Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 21 sie 2019, o 04:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 1 cze 2019, o 17:24 
Offline

Imi臋: Jacek
Do艂膮czy艂(a): 1 cze 2019, o 14:58
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 260KM
Witajcie

Ca艂y czas szukam rozwi膮za艅 na do艂o偶enie turbo lub kompresora do 3.6 FSI.

Rodzimi tunerzy maj膮 szerok膮 ofert臋 turbo, bi-turbo i rozwi膮zania przez nich oferowane s膮 wspania艂e, jednak ekstremalnie kosztowne w stosunku do warto艣ci samochodu.
Moce to przewa偶nie (500, 600, 670KM) rozwi膮zania na 400KM nie wiele r贸偶ni膮 si臋 cen膮 od 500KM.

W ofercie zachodnich tuner贸w znajdziemy jednak ofert臋 na kompresory i zestawy turbo r贸wnie偶 dla ni偶szych mocy. W znacznie ni偶szych cenach ni偶 pakiety oferowane w kraju.

Czy kto艣 z Was zg艂臋bia艂 ten temat, realizowa艂 taki projekt?

Pozdrawiam
Jacek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 3 cze 2019, o 07:29 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 24 lis 2015, o 00:51
Posty: 9686
Lokalizacja: Nowy Sacz
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 350 KM/435NM
zale偶y ile chcesz poje藕dzi膰 u nas raczej takie rozwi膮zania dedykuj膮 do dayli kt贸rymi kto艣 robi dziesi膮tki ty艣 km a na zagraniczni "nie wiem"...nie bez powodu niemiaszki i angole do nas przyje偶d偶aj膮 na grubsze roboty...jak ju偶 rusza膰 to robi膰 przynajmniej te 450-500 kuniuf bo to ci臋偶ka krowa z tym 3,6 i robienie w niej 400 koni zbli偶y s2 do golfa r (mocowo) ale tylko zbli偶y, fajnie ale nie b臋dzie to wyra藕nie szybkie auto...takie sety na te 500 kuniuf to 35 ty艣 powiedzmy na 700 to ju偶 3 razy tyle wi臋c....koszty si臋 robi膮 jak trzeba wrzuca膰 ju偶 dq500 bo to sam swap skrzyni 15-20ty艣 tak偶e trzeba si臋 grubo zastanowi膰 ile to auto b臋dzie u偶ytkowane....pozatym zawias i hamulce wtedy trzeba da膰 jakie艣 sensowne to dodatkowo powiedzmy od 10-20ty艣 :)

_________________
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2019, o 12:09 
Offline

Imi臋: Jacek
Do艂膮czy艂(a): 1 cze 2019, o 14:58
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 260KM
M贸j Superb wa偶y 1660kg, wi臋c nie wiele r贸偶ni si臋 wag膮 od modelu SIII 2.0 TSI 4x4 (20-40kg), wiem 偶e z Golfem R czy RS3 nie ma co si臋 por贸wnywa膰, ale to inna klasa samochod贸w. Przy zakupie rozwa偶a艂em S3, ale obawia艂em si臋 偶e po Octavi kombi b臋dzie po prostu za ma艂e i za twarde. Po drugie m贸j przyjaciel mechanik nie bardzo wierzy w silniki TFSI i ca艂y czas mi powtarza艂 byle tylko nie to. Mo偶liwe, 偶e nowsze wersje tych silnik贸w s膮 wolne od problem贸w wieku m艂odzie艅czego, ale te kt贸re ja mia艂em do wyboru to by艂y rozwi膮zania z pierwszych lat produkcji. Ostatecznie wypad艂o wi臋c na 3.6, kt贸ry te偶 mo偶e by膰 bardzo drogi w naprawie.
Je偶eli chodzi o tuning to zawsze wydawa艂o mi si臋, 偶e tam mamy milion dr贸g do wyboru. W praktyce w przypadku Octavi i teraz w przypadku Superba okazuje si臋, 偶e jak masz z dwie drogi to ju偶 jest dobrze. Najbardziej podoba艂o mi si臋 rozwi膮zanie z kompresorem, ale w Polsce raczej nikt si臋 tym nie zajmuje. Rozumiem dlaczego wszyscy u nas stawiaj膮 na du偶e moce, bo tak sprzedajesz dro偶ej (ale dajesz wi臋cej mocy i faktycznego przyspieszenia), klienta wciska w fotel i wszyscy s膮 szcz臋艣liwi. Prawda jest jednak taka, 偶e w przypadku samochodu u偶ywanego podnoszenie mocy z 260 do 500 r贸偶nie mo偶e si臋 sko艅czy膰 nie z winy tunera. Po prostu, samoch贸d by艂 gorzej eksploatowany i co艣 si臋 schrzani i wtedy si臋 zaczyna neverending story. Ja po prostu chcia艂em zminimalizowa膰 te ryzyko stosuj膮c prostsze rozwi膮zania daj膮ce mniejsze przyrosty ale po prostu ich raczej nie ma. :)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2019, o 13:07 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 14 lut 2012, o 09:45
Posty: 882
Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Samoch贸d: Superb II 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 312KM / 382Nm
Tak z ciekawo艣ci: o ilu KM / Nm my艣lisz (jak rozumiem, 500KM to ju偶 za du偶o), i w jakiej cenie ma to by膰?

