Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
Witam szanowne gremium,
nie za bardzo wiedziałem gdzie zamieścić temat; z jednej strony jest to modyfikacja, z drugiej opony to sprawa typowo eksploatacyjna. Najwyżej poproszę moderatora o przeniesienie.
Planuję na nadchodzący sezon zakupić nowy komplet opon letnich (225/45R17). Jak do tej pory na standardowym ogumieniu jeździło mi się bardzo dobrze. Chciałbym jednak zabezpieczyć się przed pogięciem felg. Zwłaszcza, że w tym roku drogi wyglądają jak po bombardowaniu.
Dlatego wpadłem na pomysł, aby kupić opony XL z rantem ochronnym, albo runflaty, które maja bardzo twarde ścianki. W mojej teorii opona taka "zatrzyma" uderzenie i nie dopuści krawędzi (w którą uderzyliśmy) do odkształcenia felgi.
Wiem, że runflaty mogą być nienaprawialne, w Polsce są problemy z ich obsługą i nie powinno się ich stosować w aucie do nich nieprzystosowanym.
Pozostaje pytanie: czy w ogóle myślę dobrym tokiem, co lepiej wybrać i czy Skodowskie felgi posiadają garb EH2+.
Z góry zastrzegam, że na jeździe bez powietrza mi specjalnie nie zależy, a '16tki odpadają.
nie za bardzo wiedziałem gdzie zamieścić temat; z jednej strony jest to modyfikacja, z drugiej opony to sprawa typowo eksploatacyjna. Najwyżej poproszę moderatora o przeniesienie.
Planuję na nadchodzący sezon zakupić nowy komplet opon letnich (225/45R17). Jak do tej pory na standardowym ogumieniu jeździło mi się bardzo dobrze. Chciałbym jednak zabezpieczyć się przed pogięciem felg. Zwłaszcza, że w tym roku drogi wyglądają jak po bombardowaniu.
Dlatego wpadłem na pomysł, aby kupić opony XL z rantem ochronnym, albo runflaty, które maja bardzo twarde ścianki. W mojej teorii opona taka "zatrzyma" uderzenie i nie dopuści krawędzi (w którą uderzyliśmy) do odkształcenia felgi.
Wiem, że runflaty mogą być nienaprawialne, w Polsce są problemy z ich obsługą i nie powinno się ich stosować w aucie do nich nieprzystosowanym.
Pozostaje pytanie: czy w ogóle myślę dobrym tokiem, co lepiej wybrać i czy Skodowskie felgi posiadają garb EH2+.
Z góry zastrzegam, że na jeździe bez powietrza mi specjalnie nie zależy, a '16tki odpadają.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
Na pytanie o garb nie odpowiem, ale jeżdżę po dziurach i chętnie dyskusję poobserwuję. Od siebie powiem tyle, że z alu (ori) póki co miałem szczęście w kilku autach, a zimowe stal/"strukturalne" parę razy musiałem prostować - wszystko na profilu >45.
Też jestem ciekaw Waszych odpowiedzi - czy jest szansa, żeby mocniejsza opona uchroniła przed uszkodzeniem felgi ??? Mnie się zdarzyło raz tak przyładowac w dziurę, że felga ok, opona ok, a za 1,5 miesiąca przy tym kole zmieniałem łożysko...
Też jestem ciekaw Waszych odpowiedzi - czy jest szansa, żeby mocniejsza opona uchroniła przed uszkodzeniem felgi ??? Mnie się zdarzyło raz tak przyładowac w dziurę, że felga ok, opona ok, a za 1,5 miesiąca przy tym kole zmieniałem łożysko...
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
A co ty chcesz robić tym autem na tych 45 tkach ?? Latać po dziurach czy co ?
Zdarzyć się zdarza ale prostowanie felgi kosztuje 100 zł pytanie czy koszt tych opon się zwróci. Na moje nie.
Zdarzyć się zdarza ale prostowanie felgi kosztuje 100 zł pytanie czy koszt tych opon się zwróci. Na moje nie.
- Nematode
- Posty: 381
- Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
Na tyle na ile się orientuję to runflaty są droższe i to czasami nie mało droższe. Kolega powyżej dobrze radzi, że jak felga się rypnie to można oddać do renowacji i dalej jest ok. Oczywiście nie zawsze da się felgę naprawić, więc nawet zakup nowej myślę będzie tańszy niż różnica w cenie kompletu runflatów. Do tego tak jak wspomniałeś sam nie założy ci tego byle warsztat. Taka usługa może też być droższa. Sam tez wiesz jak jeździsz i gdzie jeździsz. Ja np głównie po Warszawie do pracy i drogi, którymi jeżdżę da się przeżyć, więc w lato i na 18" śmigam, ale gdybym np mieszkał we Wrocławiu to bym śmigał tylko na 16". Chyba najlepiej będzie jak po prostu kupisz XL jakieś wzmacniane i z rantem bocznym chroniącym przed otarciami felgi i będzie git.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
Ale fabrycznie są opony 225/45R17 typu XL z rantem chroniącym felgę. Co prawda ja po dziurach nie jeżdzę (potrafię ominąć dziurę), ale run flat jest bardzo ciężką i twardą oponą.
