Chiptuning

rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Chiptuning

Post autor: rezon »

i robienie 330 ze 110 to też wyzwanie :D
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Chiptuning

Post autor: CLO27 »

a no wiem niektórzy twierdzą że się nie da...u mnie odpukać nic nawet nie zapowiada aby coś się miało wysrać :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Chiptuning

Post autor: tomek evo »

:Z tego co pamiętam to w 1.9 powyżej 300 KM (a najlepiej od 250/270 KM+) to już konieczne było wzmocnienie mechaniczne silnika aby trochę pojeździł. Aligator to miał chyba wyjściowo 90 KM :)
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Chiptuning

Post autor: tomek evo »

tomek evo pisze::Z tego co pamiętam to w 1.9 powyżej 300 KM (a najlepiej od 250/270 KM+) to już konieczne było wzmocnienie mechaniczne silnika aby trochę pojeździł. Aligator to miał chyba wyjściowo 90 KM :)
I pisze o ASZ/ARL/AWX bo tam mechanika była inna niż w słabszych wersjach czy VP czy PD.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Chiptuning

Post autor: rezon »

tomek evo pisze::Z tego co pamiętam to w 1.9 powyżej 300 KM (a najlepiej od 250/270 KM+) to już konieczne było wzmocnienie mechaniczne silnika aby trochę pojeździł. Aligator to miał chyba wyjściowo 90 KM :)
a całkiem możliwe, że miał 90KM na początku :D. 2.0BSY mi pięknie zrobił - tylko lekkie dłubnięcie, coby przyjemniej się jeździło +25KM i o ile pamiętam +60Nm. Tylko sprzęgło i dwumasę musiałem zmieniać po niecałych 20kkm, bo w Mitsu nie miały deka zapasu i padły. Zamienne LUK'i chodziły bez problemów przez kolejne 70kkm. w 4x4 to jednak sprzęgło dostaje w d... niutkami
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
_tm_
Posty: 151
Rejestracja: 4 lis 2011, o 11:57
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: _tm_ »

To były czasy :). Ja miałem ASV (110KM) zrobione na 207KM (oczywiście sporo zmian mechanicznych, bo samym softem to się robiło 140KM). Wtedy wydawało mi się, że to było szybkie auto :).
Superb 3 Sportline 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm]
Alfa Romeo Stelvio 2.0 AT8 Q4 [280KM@470Nm]
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Chiptuning

Post autor: CLO27 »

Bo wtedy było :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Chiptuning

Post autor: into »

Stare 1.9 tdi na vp to byl bardzo dobry i trwaly silnik. Tylko ta kultura pracy nie do wytrzymania.
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Chiptuning

Post autor: jedrek1980 »

_tm_ pisze:To były czasy :). Ja miałem ASV (110KM) zrobione na 207KM (oczywiście sporo zmian mechanicznych, bo samym softem to się robiło 140KM). Wtedy wydawało mi się, że to było szybkie auto :).
Ja w leonie ASV 110 miałem 187 koniów i szczeże lepiej się zbierało niż obecne 210 he he tylko nie ta waga
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Chiptuning

Post autor: marioti »

mam i użytkuję ten sam silnik w roboczym Toledo :)
te 187km lepiej się zbierało bo stosunek mocy do masy miałeś większy jak teraz: 0,148 kM/kg, a teraz 0,135kM/kg

miałem Turka z fabryczną mocą 313KM, moc do masy: 0,116, a teraz w kurze jest 0,129. Niby więcej, ale turek miał 750Nm... jak to się zbierało :) normalnie wciskało w fotel. W kurze nie ma takiej frajdy :D
Awatar użytkownika
BartSup
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2019, o 21:09
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Bartosz

Re: Chiptuning

Post autor: BartSup »

devil86fc
Posty: 17
Rejestracja: 23 maja 2018, o 19:26
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 212,5km
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Chiptuning

Post autor: devil86fc »

według mnie każdy samochód jest inny :) tutaj wgrywasz gotowa mapę :) lepiej wystroić indywidualnie :)
braddzan
Posty: 24
Rejestracja: 4 lip 2018, o 20:22
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 217
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: braddzan »

U mnie coś takiego wyszło po programie
Efekt, faktycznie auto lepiej zaczęło się zbierać

Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Chiptuning

Post autor: rezon »

devil86fc pisze:
według mnie każdy samochód jest inny :) tutaj wgrywasz gotowa mapę :) lepiej wystroić indywidualnie :)
Na pewno lepiej wystroić indywidualnie, ale gotowce stosują nawet producenci. Volvo sprzedaje Polestara +30KM i +0Nm, przy okazji zmienia soft skrzyni. Zmiana też jest wyraźnie odczuwalna, a gwarancja zostaje.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
azymut38
Posty: 121
Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM (inne turbo)

Re: Chiptuning

Post autor: azymut38 »

Mam takie pytanie: czy silniki benzynowe montowane w Superbach, to są dokładnie te same silniki montowane w VW Tiguan?
Jeśli tak, to które wg Was mają największy potencjał tuningowy, są najbardziej solidne i najmniej chleją oleju?

Dziękuję.
ODPOWIEDZ