Chiptuning

Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4018
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Chiptuning

Post autor: piramida »

whity, wal od razu, po co czekać tyle czasu :mrgreen:

Na zmodzonym tdi jeździłem około 6 lat, był to silnik BKD 140PS zmodzony na 312PS ale potem zjechaliśmy do 260PS/500Nm po awarii i wymianie motorowni i z taką mocą jeździł kolejne lata bezawaryjnie aż do wypadku. O modach 2.0tdi to chyba wiedziałem wszystko ale jest jedna podstawowa zasada, nie jeździ się z maksymalnymi prędkościami szczególnie zmodzonym wozem którym jest TDI!!!
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Chiptuning

Post autor: whity »

Ale ja lubię sobie pocisnąć na autobahnie... Co to znaczy ze sie nie jeździ z max prędkościami ?
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4018
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Chiptuning

Post autor: piramida »

To do takiej jazdy kupuje się benzynę, tdi szybciej idzie w takich warunkach zajechać, można przez chwilę jechać na maxa ale przy dłuższej jadzie temp spalin czyli EGT urośnie do znaczych rozmiarów, to samo z temp oleju, na bank silnik wcześniej szlag trafi. Pierwsza pójdzie głowica, za nią mogą pójść tłoki, jak olej jest kiepskiej jakości to smarowanie w takich warunkach też będzie kiepskie, generalnie dla bezpieczeństwa dobrze te 10-15% jeździć wolniej od prędkości maksymalnych. Mając 4500 obrotów na VI biegu nie czuł bym się komfortowo w klekocie :mrgreen:
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Chiptuning

Post autor: rezon »

każdy silnik - benzynę również wcześniej szlag trafi przy jazdach z Vmax.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4018
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Chiptuning

Post autor: piramida »

Pewnie tak, każdy idzie zajechać, taka ciekawostka, nowe silnik TSI mają kolektor wydechowy zintegrowany z silnikiem gdzie turbo praktycznie wychodzi bezpośrednio z silnika przez to temp spalin jest na jednym poziomie i nie wzrasta podczas znacznych obciążeń silnika. Co innego było w starszych jednostkach gdzie turbo było zawieszone na dokładanym tak zwanym "baranie" tam temp rosła wraz z obrotami i obciążeniem silnika.
Jeszcze jedna ciekawostka, można obniżyć w nowych tsi temp spalin, u mnie została obnizona o około 100 stopni, nie pytajcie jak bo nie wiem ;)
Leader7606
Posty: 9
Rejestracja: 25 mar 2016, o 19:56
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Lokalizacja: Finlandia

Re: Chiptuning

Post autor: Leader7606 »

Witam wszystkich, pytanie odnośnie podniesienia mocy 140 KM/ dsg 4x4. Gdzie najlepiej modyfikować i jakie koszty. Jak jestem w kraju to stacjonuje w Bydgoszczy więc najlepszy byłby jakiś tuner w okolicy. Pozdrawiam Piotr
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Chiptuning

Post autor: leszekmw »

Awatar użytkownika
ziolowy
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2016, o 07:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: Patryk
Lokalizacja: Pomorskie / Reda

Re: Chiptuning

Post autor: ziolowy »

Hej,

chciałem podpytać zanim zmodzę sobie ECU w superbie, czy jest sens w ogóle podnosić moc z 115KM na więcej przy przebiegu około 300k km?
wolałbym się upewnić zanim zmodzę auto, a później mogłoby się okazać, że jednak nie warto było bo zbyt duży przebieg itd..
"Co nas nie zabije, to nas wzmocni"

Skoda Superb, 2007r., 1.9 TDI 115 KM, Platinum
VIN: TMBBC63U089008933
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4018
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Chiptuning

Post autor: piramida »

Po chipie możesz szybciej dojechać sprzęgło o ile ktoś za bardzo dokoksuje z dołu momentem, pytanie w jakim stanie są wtryski, generalnie jak masz zamiar jeszcze trochę tym samochodem pojeździć to możesz trochę liznąć a jak nie to szkoda ruszać.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Chiptuning

Post autor: Sebastian_M26 »

I druga rzecz skąd brać dobrą sprawdzoną E98, tego nikt nie kupuje i leży zawodniona w zbiornikach a dużo tego trzeba, koło 20l/100km.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4018
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Chiptuning

Post autor: piramida »

Zawsze możesz lać e100 i wtedy wyjdzie jakieś e98 ;-)
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Chiptuning

Post autor: Sebastian_M26 »

Ta losowo wybrana E100 miała 98,6 a zwykła 98, 97,5. Dobra jakość i niska cena E98 była kiedyś na Neste, ale to już nie istnieje.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Chorzyn
Posty: 212
Rejestracja: 7 lis 2013, o 14:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 215 @ 449
Lokalizacja: Wawa

Re: Chiptuning

Post autor: Chorzyn »

Gwarancja się skończyła :mrgreen:

215 @ 449

Na tydzień wystarczy :mrgreen:
Chorzyn
Posty: 212
Rejestracja: 7 lis 2013, o 14:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 215 @ 449
Lokalizacja: Wawa

Re: Chiptuning

Post autor: Chorzyn »

piramida pisze:To do takiej jazdy kupuje się benzynę, tdi szybciej idzie w takich warunkach zajechać, można przez chwilę jechać na maxa ale przy dłuższej jadzie temp spalin czyli EGT urośnie do znaczych rozmiarów, to samo z temp oleju, na bank silnik wcześniej szlag trafi. Pierwsza pójdzie głowica, za nią mogą pójść tłoki, jak olej jest kiepskiej jakości to smarowanie w takich warunkach też będzie kiepskie, generalnie dla bezpieczeństwa dobrze te 10-15% jeździć wolniej od prędkości maksymalnych. Mając 4500 obrotów na VI biegu nie czuł bym się komfortowo w klekocie :mrgreen:
Czyli jak maxa na serii wyciągnąłem 242 (GPS 234) - na niemieckiej autostradzie - to mogę spokojnie o 10% wolniej jeździć ? :mrgreen: :lol:
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Chiptuning

Post autor: leszekmw »

Chorzyn pisze:215 @ 449
samym programem ?
ODPOWIEDZ