A pozatym jak wpierdzielisz się w dziurę to i tak na oponie wyjdzie bombel i/lub uszkodzisz zawieszenie.
A pozatym jak wpierdzielisz się w dziurę to i tak na oponie wyjdzie bombel i/lub uszkodzisz zawieszenie.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
I weź pod uwagę, że ori felgi nie odkształcają się tak łatwo jak wynalazki za 300 zł.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
Fakt, ORI felgi są bardzo dobrej jakości. Potwierdzają, to moi mechanicy.
ContiSportContact 2 225/45 R17 91 V RUN ON FLAT FR, 576zł
Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 225/45 R17 94 Y XL, 459zł (Miałem upatrzone Barumy Bravuris 2 W (albo Y, nie pamiętam) XL FR za... 350zł i zniknęły z oferty )
2304-1836=468zł
Poczytałem trochę na temat napraw runflatów.
Wskazania aby nie naprawiać takich opon wynikają stąd, że trudno jest ocenić stan uszkodzonej opony. Mechanik na oko nie jest w stanie stwierdzić, czy taka opona, po jeździe bez powietrza, nadaje się do łatania, bo może mieć uszkodzoną konstrukcję wewnętrzną. Dla zainteresowanych: LINK
ContiSportContact 2 225/45 R17 91 V RUN ON FLAT FR, 576zł
Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 225/45 R17 94 Y XL, 459zł (Miałem upatrzone Barumy Bravuris 2 W (albo Y, nie pamiętam) XL FR za... 350zł i zniknęły z oferty )
2304-1836=468zł
Poczytałem trochę na temat napraw runflatów.
Wskazania aby nie naprawiać takich opon wynikają stąd, że trudno jest ocenić stan uszkodzonej opony. Mechanik na oko nie jest w stanie stwierdzić, czy taka opona, po jeździe bez powietrza, nadaje się do łatania, bo może mieć uszkodzoną konstrukcję wewnętrzną. Dla zainteresowanych: LINK
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
Ja proponuję Bridgestone Potenza S001. Nic lepszego nie ma.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
Kilka dni (i nocy) dumania i na chwilę obecną raczej skłaniam się do zakupu zwykłych opon. Obawiam się runflatów ze względu na serwis. Bez specjalnej maszyny z rolką dociskającą można uszkodzić oponę przy montażu lub demontażu, a znalezienie przy trasie zakładu, który takową posiada może być trudne. No i nie da się w 100% wykluczyć ze serwis odmówi naprawy opony (zwłaszcza za granica), jako że producent zaleca złomowanie i zakup nowej w przypadku złapania "kapcia".
Co sądzicie o założeniu 235/45R17 na fabryczne felgi?
Co sądzicie o założeniu 235/45R17 na fabryczne felgi?
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
A w jakim celu ma być zmiana? Prowadzenie czy komfort?Zaj007 pisze: Co sądzicie o założeniu 235/45R17 na fabryczne felgi?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
Czyli należy zmniejszać szerokość opony (205/55R16) oraz walczyć o jak najniższą masę koła (felgi kute oraz zwykłe miękkie i lekkie opony).Zaj007 pisze:Komfort.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
Odsyłam do posu nr 1
Sebastian, skoro polecałeś te Bridgestony to może powiesz mi jak twarda, Twoim zdaniem, jest mieszanka, z której są zrobione.
Rozumiem Twoje intencje, ale bardziej chodzi mi o bezpieczeństwo przed uszkodzeniem felgi.Zaj007 pisze: Z góry zastrzegam, że [...] '16tki odpadają.
Sebastian, skoro polecałeś te Bridgestony to może powiesz mi jak twarda, Twoim zdaniem, jest mieszanka, z której są zrobione.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
Mieszanka S001 jest miękka ale boki są bardzo twarde. Na pewno nie jest komfortowa. Prowadzenie rewelacyjne.
Z nowości, ludzie chwalą sobie Continental ContiSportContact 5.
Jeśli masz felgę 7J to opona 235 może pływać (myszkować).
Z nowości, ludzie chwalą sobie Continental ContiSportContact 5.
Jeśli masz felgę 7J to opona 235 może pływać (myszkować).
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Sens zakupu Runflatów i innych opon wzmacniachy.
A jak to jest z rantem ochronnym (FR, MFS itp)? Ponoć to praktycznie standard w naszym rozmiarze, ale na wielu ofertach nie ma napisane, że dana opona go posiada.
//EDITED
Wczoraj ukręciłem łeb hydrze mojego niepokoju i kupiłem zwykłe opony. Temat uważam za zamknięty.
//EDITED
Wczoraj ukręciłem łeb hydrze mojego niepokoju i kupiłem zwykłe opony. Temat uważam za zamknięty.