Klocki

rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klocki

Post autor: rezon »

Bo po kilkunastu tysiącach km miałem zwichrowane ;), ASO Mitsubishi też miało w tym udział ;) - zamiast przeczyścić prowadniczki to zalali je smarem miedzianym. Ciepełko czuć było też na felgach więcej niż zazwyczaj. To wynika też z fizyki - hamulec to przecież zamiana energii kinetycznej na cieplną. Szybciej hamują - więcej grzeją. Ale różnica w hamowaniu była wyraźna w porównaniu do wcześniej założonych TRW. Outek ma dość słabe hamulce, więc mocniej odczuwa się różnice. Ich wadą jest 100% wyższa cena. Do RED Stuff to już na pewno warto specjalne tarcze. Jeszcze jedno pył z EBC Green łatwiej się myje niż z TRW czy ATE i nie jest taki czarny/smolisty.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Klocki

Post autor: sjak »

Co do pyłu zgadzam się w 100%, ale z tym grzaniem tak nie do końca. Określona ilość energii kinetycznej przemieni się w cieplną, niezależnie jakie klocki masz założone. Innymi słowy podczas hamowania z określonej prędkości zawsze wytworzysz tyle samo ciepła niezależnie od założonych klocków. Natomiast może się to dziać w różnym czasie. Więc podczas awaryjnego hamowania - przy znacznie większym współczynniku tarcia - rzeczywiście w jednostce czasu mogą mocniej nagrzać tarcze. Ale to tylko w czasie hamowania awaryjnego. W każdej innej sytuacji nie widzę takiej możliwości
A z innej beczki - EBC rzeczywiście wyraźnie mocniej hamują od np Juridów. Jak już pisałem - tarcze EBC padły mi pod redami po bardzo krótkim czasie (wygięły się w chińskie osiem). Brembo natomiast trzymają się świetnie.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klocki

Post autor: rezon »

Sam zwróciłeś uwagę na czas hamowania jako istotny czynnik poziomu nagrzewania tarcz. Miałem ok. 30% skuteczności tyłu i praktycznie całe hamowanie przodem, to przy masie Outka nie trzeba awaryjnego hamowania żeby mocniej grzać - wystarczy zwykłe w mieście, które przy normalnej pracy układu byłoby nieodczuwalne. Przy większych prędkościach to wyhamowanie nawet o 50km/h to już xtrm bo przecież mamy tam prędkość do kwadratu. Iuridy miałem chyba jeszcze w O1 - std klocki
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Klocki

Post autor: sjak »

OK, rzeczywiście nie wziąłem pod uwagę opcji krótkiego, ale bardzo mocnego przyhamowania z wysokiej prędkości. Jakoś mnie zaćmiło :mrgreen:
W takim przypadku rzeczywiście ilość wydzielonego ciepła może być zgubna dla tarcz.
Awatar użytkownika
awdurek
Posty: 466
Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: 240 KM i 500Nm
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wlkp

Re: Klocki

Post autor: awdurek »

To może teraz jakoś zebrać wasze doświadczenia do kupy :)
Bo mam przejechane już pod 100 tkm i tak się zastanawiam co by tu założyć jak mi się heble skończą :)
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Klocki

Post autor: sjak »

Z mojego doświadczenia z różnymi układami, jeśli teraz miałbym kompletować zestaw, to tarcze Brembo i klocki EBC Redstuff.
Do normalnej jazdy najlepiej mi się to sprawdza.
Ale to tylko moje, subiektywne zdanie.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klocki

Post autor: rezon »

Jak szukasz kilkudziesięciu cm mniej drogi hamowania i +300zł nie stanowi problemu to EBC Green może być dobrym wyborem. A jak wystarcza ori setup to zazwyczaj w Outku zakładałem TRW i tez są OK. Nie wiem jak z trwałością EBC, bo jak musiałem zmienić tarcze to i klocki zmieniłem po 20kkm, ale jeszcze trochę ich było. Std w Outku to 40kkm na klocki. Na RED'ach nie jeździłem, ale wg opisów to trzeba by lepsze tarcze wstawić niż ori.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Klocki

Post autor: dato »

awdurek pisze:To może teraz jakoś zebrać wasze doświadczenia do kupy :)
Bo mam przejechane już pod 100 tkm i tak się zastanawiam co by tu założyć jak mi się heble skończą :)
Tzn. tarcze ? Bo jak powiesz, że klocków jeszcze nie zmieniałeś to od dziś mówię Ci miszcz...
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klocki

Post autor: rezon »

Na ile zazwyczaj przy normalnej jeździe starczają klocki w S2?
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Klocki

Post autor: Misiek Fisiek »

To zależy czy użytkowany w trasie czy po mieście ale jakieś 50 000 powinny wytrzymać.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Klocki

Post autor: sjak »

W trasie zdecydowanie więcej. Ja dobijam właśnie 70 bez wymiany
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klocki

Post autor: rezon »

thx
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Qbek
Posty: 64
Rejestracja: 26 cze 2012, o 23:03
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Klocki

Post autor: Qbek »

A nie od stylu jazdy i posiadanych umiejętności? W Mondeo kombi wystarczały mi na ok. 90kkm, a jeżdżę zdecydowanie dynamiczniej od współjeżdżących, żeby nie powiedzieć pirecę :lol: Zobaczymy jak się S2 spiszą.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klocki

Post autor: rezon »

Więcej jednak od wielkości tarcz i klocków i masy samochodu. W O1 wystarczaly na 80kkm, O2 na 40-50kkm, Outek 40 to max co się udaje zrobić. Im nowsza konstrukcja tym mniej :(
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
awdurek
Posty: 466
Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: 240 KM i 500Nm
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wlkp

Re: Klocki

Post autor: awdurek »

Dato na dzień dzisiejszy tarcze i klocki są oryginalne :D
Konkretnie chodzi mi o cały zestaw tak na przyszłość i bazując na waszym doświadczeniu.
Ps.
Co do wytrzymałości hamulców - miałem kiedyś O I kombi Tdi 90 km (służbowa i jeden kierowca) to wymiany szczęk tylnych w serwisie dokonali po 150 tkm,
a pierwsze klocki wymienili mi dopiero po 165 tkm :lol: . Autem w 2 lata i 2 miesiące przejechałem 220 tkm :!: :!: :!: :!: :!:
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm
ODPOWIEDZ