Klocki
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Klocki
Bo po kilkunastu tysiącach km miałem zwichrowane , ASO Mitsubishi też miało w tym udział - zamiast przeczyścić prowadniczki to zalali je smarem miedzianym. Ciepełko czuć było też na felgach więcej niż zazwyczaj. To wynika też z fizyki - hamulec to przecież zamiana energii kinetycznej na cieplną. Szybciej hamują - więcej grzeją. Ale różnica w hamowaniu była wyraźna w porównaniu do wcześniej założonych TRW. Outek ma dość słabe hamulce, więc mocniej odczuwa się różnice. Ich wadą jest 100% wyższa cena. Do RED Stuff to już na pewno warto specjalne tarcze. Jeszcze jedno pył z EBC Green łatwiej się myje niż z TRW czy ATE i nie jest taki czarny/smolisty.
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Klocki
Co do pyłu zgadzam się w 100%, ale z tym grzaniem tak nie do końca. Określona ilość energii kinetycznej przemieni się w cieplną, niezależnie jakie klocki masz założone. Innymi słowy podczas hamowania z określonej prędkości zawsze wytworzysz tyle samo ciepła niezależnie od założonych klocków. Natomiast może się to dziać w różnym czasie. Więc podczas awaryjnego hamowania - przy znacznie większym współczynniku tarcia - rzeczywiście w jednostce czasu mogą mocniej nagrzać tarcze. Ale to tylko w czasie hamowania awaryjnego. W każdej innej sytuacji nie widzę takiej możliwości
A z innej beczki - EBC rzeczywiście wyraźnie mocniej hamują od np Juridów. Jak już pisałem - tarcze EBC padły mi pod redami po bardzo krótkim czasie (wygięły się w chińskie osiem). Brembo natomiast trzymają się świetnie.
A z innej beczki - EBC rzeczywiście wyraźnie mocniej hamują od np Juridów. Jak już pisałem - tarcze EBC padły mi pod redami po bardzo krótkim czasie (wygięły się w chińskie osiem). Brembo natomiast trzymają się świetnie.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Klocki
Sam zwróciłeś uwagę na czas hamowania jako istotny czynnik poziomu nagrzewania tarcz. Miałem ok. 30% skuteczności tyłu i praktycznie całe hamowanie przodem, to przy masie Outka nie trzeba awaryjnego hamowania żeby mocniej grzać - wystarczy zwykłe w mieście, które przy normalnej pracy układu byłoby nieodczuwalne. Przy większych prędkościach to wyhamowanie nawet o 50km/h to już xtrm bo przecież mamy tam prędkość do kwadratu. Iuridy miałem chyba jeszcze w O1 - std klocki
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Klocki
OK, rzeczywiście nie wziąłem pod uwagę opcji krótkiego, ale bardzo mocnego przyhamowania z wysokiej prędkości. Jakoś mnie zaćmiło
W takim przypadku rzeczywiście ilość wydzielonego ciepła może być zgubna dla tarcz.
W takim przypadku rzeczywiście ilość wydzielonego ciepła może być zgubna dla tarcz.
- awdurek
- Posty: 466
- Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Aktualnie: 240 KM i 500Nm
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Wlkp
Re: Klocki
To może teraz jakoś zebrać wasze doświadczenia do kupy
Bo mam przejechane już pod 100 tkm i tak się zastanawiam co by tu założyć jak mi się heble skończą
Bo mam przejechane już pod 100 tkm i tak się zastanawiam co by tu założyć jak mi się heble skończą
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Klocki
Z mojego doświadczenia z różnymi układami, jeśli teraz miałbym kompletować zestaw, to tarcze Brembo i klocki EBC Redstuff.
Do normalnej jazdy najlepiej mi się to sprawdza.
Ale to tylko moje, subiektywne zdanie.
Do normalnej jazdy najlepiej mi się to sprawdza.
Ale to tylko moje, subiektywne zdanie.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Klocki
Jak szukasz kilkudziesięciu cm mniej drogi hamowania i +300zł nie stanowi problemu to EBC Green może być dobrym wyborem. A jak wystarcza ori setup to zazwyczaj w Outku zakładałem TRW i tez są OK. Nie wiem jak z trwałością EBC, bo jak musiałem zmienić tarcze to i klocki zmieniłem po 20kkm, ale jeszcze trochę ich było. Std w Outku to 40kkm na klocki. Na RED'ach nie jeździłem, ale wg opisów to trzeba by lepsze tarcze wstawić niż ori.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Klocki
Tzn. tarcze ? Bo jak powiesz, że klocków jeszcze nie zmieniałeś to od dziś mówię Ci miszcz...awdurek pisze:To może teraz jakoś zebrać wasze doświadczenia do kupy
Bo mam przejechane już pod 100 tkm i tak się zastanawiam co by tu założyć jak mi się heble skończą
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Klocki
To zależy czy użytkowany w trasie czy po mieście ale jakieś 50 000 powinny wytrzymać.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Klocki
A nie od stylu jazdy i posiadanych umiejętności? W Mondeo kombi wystarczały mi na ok. 90kkm, a jeżdżę zdecydowanie dynamiczniej od współjeżdżących, żeby nie powiedzieć pirecę Zobaczymy jak się S2 spiszą.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Klocki
Więcej jednak od wielkości tarcz i klocków i masy samochodu. W O1 wystarczaly na 80kkm, O2 na 40-50kkm, Outek 40 to max co się udaje zrobić. Im nowsza konstrukcja tym mniej
- awdurek
- Posty: 466
- Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Aktualnie: 240 KM i 500Nm
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Wlkp
Re: Klocki
Dato na dzień dzisiejszy tarcze i klocki są oryginalne
Konkretnie chodzi mi o cały zestaw tak na przyszłość i bazując na waszym doświadczeniu.
Ps.
Co do wytrzymałości hamulców - miałem kiedyś O I kombi Tdi 90 km (służbowa i jeden kierowca) to wymiany szczęk tylnych w serwisie dokonali po 150 tkm,
a pierwsze klocki wymienili mi dopiero po 165 tkm . Autem w 2 lata i 2 miesiące przejechałem 220 tkm
Konkretnie chodzi mi o cały zestaw tak na przyszłość i bazując na waszym doświadczeniu.
Ps.
Co do wytrzymałości hamulców - miałem kiedyś O I kombi Tdi 90 km (służbowa i jeden kierowca) to wymiany szczęk tylnych w serwisie dokonali po 150 tkm,
a pierwsze klocki wymienili mi dopiero po 165 tkm . Autem w 2 lata i 2 miesiące przejechałem 220 tkm
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm