Płyta podłogowa

Post autor: Misiek Fisiek »

Zaj, nie ma tej tolerancji 10 km/h. Ona była wprawdzie zawarta w delegacji ustawowej do rozporządzenia, ale nie została uwzględniona w samym rozporządzeniu. Więc nie obowiązuje.

Swoją drogą niezłe zjeby. 30 km/h na wisłostradzie. A ustawienie fotoradaru jest uzasadnione bo w ciągu roku miały tam miejsce 3 wypadki. Na jednej z głównych tras przelotowych kilkumilionowego miasta.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Płyta podłogowa

Post autor: Zaj007 »

Nie chciałem tego robić, ale mówi się trudno :mrgreen:

Delegacja:
art. 129h, ust. 5
Minister właściwy do spraw transportu, mając na względzie przyczyny i lokalizację wypadków drogowych, przeciwdziałanie tym wypadkom oraz wdrażanie kierujących pojazdami do przestrzegania przepisów ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia:
Wyraźne wskazanie dopuszczalnego błędu kierowcy w ustawie:
art. 129h, ust. 5, pkt 3)
sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia zarejestrowanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;
Rozporządzenie:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2011 r. w sprawie warunków lokalizacji, sposobu oznakowania i dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące (Dz. U. Nr 133 , poz. 770)

Rozdział 1, § 1, pkt 3)
sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia zarejestrowanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;
Rozdział 4, § 7
Urządzenie rejestrujące dokonujące pomiaru prędkości, na potrzeby prowadzonych postępowań w sprawach o wykroczenia, nie zapisuje za pomocą technik utrwalania obrazów naruszeń polegających na przekroczeniu przez kierujących pojazdami dopuszczalnej prędkości o 10 lub mniej km/h.
Any questions? 8-)

*Jeszcze jest dość ważne rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 czerwca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 133 , poz. 772) w tym wypadku nas nie obchodzi, bo dotyczy sposobu oznakowania fotoradarów.
Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Płyta podłogowa

Post autor: Misiek Fisiek »

To będzie § 7 rozporządzenia, bo te przepisy które podałeś to tylko delegacja ustawowa, nie powołasz się na to przed sądem. Ale faktycznie podstawa do zakwestionowania takiego pomiaru jest:
Rozdział 4
Sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące
§ 7. Urządzenie rejestrujące dokonujące pomiaru prędkości, na potrzeby prowadzonych postępowań w sprawach o wykroczenia, nie zapisuje za pomocą technik utrwalania obrazów naruszeń polegających na przekroczeniu przez kierujących pojazdami dopuszczalnej prędkości o 10 lub mniej km/h.
Ciekawe jest tylko to odwołanie do technik utrwalania obrazów. Tak jakby można było zapisać te naruszenia w innej formie.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Big
Posty: 1592
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Lublin

Re: Płyta podłogowa

Post autor: Big »

Panowie, ale temat w którym toczy sie dyskusja na temat fotoradarów, kamer i suszarek już ISTNIEJE !! więc po co kolejny temat o tym samym !!
Awatar użytkownika
JOY
Posty: 160
Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 150 KM
Imię: Bartek
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: Płyta podłogowa

Post autor: JOY »

Słusznie, wróćmy do opon.
To że auto jest sztywne nie znaczy ż emusi być twarde i niekomfortowe
Miałem jakiś czas WRXa i bardzo sympatycznie się nim pomykało czego nie moge powiedzieć o s2.
Grabosz kusi oponkami, a ja sie zastanawiam nad grzebaniem w zawieszeniu na wosne.
Może najpier wymienie amorki na Kayaby. Nie tyle przeszkadza mi twardość co ciągła walka z drganiami z kół, nawet przy najmniejszym niedoważeniu.
(Wiem, wiem Kayaby nieco twardsze) :)
Moja ewolucja: FSO1500>Renault Clio>Renault Megane>Subaru Impreza WRX>Saab900>Honda Accord>O2-czarna zgniotka>Superb2 1.8TSI rosso> FORD FOCUS 3 :)
Obrazek 3 felgi stalowe ori za 100 zł wsio oddam
Awatar użytkownika
JOY
Posty: 160
Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 150 KM
Imię: Bartek
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: Płyta podłogowa

Post autor: JOY »

Panowie założyłem dziś letnie (pożyczone) Conti Premium Contact 205 60 16 i to działa :)
Tyle że to twarde gumy, ale już szukam Unirayalek w tym rozmiarze. A tym samsym sprzedam kpl Uniroyalek 205 55 16 :)

Puki co negatywnego wpywu tego rozmiaru nie widzę, no ale to musze poczekać na lekkie ocieplenie coby po zakrętach pozapieprzać.
Moja ewolucja: FSO1500>Renault Clio>Renault Megane>Subaru Impreza WRX>Saab900>Honda Accord>O2-czarna zgniotka>Superb2 1.8TSI rosso> FORD FOCUS 3 :)
Obrazek 3 felgi stalowe ori za 100 zł wsio oddam
ODPOWIEDZ