_________________
Benzinov媒 3,6litrov媒 vidlicov媒 拧estiv谩lec


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2019, o 15:53 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 24 lis 2015, o 00:51
Posty: 9686
Lokalizacja: Nowy Sacz
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 350 KM/435NM
Cherry napisa艂(a):
M贸j Superb wa偶y 1660kg, wi臋c nie wiele r贸偶ni si臋 wag膮 od modelu SIII 2.0 TSI 4x4 (20-40kg), wiem 偶e z Golfem R czy RS3 nie ma co si臋 por贸wnywa膰, ale to inna klasa samochod贸w. Przy zakupie rozwa偶a艂em S3, ale obawia艂em si臋 偶e po Octavi kombi b臋dzie po prostu za ma艂e i za twarde. Po drugie m贸j przyjaciel mechanik nie bardzo wierzy w silniki TFSI i ca艂y czas mi powtarza艂 byle tylko nie to. Mo偶liwe, 偶e nowsze wersje tych silnik贸w s膮 wolne od problem贸w wieku m艂odzie艅czego, ale te kt贸re ja mia艂em do wyboru to by艂y rozwi膮zania z pierwszych lat produkcji. Ostatecznie wypad艂o wi臋c na 3.6, kt贸ry te偶 mo偶e by膰 bardzo drogi w naprawie.
Je偶eli chodzi o tuning to zawsze wydawa艂o mi si臋, 偶e tam mamy milion dr贸g do wyboru. W praktyce w przypadku Octavi i teraz w przypadku Superba okazuje si臋, 偶e jak masz z dwie drogi to ju偶 jest dobrze. Najbardziej podoba艂o mi si臋 rozwi膮zanie z kompresorem, ale w Polsce raczej nikt si臋 tym nie zajmuje. Rozumiem dlaczego wszyscy u nas stawiaj膮 na du偶e moce, bo tak sprzedajesz dro偶ej (ale dajesz wi臋cej mocy i faktycznego przyspieszenia), klienta wciska w fotel i wszyscy s膮 szcz臋艣liwi. Prawda jest jednak taka, 偶e w przypadku samochodu u偶ywanego podnoszenie mocy z 260 do 500 r贸偶nie mo偶e si臋 sko艅czy膰 nie z winy tunera. Po prostu, samoch贸d by艂 gorzej eksploatowany i co艣 si臋 schrzani i wtedy si臋 zaczyna neverending story. Ja po prostu chcia艂em zminimalizowa膰 te ryzyko stosuj膮c prostsze rozwi膮zania daj膮ce mniejsze przyrosty ale po prostu ich raczej nie ma. :)

wa偶y艂e艣 auto czy wyczyta艂e艣 w ksi膮偶ce? najl偶ejsze do tej pory widzia艂em 1690kg a 艣rednio tak oko艂o 1720kg to i tak o 150-200 kilo wi臋cej ni偶 golf no ale dobra to nie o to chodzi...kompresor jest po prostu ostatni膮 modyfikacj膮 czyli zak艂adaj膮c go ostateczny wynik b臋dzie taki co艣 pewnie 420-460kunia...turbo daje mo偶liwo艣膰 rozwoju...nie wiem sk膮d masz info o cenach kompresora 偶e niby jest ta艅szy od uturbienia...pyta艂e艣 kogo艣 masz jak膮艣 wycene czy ci si臋 tak wydaje?

pisa艂e艣 z kim艣 kto by si臋 tego w Polsce podj膮艂???

moim zdaniem bud偶et na sensowny projekt kompleksowy czyli hamulce i zawias te偶 to w najta艅szej opcji jakie艣 50-60ty艣....

