Strona 28 z 29

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 9 sty 2016, o 22:00
autor: __atomek__
Dolną zaślepką osłaniasz praktycznie cały wlot powietrza.....

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 9 sty 2016, o 22:04
autor: niestandardowy
monituje caly czas stan temp. oleju i jest na moich odcinkach max 90 stopni. jak na razie :)

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 9 sty 2016, o 22:05
autor: niestandardowy
oczywiscie gornej zadlepki nie kupowalem bo na grillu jest przerwa jakies 5 cm. na dlugosci to jakies chlodzenie ma.
temperatura silnika przy nawiewie auto2 po 10 min. 90 stopni...

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 9 sty 2016, o 22:08
autor: niestandardowy
Clo, jeszcze sie zastanawiam nad tym co napisales. jak na moje to nic zlego sie nie stanie. raczej pomoze. nie wiem jeszcze gdzie jest wlot do interkulera. bo jedynie moze miec przez to slabsze chlodzenie

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 10 sty 2016, o 02:44
autor: CLO27
niestandardowy pisze:Clo, jeszcze sie zastanawiam nad tym co napisales. jak na moje to nic zlego sie nie stanie. raczej pomoze. nie wiem jeszcze gdzie jest wlot do interkulera. bo jedynie moze miec przez to slabsze chlodzenie
Kurcze nie wiem gdzie to oglądałem, ale to było ogólnie powiedziane. Konkretnie w superbie może nie mieć to żadnych negatywnych skutków. Myślałem, że ktoś może będzie coś na ten temat więcej wiedział więc tak luźno rzuciłem zagadnienie.

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 10 sty 2016, o 07:36
autor: JanuszSz
niestandardowy pisze: nie wiem jeszcze gdzie jest wlot do interkulera. bo jedynie moze miec przez to slabsze chlodzenie
Jak to gdzie?
Intercooler stoi jako pierwszy w rządku chłodnic w S2 i wlot powietrza ma właśnie przez kraty w zderzaku.

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 10 sty 2016, o 08:54
autor: niestandardowy
o ja Gamoń. No tak, zyje jeszcze Audi :)

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 10 sty 2016, o 21:22
autor: Puch4
Miałem podobną osłonę w Vectrze B 2.0 DTI. W mieście było super ale jak wyjechałem pierwszy raz z tą osłoną w trasę to 20 km za Warszawą na stacji benzynowej ją ściągałem bo mi samochód się przegrzewał.
Może w Superbie jest na tyle chlodzenie silnika, że się nie przegrzeje.

Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 10 sty 2016, o 21:25
autor: panki888
Nigdy nie zasłaniałem nawet przy -20 i jakoś nie widziałem problemu z autem.
Jeżeli chodzi o dogrzanie.

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 11 sty 2016, o 09:06
autor: Grzechu23
To nie chodzi o problem z dogrzaniem, tylko fakt ze auto będzie nagrzewało sie szybciej z taką osłoną. Dla jednych dłuższe o 5 min nagrzewanie nie robi problemu, dla innych już tak.

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 11 sty 2016, o 09:10
autor: niestandardowy
panki, masz pewnie u siebie dodatkowa nagrzewnice elektryczba wnetrza. ja mam cieplo w aucie dopiero jak mi sie silnik nagrzeje... bo nagrzewnicy ele. nie mam...

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 11 sty 2016, o 10:56
autor: pjetko
Taka osłona to trochę niebezpieczna dla silnika jest.

Problem z przegrzaniem jak najbardziej może wystąpić. Chłodnica jest po to, żeby przepływające przez nią powietrze odbierało ciepło z cieczy chłodzącej. Jeśli to powietrze nie będzie przez chłodnicę przechodzić, to nie będzie możliwości odprowadzenia nadmiaru ciepła. Przy krótkich dystansach w zimie problem może nie wystąpić, szczególnie podczas jazdy z mniejszymi prędkościami. Nagrzewając wnętrze ciecz chłodząca przechodzi przez podobną chłodnicę, ale tą odpowiedzialną za ogrzewanie wnętrza - nagrzewnicę. Chwilowo nagrzewnica przejmuje rolę chłodnicy i wszystko jest git. Silnik się nie grzeje, a w środku jest szybko ciepło.

Natomiast jeśli mocno obciążymy silnik, ilość generowanego ciepła wzrośnie, to nagrzewnica w środku nie będzie w stanie przejąć całego nadmiaru ciepła. Po to jest właśnie chłodnica "w zderzaku". Jeśli będzie ona zakryta, to bardzo niewielka ilość powietrza przez nią będzie przepływać. Skutkiem będzie zagotowanie cieczy i przegrzanie silnika. Żeby taki efekt osiągnąć wystarczy wskoczyć na autostradę i przejechać kilkanaście km z prędkością 140-160 km/h.

Taka osłona miałaby sens gdyby była sterowana w zależności od temperatury cieczy. Jednak prostszym sposobem była zwykła nagrzewnica elektryczna, która jest obecnie stosowana prawie w każdym dieslu.

Ja bym nie ryzykował i nie montował takiej osłonki. Nawet jakbym jeździł tylko na krótkie trasy. Chwila zapomnienia, trochę dłuższy przelot i silnik można zajechać.

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 11 sty 2016, o 11:21
autor: CLO27
No właśnie coś mi się w tej sprawie obiło o uszy i dzięki za wyjaśnienie.

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 11 sty 2016, o 14:27
autor: niestandardowy
wiem i licze sie z tym. jezdze z rozwaga :) pozatym gorna oslona w atrapie jest odslonieta wiec jakies tam chlodzenie mam. mi na wolnych obr. podczas stania w korku potrafi wychlodzic silnik. Na mrozy jednak oslona zostanie...

Re: Kolejne ulepszenia SII

: 4 kwie 2017, o 09:56
autor: grizzly
Witam
odświeżam temat :!:
czy może ktoś wstawić zdjęcie z założoną dodatkową uszczelką komory silnika ? wcześniej AndrzejWawa wrzucił zdjęcia, ale uszczelki od OII ( inny profil samej uszczelki ) natomiast czy ktoś zamontował 3v0823723 :?: