Skoda Superb 3.6 turbo/kompresor

Cherry
Posty: 7
Rejestracja: 1 cze 2019, o 14:58
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 260KM
Imię: Jacek
Lokalizacja: Olsztyn

Skoda Superb 3.6 turbo/kompresor

Post autor: Cherry » 1 cze 2019, o 17:24

Witajcie

Cały czas szukam rozwiązań na dołożenie turbo lub kompresora do 3.6 FSI.

Rodzimi tunerzy mają szeroką ofertę turbo, bi-turbo i rozwiązania przez nich oferowane są wspaniałe, jednak ekstremalnie kosztowne w stosunku do wartości samochodu.
Moce to przeważnie (500, 600, 670KM) rozwiązania na 400KM nie wiele różnią się ceną od 500KM.

W ofercie zachodnich tunerów znajdziemy jednak ofertę na kompresory i zestawy turbo również dla niższych mocy. W znacznie niższych cenach niż pakiety oferowane w kraju.

Czy ktoś z Was zgłębiał ten temat, realizował taki projekt?

Pozdrawiam
Jacek

Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9736
Rejestracja: 24 lis 2015, o 00:51
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 350 KM/435NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Skoda Superb 3.6 turbo/kompresor

Post autor: CLO27 » 3 cze 2019, o 07:29

zależy ile chcesz pojeździć u nas raczej takie rozwiązania dedykują do dayli którymi ktoś robi dziesiątki tyś km a na zagraniczni "nie wiem"...nie bez powodu niemiaszki i angole do nas przyjeżdżają na grubsze roboty...jak już ruszać to robić przynajmniej te 450-500 kuniuf bo to ciężka krowa z tym 3,6 i robienie w niej 400 koni zbliży s2 do golfa r (mocowo) ale tylko zbliży, fajnie ale nie będzie to wyraźnie szybkie auto...takie sety na te 500 kuniuf to 35 tyś powiedzmy na 700 to już 3 razy tyle więc....koszty się robią jak trzeba wrzucać już dq500 bo to sam swap skrzyni 15-20tyś także trzeba się grubo zastanowić ile to auto będzie użytkowane....pozatym zawias i hamulce wtedy trzeba dać jakieś sensowne to dodatkowo powiedzmy od 10-20tyś :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
SIII + kuń + ZJ grand + duster :)

Cherry
Posty: 7
Rejestracja: 1 cze 2019, o 14:58
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 260KM
Imię: Jacek
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Skoda Superb 3.6 turbo/kompresor

Post autor: Cherry » 3 cze 2019, o 12:09

Mój Superb waży 1660kg, więc nie wiele różni się wagą od modelu SIII 2.0 TSI 4x4 (20-40kg), wiem że z Golfem R czy RS3 nie ma co się porównywać, ale to inna klasa samochodów. Przy zakupie rozważałem S3, ale obawiałem się że po Octavi kombi będzie po prostu za małe i za twarde. Po drugie mój przyjaciel mechanik nie bardzo wierzy w silniki TFSI i cały czas mi powtarzał byle tylko nie to. Możliwe, że nowsze wersje tych silników są wolne od problemów wieku młodzieńczego, ale te które ja miałem do wyboru to były rozwiązania z pierwszych lat produkcji. Ostatecznie wypadło więc na 3.6, który też może być bardzo drogi w naprawie.
Jeżeli chodzi o tuning to zawsze wydawało mi się, że tam mamy milion dróg do wyboru. W praktyce w przypadku Octavi i teraz w przypadku Superba okazuje się, że jak masz z dwie drogi to już jest dobrze. Najbardziej podobało mi się rozwiązanie z kompresorem, ale w Polsce raczej nikt się tym nie zajmuje. Rozumiem dlaczego wszyscy u nas stawiają na duże moce, bo tak sprzedajesz drożej (ale dajesz więcej mocy i faktycznego przyspieszenia), klienta wciska w fotel i wszyscy są szczęśliwi. Prawda jest jednak taka, że w przypadku samochodu używanego podnoszenie mocy z 260 do 500 różnie może się skończyć nie z winy tunera. Po prostu, samochód był gorzej eksploatowany i coś się schrzani i wtedy się zaczyna neverending story. Ja po prostu chciałem zminimalizować te ryzyko stosując prostsze rozwiązania dające mniejsze przyrosty ale po prostu ich raczej nie ma. :)

Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 897
Rejestracja: 14 lut 2012, o 09:45
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 312KM / 382Nm
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: Skoda Superb 3.6 turbo/kompresor

Post autor: Zapp » 3 cze 2019, o 13:07

Tak z ciekawości: o ilu KM / Nm myślisz (jak rozumiem, 500KM to już za dużo), i w jakiej cenie ma to być?
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9736
Rejestracja: 24 lis 2015, o 00:51
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 350 KM/435NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Skoda Superb 3.6 turbo/kompresor

Post autor: CLO27 » 3 cze 2019, o 15:53

Cherry pisze:Mój Superb waży 1660kg, więc nie wiele różni się wagą od modelu SIII 2.0 TSI 4x4 (20-40kg), wiem że z Golfem R czy RS3 nie ma co się porównywać, ale to inna klasa samochodów. Przy zakupie rozważałem S3, ale obawiałem się że po Octavi kombi będzie po prostu za małe i za twarde. Po drugie mój przyjaciel mechanik nie bardzo wierzy w silniki TFSI i cały czas mi powtarzał byle tylko nie to. Możliwe, że nowsze wersje tych silników są wolne od problemów wieku młodzieńczego, ale te które ja miałem do wyboru to były rozwiązania z pierwszych lat produkcji. Ostatecznie wypadło więc na 3.6, który też może być bardzo drogi w naprawie.
Jeżeli chodzi o tuning to zawsze wydawało mi się, że tam mamy milion dróg do wyboru. W praktyce w przypadku Octavi i teraz w przypadku Superba okazuje się, że jak masz z dwie drogi to już jest dobrze. Najbardziej podobało mi się rozwiązanie z kompresorem, ale w Polsce raczej nikt się tym nie zajmuje. Rozumiem dlaczego wszyscy u nas stawiają na duże moce, bo tak sprzedajesz drożej (ale dajesz więcej mocy i faktycznego przyspieszenia), klienta wciska w fotel i wszyscy są szczęśliwi. Prawda jest jednak taka, że w przypadku samochodu używanego podnoszenie mocy z 260 do 500 różnie może się skończyć nie z winy tunera. Po prostu, samochód był gorzej eksploatowany i coś się schrzani i wtedy się zaczyna neverending story. Ja po prostu chciałem zminimalizować te ryzyko stosując prostsze rozwiązania dające mniejsze przyrosty ale po prostu ich raczej nie ma. :)
ważyłeś auto czy wyczytałeś w książce? najlżejsze do tej pory widziałem 1690kg a średnio tak około 1720kg to i tak o 150-200 kilo więcej niż golf no ale dobra to nie o to chodzi...kompresor jest po prostu ostatnią modyfikacją czyli zakładając go ostateczny wynik będzie taki coś pewnie 420-460kunia...turbo daje możliwość rozwoju...nie wiem skąd masz info o cenach kompresora że niby jest tańszy od uturbienia...pytałeś kogoś masz jakąś wycene czy ci się tak wydaje?

pisałeś z kimś kto by się tego w Polsce podjął???

moim zdaniem budżet na sensowny projekt kompleksowy czyli hamulce i zawias też to w najtańszej opcji jakieś 50-60tyś....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
SIII + kuń + ZJ grand + duster :)

Cherry
Posty: 7
Rejestracja: 1 cze 2019, o 14:58
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 260KM
Imię: Jacek
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Skoda Superb 3.6 turbo/kompresor

Post autor: Cherry » 4 cze 2019, o 09:31

Taką masę własną ma w dowodzie a dokładnie 1639kg. Co do kosztów to posiadam z 4-5 wycen różnych wariantów. Od kompresora po bi-turbo dla mocy od 360KM do 670KM. Poziom kosztowy waha się od ok 24tys. zł po ok 100tys. zł Jeżeli chodzi o kompresor to tam są dwa warianty dostępne plug and play do 360KM i od 420-460KM do ponad 500KM. Koszt rozwiązania z kompresorem to cena od ok 24tys zł dla niższego zakresu mocy i ok 33tys. zł dla wyższego ok 420KM. Jeżeli chodzi o turbo to cena minimalna zaczyna się ok 30tys. zł i rośnie. Najciekawsze rozwiązania zaczynają się ok 48tys. zł. Tam widać, że wkładane jest tam serducho w to co się robi. Dużo jest fajnych firm w Polsce które się w przypadku turbo tego podejmie. Owszem turbo ma większe możliwości rozwoju. Problem z tuningiem ekstremalnym jest tylko jeden on ma sens tylko wtedy gdy robisz naprawdę dużo KM. Inaczej zawsze lepiej jest kupić coś co zostało zaprojektowane by być szybsze np. RS3. Dlatego moje założenie było takie by nie iść w tym kierunku. Zależało mi na mocach na poziomie 360 - 380 KM. Przy czym idea kompresora bardziej mi się podobała bo moment rośnie wtedy w przybliżeniu liniowo a nie jak w turbo skokowo. Na tą jednak chwilę jeszcze sporo pracy przede mną w tym zakresie (dokładne sprawdzenie stanu technicznego, faktycznej mocy itp, np. chip), w wolnych chwilach nadal będę się starał coś więcej w tym zakresie zrobić. Liczyłem, że ktoś już tą drogę na tym forum po prostu przeszedł.

Ps1. Jeżeli chodzi o cenę: Podane przeze mnie wartości są to ceny katalogowe/ofertowe. Wiadomo, że trudno jest przy pierwszej wycenie otrzymać najlepszą ofertę.

Podsumowanie: Koszt modyfikacji wynika przeważnie z drogi obranej przez danego tunera. W Polsce dominuje brutalne turbo, które jest rozwiązaniem lepszym przy tuningu ekstremalnym, w Niemczech mamy po prostu szerszy wachlarz możliwości.

Ps2. Tylko, żeby było bez niedomówień: POLSCY TUNERZY ROBIĄ WSPANIAŁE PROJEKTY NA TYM SILNIKU, I TRUDNO JEST W TYCH CENACH ZNALEŹĆ TO GDZIEKOLWIEK INDZIEJ. W NIEMCZECH ZA PODOBNE STAGE 500+ ZAPŁACIMY ZNACZNIE WIĘCEJ. W podsumowaniu chodzi mi tylko o to, że nie każdy ma tyle kasy, by wydać 50tys zł na sam silnik i skrzynię.
Ostatnio zmieniony 4 cze 2019, o 10:20 przez Cherry, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9736
Rejestracja: 24 lis 2015, o 00:51
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 350 KM/435NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Skoda Superb 3.6 turbo/kompresor

Post autor: CLO27 » 4 cze 2019, o 10:13

Nikt nie przechodził i co ciekawsze nie ma takich projektów po świecie, albo jest wyjątkowo mało (Niemcy znany mi przypadek 430konnego s2 3,6), ale jak piszę takie podniesienie mocy wiąże się z na pewno bezwzględną zmianą zawieszenia, to ori jest jednak niestety bardzo ch.…tego nie można zostawić tak zmodzonym autem jazda na tym zawieszeniu to jest porażka....
33tyś za 500 kunia to i tak o wiele mniej niż myślałem albo po prostu się zmieniły ceny, łatwiejszy dostęp do podzespołów ponieważ kiedyś wycena na kompresor i 500 koni to było około 45tyś...także w sumie w tych 50 tys się powinno zamknąć tylko że w życiu tego nie odzyskasz i na takie auto jesteś "skazany" do końca jego życia (chyba że oddasz za grosze :P ) no ale jest to już powiedzmy auto do wszystkiego/uniwersalne więc dobry kierunek...ps no potem na pewno będzie się chciało dorzucić hamulce i sprawdzone sety to wydatek tych powiedzmy 8-10tyś zł...
Ostatnio zmieniony 4 cze 2019, o 14:06 przez CLO27, łącznie zmieniany 1 raz.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
SIII + kuń + ZJ grand + duster :)

Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 897
Rejestracja: 14 lut 2012, o 09:45
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 312KM / 382Nm
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: Skoda Superb 3.6 turbo/kompresor

Post autor: Zapp » 4 cze 2019, o 13:44

@Cherry
Wiem jakie są ceny, i czego.
Pytałem czego Ty szukasz, bo IMO jakoś nie potrafisz się zdecydować. Myślę, że już wiem.
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

Cherry
Posty: 7
Rejestracja: 1 cze 2019, o 14:58
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 260KM
Imię: Jacek
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Skoda Superb 3.6 turbo/kompresor

Post autor: Cherry » 4 cze 2019, o 16:42

Ja chciałem wyjść poza zakres chiptuningu, ale niekoniecznie wykonywać tuning ekstremalny. Pierwsze oferty z Polski zdziwiły mnie bardzo mocno bo zaczynały się dosyć wysoko (2-3 razy wyżej), względem oferty niemieckiej. Logika podpowiadała mi, że ceny u nas powinny być trochę niższe niż katalogowa oferta z Niemiec, z ofert wynikało coś zupełnie innego. Wiadomo popyt i podaż dytkują poziom cen więc może miałem pecha napisać w złym momencie itp. Postanowiłem więc trochę poczytać, poszukać, ostatecznie zacząłem pytać na grupach jak to z tymi cenami jest. Wniosek okazał się trochę zaskakujący i niejednoznaczny ponieważ to co porównywałem to były dwa zupełnie inne podejścia i rozwiązania. Mi nadal bliżej jest do rozwiązania opartego na kompresorze, niestety nie znalazłem w Polsce korzystnej na to oferty i na razie temat pewnie znów trafi na półkę :) Może powoli cena kompresorów Rotrexa odrobinę spadnie i wtedy cena całego rozwiązania będzie trochę niższa.

Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9736
Rejestracja: 24 lis 2015, o 00:51
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 350 KM/435NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Skoda Superb 3.6 turbo/kompresor

Post autor: CLO27 » 4 cze 2019, o 19:47

no za 2 lata być mejbi ale kufa wtedy będzie to wartość dwóch twoich aut a wtedy bliżej do myślenia o złomowaniu niż modzeniu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
SIII + kuń + ZJ grand + duster :)

Cherry
Posty: 7
Rejestracja: 1 cze 2019, o 14:58
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 260KM
Imię: Jacek
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Skoda Superb 3.6 turbo/kompresor

Post autor: Cherry » 4 cze 2019, o 20:15

Tu masz racje, ale ten wątek poruszałem w przywitaniu. Ja zdaję sobie sprawę z tego, że za rok to może nie ale dwa lata łatwiej będzie mi kupić RS3 niż Superba modzić. Tylko to już się robi debata o sens tuningu. Ja staram się zachować w tym pewien rozsądek i proporcjonalność efektów do poświęconych środków. Moim zdaniem skoro w Niemcom opłaca się robić zestaw na bardzo drogim kompresorze za 33tys zł na 460KM to powinno dać się to zrobić taniej. Jak się nie da i nie stwierdzę, że tak to jest to czego najbardziej potrzeba mi w życiu to pozostanie Superb po cheaptuningu ;)

ODPOWIEDZ