_________________
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2019, o 09:31 
Offline

Imi臋: Jacek
Do艂膮czy艂(a): 1 cze 2019, o 14:58
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 260KM
Tak膮 mas臋 w艂asn膮 ma w dowodzie a dok艂adnie 1639kg. Co do koszt贸w to posiadam z 4-5 wycen r贸偶nych wariant贸w. Od kompresora po bi-turbo dla mocy od 360KM do 670KM. Poziom kosztowy waha si臋 od ok 24tys. z艂 po ok 100tys. z艂 Je偶eli chodzi o kompresor to tam s膮 dwa warianty dost臋pne plug and play do 360KM i od 420-460KM do ponad 500KM. Koszt rozwi膮zania z kompresorem to cena od ok 24tys z艂 dla ni偶szego zakresu mocy i ok 33tys. z艂 dla wy偶szego ok 420KM. Je偶eli chodzi o turbo to cena minimalna zaczyna si臋 ok 30tys. z艂 i ro艣nie. Najciekawsze rozwi膮zania zaczynaj膮 si臋 ok 48tys. z艂. Tam wida膰, 偶e wk艂adane jest tam serducho w to co si臋 robi. Du偶o jest fajnych firm w Polsce kt贸re si臋 w przypadku turbo tego podejmie. Owszem turbo ma wi臋ksze mo偶liwo艣ci rozwoju. Problem z tuningiem ekstremalnym jest tylko jeden on ma sens tylko wtedy gdy robisz naprawd臋 du偶o KM. Inaczej zawsze lepiej jest kupi膰 co艣 co zosta艂o zaprojektowane by by膰 szybsze np. RS3. Dlatego moje za艂o偶enie by艂o takie by nie i艣膰 w tym kierunku. Zale偶a艂o mi na mocach na poziomie 360 - 380 KM. Przy czym idea kompresora bardziej mi si臋 podoba艂a bo moment ro艣nie wtedy w przybli偶eniu liniowo a nie jak w turbo skokowo. Na t膮 jednak chwil臋 jeszcze sporo pracy przede mn膮 w tym zakresie (dok艂adne sprawdzenie stanu technicznego, faktycznej mocy itp, np. chip), w wolnych chwilach nadal b臋d臋 si臋 stara艂 co艣 wi臋cej w tym zakresie zrobi膰. Liczy艂em, 偶e kto艣 ju偶 t膮 drog臋 na tym forum po prostu przeszed艂.

Ps1. Je偶eli chodzi o cen臋: Podane przeze mnie warto艣ci s膮 to ceny katalogowe/ofertowe. Wiadomo, 偶e trudno jest przy pierwszej wycenie otrzyma膰 najlepsz膮 ofert臋.

Podsumowanie: Koszt modyfikacji wynika przewa偶nie z drogi obranej przez danego tunera. W Polsce dominuje brutalne turbo, kt贸re jest rozwi膮zaniem lepszym przy tuningu ekstremalnym, w Niemczech mamy po prostu szerszy wachlarz mo偶liwo艣ci.

Ps2. Tylko, 偶eby by艂o bez niedom贸wie艅: POLSCY TUNERZY ROBI膭 WSPANIA艁E PROJEKTY NA TYM SILNIKU, I TRUDNO JEST W TYCH CENACH ZNALE殴膯 TO GDZIEKOLWIEK INDZIEJ. W NIEMCZECH ZA PODOBNE STAGE 500+ ZAP艁ACIMY ZNACZNIE WI臉CEJ. W podsumowaniu chodzi mi tylko o to, 偶e nie ka偶dy ma tyle kasy, by wyda膰 50tys z艂 na sam silnik i skrzyni臋.


Ostatnio edytowano 4 cze 2019, o 10:20 przez Cherry, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2019, o 10:13 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 24 lis 2015, o 00:51
Posty: 9686
Lokalizacja: Nowy Sacz
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 350 KM/435NM
Nikt nie przechodzi艂 i co ciekawsze nie ma takich projekt贸w po 艣wiecie, albo jest wyj膮tkowo ma艂o (Niemcy znany mi przypadek 430konnego s2 3,6), ale jak pisz臋 takie podniesienie mocy wi膮偶e si臋 z na pewno bezwzgl臋dn膮 zmian膮 zawieszenia, to ori jest jednak niestety bardzo ch.鈥ego nie mo偶na zostawi膰 tak zmodzonym autem jazda na tym zawieszeniu to jest pora偶ka....
33ty艣 za 500 kunia to i tak o wiele mniej ni偶 my艣la艂em albo po prostu si臋 zmieni艂y ceny, 艂atwiejszy dost臋p do podzespo艂贸w poniewa偶 kiedy艣 wycena na kompresor i 500 koni to by艂o oko艂o 45ty艣...tak偶e w sumie w tych 50 tys si臋 powinno zamkn膮膰 tylko 偶e w 偶yciu tego nie odzyskasz i na takie auto jeste艣 "skazany" do ko艅ca jego 偶ycia (chyba 偶e oddasz za grosze :P ) no ale jest to ju偶 powiedzmy auto do wszystkiego/uniwersalne wi臋c dobry kierunek...ps no potem na pewno b臋dzie si臋 chcia艂o dorzuci膰 hamulce i sprawdzone sety to wydatek tych powiedzmy 8-10ty艣 z艂...

_________________
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516


Ostatnio edytowano 4 cze 2019, o 14:06 przez CLO27, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2019, o 13:44 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 14 lut 2012, o 09:45
Posty: 882
Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Samoch贸d: Superb II 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 312KM / 382Nm
@Cherry
Wiem jakie s膮 ceny, i czego.
Pyta艂em czego Ty szukasz, bo IMO jako艣 nie potrafisz si臋 zdecydowa膰. My艣l臋, 偶e ju偶 wiem.

_________________
Benzinov媒 3,6litrov媒 vidlicov媒 拧estiv谩lec


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2019, o 16:42 
Offline

Imi臋: Jacek
Do艂膮czy艂(a): 1 cze 2019, o 14:58
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 260KM
Ja chcia艂em wyj艣膰 poza zakres chiptuningu, ale niekoniecznie wykonywa膰 tuning ekstremalny. Pierwsze oferty z Polski zdziwi艂y mnie bardzo mocno bo zaczyna艂y si臋 dosy膰 wysoko (2-3 razy wy偶ej), wzgl臋dem oferty niemieckiej. Logika podpowiada艂a mi, 偶e ceny u nas powinny by膰 troch臋 ni偶sze ni偶 katalogowa oferta z Niemiec, z ofert wynika艂o co艣 zupe艂nie innego. Wiadomo popyt i poda偶 dytkuj膮 poziom cen wi臋c mo偶e mia艂em pecha napisa膰 w z艂ym momencie itp. Postanowi艂em wi臋c troch臋 poczyta膰, poszuka膰, ostatecznie zacz膮艂em pyta膰 na grupach jak to z tymi cenami jest. Wniosek okaza艂 si臋 troch臋 zaskakuj膮cy i niejednoznaczny poniewa偶 to co por贸wnywa艂em to by艂y dwa zupe艂nie inne podej艣cia i rozwi膮zania. Mi nadal bli偶ej jest do rozwi膮zania opartego na kompresorze, niestety nie znalaz艂em w Polsce korzystnej na to oferty i na razie temat pewnie zn贸w trafi na p贸艂k臋 :) Mo偶e powoli cena kompresor贸w Rotrexa odrobin臋 spadnie i wtedy cena ca艂ego rozwi膮zania b臋dzie troch臋 ni偶sza.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2019, o 19:47 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 24 lis 2015, o 00:51
Posty: 9686
Lokalizacja: Nowy Sacz
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 350 KM/435NM
no za 2 lata by膰 mejbi ale kufa wtedy b臋dzie to warto艣膰 dw贸ch twoich aut a wtedy bli偶ej do my艣lenia o z艂omowaniu ni偶 modzeniu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2019, o 20:15 
Offline

Imi臋: Jacek
Do艂膮czy艂(a): 1 cze 2019, o 14:58
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 260KM
Tu masz racje, ale ten w膮tek porusza艂em w przywitaniu. Ja zdaj臋 sobie spraw臋 z tego, 偶e za rok to mo偶e nie ale dwa lata 艂atwiej b臋dzie mi kupi膰 RS3 ni偶 Superba modzi膰. Tylko to ju偶 si臋 robi debata o sens tuningu. Ja staram si臋 zachowa膰 w tym pewien rozs膮dek i proporcjonalno艣膰 efekt贸w do po艣wi臋conych 艣rodk贸w. Moim zdaniem skoro w Niemcom op艂aca si臋 robi膰 zestaw na bardzo drogim kompresorze za 33tys z艂 na 460KM to powinno da膰 si臋 to zrobi膰 taniej. Jak si臋 nie da i nie stwierdz臋, 偶e tak to jest to czego najbardziej potrzeba mi w 偶yciu to pozostanie Superb po cheaptuningu ;)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL